preloader

Що вас цікавить?

Звернення громадських організацій України щодо пріоритетів головування України в ОБСЄ у 2013 році

26.06.2012
Конституціоналізм /
Права людини

Ми, представники організацій громадянського суспільства України, вважаємо, що визначення урядом пріоритетів головування має відбуватися виключно як результат консультацій із громадськістю, як це й передбачено чинним законодавством.


Президентові України
Януковичу В.Ф.
 
Прем’єр-міністрові України
Азарову М.Я.
 
Міністрові закордонних справ України
Грищенку К.І.
 

Звернення громадських організацій України щодо пріоритетів головування України в ОБСЄ у 2013 році

 
Здобуття Україною права головувати в ОБСЄ у 2013 році є визнанням з боку країн-учасниць ОБСЄ того, що Україна здатна відігравати конструктивну роль у регіоні ОБСЄ. Водночас, річне головування в цій організації є відповідальною місією для держави.
 
Ми, представники організацій громадянського суспільства України, вважаємо, що визначення урядом пріоритетів головування має відбуватися виключно як результат консультацій із громадськістю, як це й передбачено чинним законодавством. 
 
Незважаючи на очевидні проблеми із додержанням прав людини в країні та справедливу критику з боку міжнародної спільноти щодо якості правосуддя, Україна має помітні досягнення у встановленні нових стандартів реалізації окремих прав. Деякі із законодавчих змін, здійснених останнім часом в Україні, здобули підтримку з боку громадськості та міжнародних організацій, зокрема, ОБСЄ. До таких питань можна віднести новий Кримінально-процесуальний кодекс, правове регулювання діяльності громадських організацій, доступу до публічної інформації, реформа системи безоплатної правової допомоги. Після обрання нового омбудсмана розпочато формування національних механізмів попередження катувань у тісній взаємодії з неурядовими організаціями.
 
На нашу думку, саме ці напрямки, що належать до питань людського виміру ОБСЄ, Україною мають бути віднесені Україною до пріоритетів свого головування у 2013 році. В такому разі, Україна зможе ефективно скористатися своїм головуванням для просування фундаментальних свобод у регіоні ОБСЄ. Така позиція України здобуде незаперечну підтримку з боку партнерів України в ОБСЄ, для яких демократія і права людини становлять основну цінність цієї організації.
 
Процедури доступу до публічної інформації, запроваджені Україною, є на цей час недосяжним стандартом для більшості країн регіону ОБСЄ. Усунення надмірних обмежень для діяльності громадських організацій є добрим прикладом для наслідування багатьма країнами ОБСЄ. Підготовлений до другого читання законопроект «Про свободу мирних зібрань», у разі прийняття, реалізує положення Керівних принципів ОБСЄ та відповідатиме стандартам Ради Європи. Буде дуже дивним, якщо Україна не зможе скористатися голосування в ОБСЄ для ефективного просування своїх досягнень, які будуть сприйняті громадськістю країн ОБСЄ. В той же час Україна має чудову можливість акумулювати позитивний досвід країн ОБСЄ в галузі попередження катувань та запровадити його за їх безпосередньої підтримки.
 
Це є лише прикладами напрямків, що можуть скласти зміст головування України в ОБСЄ, які можуть бути розширені та скореговані через консультації з неурядовими організаціями. Ми сподіваємося, що вище керівництво держави з розумінням поставиться до бажання громадських організацій Україні щодо проведення відповідних консультацій, а також підтримає необхідність визначення питань доступу до публічної інформації, свободи об’єднань, свободи мирних зібрань та захисту від катувань в якості пріоритетів свого головування.
 
Українська Гельсінська спілка з прав людини
 
Харківська правозахисна группа
 
Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів
 
Українська фундація правової допомоги
 
Центр політико-правових реформ