preloader

Що вас цікавить?

Особа, яку притягують до відповідальності, завжди шукає: де не там стоїть кома в протоколі?

13.07.2018
Запобігання корупції /
Практика запобігання і протидії корупції

Висновок дискусії 12 липня: всі вивчають протоколи, які складають НАЗК та Нацполіція. Адвокат та особа, яка притягується до відповідальності, шукають помилки. Потрібно всім разом розробити законопроект про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення та до внутрішніх актів НАЗК, що регламентують порядок складання протоколів. 


          

Сьогодні всі під великим мікроскопом вивчають протоколи, які складають Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) та Національна поліція. Кожен адвокат та особа, яка притягується до відповідальності, шукає: де ж не там стоїть кома у протоколі? Про це розповіла  начальник відділу організації діяльності у сфері запобігання та протидії корупції Генеральної прокуратури України Валентина Сеник під час круглого столу 12 липня, присвяченого запитанню: чи ефективно розслідуються адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією?

Валентина Сеник додала: є підвищена увага до протоколів і суддів, що приймають рішення, – бо все залежить від наслідків таких рішень для осіб, яких притягують до відповідальності. Представник Генпрокуратури наголосила: «Судді вже розуміють, що протоколи Нацполіції та НАЗК – це серйозно. Та 88% протоколів вони повертають НАЗК для доопрацювання лише через невручення протоколу особі, яка притягується до відповідальності. Хоча якщо особа вже в суді з адвокатом – це не може бути достатньою причиною для повернення протоколу». 

Професор Олександр Дудоров та директор з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Микола Хавронюк звернули увагу на проблеми виконання НАЗК його повноважень. Микола Хавронюк зауважив: потрібно всім разом розробити законопроект про внесення змін до вкрай застарілого Кодексу про адміністративні правопорушення, – а також до внутрішніх актів НАЗК, що регламентують порядок складання протоколів. Також «треба надати свої пропозиції Верховному Суду щодо узагальнення судової практики у справах про відповідні правопорушення», – зазначив Хавронюк. 

Олександр Дудоров представив Моніторинговий звіт щодо ефективності реалізації Національним агентством з питань запобігання корупції у 2016–2018 роках адміністративно-юрисдикційної функції в частині протидії адміністративним правопорушенням, які пов’язані з корупцією, – станом на 1 червня 2018 року. Дослідження стосується багатьох аспектів таких правопорушень, зокрема: «Причини повернення до НАЗК матеріалів про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією: 91% через неналежне оформлення матеріалів, 9% – спрямування не до належного суду», – підкреслив Дудоров. 

54 % справ про адмінправопорушення, пов’язані з корупцією, закривають через відсутність події або складу правопорушення, 33% – через закінчення строків накладення адміністративного стягнення, 7% – через наявність постанови про закриття провадження у справі по тому самому факту та 6% – через малозначність діяння.

Дізнайтеся більше – як розслідують адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, – завантажуйте Моніторинговий звіт! станом на червень 2018 року (ukr, pdf). 

Завантажити Моніторинговий звіт станом на червень 2018 року (ukr, pdf) 

 

Кркуглий стіл проведено Центром політико-правових реформ у межах проекту «Посилення громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади», який фінансує Європейський Союз.

Дворічний проект ЄС «Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади» стартував 1 жовтня 2017 року. Мета − поінформувати експертів, громадськість та ЗМІ про реформи у судовій, конституційній та правоохоронній сферах, боротьбі з корупцією. Зокрема, виконавець проекту ЦППР вже провів заходи щодо вибору суддів у Конституційний Суддержавного фінансування партій, діяльності антикорупційних органів, реформи Верховного Судуперспектив запуску ДБР.