Довідкові матеріали з тематики адміністративних послуг
Публічним службовцям та експертам, які опікуються проблематикою адміністративних послуг загалом, та створенням центрів надання адміністративних послуг зокрема, пропонуються до уваги експертні матеріали з тематики адміністративних послуг
Публічним службовцям та експертам, які опікуються проблематикою адміністративних послуг загалом, та створенням центрів надання адміністративних послуг зокрема, пропонуються до уваги експертні матеріали з тематики адміністративних послуг.
В рамках Ініціативи Міністерства економічного розвитку та торгівлі України проекту PRISМ (Проект розроблення та впровадження публічної політики в Україні, що впроваджується Канадським бюро міжнародної освіти), експерти Центру політико-правових реформ були залучені до підготовки окремих проектів підзаконних нормативних актів, необхідних для впровадження Закону України «Про адміністративні послуги», а також до надання експертної допомоги щодо впорядкування Реєстру адміністративних послуг.
Вашій увазі пропонуються робочі матеріали:
1) таблиця / рекомендації щодо переліку адміністративних послуг сільських та селищних рад та їх виконавчих органів;
2) таблиця / рекомендації щодо переліку адміністративних послуг міських рад та їх виконавчих органів;
3) таблиця / рекомендації щодо переліку адміністративних послуг районних державних адміністрацій;
4) таблиця / рекомендації щодо переліку адміністративних послуг обласних державних адміністрацій.
У кожній таблиці є:
а) перелік адміністративних послуг – оригінальних формулювань, які містилися в Реєстрі адміністративних послуг (зібрано на основі інформації поданої відповідальними органами станом на листопад 2012 року);
б) пропоновані до збереження у Реєстрі адміністративні послуги та, за потреби, уточнені формулювання;
в) обґрунтування щодо виключення або збереження адміністративної послуги, у разі неоднозначності питання (з експертними коментарями);
г) правові підстави для надання адміністративних послуг;
д) інформація щодо платності послуги.
Ця інформація може бути корисна ОДА, РДА, міським та сільським / селищним радам, які впорядковують власні переліки адміністративних послуг.
Також пропонується до уваги документ «Деякі узагальнені рекомендації щодо ведення / впорядкування Реєстру адміністративних послуг». При цьому одразу зауважимо щодо такої проблеми як «довідки». Виходячи із законодавчого визначення поняття «адміністративна послуга» (у п.1 ст. 1 Закону «Про адміністративні послуги») видача довідок не є адміністративними послугами. Тому їх безпосереднє включення до Реєстру адміністративних послуг є до певної міри методологічно некоректним. З іншого боку, якщо Порядок ведення Реєстру АП визначатиме, що до нього включаються і дії, перераховані у ч. 3 ст. 3 Закону «Про адміністративні послуги», то ця некоректність частково знімається. Але у будь-якому разі варто буде обмежитися лише довідками, які мають стандартизовану форму (єдине регулювання), адже органи влади в принципі можуть видати будь-яку довідку (тобто підтвердити будь-який статус чи факт, щодо якого у органу влади є власна інформація або офіційний доступ до бази даних). Ці ж зауваження стосуються видачі витягів, виписок, копій документів тощо.
Крім того, пропонується до уваги два робочих документи, що стосуються проблематики Центрів надання адміністративних послуг:
1) проект Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг;
Наголошуємо, що усі документи мають статус «експертних», і офіційні інституції не зв’язані цими рекомендаціями.
Також нагадуємо, що Кабінет Міністрів України вже затвердив низку підзаконних актів, необхідних для впровадження Закону України «Про адміністративні послуги»: