Антон Марчук про сучасну освіту та еміграцію молоді
14 вересня експерт ЦППР Антон Марчук узяв участь у дискусії «Дипломи та працевлаштування. Право на е/імміграцію», яка відбулася в межах заходу «Думкофест. Антикорупція».
14 вересня експерт Центру політико-правових реформ Антон Марчук узяв участь у дискусії «Дипломи та працевлаштування. Право на е/імміграцію», яка відбулася в межах заходу «Думкофест. Антикорупція».
Антон поділився своїми міркуваннями про прочини еміграції українців до західноєвропейських держав або США, а також корупцію в українській системі вищої освіти.
Так, на думку експерта, існують дві важливі причини, чому українці їдуть за кордон і залишаються там. Перша – професійна конкуренція, коли хороша освіта не є запорукою того, що людина отримає бажану роботу та зможе реалізувати себе в професію чесним шляхом. Як приклад, фахівцям з юридичною освітою і необхідним стажем не завжди легко потрапити на роботу в прокуратуру або слідчі органи. Водночас ми маємо й позитивний приклад того, як конкуренція дозволяє залучати на роботу найкращих – ідеться про відбір кадрів до Національного антикорупційного бюро України. Друга причина – вищий, ніж в Україні, рівень добробуту, що дозволяє отримувати набагато кращі публічні послуги, наприклад у сфері охорони здоров’я або освіти. Таким чином, залишаючись на постійне проживання у США або західноєвропейській країні, людина обирає комфортніший спосіб життя. «Поки ми не почнемо підвищувати стан соціальної сфери, то не зможемо покращити ситуацію з відтоком кадрів в Україні», – підсумував Антон.
Також Антон поділився власною історією, що привело його в антикорупційну сферу. Під час навчання в університеті він зацікавився закупівлями свого навчального закладу. Після двох років вивчення цього питання у 2017 році вийшло розслідування, а після нього були звернення до правоохоронних та контролюючих органів.
«Дуже часто корупцію в освіті сприймають надто спрощено – як відносини між викладачами і студентами. У такому випадку корупція зводиться до хабарів студентів за оцінки. Але корупція в освіті також стосується і того, як управляють навчальним закладом – тобто здійснюють закупівлі, розпоряджаються ресурсами тощо». І якраз дослідження Антона підтверджує, наскільки важливо звертати увагу на другий аспект.
Більше про «Думкофест» тут.