preloader

Що вас цікавить?

Основні положення законопроекту про адмінпроцедуру вивчали в Києві

22.07.2019
Публічна адміністрація /
Адміністративна процедура

17 липня в Києві відбувся семінар-тренінг «Адміністративна процедура», організований Центром політико-правових реформ.


17 липня в Києві відбувся семінар-тренінг «Адміністративна процедура», організований Центром політико-правових реформ.

Участь у заході взяли представники Верховного Суду України, Офісу Президента України, Міністерства юстиції України, центрів надання адміністративних послуг міста Києва, Національної академії державного управління при Президентові України.

Учасники заходу дізналися про хід підготовки законопроекту «Про адміністративну процедуру», ознайомилися з основними положеннями документа, виконали практичні завдання, а також обговорили його окремі дискусійні положення.

Експерт ЦППР Віктор Тимощук розповів про поняття адміністративної процедури та історію підготовки відповідного законопроекту. Адміністративна процедура – це законодавче регулювання відносин органів публічної адміністрації з приватними особами в частині вирішення конкретних справ громадян та суб’єктів господарювання. Насамперед вона має захищати особу від свавілля з боку службовців влади. Але також адміністративна процедура захищає доброчесних  чиновників, надаючи їм належний інструментарій для об’єктивного та  ефективного розгляду індивідуальних справ.

Перші спроби підготувати документ були зроблені ще наприкінці 1990-х. Опісля кілька разів доопрацьований законопроект реєстрували в Парламенті, проте на голосування він був винесений тільки один раз у 2009 році, але безуспішно. У січні 2018 року було оновлено робочу групу при Міністерстві юстиції України з доопрацювання законопроекту про адміністративну процедуру. Доопрацьований законопроект (за основу було взято попередній текст, позитивно оцінений Програмою SIGMA в 2014–2015 рр.) схвалено Кабінетом Міністрів України та наприкінці грудня 2018 року зареєстровано у Парламенті України під №9456. Законопроект знову отримав позитивний висновок Програми SIGMA. Нині очевидно, що парламентські вибори та майбутнє формування нового Уряду означатимуть потребу «перереєстрації» законопроекту. Хочеться сподіватися, що це буде зроблено досить оперативно.

Детально із законопроектом учасників заходу ознайомила Ірина Бойко, к. ю. н., доцент кафедри адміністративного права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого. Вона наголосила на тому, що в законопроекті втілена ідея людиноцентризму у відносинах публічної адміністрації з приватною особою, а також він відповідає європейським стандартам.

Розкрити основні поняття законопроекту фахівчиня запропонувала через принципи адміністративної процедури, серед яких: верховенство права; законність; рівність учасників адміністративного провадження перед законом; використання повноважень з належною метою, відкритість, право на участь та інші.

Окрім того, пані Ірина детально пояснила, хто відповідно до законопроекту може бути суб’єктом адмінпроцедури, які стадії вона передбачає, та охарактеризувала структуру адміністративного акта. Також науковець приділила увагу адміністративному оскарженню та виконанню адміністративного акта.

Як практичні завдання, учасники заходу розглянули реальні життєві ситуації, які виникають між громадянами та органами влади або місцевого самоврядування, та запропонували алгоритм дій відповідно загальної адміністративної процедури.

Захід організував Центр політико-правових реформ в межах проекту ЦППР «Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади», який реалізовується за підтримки Європейського Союзу, за участі експертів Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Виступи організаторів та учасників не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу та Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.