Що вас цікавить?

Роль громадськості у реформі сфери адмінпослуг обговорили у Львові

17.06.2013
Адміністративні послуги

14 червня у Львові відбулись прес-конференція і круглий стіл «Роль громадськості у покращенні якості надання адміністративних послуг»


14 червня 2013 року у м. Львові відбулась прес-конференція і круглий стіл «Роль громадськості у покращенні якості надання адміністративних послуг», які організували Центр політико-правових реформ та Львівська міська громадська організація «Центр інформаційного консалтингу» і Центр досліджень місцевого самоврядування.

Метою заходів було сприяти підвищенню поінформованості громадськості та ЗМІ щодо вимог до створення і функціонування центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), а також загалом – до реформи сфери адміністративних послуг.

У прес-конференції взяли участь голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко, заступник голови правління Центру інформаційного консалтингу та експерт Центру досліджень місцевого самоврядування Ігор Бригілевич, начальник адміністративно-господарського управління Львівської міської ради Валентина Бартошик.

У круглому столі крім зазначених осіб, також брали участь керуюча справами виконкому Хмельницької міської ради Людмила Черевченко, керівник ЦНАП у місті Тернополі Леся Бобрівець, представники громадських організацій і органів влади західного регіону України – Львівської, Івано-Франківської, Тернопільської, Хмельницької, Рівненської областей.

Голова правління ЦППР Ігор Коліушко розповів про державну політику та тенденції і проблеми реформи системи надання адміністративних послуг. Особливий акцент був направлений на реалізацію вимог Закону України «Про адміністративні послуги», прийнятий у вересні 2012 року.

Позитивними тенденціями є як прийняття самого закону, орієнтованого на потреби громадян, так і конкретні досягнення багатьох міст. Проблемами є: відсутність фінансування на відкриття ЦНАП, брак методичного забезпечення, «інерційність» окремих місцевих керівників, небажання деяких органів державної влади (насамперед, системи Мін’юсту та МВС) надавати свої послуги через ЦНАП, а також загальні тенденції централізації влади, у т.ч. з надання базових адміністративних послуг.

Ігор Бригілевич розповів про стан справ щодо надання адміністративних послуг та кращі практики. Український досвід ґрунтується на досягненнях місцевих рад, які в середині 2000-их років розпочали процес формування нової системи взаємовідносин з громадою шляхом орієнтації на потреби громадянина і, в першу чергу, на поліпшення надання адміністративних послуг.

Складовими успіху є політична воля керівництва та реалістичний план заходів. Зараз настав час активної участі громадськості у процесі створення і функціонування ЦНАП, у тому числі здійснення моніторингу відкритих ЦНАП. Експерт нагадав, що у березні цього року в рамках виконання проекту було проведено соціологічне опитування у 10 містах: де створено ЦНАП і де його ще не відкрито. Міста, в яких реально працює ЦНАП ввійшли у першу п’ятірку і отримали від громадян оцінку вище 4 балів за 5-и бальною шкалою. А ті міста, де ЦНАП ще не створено або створено лише «на папері» отримали від 2,5 до 3,2 балів. Це і є оцінка громадян якості адміністративних послуг в окремих містах.

Начальник адміністративно-господарського управління Львівської міської ради Валентина Бартошик підкреслила, що ключовою є позиція міського голови Львова: посадовець – є службовцем, і його завдання – це служити громаді міста. Вона розповіла про відкриття і функціонування ЦНАП у м. Львові, який створений у грудні 2012 року на базі Центру обслуговування мешканців. У шести адміністративних районах міста відкрито філії, де можуть звертатися громадяни для вирішення питань щодо отримання більше трьохсот послуг. Зараз важливим є створення єдиного ЦНАП, де будуть надаватися послуги як для громадян, так і для підприємців. Для цього потрібно відповідне приміщення площею не менше 1000 кв. м. та забезпечення офісною інфраструктурою і інформаційно-технічними засобами. В планах на цей рік є проведення поточного ремонту в існуючому ЦНАП та закупівля офісної інфраструктури, встановлення електронної системи керування чергою та облаштування комфортних умов обслуговування відвідувачів – споживачів послуг.

Керуюча справами виконкому Хмельницької міської ради Людмила Черевченко та керівник ЦНАП у місті Тернополі Леся Бобрівець представили досвід створення і функціонування ЦНАП у своїх містах. Такий центр працює у Хмельницькому з вересня 2012 року, а у Тернополі – з квітня 2013 року. Це просторі приміщення, в яких створені усі належні умови для громадян. Центри відкрито переважно за кошти міських рад. Важливим є сам факт їхнього відкриття і діяльність згідно вимог Закону «Про адміністративні послуги».

Хмельницький ЦНАП пройшов основні організаційні етапи і вже набув певного досвіду, а зараз спрямовує свою роботу на впровадження системи електронного документообігу, в т.ч. побудову оптоволоконних ліній зв’язку до різних органів влади.

Тернопільський ЦНАП щойно розпочав роботу і основне завдання полягає у організації роботи на нових принципах діяльності, згідно яких громадяни є споживачами послуг.

Заступник начальника відділу підприємництва та регуляторної політики Львівської обласної державної адміністрації Ярослав Хауляк ознайомив присутніх з станом справ щодо створення ЦНАП при районних державних адміністраціях у Львівській області та планами реалізації концепції поліпшення якості послуг органами влади області.

Учасники заходів – журналісти і представники громадських організацій – отримали актуальну інформацію щодо сучасного стану з надання адміністративних послуг органами влади в Україні та тих завдань і проблем, які необхідно вирішувати.

Додаткова інформація про прес-конференцію: http://zik.ua/ua/news/2013/06/14/414348

Прес-конференція та круглий стіл проведені в рамках проекту, що реалізується за фінансової підтримки Європейського Союзу