preloader

Що вас цікавить?

Як забезпечити невідворотність відповідальності за правопорушення у сфері реалізації реформи політичних фінансів?

17.08.2018
Протидія політичній корупції /
Запобігання корупції /
Практика запобігання корупції

Експерти ЦППР підготували аналітичний документ «Шляхи удосконалення законодавства, покликаного забезпечувати невідворотність відповідальності за правопорушення у сфері реалізації реформи політичних фінансів» та відповідний законопроект.


Реформа політичних фінансів започаткована в Україні у жовтні 2015 року. Відтоді Центр політико-правових реформ здійснює постійний багатовекторний моніторинг стану її реалізації (дивіться, зокрема, Моніторинговий звіт щодо діяльності НАЗК в частині забезпечення законності та прозорості політичних фінансів).

Один з напрямків такого моніторингу – аналіз забезпечення невідворотності юридичної відповідальності за порушення правил фінансування партій і виборчих кампаній, подання партіями фінансової звітності тощо.

На жаль, результати цього аналізу свідчать про те, що правові механізми та відповідні державні інституції (НАЗК, НП і суди), які існують нині, не здатні забезпечити правопорядок у цій сфері. Значною мірою це зумовлено недосконалістю адміністративного, кримінального та іншого законодавства.

Експерти ЦППР детально проаналізували проблеми правового та правозастосовного характеру та підготували аналітичний документ «Шляхи удосконалення законодавства, покликаного забезпечувати невідворотність відповідальності за правопорушення у сфері реалізації реформи політичних фінансів», у якому наводять конкретні способи удосконалення правового регулювання у цій сфері.

Ці пропозиції відображені також у розробленому фахівцями ЦППР проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення відповідальності за порушення порядку фінансування політичних партій, передвиборної агітації чи агітації з референдуму та порушення порядку подання фінансової звітності політичними партіями, розпорядниками виборчих фондів чи фондів референдуму» (Порівняльна таблиця).