preloader

Що вас цікавить?

Зміни у системі надання адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування

22.03.2023
Адміністративні послуги

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 11 — 20 березня 2023)


11 – 20 березня 2023



Про виплати внутрішнім переселенцям: між державою та громадянами має бути довіра

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 20 березня 2023 року о 13:58

Між державою та громадянами має бути довіра. На цьому Віце-прем’єр-міністр – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук наголосила під час інтерв’ю телеканалу «Суспільне».

Державні ресурси мають використовуватись максимально ефективно. Фінансова підтримка повинна надаватися саме тим, хто її дійсно потребує, – людям, які евакуювалися, які стали внутрішніми переселенцями.

Водночас, на жаль, трапляються випадки, коли громадяни зловживають правом на допомогу, зауважує посадовиця.

Йдеться про випадки, коли людина евакуюється потягом, доїжджає до пункту призначення, отримує допомогу для ВПО і знову повертається додому.

Ще один приклад – людина зареєструвалася як внутрішньо переміщена особа, але виїхала за кордон. Тобто, перебуваючи за кордоном й отримуючи допомогу там, додатково отримує гроші як внутрішній переселенець.

«Якщо людина виїхала за кордон, вона не може претендувати на гроші як ВПО. Так само, коли особа повернулася додому і продовжує отримувати допомогу як внутрішній переселенець. Це неправильно. Відносини між державою і громадянами мають будуватися на довірі. Тому закликаю українців бути свідомими. Чесність – це маркер зрілого суспільства», – наголосила Ірина Верещук.

 



Уряд врегулював для військовослужбовців питання пільги з оподатковування військовим збором

Міністерство оборони України, опубліковано 18 березня 2023 року о 10:43

Військовим збором нe оподатковуватимуть доходи військовослужбовців на період їх безпосередньої участі у відсічі і стримуванні збройної агресії російської федерації.

Кабінет Міністрів України врегулював питання підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь у бойових діях в умовах воєнного стану по відсічі і стримуванню збройної агресії рф для застосування пільги з оподатковування військовим збором.

Відповідні зміни до постанови Уряду від 30 грудня 2015 р. № 1161 на виконання Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування військовим збором грошового забезпечення військовослужбовців та інших осіб, які беруть безпосередню участь у бойових діях в умовах воєнного стану» були внесені 17 березня.

У новій редакції постанови тепер визначено підстави для здійснення застосування пільги з оподаткування військовим збором грошового забезпечення осіб, які беруть безпосередню участь у бойових діях в умовах воєнного стану по відсічі і стримуванню збройної агресії росії. А саме: витяги (копії) з наказів командирів (начальників) про виплату додаткової винагороди, що передбачена законодавством для осіб, які беруть безпосередню участь у зазначених заходах.

 



Дерегуляція: Уряд скасував застарілі інструменти

Міністерство економіки України, опубліковано 17 березня 2023 року о 17:56

Кабінет Міністрів України в рамках дерегуляції економіки вніс зміни до низки постанов. Відповідно до рекомендацій МРГ з питань прискореного перегляду інструментів держрегулювання господарської діяльності рішенням Уряду, схваленому на засіданні 17 березня 2023 року, скасовані застарілі інструменти. 

«Аналіз, який проводить МРГ з дерегуляції демонструє, що сьогодні в нормативно-правовому полі досить багато чинних, але неактуальних інструментів. Деякі з них – взагалі мають радянський «родовід». Зрештою, й ті й інші сьогодні просто не мають практичного значення, не використовуються, чи використовуються дуже обмежено. Поступово ми скасуємо всі такі інструменти, що лише засмічують регуляторне поле», – зазначила Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки Юлія Свириденко. 

Так, рішенням Уряду скасовані:

  • видача контрольних марок на розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних. Йдеться про голограми на СD, без яких роздрібний продаж дисків був заборонений.
  • висновок науково-дослідної організації стосовно технічної неможливості знешкодження та утилізації шкідливих речовин, відходів виробництва та стічних вод.
  • висновок про те, що товари, які використовуються для розвитку виробництва і забезпечення споживання біологічних видів палива, не виробляються та не мають аналогів в Україні. Як було зазначено під час розгляду питання Міжвідомчою робочою групою цей інструмент також наразі є застарілим та недіючим.

Також своїм рішенням Уряд передав повноваження щодо видачі свідоцтва представника у справах інтелектуальної власності (патентного повіреного) до Національного органу інтелектуальної власності. До сьогодні ці повноваження належали Мінекономіки при тому,  що згідно закону функції щодо атестації та реєстрації патентних повірених здійснює Національний орган інтелектуальної власності.

 



Уряд спростив подання заяви на призначення одноразової грошової допомоги у разі загибелі чи інвалідності Захисників і Захисниць

Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 17 березня 2023 року о 19:25

Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до постанови КМУ №336, які спрощують подання заяви на виплату одноразової грошової допомоги особам з інвалідністю внаслідок війни та членам сімей загиблих Захисників і Захисниць України відповідно до закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Відтепер подавати до Мінветеранів заяву на призначення одноразової грошової допомоги можна не лише у паперовій, а й в електронній формі, в тому числі через Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Крім того, є можливість не подавати документи для призначення одноразової грошової допомоги, якщо необхідні для цього дані є у володінні Мінветеранів, або містяться у відповідних Реєстрах і їх можливо отримати шляхом доступу до цих Реєстрів, або в автоматичному режимі шляхом електронної інформаційної взаємодії, розповіла Міністр у справах ветеранів України Юлія Лапутіна після засідання Уряду.

 



Уряд спростив процедуру отримання українських посвідчень водія іноземцям, які служать у лавах українського війська

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 17 березня 2023 року о 16:46

Тисячі іноземців пліч-о-пліч з нашими захисниками боронять український кордон та наближують Україну до великої Перемоги.

Багато хто з воїнів-іноземців перебуває на посадах водіїв військової техніки, а на законних підставах отримати право на керування транспортним засобом не можуть.

Тому Уряд максимально спрощує отримання державних послуг для захисників-іноземців. Укладаючи контракт на службу, вони отримують військовий квиток та статус особи, яка тимчасово проживає на території України.

Відсьогодні дозволено іноземним громадянам та особам без громадянства, які уклали контракт і проходять військову службу в Збройних Силах, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії, отримувати українське посвідчення водія з військовим квитком та паспортом іноземця або документом, що посвідчує особу без громадянства. Це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2023 року № 228, яка вступила в силу та поширюється на період дії воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення або скасування.

Відтак іноземні громадяни можуть пройти навчання в автошколі з підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів та отримати посвідчення водія вперше. А також обміняти чи відновити своє іноземне посвідчення на українське посвідчення водія після складання теоретичного та практичного іспитів у сервісних центрах МВС.

Для цього необхідно подати такі документи:

— дійсний паспортний документ іноземця або документ, що підтверджує особу без громадянства;

— військовий квиток;

— довідку з військової частини, з якою укладено контракт;

— медичну довідку про придатність до керування транспортними засобами (у разі проходження навчання в автошколі та отримання посвідчення водія вперше).

Якщо іноземець отримав посвідчення водія в країні, що є підписантом двосторонньої угоди про взаємне визнання посвідчень водія (Італія, Іспанія, Туреччина та ОАЕ), то складати іспити йому не потрібно.

Адресою місця проживання підданого іншої країни та адресою для офіційного листування з питань експлуатації транспортних засобів вважатиметься адреса військової частини, яка зазначається в довідці про перебування особи на військовій службі в лавах українського війська.

Послуга з обміну або отримання посвідчення водія вперше надається іноземцям навіть за відсутності в документах адреси місця проживання або ідентифікаційного коду.

 



Держенергонаглядом розроблено законопроєкт про теплопостачання, який проходить громадське обговорення шляхом електронних консультацій

Державна інспекція енергетичного нагляду Укрaїни, опубліковано 17 березня 2023 року о 13:33

Проєктом Закону пропонується розширити сферу дії Закону України «Про теплопостачання» на тепловикористальні установки. Це обумовлюється поширенням використання в теплоенергетиці сучасного інноваційного обладнання, яке також потребує належних умов експлуатації та обслуговування. Зазначена зміна покликана окреслити всі об’єкти у сфері теплопостачання, які підпадають під дію Закону України «Про теплопостачання».

Також проєктом Закону пропонується упорядкування повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики (Міненерго) та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику (Держенергонагляд) у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання в частині технічного стану та організації експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб’єктів відносин у сфері теплопостачання (крім внутрішньобудинкових систем теплопостачання багатоквартирних будинків), випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів постачання теплової енергії.

Для унормування чинного законодавства у сфері теплопостачання проєкт Закону має закріпити на законодавчому рівні повноваження Міненерго як центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері державного нагляду (контролю) у галузі теплопостачання в частині технічного стану та організації експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж.

Крім того, проєкт Закону спрямований на забезпечення дотримання одного з основних принципів державного нагляду (контролю), визначеного Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», щодо неприпустимості дублювання повноважень органів державного нагляду (контролю) та неприпустимості здійснення заходів державного нагляду (контролю) різними органами державного нагляду (контролю) з одного й того самого питання. Так, згідно з нормами проєкту Закону усувається можливість дублювання повноважень при здійснені державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання та державного нагляду (контролю) у сфері нагляду (контролю) житлово-комунального господарства шляхом закріплення вичерпних повноважень за Держенергонаглядом.

 



49% інструментів регулювання Міністерства охорони здоров’я потребують скасування

Міністерство економіки України, опубліковано 17 березня 2023 року о 10:23

Міжвідомча робоча група з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності (МРГ з дерегуляції) рекомендувала скасувати 49% інструментів державного регулювання у сферах компетенції Міністерства охорони здоров’я та підпорядкованих центральних органів виконавчої влади. Ще 25% інструментів – ліцензій, дозволів, погоджень і та ін. запропоновано осучаснити.

Відповідні рішення ухвалено на засіданні МРГ з дерегуляції, яку очолюють Перший віце-прем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко та Віце-прем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

«Проаналізовано ще понад 90 чинних інструментів держрегулювання. Ми дійшли висновку, що майже половина з них не несе необхідного функціоналу з захисту інтересів держави та суспільства, є застарілими чи дублюючими, і має бути скасована. Ще чверть потребує осучаснення, що теж відображено в рекомендаціях Міжвідомчої робочої групи. Продовжуємо оздоровлювати регуляторне поле, усуваючи бар’єри для бізнесу. Створення сприятливого інвестиційного та бізнес-клімату – одне з найважливіших завдань сьогодні, реалізація якого дасть поштовх розвитку економіки», – зазначила Перший віце-прем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко.

Так, зокрема, рекомендовано скасувати низку висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи для різних сфер діяльності. Наприклад, висновок щодо об’єктів поводження з відходами.

До скасування рекомендовані також, зокрема:

  • дозвіл на виробництво, переробку та реалізацію продуктів харчування і харчових добавок, предметів гігієни та санітарії, косметично-парфумерних виробів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, товарів побутової хімії та дитячого асортименту;
  • дозвіл на використання небезпечних факторів;
  • погодження на документацію на розроблення, виготовлення і використання нових машин, механізмів, устаткування, інших засобів виробництва, нових технологій, виробничих процесів;
  • погодження схем передпроєктної документації, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо.

Ці інструменти є дублюючими чи обтяжливими для бізнесу, отже мають бути скасовані.

Крім того, до скасування рекомендована низка застарілих та неактуальних інструментів:

  • висновок атестаційно-експертний, що підтверджує наявність в особи цілительських здібностей;
  • дозвіл спеціальний на зайняття народною медициною (цілительством);
  • дозвіл на використання есенції, що призначені для ароматизації одних видів продуктів для інших продуктів;
  • дозвіл на використання нової добавки;
  • свідоцтво про державну реєстрацію дезінфекційного засобу;
  • дозвіл на відкриття аптек з відхиленням від нормативів мінімального забезпечення населення державними та комунальними закладами охорони здоров’я, що здійснюють реалізацію лікарських засобів та ін.

МРГ також рекомендувала оптимізувати інструменти держрегулювання, що виконують важливу функцію з захисту інтересів держави та суспільства та мають залишитися. Зокрема, будуть оптимізовані ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики, висновок щодо якості лікарського засобу тощо.



Діджиталізація українських громад: у країні стартував проєкт «Громада 4.0»

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 16 березня 2023 року о 16:33

15 березня, за участі заступника Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександри Азархіної відбулась презентація акселератора цифрової стійкості «Громада 4.0».

Громади, які приєднаються до цього проєкту, отримають експертну підтримку в питанні цифрової трансформації своєї діяльності. Зокрема, завдяки програмі громади зможуть розробити власні цифрові продукти, готові до пілотування.

Запуск програми є частиною комплексної стратегії Мінінфраструктури з посилення інституційної спроможності громад, зокрема щодо використання цифрових інструментів та ефективного проєктного менеджменту. 

«Наявні виклики вимагають від місцевого самоврядування більшої залученості у процеси планування та відновлення регіонів. Коли ми говоримо про посилення спроможностей громад, то перш за все робимо акцент на використанні цифрових інструментів управління, які в рази підвищують ефективність та прозорість процесів. 

Одним із таких інструментів є Електронна система управління відбудовою. Для ОМС система відкриває доступ до бази типових проєктів, які можна адаптувати під власні потреби. Вона запроваджує зручний механізм долучення представників громади до планування та реалізації проєктів, а також надає можливість презентувати свій проєкт для максимально широкого кола міжнародних донорів та приватних інвесторів, щоб отримати фінансування.

Власне тому так важливо, щоб вже зараз ОМС оперативно підключались до Реєстру пошкодженого та знищеного майна та вносили дані про пошкодження. Вони є основою для подальшого планування відновлення країни, а також ключова підстава для майбутнього стягнення репарацій з країни-агресора», – розповіла Олександра Азархіна.

За словами заступника Міністра, Міністерство наразі працює над системним переосмисленням планування регіонального розвитку на основі сучасних технологій та відкритих даних. 

«Спільно з партнерами ми розробляємо Геоінформаційну систему, яка фактично дозволить створити соціально-економічний портрет кожного регіону та громади. Це дозволить бачити реальну ситуацію з роботою в регіоні, фіксувати зміни в структурі населення, оцінювати наявні інвестиційні можливості та потенційні точки зростання. Вкотре наголошу, що наше ключове завдання у рамках відновлення України – це запровадити нову логіку рішень, де в основі завжди лежать верифіковані та актуальні дані», – розповіла Олександра Азархіна. 

Вона наголосила, що для допомоги громадам будуть створені Офіси підтримки реформ при органах місцевого самоврядування. Вони надаватимуть технічну та консультаційну підтримку щодо планування та реалізації проєктів, впровадження цифрових інструментів та підвищення ефективності управління громадою.

Своєю чергою Мінінфраструктури розраховує на підтримку громад та конструктивний діалог щодо розвитку регіональної політики. 

Акселератор цифрової стійкості «Громада 4.0» розроблений міжнародною організацією SocialBoost у партнерстві з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури, Міністерством цифрової трансформації України та за підтримки ULEAD з Європою / ULEAD with Europe.

 



Мінветеранів модернізує інформаційний ресурс eveteran.gov.ua та готується до прийняття наступних 15 тисяч заяв на виплату грошової допомоги

Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 16 березня 2023 року о 14:22

Фахівці Міністерства у справах ветеранів України готують до запуску другий етап оформлення заяв від ветеранів з інвалідністю внаслідок війни І або ІІ групи на виплату грошової допомоги від Червоного Хреста України – для наступних 15 тисяч заявників.

Нагадаємо, наприкінці лютого було отримано перші 10 тисяч заяв через інформаційний ресурс eveteran.gov.ua. Надалі, за умовами спільного проєкту з Мінветеранів, можливість подачі заяв було тимчасово призупинено задля проведення моніторингу якості надання послуги, завершення процесу виплати коштів на банківські картки заявникам та удосконалення технічних процесів.

За результатами бета-тестування було технічно удосконалено прийняття заяв. Це має значно полегшити реалізацію другого етапу оформлення заяв для наступних 15 тисяч заявників.

«Крім того, були враховані й побажання ветеранів і ветеранок, які вже скористалися послугою, щодо функціональних можливостей веб-сторінки eveteran.gov.ua під час подачі заяви. Адже ми чудово розуміємо, наскільки важливими для заявника є максимальна доступність, зрозумілість та зручність веб-сайту у користуванні», – зазначили у Мінветеранів.

Тому, з метою спрощення процесу подачі заяв, зручності у користуванні та поліпшення якості роботи, фахівці Мінветеранів наразі працюють і над зміною дизайну сторінки сайту eveteran.gov.ua, що зробить його більш адаптивним. Зокрема, буде модернізовано інтерфейс сайту, що значно спростить можливість подачі заяви на виплату коштів, надасть зручність пошуку і перегляду необхідної інформації.

Про початок другого етапу подачі заяв на виплату грошової допомоги від Червоного Хреста України буде повідомлено на інформаційних ресурсах Мінветеранів.

Тим, хто планує подати заяву, фахівці рекомендують дізнатись завчасно про міжнародний номер свого банківського рахунку (IBAN) та оформити електронний цифровий підпис.

І нагадуємо, що подача заяви на отримання грошової допомоги – безкоштовна та заповнюється отримувачем самостійно. Не передавайте свої особисті дані третім особам.

Більше про проєкт – за цим посиланням

 



Комітет Верховної Ради рекомендував до розгляду урядовий законопроєкт про основні засади державного нагляду

Міністерство економіки України, опубліковано 16 березня 2023 року о 12:54

Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку рекомендував до розгляду парламентом проєкт Закону про основні засади державного нагляду (контролю). Урядовий законопроєкт системно змінює підходи до держнагляду, запроваджуючи нові принципи взаємодії держави та бізнесу.

«Ключова ідея – переорієнтувати систему нагляду з карально-репресивної, якою вона є по суті сьогодні, на превентивну і ризик-орієнтовану. Держава має стати сервісом для громадян та бізнесу. І саме такі підходи закладено у законопроєкті», – зазначила Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки Юлія Свириденко.

Проєкт закону №5837 суттєво змінює чинну систему державного контролю, пропонує низку сервісних рішень для бізнесу, скасовує неефективні та обтяжливі норми державного контролю та посилює контроль громадськості в даній сфері.

Зокрема, в разі ухвалення законопроєкту буде запроваджено:

  • добровільне страхування цивільної відповідальності діяльності підприємців. Для підприємств із середнім та незначним ступенем ризику, які мають таке страхування кількість планових перевірок зменшиться. Так, передбачено, що період між перевірками збільшиться для середнього ступеня ризику – з 3 до 4,5 років, для незначного – з 5 до 7,5 років.
  • добровільний аудит діяльності підприємців як попереджувальний захід. Бізнес матиме змогу залучити фахівців органу державного нагляду (контролю) або уповноваженої незалежної організації, які допоможуть виявити, попередити чи усунути порушення до початку планової перевірки. При цьому санкції навіть при виявлених під час такого аудиту порушеннях до бізнесу не застосовуватимуться.
  • відповідальність керівника органу контролю за недодержання підлеглими процедурних вимог та дисциплінарну відповідальність посадових осіб органу контролю.

Також буде розширений та вдосконалений функціонал Інспекційного порталу. Зокрема, заходи контролю та обмін документами можна буде здійснювати в електронній формі, запроваджується е-кабінет для підприємців з можливістю подання скарг та відмови від комплексної перевірки через е-систему тощо.

Передбачається, що разом із законопроєктом №5837 Верховна Рада розгляне та затвердить урядовий Проєкт Закону про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення щодо підвищення відповідальності посадових осіб органів державного нагляду (контролю) (№5838). Цим проєктом пропонується посилити відповідальність посадових осіб органів держнагляду за порушення вимог законодавства в сфері державного нагляду. Зокрема, передбачається суттєве збільшення суми адміністративних штрафів за порушення вимог законодавства з питань здійснення державного нагляду чи контролю.

 



Олександра Азархіна: Закон №7198 посилює інституційну спроможність місцевого самоврядування

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 15 березня 2023 року о 14:38

Закон України №7198 запроваджує механізм компенсації за пошкоджене та знищене житло, а також надає місцевому самоврядуванню повноваження щодо наповнення Реєстру пошкодженого та знищеного житла, обстеження таких об’єктів та прийняття рішення щодо надання компенсації.

Про це заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Азархіна розповіла в рамках координаційної зустрічі щодо розробки та впровадження законодавчих механізмів компенсації за пошкоджене та знищене майно.

«Ми розуміємо, що без системної комунікації з органами місцевого самоврядування, надання їм доступу до усіх необхідних знань та інструментів, налагодити процес виплат компенсацій населенню буде складно. Тому один із ключових фокусів на сьогодні – це навчання ОМС щодо роботи з Реєстром пошкодженого та знищеного майна, а також надання якісної консультативної підтримки щодо змісту основних механізмів Закону №7198.

Спільно з донорськими організаціями та іншими нашими партнерами, ми розпочали процес формування Територіальних команд підтримки реформ. Вони стануть центрами експертної допомоги та допоможуть гарантувати якість у наповненні даних та прийнятті рішень на місцях. Нагадаю, що саме із запитів громад формується загальнодержавне бачення потреб у відбудові країни», – прокоментувала Олександра Азархіна.

Заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Наталія Козловська підкреслила особливу роль місцевого самоврядування по всіх напрямах механізму компенсацій: щодо ремонту пошкодженого житла, купівлі або ж будівництва нового замість знищеного.

«Для того, щоб місцеве самоврядування могло ефективно працювати з компенсаційним механізмом, перш за все потрібне якнайшвидше підключення громад до Реєстру пошкодженого та знищеного майна. Наразі підключились понад 500 громад з 1,5 тисячі існуючих в Україні.

Після цього ОМС зможуть оперативно вносити в Реєстр дані про пошкоджені та знищені об’єкти і відповідно до цього формувати свої плани відбудови. Це також допоможе центральній владі та міжнародним партнерам мати чітке розуміння потреб відновлення і, як наслідок, запускати великі проєкти відбудови», – прокоментував Наталія Козловська.

Окрім цього, заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Анатолій Комірний розповів про роботу Міністерства над відкриттям даних про пошкоджені, знищені об’єкти та їх відновлення.

«Наша ключова ціль – відкрити для громадськості та донорів максимальну кількість даних про відбудову. Аби кожен мав змогу в режимі онлайн отримати доступ до інформації про руйнування, процес відновлення та його результати.

Водночас ми розуміємо, де деякі дані можуть бути використані ворогом у своїх цілях. Саме тому будемо відкривати дані наразі тільки щодо об’єктів соціальної інфраструктури. Це перш за все школи, садочки та житлові об’єкти», – прокоментував Анатолій Комірний.

Нагадаємо, 23 лютого Верховна Рада підтримала закон №7198. Він визначає перелік отримувачів компенсації за знищене та пошкоджене житло, її види, механізм оцінки та прийняття рішення щодо її надання, а також можливості її використання для отримання нового житла.



Перевірки ВПО мають здійснюватися лише за наявності підозри щодо неправомірного отримання допомоги

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 15 березня 2023 року о 12:07

На нараді під головуванням Віце-прем’єр-міністра України – Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірини Верещук обговорили питання вибіркових перевірок внутрішніх переселенців. Їх кількість у порівнянні з минулим роком знизилася майже у 12 разів.

Але разом із тим питання вибіркових перевірок ВПО щодо їх фактичної присутності на заявленому місці залишається актуальним. Мінреінтеграції тримає його під постійним контролем.

Своєю чергою Мінсоцполітики та Нацсоцслужба надали роз’яснення територіальним органам соціальних служб про необхідність попереджати внутрішніх переселенців стосовно відвідування їх із метою перевірки.

Зокрема, під час перевірки посадова особа Нацсоцслужби повинна скласти відповідний акт. Також вона має залишити повідомлення про необхідність протягом 10 днів прибути до органу соціального захисту населення для проходження ідентифікації.

І лише у разі неявки переселенцям можуть скасувати статус ВПО і припинити передбачені для них виплати.

«Ми не можемо допустити жодної дискримінації внутрішніх переселенців. Людей повинні попереджати. Вони не зобов’язані 24/7 перебувати вдома, щоб не втратити грошову допомогу від держави, яка їм дуже необхідна. Перевірки мають здійснюватися лише за наявності підозри щодо неправомірного отримання допомоги», – зауважила Ірина Верещук.

Нагадаємо, що статус ВПО можна втратити за умови переїзду за кордон, повернення на місце постійного проживання або ж якщо своєчасно не повідомити про зміну фактичного місця проживання.

 



Мінцифри представило пріоритетні напрями роботи на 2023-2025 роки в межах Державної антикорупційної програми Уряду

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 14 березня 2023 року о 18:24

Цифровізація має потужний антикорупційний ефект. Лише за 2020-2021 роки антикорупційний та економічний ефект від цифровізації послуг становив 16,3 млрд. Команда Мінцифри продовжує цифровізувати різні сфери держави, щоб запобігти корупційним схемам та махінаціям.

«Завдяки цифровізації ми не тільки спрощуємо життя людей, але й активно боремося з корупцією. Цифровізація робить процеси прозорими та мінімізує контакти людей з чиновниками. Всі дії чиновників логуються в системах, є можливість відстежувати кожен крок та бачити, хто поставив цифровий підпис на той чи інший документ. Це стало нашим основним інструментом зупинення багатьох схем на мільйони гривень, які осідали у кишенях корупціонерів. Ми розуміємо, що воєнне та післявоєнне суспільство не матиме толеранства до будь-якої корупції чи не ефективності. Тому наш топ-пріоритет – за допомогою цифровізації побудувати прозорий та антикорупційний Уряд майбутнього», – зазначив Віце-прем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Державною антикорупційною програмою на 2023-2025 роки визначено пріоритетні напрями антикорупційної діяльності, в реалізації яких братиме участь команда Мінцифри.

Для власників різних бізнесів будуть створюватися однакові правила, які унеможливлять корупцію. Зокрема, бізнесу необхідно буде подавати фінансову звітність у форматі відкритих даних. Також планується скасувати зайву звітність, а на порталі Дія можна буде зручно відкрити бізнес згідно з принципом життєвих ситуацій.

Головним критерієм для оцінки ефективності роботи органів податкової служби стане ступінь дотримання законодавства зі сплати податків, а не виконання плану із надходжень до бюджету. Для цього на порталі Дія планується додати можливість подання щорічної декларації про майновий стан та доходи.

Мінцифри продовжить цифровізувати органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Зокрема, виконання Національної програми інформатизації, що позитивно вплине на результативність та ефективність роботи держорганів.

Також планується врегулювати плату за надання адміністративних послуг. Для цього будуть визначені єдині засади визначення розмірів адмінзбору за надання адмінпослуг, порядку сплати та використання.

Команда Мінцифри планує проводити спільні з НАЗК інформаційно-просвітницькі кампанії, присвячені електронним сервісам. Окрім цього, Міністерством буде забезпечено технічну сумісність між державними електронними реєстрами.

Нагадаємо, Уряд затвердив Державну антикорупційну програму, яка є ключовим інструментом реалізації Антикорупційної стратегії 2021-2025. Програма містить заходи, спрямовані на підвищення ефективності системи запобігання корупції в різних сферах суспільного життя.

 



Уряд затвердив План пріоритетних дій на 2023 рік

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 14 березня 2023 року о 15:27

Кабінет Міністрів України під час засідання 14 березня затвердив План пріоритетних дій Уряду на 2023 рік. Як відзначив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль, цей документ дозволить систематизувати роботу Кабінету Міністрів та центральних органів виконавчої влади цього року.

«План дій Уряду складається з більш ніж 500 завдань. Це законопроєкти, постанови, програми та проєкти. Це позитивні зміни для громадян та бізнесу. Це нові реформи. Це трансформація України. Вже зараз. Не чекаючи завершення цієї війни. Це все для нашої перемоги. Для відбудови. Для сильної та оновленої України», — підкреслив Денис Шмигаль.

Зокрема, План пріоритетних дій містить такі основні напрями:

  •   Безпека та оборона
  •   Інтеграція в ЄС та НАТО
  •   Енергетична безпека
  •   Відбудова країни
  •   Макрофінансова стабільність та підтримка бізнесу
  •   Ветеранська політика
  •   Безпечна, доступна та якісна освіта
  •   Продовження децентралізації та регіональний розвиток
  •   Підтримка громадян, які опинились у складних обставинах
  •   Ефективне державне управління
  •   Наука та інновації для розвитку
  •   Здорова нація
  •   Санкційна політика та верховенство права
  •   Захист довкілля

«За всіма пунктами ставимо перед собою амбітні та складні завдання. Кожен міністр буде нести особисту відповідальність за виконання проєктів та реформ, передбачених для його відомства», — наголосив Прем’єр-міністр.

Презентація Плану дій Уряду на 2023 рік  

 



Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану пріоритетних дій Уряду на 2023 рік» від 14.03.2023 № 221-р

 




Паспорти з різною транслітерацією визнаватимуться недійсними лише після звернення особи за отриманням або обміном документів

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 14 березня 2023 року о 13:48

Транслітерація прізвища та імені латиницею, відповідно до вимог українського алфавіту, у паспортних документах застосовується в Україні з 2015 року.

На прохання особи під час подання заяви для оформлення паспортів, транслітерація може бути змінена і виконана відповідно до написання у раніше виданих на її ім’я паспортних документах або документах, виданих компетентними органами іноземної держави.

При кожному оформленні паспортів людина власним підписом підтверджує правильність написання своїх персональних даних, у тому числі й написання транслітерації.

Використовуючи таку можливість громадяни України змінювали транслітерацію написання своїх прізвища та ім’я.  У зв’язку з чим виникала ситуація, коли людина могла декілька разів змінювати транслітерацію.

Проте, у разі зміни персональних даних (прізвища, імені, по батькові, дати народження або місця народження), раніше видані документи потребують обміну після отримання нового документа.

У 2022 році Україна отримала рекомендації Європейської Комісії із застереженням щодо необхідності врегулювання питання визнання недійсними паспортів, виданих одній особі у зв’язку зі зміною нею своїх персональних даних (у тому числі й транслітерації).

Це також викликано тим, що громадяни України, перебуваючи в країнах ЄС,  змінюючи персональні дані у своїх документах, вдаються до шахрайських дій.

Для однакового застосування поняття складових імені 17.11.2022 року внесено уточнюючі зміни до постанов Уряду, якими регулюються питання видачі як ID-картки, так і закордонного паспорта.

Встановлено, що у разі зміни інформації, внесеної до паспорта (у тому числі у зв’язку зі зміною транслітерації як в ID-картці, так і закордонному) попередньо видані документи з відмінною транслітерацією, про яку не зазначено особою під час оформлення нових документів, підлягають визнанню недійсними або обміну.

Таким чином програмними засобами системи видачі документів послідовно, на першому етапі, автоматично відібрано документи, які визнаються недійсними з різних підстав (у зв’язку із викраденням або втратою паспорта, зміною дати народження, місця народження, зміною прізвища у зв’язку з одруженням, розлученням або зміною прізвища, імені з інших підстав, у тому числі у зв’язку із відмінною транслітерацією). На наступному етапі роботи системи паспорта з різною транслітерацією переводять у статус очікування обміну.   

На сьогодні паспорти, у яких різна транслітерація написання прізвища або імені, є чинними до закінчення строку їх дії. Такі документи будуть визнаватися недійсними або змінюватися лише за особистим зверненням особи за отриманням або обміном паспорта.

Перевірити стан дійсності документів можливо на сайті Державної міграційної служби за посиланням.

Державна міграційна служба нагадує про необхідність вчасного обміну ID-картки або закордонного паспорта у разі виникнення таких обставин, як:

  • зміна інформації у паспорті (прізвища, імені, по батькові, дати народження, у тому числі написання латинськими літерами імені та прізвища у паспортних документах);
  • виявлення помилки в інформації, внесеної до паспорта;
  • закінчення строку дії паспорта;
  • непридатність паспорта для подальшого використання.

При кожному оформленні нових паспортних документів працівники Державної міграційної служби повідомляють та звертають увагу особи:

  • на транслітерацію прізвища та імені особи;
  • про можливість зміни транслітерації відповідно до раніше виданих документів;
  • необхідність обміну попередньо виданих документів у разі застосування різної транслітерації у них, а також про наслідки не обміну таких документів.


Мінінфраструктури презентувало концепцію Команд підтримки реформ у громадах

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 14 березня 2023 року о 11:19

Команда Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури презентувала послам та представникам дипломатичних відомств країн G7, Швейцарії, Швеції, Норвегії, Данії та Представництва ЄС в Україні проєкт «Територіальні команди підтримки реформ». Ключова задача таких команд – на місцях надавати підтримку у питаннях антикорупційної політики, управління інвестиційними проєктами та роботи з цифровими інструментами.

«Ефективне відновлення України потребує злагодженої співпраці центральної влади та місцевого самоврядування. Саме тому в рамках реформи децентралізації ми прагнемо створити інституційну основу для такої співпраці, а також допомогти громадам покращити власне управління та планування діяльності.

Пропоновані Команди підтримки реформи складатимуться з незалежних експертів, які мають значний досвід у впровадженні сучасних цифрових інструментів та проєктному менеджменті. Їх основне завдання — адаптувати роботу місцевого самоврядування до сучасних викликів та допомогти вийти на новий рівень в управлінні та плануванні своєї діяльності», — зазначив Віце-прем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

Також Офіси допомагатимуть у наступних питаннях:

  • підвищення потенціалу громад у розробці стратегічних планів відновлення та розвитку;
  • надання консультативної підтримки щодо залучення інвестицій та реалізації проєктів відновлення;
  • покращення прозорості та відкритості місцевого самоврядування.

Окрім цього, завдяки Офісам громади отримають інструмент для ефективної взаємодії з донорами.

«Наразі значна частина громад не мають необхідного досвіду та експертизи в питаннях взаємодії з донорами та реалізації інфраструктурних проєктів із залученням зовнішнього фінансування. Цю проблему покликані розв’язати Офіси підтримки реформ, які допоможуть в безпосередній комунікації з донорами та підготовці проєктів відновлення.

Іншим важливим виміром їх роботи буде забезпечення прозорості та відкритості роботи місцевого самоврядування. Досягнути цього плануємо за рахунок впровадження сучасних цифрових інструментів та покращення процедур підзвітності місцевого самоврядування», – розповіла заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Азархіна.

Під час зустрічі Команда Міністерства та новоствореного Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України також презентували плани щодо проєктів відновлення та напрацювання щодо ефективної системи управління відновленням. Всі проєкти враховуватимуть найкращі світові практики міського розвитку, зокрема потреби в енергоефективності, сучасних системах постачання, що існують, безпеці та інклюзивності.

 



Рибальський квиток – нові можливості любительського рибальства

Державне агентство меліорації та рибного господарства України, опубліковано 14 березня 2023 року о 10:02

Запровадження рибальського квитка, розроблення алгоритму його отримання, можливість вилову риби рибалками-любителями понад добову безоплатну норму вилову розглядали учасники круглого столу, який був організований Держрибагентством 10 березня 2023 року у zoom-форматі.

Понад 100 учасників долучилось до першого етапу обговорення експериментального проєкту щодо можливості надання рибалкам платної послуги з видачі рибальського квитка, який наразі розробляється Держрибагентством разом із Мінагрополітики. Профільні громадські організації, рибалки-любителі та рибалки-спортсмени взяли активну участь у жвавій дискусії щодо «правильної організації» на їхню думку любительського рибальства.

Заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Віталій Головня, відкриваючи захід, зауважив: «Зміни у рибній галузі, які в минулому році розпочались із реформування промислового і аквакультурного секторів, продовжилися цьогоріч у дуже важливому для нас сегменті любительського рибальства. Перший вагомий крок було зроблено наприкінці 2022 року прийняттям нових Правил любительського і спортивного рибальства, які не оновлювались понад 20 років. Наступним етапом заплановано введення рибальського квитка, який не тільки розширить права мільйонів рибалок-любителів, а й створить додаткові умови для розвитку усієї галузі. Сьогоднішнє обговорення дає змогу почути думки стейкхолдерів, налагодити зворотній зв’язок та, сподіваюсь, дозволить спільно створити найбільш ефективну форму використання рибальського квитка. Це усталена міжнародна практика, яка існує в різних формах у цивілізованих країнах світу і яку ми невдовзі запровадимо в Україні».

Отже, головне про концепцію рибальського квитка, яка пропонується:

  • діятиме на водних об’єктах, на яких буде визначено ліміти допустимого вилову водних біоресурсів для любительського рибальства, які встановлюватимуться на підставі науково-біологічних обґрунтувань;
  • ці ліміти розподілятимуться на рибальські квитки через Єдину державну електронну систему управління галуззю рибного господарства та продаватимуться рибалкам-любителям.

Для придбання рибальського квитка рибалці-любителю необхідно буде створити електронний кабінет шляхом реєстрації в Єдиній державній електронній системі управління галуззю рибного господарства та вказати основні дані про себе.

Важливо! Перед отриманням рибальського квитка рибалка має ознайомитись із Правилами любительського і спортивного рибальства.

Добова безкоштовна норма вилову для кожного громадянина залишається у розмірі 3 кг водних біоресурсів + одна особина.

Один із варіантів як придбати рибальський квиток та його оплати?

В електронному кабінеті обрати: водний об’єкт або його частину, територіальну громаду в районі якої планується використати рибальський квиток, водні біоресурси, які планується виловити, календарний день запланованої риболовлі.

Після цього, електронна система генерує вартість рибальського квитка, яку рибалка-любитель може оплати будь-яким із запропонованих способів.

Після здійснення оплати електронна система генерує рибальський квиток із присвоєнням персоналізованого QR-коду, який активується через годину після здійснення оплати.

Рибальський квиток діятиме в обраний рибалкою-любителем календарний день або дні. Його можна буде придбати на будь-який день у межах 10 днів або на будь-яку кількість днів, але не на більше 10, з дня, що настав.

Орієнтовна добова норма рибальського квитка тобто понад безкоштовну добову норму вилову: 1 екз. сома, 3 екз. білизни, судака, щуки, 5 кг іншої риби.

Головне! Кошти, сплачені рибалками за квиток, витрачатимуться першочергово на відновлення природних популяцій водних біоресурсів, шляхом зариблення тих водних об’єктів, у яких проводили любительський лов.

Також нововведенням пропонується звітування безпосередньо рибалкою за результатами риболовлі.



Як оформити пенсію перебуваючи за кордоном?

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 13 березня 2023 року о 15:31

Українці, які – через війну або з інших причин – виїхали за кордон та набули там пенсійного віку, можуть оформити пенсію дистанційно, за допомогою веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України. 

Для цього потрібно зайти на веб-портал (https://portal.pfu.gov.ua/) та вибрати вкладку «Заява про призначення пенсії», ознайомитись із інформацією, яка з’явиться на екрані, і потім перейти за посиланням «Вхід». 

Увійти до особистого кабінету можна за допомогою  кваліфікованого електронного підпису (КЕП). 

Якщо ви його не маєте, – отримати КЕП можна безкоштовно й онлайн, виконавши декілька нескладних кроків (описаних у відеоінструкції bit.ly/3ZX31ne)

 Після входу виконати такі кроки:

 – Крок 1 – у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» оберіть вкладку «Заява на призначення пенсії». Дайте згоду на дистанційне інформування, обравши спосіб отримання повідомлень про опрацювання Вашої заяви. Натисніть «Продовжити» та оберіть вид пенсії, наприклад  – «Пенсія за віком»;

 – Крок 2 – дайте відповіді на питання анкети-опитування для заповнення атрибутів звернення та надайте згоду на передачу та обробку своїх персональних даних (поставте позначку);

 – Крок 3 – прикріпіть скан-копії необхідних документів, підготовлених згідно з вимогами щодо сканованих копій документів за наведеним перед формуванням заяви переліком.

Після цих етапів на екрані з’явиться повна форма заяви про призначення пенсії. У разі потреби форму заяви можна відредагувати.

Для завершення всіх операцій, заява підписується за допомогою КЕП та відправляється до ПФУ натисканням кнопки «Підписати та відправити до ПФУ».

За результатами опрацювання заяви Ви отримаєте інформацію про стан обробки та відповідне рішення.

 



Олександр Кубраков: Процес ліквідації ДАБІ остаточно завершений

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 13 березня 2023 року о 11:55

Рішення про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції було ухвалено Кабінетом Міністрів України у 2020 році. Причиною стали численні скарги на її діяльність та факти порушень у роботі.

Наразі Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури офіційно завершило ліквідацію ДАБІ. Роботу припинили всі її 24 територіальні органи, закрито 5420 виконавчих проваджень у судових справах.

«Поставили крапку в існуванні однієї з найкорумпованіших державних структур в історії незалежної України. За підрахунками експертів, корупція в будівельній сфері, спричинена протиправними діями ДАБІ, могла щорічно становити не менше 3 мільярдів гривень. Від цього страждали як замовники будівництва та підрядники, так і громадяни, які планували придбати житло.

Зараз ми реалізуємо масштабну реформу містобудування, у центрі якої цифровізація документів та автоматизація процесів. Ми прагнемо максимально мінімізувати людський фактор, аби учасники будівельного процесу могли онлайн подати необхідні документи та перевірити статус їх розгляду.

Паралельно працюємо над тим, щоб нова система була відкритою та прозорою. Аби до неї мали доступ не тільки контролюючі або правоохоронні органи, але й представники громадськості», — прокоментував Віце-прем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

Всі документи Державної архітектурно-будівельної інспекції передані на зберігання в Центральний державний архів вищих органів влади та управління України.

Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд з вересня 2021 року здійснює Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ).

 



Як оформити довідку ВПО та допомогу на проживання

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 13 березня 2023 року о 11:05

Оформити документ і подати заявку на щомісячну виплату внутрішні переселенці можуть як особисто, так і онлайн.

Оформити довідку ВПО особисто можна:

– у ЦНАПі тієї громади, де знаходиться внутрішньо переміщена особа;

– через Управління соціального захисту населення;

– через уповноважену особу виконавчого органу сільської, селищної, міської ради.

Для подання заяви особисто потрібно мати документи, які посвідчують особу та її реєстрацію в населеному пункті, що був окупований або де ведуться активні бойові дії.

Як оформити довідку ВПО онлайн?

Для цього необхідно авторизуватися у застосунку Дія й вибрати послугу «Допомога для ВПО». У додатку послуга комплексна: отримання довідки ВПО та виплати.

Для коректного оформлення довідки у Дії має відображатися картка платника податків та один із паспортів:

– ID-картка,

– закордонний біометричний паспорт.

Довідку ВПО для дитини до 14 років може оформити один із батьків. Для цього у застосунку одного з батьків, який оформлює послугу, повинно відображатися свідоцтво про народження дитини.

Важливо. Під час подачі заяви потрібно поставити відмітку про те, що заява також подається і на дітей.

 



Продовжують роботу ґрантові програми для організацій, які працюють з ВПО

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 12 березня 2023 року о 20:31

Пропонуємо добірку діючих програм:

  • Фонд Східна Європа оголошує конкурс ґрантів для організацій, що надають комплексну підтримку внутрішньо переміщеним особам та громадам, котрі їх приймають в умовах війни.

Детальніше про участь у ґрантовій програмі за посиланням.

  • Ґрант у межах Програми сприяння громадській активності «Долучайся!». Вона спрямована на підтримку організацій, що вивчають безпосередні потреби громадян, зокрема ВПО, та сприяють їхньому вирішенню.

Дізнатися більше про програму можна за посиланням.

  • Проєкт «Підтримка організацій громадянського суспільства (ОГС) в Україні» – спрямований на ґрантову підтримку ОГС, які опинилися у скрутній ситуації через повномасштабну агресію.

Більш детально з умовами програми можна ознайомитися за посиланням.

 



Шведсько-український проєкт допоможе відновити адмінпослуги у 5 областях України

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 12 березня 2023

Шведсько-український проєкт допоможе відновити адмінпослуги у 5 областях України.

Йдеться про громади Дніпропетровщини, Миколаївщини, Сумщини, Харківщини та Херсонщини, які включені в Перелік постраждалих територій згідно з наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

У цих громадах проєкт PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» допоможе відновити адміністративні сервіси та роботу ЦНАПів.

Програма пропонує різні види підтримки:

  • експертні консультації,
  • тренінги,
  • психологічну допомогу,
  • обмін досвідом чи підтримку персоналом.

Крім того, стануть доступними консультації з гендерних питань і поінформованості населення.

Долучитися до проєкту можуть постраждалі громади зазначених вище областей незалежно від того, чи був створений ЦНАП у громаді до повномасштабного вторгнення, чи ні.

Заповнити заявку можна до 15 березня включно.

 



Перезавантаження дипломування моряків: розпочала роботу нова Державна кваліфікаційна комісія моряків

Міністерство інфраструктури України, опубліковано 11 березня 2023 року о 15:07

Нова Державна кваліфікаційна комісія моряків (ДККМ) у складі Адміністрації судноплавства працює в Одесі. Це друге місто, в якому моряки можуть отримувати кваліфікаційні документи та складати іспити.

Одеська ДККМ розглядатиме заяви моряків та ухвалюватиме рішення щодо підтвердження компетенцій, а також проводитиме тестування за міжнародно визнаною системою CES 6.0. Повний перезапуск складу та функціоналу ДККМ – одна з вимог нової процедури підготовки та дипломування моряків, яка регламентується постановою Уряду від 30 грудня 2022 року №1499.

Нагадаємо, 14 лютого було запущено роботу нової ДККМ у Києві. За неповний місяць роботи Комісія ухвалила понад 200 рішень про підтвердження професійної компетенції моряка. Обґрунтовані відмови отримали 19 моряків.

Члени ДККМ присутні під час CES-тестування та після його завершення одразу ознайомлюють моряка з результатами.

Результати та сертифікат оформлюються автоматично, що унеможливлює зовнішній вплив та нівелює корупційні ризики.

Вже вдало складено 15 іспитів, за результатами яких моряки отримали відповідні сертифікати за підписом ДККМ.

На сьогодні єдиний законний спосіб отримати кваліфікаційні документи – звернення у встановленому порядку до Адміністрації судноплавства чи Моррічсервіс.

Наразі команда Мінінфраструктури, Адміністрації судноплавства у співпраці з USAID / UK aid проєктом TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах працює над впровадженням простого та безпечного рішення для дистанційної подачі. Невдовзі у моряка з’явиться можливість отримувати послуги у сфері дипломування через портал Дія.

Звертаємо увагу моряків, що легітимними є ті кваліфікаційні документи, які видані виключно Адміністрацією судноплавства. Документи, що були видані іншими органами, є незаконними.

Інспекція з питань підготовки та дипломування моряків на фінальній стадії ліквідації. Діяльність веб-сайту ІППДМ, які треті особи намагалися реанімувати з метою власної вигоди, повністю припинена. Це також стосується використання додатку «Електронний Кабінет Моряка», його функціонування не передбачено жодним нормативно-правовим актом, а отже, не несе жодних правових наслідків.

У разі виникнення запитань щодо процедури дипломування, моряки завжди можуть звернутися за роз’ясненням до Адміністрації судноплавства чи Моррічсервісу.

До впровадження інформаційно-комунікаційної системи, верифікацію документів моряків можна здійснити за електронною поштою: vrf@marad.gov.ua.