preloader

Що вас цікавить?

Зміни у системі надання адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (21 – 30 квітня)

01.05.2023
Адміністративні послуги

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 21 — 30 квітня 2023)




Жителям звільнених територій вже виплачено понад 396 мільйонів гривень грошової допомоги

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 29 квітня 2023 року о 11:32

За 8 місяців у межах спільного проєкту Мінреінтеграції, Укрпошти та міжнародних організацій забезпечено виплату одноразової грошової допомоги мешканцям деокупованих територій на загальну суму більш як 396,3 мільйона гривень. Проєкт стартував у вересні 2022 року, і наразі виплати на звільнених територіях продовжуються.

Так, станом на 27 квітня 2023 року допомогу готівкою у розмірі 1200 гривень від Товариства Червоного Хреста України отримали понад 216 тисяч громадян на ДОТ Харківської, Херсонської, Донецької, Луганської та Миколаївської областей.

Крім того, за фінансової підтримки Міжнародної організації з міграції вже виплачено по 2200 гривень допомоги на місяць більш ніж 39 тисячам осіб, які проживають на звільнених територіях Харківщини, Херсонщини й Донеччини. Кожна людина отримує такі виплати протягом 3 місяців.



Оптимізували процедуру бронювання: тепер воно відбуватиметься у стислі терміни

Міністерство економіки України, опубліковано 28 квітня 2023 року о 17:55

Кабінет Міністрів України удосконалив процедуру бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, визначивши чіткі терміни етапів процедури. Відповідне рішення Уряд ухвалив на засіданні 28 квітня.

«Одне з питань, яке порушує перед нами український бізнес під час зустрічей – тривалий час проходження процедури бронювання працівників. Такий стан речей обмежує можливості підприємців розробляти та реалізовувати виробничі плани та в цілому не сприяє підвищенню ділової активності. Ми розуміємо, що певну роль в даному випадку грає людський фактор та організація процесу. Тому ініціювали рішення, яке оптимізує процедуру бронювання, яке відтепер відбуватиметься у визначені стислі терміни», – зазначила Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України Юлія Свириденко.

Як пояснив заступник Міністра економіки Ігор Фоменко, згідно рішення Уряду внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час», якими чітко визначені терміни подання та розгляду держорганами документів щодо бронювання. Зокрема визначено наступні терміни:

– подання органами державної влади, іншими державними органами списків військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час до Генерального штабу Збройних Сил (СБУ, Служби зовнішньої розвідки) – у строк не більше ніж п’ять робочих днів;

– погодження списків та подання Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, СЗР) до Міністерства економіки – у строк не більше ніж десять робочих днів;

– ухвалення Мінекономіки рішення про бронювання військовозобов’язаних – у строк не більше ніж п’ять робочих днів;

– зарахування військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік територіальним центром комплектування та соціальної підтримки – у строк не більше ніж п’ять робочих днів.

«Таким чином процедура від отримання держорганами від підприємств, установ, організацій списків на бронювання працівників до зарахування заброньованих на спеціальний військовий облік має здійснюватися максимум за 25 робочих днів», – зазначив Ігор Фоменко.

Нагадаємо, 27 січня 2023 року Кабінет Міністрів ухвалив новий порядок бронювання військовозобов’язаних та критерії визначення підприємств, установ і організацій, критично важливих для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення. Працівники таких підприємств віднині підлягатимуть бронюванню.

Порядок бронювання військовозобов’язаних  і Порядок та критерії визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення, розроблено відповідно до змін до Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», ухвалених Верховною Радою 4 листопада 2022 року.



МОЗ нагадує: як оформити довідку про інвалідність, якщо ви виїхали за кордон

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 28 квітня 2023 року о 09:35

Міністерство охорони здоров’я України нагадує, що під час воєнного стану встановлення інвалідності або проведення медико-соціальної експертизи українців, які вимушено перебувають за кордоном, МСЕК здійснюють екстериторіально і заочно.

Якщо ви перебуваєте за кордоном, надішліть необхідні медичні документи своєму сімейному або лікуючому лікарю на території України для оформлення форми 088/о «Направлення на МСЕК». Звертаємо увагу, що всі надіслані документи мають бути  українською мовою.

Далі ваш пакет документів розглядатиме лікарсько-консультативна комісія (ЛКК). За її рішенням вас скерують на медико-соціальну експертну комісію (МСЕК) для проведення експертизи і встановлення інвалідності.

Якщо ж раптом ви не можете прибути на огляд, МСЕК може ухвалити рішення про встановлення інвалідності заочно на підставі направлення ЛКК закладу охорони здоров’я. Експертиза здійснюється за направленням ЛКК незалежно від вашого місця реєстрації, проживання чи перебування.

Як продовжити дію довідки про інвалідність, якщо ви виїхали за кордон?

Що робити, якщо ви перебуваєте за кордоном під час дії воєнного стану, і у вас завершився термін дії довідки про інвалідність?

У разі, якщо такий термін завершився, його автоматично вважають продовженим на весь час дії воєнного стану на території України і впродовж 6 місяців після його припинення/скасування. Так само подовжується термін дії відсотків втрати працездатності та індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю.

Якщо вашій дитині, яка має інвалідність і перебуває за кордоном, виповнилося 18 років, вона має пройти медико-соціальну експертизу на МСЕК, адже критерії інвалідності дітей різняться від критеріїв інвалідності дорослих.

У такому разі дитина має пройти обстеження за кордоном, потім потрібно перекласти усі медичні документи українською мовою і направити їх сімейному чи лікуючому лікарю в Україну. Лікар оформить форму 088/о, а ЛКК направить документи на МСЕК для проведення заочної експертизи та встановлення інвалідності.



Перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам: як це відбувається

Пенсійний фонд України, опубліковано 27 квітня 2023 року о 19:00

Порядок проведення перерахунку пенсій пенсіонерам, які продовжують працювати, визначено частиною четвертою статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та постановою правління Пенсійного фонду України від 18.05.2018 № 10-1.

Пенсії автоматично перерахують працюючим пенсіонерам, які після призначення/попереднього перерахунку пенсії продовжували працювати та на 1 березня 2023 року набули 24 місяці страхового стажу, або тим, які відпрацювали менше 24 місяців, але від призначення чи попереднього перерахунку пенсії пройшло два роки. При цьому працюючим пенсіонерам, які отримують пенсію за вислугу років, такий перерахунок буде проведено у разі, якщо вони досягли пенсійного віку.

Щодо розміру підвищення пенсій після перерахунку, то воно в кожного пенсіонера індивідуальне, оскільки, по суті, у формулі для обчислення страхової пенсії, визначеній законом, збільшується коефіцієнт страхового стажу або коефіцієнт страхового стажу та заробітної плати (за доцільності). Розмір підвищення залежить від того, який страховий стаж вже має людина та який заробіток одержувала в період роботи.

Дата проведення перерахунку пенсій працюючим пенсіонерам – 1 квітня 2023 року. Перерахунок з квітня буде проведено після того, як до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування надійдуть відомості про сплату єдиного внеску за І квартал 2023 року (очікуваний строк – травень місяць). Тобто, орієнтовно у червні, пенсіонери, які матимуть право на перерахунок, отримають збільшені розміри пенсійної виплати та доплату за попередні місяці, починаючи з 1 квітня.



Представники Мінфіну, ДПС та експерти EU4PFM обговорили досвід Європейського суду з розгляду податкових спорів

Міністерство фінансів України, опубліковано 27 квітня 2023 року о 13:22

26 квітня експерти проєкту Програми підтримки України у питаннях управління державними фінансами (EU4PFM) провели другий семінар із практичного застосування рішень Суду Справедливості ЄС під час розгляду податкових спорів для представників Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України.

Воркшоп організовано за підтримки проєкту EU4PFM для допомоги українським фахівцям у застосуванні у власній практиці досвіду європейських країн.

Директор Департаменту міжнародного оподаткування Міністерства фінансів України Людмила Паламар відзначила важливість проведення цього заходу у контексті підготовки України до вступу в ЄС.

У рамках навчання учасники розглянули основні рішення європейського Суду Справедливості в оподаткуванні ПДВ та акцизного податку, а також обговорили європейську практику застосування таких судових рішень у сфері непрямих податків.

Також у процесі проведення навчання учасникам було представлено ключові принципи, що застосовуються на практиці під час оцінювання податкових ситуацій, основні категорії та найбільш розповсюджені спори фізичних і юридичних осіб із ПДВ та акцизів у країнах ЄС.

На завершення навчання експерти проєкту EU4PFM презентували учасникам зазначеного заходу ІТ-рішення стосовно спрощення або особливостей альтернативного вирішення податкових спорів.



Уряд затвердив новий план створення безбар’єрного простору в Україні на наступні два роки

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 26 квітня 2023 року о 21:17

На засіданні Уряду, яке відбулось 25 квітня, було затверджено План заходів на 2024-2025 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Схвалений документ визначає чотири пріоритетні напрями роботи: безбар’єрні простір, товари, послуги та інформація.

«Зараз МВС працює над реалізацією Плану заходів на 2023 рік. Разом з тим Уряд уже напрацював план дій на наступні два роки. Серед основних завдань, які покладені на наше відомство хотіла б виокремити “створення умов для отримання водійських посвідчень осіб з інвалідністю”. Нещодавно на засіданні Ради безбар’єрності ми презентували флагманський проєкт “Автошколи для осіб з інвалідністю”, який реалізується на базі закладів вищої освіти МВС. Маємо уже перших охочих вчитися в цих навчальних закладах. Робота у цьому напрямку триває», – зазначила заступник Міністра внутрішніх справ України Катерина Павліченко.

Зазначимо, що проєкт «Автошколи для осіб з інвалідністю» передбачає створення цілісної та якісної державної послуги з отримання посвідчення водія на право керування транспортним засобом для осіб, які отримали статус особи з інвалідністю. Також проєкт покликаний розширити можливості підрозділів Головного сервісного центру МВС та мережі автошкіл на базі закладів вищої освіти МВС для осіб, які мають функціональні порушення та мають або прагнуть отримати посвідчення водія та керувати транспортним засобом.

Заступник Міністра також розповіла, що у новому плані заходів на 2024-2025 роки визначено основні завдання для відомства. Серед них:

– пристосування інфраструктури для використання маломобільними групами населення;

– проведення моніторингу доступності;

– створення умов для отримання водійських посвідчень особами з інвалідністю;

– розроблення ефективних засобів правового захисту і ефективного механізму фіксації порушень та притягнення винних осіб до відповідальності за порушення прав та інтересів осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення у випадках дискримінації;

– забезпечення захисту і безпеки осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп тощо.

Нагадаємо, що за ініціативи Олени Зеленської у 2021 році була прийнята Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Вона передбачає створення безбар’єрного простору в Україні за 6 основними напрямами:

Суспільна та громадянська безбар’єрність, яка передбачає забезпечення рівних можливостей участі всіх людей та суспільних груп у житті громад та держави;
Освітня безбар’єрність – створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, включаючи освіту протягом життя;
Економічна безбар’єрність – забезпечення умов та можливостей для працевлаштування, заняття підприємництвом молоді, жінок, літніх людей, людей з інвалідністю тощо;
Інформаційна безбар’єрність – умови, за яких люди, незалежно від їх функціональних порушень чи комунікативних можливостей, мають доступ до інформації в різних форматах та з використанням технологій, що враховують їх потреби та можливості;
Фізична безбар’єрність – створення середовища, в якому громадські споруди та публічні місця, транспорт і послуги є фізично доступними для всіх суспільних груп;
Цифрова безбар’єрність – забезпечення доступу до інформації, комунікації, публічних та інших послуг онлайн для всіх суспільних груп, включаючи літніх людей, людей з інвалідністю, людей, які проживають у сільській місцевості та ін.




Як рідним оформити заробітну плату зниклого безвісти військового

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 26 квітня 2023 року о 17:13

Родина зниклого безвісти військового може отримувати його заробітну плату після підтвердження факту зникнення.

Щоб оформити грошове забезпечення зниклого безвісти військовослужбовця, рідним необхідно звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

Бланк заяви можна отримати безпосередньо у військкоматі або ж у регіонального координатора Уповноваженого зі зниклих безвісти.

При собі необхідно мати: 

– копії сторінок паспорта всіх повнолітніх членів сім’ї з даними про прізвище, ім’я, по батькові й реєстрацію місця проживання (перебування);

– довідку про реєстрацію місця проживання (перебування) членів сім’ї (у разі відсутності такої інформації в паспорті);

– копію свідоцтва про шлюб (за наявності);

– копії свідоцтв про народження дітей (за наявності);

– копії довідки про присвоєння індивідуального податкового номера.



Як оскаржити рішення медико-соціальної експертної комісії

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 25 квітня 2023 року о 16:03

Міністерство охорони здоров’я України нагадує: якщо ви або ваша дитина маєте інвалідність, однак не можете пройти повторне обстеження й оформити направлення на МСЕК, тоді строк повторного огляду вважається продовженим на весь час дії воєнного стану та впродовж 6 місяців після його припинення/скасування.

На період дії воєнного стану на території України процедура проведення медико-соціальної експертизи значно спрощена. А саме: МСЕК здійснюють свої функції за принципом екстериторіальності.

Якщо ж ви хочете оскаржити рішення комісії, то це можливо зробити протягом одного місяця. Для цього необхідно звернутися до самої комісії, або до центральної чи обласної комісії з письмовою заявою. Де буде проведений повторний огляд і винесене нове рішення. Це рішення можна оскаржити у центральній МСЕК МОЗ України.

У складних випадках центральна медико-соціальна експертна комісія МОЗ, обласна, центральна міська комісія та МОЗ можуть направляти осіб, які звертаються для встановлення інвалідності, для проведення медико-соціального експертного обстеження до клініки Українського державного науково-дослідного інституту медико-соціальних проблем інвалідності (м. Дніпро) та Науково-дослідного інституту реабілітації інвалідів (м. Вінниця).

Після відповідного обстеження науково-дослідні установи складають консультативні висновки, які мають рекомендаційний характер для комісії.

Зазначимо, що рішення комісій усіх рівнів можна також оскаржити в суді в установленому законодавством порядку.

МОЗ звертає увагу, якщо під час проходження медико-соціальної експертної комісії порушують ваші права, звертайтеся телефоном на «гарячу лінію» МОЗ: 0 800 60 20 19.



Дашборд надавачів соціальних послуг

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 25 квітня 2023 року о 13:38

На веб-сайті Міністерства соціальної політики України з’явився дашборд, який допоможе знайти та візуалізувати інформацію про надавачів соціальних послуг. Відтепер отримувачі та надавачі соціальних послуг зможуть переглядати інформацію з Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг Єдиної інформаційної системи соціальної сфери у зручному форматі.

Із використанням фільтрів дашборду користувачі можуть переглянути основну інформацію про надавачів соціальних послуг, які працюють в Україні, зокрема: адресу, телефон, веб-сайт тощо.  Крім того, користувачі можуть фільтрувати інформацію про надавачів за регіоном, районом та територіальною громадою, а також здійснювати пошук за ЄДРПОУ, назвою надавача та видами соціальних послуг. Це допоможе користувачам знайти найближчу адресу надавача соціальних послуг та звернутися до нього особисто чи онлайн.

Дашборд забезпечує відкритий доступ до інформації про надавачів соціальних послуг, що дозволяє громадянам бути більш інформованими про те, які соціальні послуги надаються в їх регіоні. Також цей  інструмент значно спростить пошук необхідної інформації для організацій, які займаються соціальною підтримкою населення. Він дозволить ефективніше та швидше знаходити надавачів соціальних послуг, що також позитивно вплине на якість та швидкість надання соціальної підтримки.

Звертаємо увагу надавачів соціальних послуг, що Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг у частині, що забезпечує внесення інформації про надавачів соціальних послуг, працює у промисловому середовищі з 16 лютого 2023 року. Якщо вами як надавачем соціальних послуг для реєстрації в Реєстрі були подані документи до Мінсоцполітики до листопада 2022 року, то така інформація була мігрована в Реєстр. Водночас усі надавачі соціальних послуг, які подавали документи до Мінсоцполітики до початку роботи Реєстру у промисловому середовищі, повинні звернутися з документами відповідно до Порядку формування, ведення та доступу до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 року № 99   до реєстраторів для внесення відповідної інформації про надавачів у Реєстр.

Ознайомитись із дашбордом можна за посиланням https://www.msp.gov.ua/content/reestr-nadavachiv-socialnih-poslug.html 

Звертаємо увагу, що на сьогодні дашборд працює у тестовому режимі. Команда Мінсоцполітики працює над тим, щоб найближчим часом відображення інформації з Реєстру було в режимі реального часу.

Довідково

Надавачі соціальних послуг — юридичні особи та фізичні особи — підприємці, які відповідають Критеріям діяльності надавачів соціальних послуг , включені до розділу «Надавачі соціальних послуг» Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.

Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг — це автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, використання, знеособлення і знищення даних про надавачів та отримувачів соціальних послуг, визначених законодавством. Реєстр є складовою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.



«Калькулятор податку на майно» – новий сервіс ДПС

Державна податкова служба України, опубліковано 25 квітня 2023 року о 12:25

Державною податковою службою України розроблено новий сервіс – «Калькулятор податку на майно».

Він надає можливість громадянам самостійно здійснювати на веб-порталі ДПС розрахунок сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю з фізичних осіб.

Крім того, новий сервіс сприятиме підвищенню обізнаності громадян та якості сплати податку на нерухоме майно.

«Калькулятор податку на майно» розміщено на вебпорталі Державної податкової служби України (https://tax.gov.ua/) у блоці «Е-СЕРВІСИ».



Кому потрібно звернутися за перепризначенням субсидії на неопалювальний період

Пенсійний фонд України, опубліковано 25 квітня 2023 року о 11:25

З травня житлові субсидії на неопалювальний сезон більшості одержувачів буде перепризначено автоматично, за умови, що не змінилися дані про їхній майновий стан чи склад домогосподарств.

Водночас серед одержувачів є певна категорія, якій субсидію на неопалювальний період буде призначено після надання заяви та декларації.

На наступний строк житлова субсидія призначається за особистим зверненням, якщо:

– члени домогосподарства орендують житлові приміщення для проживання, за які сплачують житлово-комунальні послуги;

– кількість фактично проживаючих зареєстрованих осіб у домогосподарстві менша, ніж кількість зареєстрованих;

– домогосподарство претендує на призначення житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;

– у складі домогосподарства є внутрішньо переміщені особи, які отримують субсидію за адресою, відмінною від місця реєстрації.

Виключно на підставі звернення громадянина надається на неопалювальний сезон також житлова субсидія, якщо в опалювальний сезон розмір плати за житлово-комунальні послуги, внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування не перевищував обсягу обов’язкового відсотка платежу. Тобто субсидію було призначено 0,00 грн.

У разі подання заяви протягом двох місяців з початку неопалювального сезону житлова субсидія призначається з початку такого сезону, але не раніше дня виникнення права на її отримання.




Робота Коордштабу з питань ВПО розпочнеться з розгляду житлових питань

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 24 квітня 2023 року о 09:21

Робота Коордштабу з питань ВПО розпочнеться з розгляду житлових питань.

Таке рішення було прийняте на установчому засіданні Координаційного штабу з питань реалізації прав і свобод внутрішньо переміщених осіб. Воно відбулося під головуванням Віце-прем’єр-міністра – Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірини Верещук.

Віце-прем’єр-міністр наголосила на тому, що під час поїздок регіонами до неї часто звертаються внутрішні переселенці. Серед багатьох проблем, які їх турбують, найбільш чутлива – житлова. Тому на найближчий порядок денний було запропоновано винести два питання: місця компактного проживання ВПО та функціонування Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

Ірина Верещук доручила присутнім представникам міністерств, відомств, обласних військових адміністрацій та громадських організацій провести аналіз існуючих проблем і підготувати пропозиції щодо їх вирішення.

Нагадаємо, Коордштаб був утворений за ініціативи Мінреінтеграції та має на меті послідовно впроваджувати державну політику з підтримки ВПО.



Мінреінтеграції підготувало алгоритми дій для родин зниклих безвісти

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 23 квітня 2023 року о 10:29

Родини зниклих безвісти часто не знають, як діяти та до яких органів звертатися з питань, які їх хвилюють.

Зокрема, серед найбільш поширених запитань:  

– Взаємодія родин зниклих із територіальними центрами комплектації та соціальної підтримки.

– Як отримати інформацію про слідчого, який веде кримінальне провадження.

– Оформлення грошового забезпечення зниклого безвісти військовослужбовця.

– Як отримати витяг із Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Мінреінтеграції підготувало алгоритми дій щодо найбільш актуальних питань. Алгоритми розроблено на підставі запитів, які надходили на гарячі лінії Уповноваженого зі зниклих безвісти. Відповіді на найбільш актуальні запитання наведені за посиланням.



єВідновлення: Ухвалено порядок надання державної допомоги на ремонт пошкодженого житла

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 21 квітня 2023 року о 20:09

Ухвалено порядок надання державної допомоги на ремонт пошкодженого житла. Він передбачає надання громадянам, чиє житло було пошкоджено внаслідок збройної агресії рф, державної допомоги на поточний ремонт житла. Зробити це можна буде з допомогою електронної послуги єВідновлення.

«Завдяки цьому порядку кожен громадянин, чия квартира, приватний будинок чи кімната в гуртожитку були пошкоджені внаслідок агресії рф і які ще не були відновлені, зможе отримати кошти для ремонту свого житла. Це стосується понад 160 тисяч домогосподарств.

На черзі — тестування послуги єВідновлення разом з Мінцифри. Плануємо це зробити в найближчі три тижні.

Джерелами для компенсацій стануть як кошти державного бюджету, так і кошти міжнародних донорів та кредиторів. Очікуємо, що зможемо в найближчому майбутньому зробити основним джерелом компенсацій репарації росії», — прокоментував Віце-прем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

          Хто зможе скористатись послугою?

Всі громадяни України, чиє житло було пошкоджено внаслідок бойових дій, не було відремонтоване раніше і підлягає відновленню. Це, зокрема, стосується квартир, приватних будинків та інших житлових приміщень, наприклад кімнат в гуртожитку.

Пріоритет надаватиметься:

– учасникам бойових дій,

– людям з інвалідністю внаслідок війни,

– ветеранам війни,

– членам сімей загиблих військових,

– мобілізованим,

– багатодітним родинам,

– людям з інвалідністю І та ІІ групи,

– батькам-вихователям дитячого будинку сімейного типу;

– опікунам/піклувальникам,

– прийомним батькам та патронатним вихователям,

– дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківського піклування.

             Як отримати компенсацію?

Перш за все слід подати інформаційне повідомлення про пошкоджене майно. Це можна зробити на порталі чи в застосунку Дія, а також через ЦНАП або нотаріуса.

Далі потрібно відкрити спеціалізований рахунок єВідновлення в одному з банків-учасників програми. Відкрити картку можна, як у банківському застосунку, так і в фізичному відділенні банку.

Після цього слід подати заяву на компенсацію в Дії.

Після подання заявки спеціальна Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації, створена при органі місцевого самоврядування, розгляне заяву, проведе обстеження пошкодженого майна, внесе дані про нього в Реєстр пошкодженого та знищеного майна та визначить вартість його відновлення.

Строк розгляду заяви та прийняття рішення щодо компенсації не повинен перевищувати 30 календарних днів з дня її подання.

Після цього громадянин, який подав заяву на компенсацію, отримає підтвердження та кошти на спеціалізовану картку єВідновлення.

            Як можна використати компенсацію?

Кошти можна використати на закупівлю будівельних матеріалів, вікон, дверей, покрівлі, а також на оплату будівельних робіт.

Витратити кошти можна буде тільки на будівельні матеріали чи послуги підрядників, які мають відповідні MCC-коди чи торгівельні коди.

Використати компенсацію можна буде протягом одного року з моменту її нарахування.



Кабінет Міністрів запропонував механізм компенсації збитків суб’єктам господарювання з територій бойових дій і ТОТ

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 21 квітня 2023 року о 19:41

Пропонується, що компенсація суб’єктам господарювання збитків буде здійснюватися за рахунок коштів від відшкодування рф матеріальної шкоди, заподіяної внаслідок тимчасової окупації українських територій.

Уряд підтримав внесення змін до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».

Законодавча ініціатива була розроблена Мінреінтеграції. Нею пропонується врегулювати механізм компенсації збитків суб’єктам господарювання, які надають комунальні послуги на територіях бойових дій і тимчасово окупованих територіях.

Йдеться про підприємства, які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення тощо.

Такі підприємства цілодобово забезпечують надання послуг на уражених війною територіях, однак не отримують за них оплату та відповідно – зазнають збитків.

Законопроєктом пропонується надати Кабінету Міністрів повноваження визначати порядок компенсації відповідних збитків. А також – особливості надання комунальних послуг на відповідних територіях.

Схвалений Урядом законопроєкт найближчим часом буде внесено до Верховної Ради.



Спрощено механізм направлення на лікування за кордон захисників України

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 21 квітня 2023 року о 19:30

Уряд ухвалив постанову «Про внесення змін до Порядку направлення осіб із складових сил оборони та сил безпеки, постраждалих у звʼязку з військовою агресією російської федерації проти України, на лікування за кордон».

Як зазначив Прем’єр-міністр під час засідання Уряду, це суттєвий крок, аби захисники України могли в максимально стислі терміни отримати необхідне лікування чи реабілітацію за кордоном, без зайвих бюрократичних процедур.

«Одним із пріоритетів Уряду є реформа медико-соціальних експертних комісій та військово-лікарських комісій. Сьогодні приймаємо постанову про спрощення виїзду наших поранених бійців на лікування за кордон. Тепер таке направлення вони зможуть отримати в тому медзакладі, де проходять лікування чи реабілітацію. Без затягування, без черг, без бюрократії», — зазначив Денис Шмигаль.

Відтепер медзаклади, в яких захисники України перебувають на лікуванні та/або реабілітації, зможуть самостійно визначати необхідність направлення їх на лікування за кордон. Проведення консиліуму військово-медичного закладу тепер не потрібне.

Тобто медзаклад, в якому захисник України перебуває на лікуванні, самостійно формуватиме висновок про необхідність направлення на лікування за кордон та надсилатиме пакет документів до відповідного державного органу, що входить до складу сектору безпеки й оборони.

Таким чином, висновок про необхідність направлення захисника України на лікування за кордон прийматиметься без консиліуму військово-медичного закладу.

Ухвалене рішення дозволить спростити процедуру направлення захисників України на лікування до клінік Європи. Оскільки одним із першочергових пріоритетів Уряду є забезпечення військовослужбовців необхідною медичною та реабілітаційною допомогою.





Міжвідомча робоча група з дерегуляції переглянула більше половини інструментів держрегулювання органів центральної влади

Міністерство економіки України, опубліковано 21 квітня 2023 року о 09:23

Більше десятої частини інструментів держрегулювання в сфері компетенції Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку та Державної служби спеціального зв’язку і захисту інформації має бути скасована, решта інструментів – осучаснені. Таке рішення ухвалила Міжвідомча робоча група з дерегуляції за результатом аналізу інструментів, якими опікуються вказані держоргани, на засіданні 20 квітня 2023 року.

Так, за одностайним рішенням МРГ рекомендовано скасувати всі три інструменти, передбачені Положенням про порядок формування простору ідентифікаційних кодів об’єктів Українського сегмента світового простору ідентифікаторів об’єктів:

– повідомлення про використання призначеного Національною реєструючою організацією ідентифікаторів об’єктів в Україні ідентифікатора об’єкта;

– реєстраційне свідоцтво про присвоєння ідентифікатора об’єкта;

– визначення організацій, які виконують функції національних реєструючих організацій, уповноважених виконувати управління та адміністрування Українським сегментом світового простору ідентифікаторів об’єктів.

Ці інструменти не передбачені чинним Законом «Про електронні комунікації» чи будь-яким іншим законом і на практиці не використовуються.

Також рекомендовано скасувати, зокрема, Дозвіл на ввезення з-за кордону в Україну радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв та Дозвіл на реалізацію в Україні радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв. Як було зазначено під час засідання, ці інструменти теж не передбачені Законом «Про електронні комунікації» та на практиці не використовуються.

Низку інструментів рекомендовано спростити, оцифрувати тощо, деякі – перевести на повідомний принцип. Так, наприклад, запровадити повідомний принцип замість ліцензування запропоновано для ліцензій:

– на провадження господарської діяльності з оцінювання захищеності інформації, що не становить державної таємниці;

– на провадження господарської діяльності з оцінювання захищеності інформації усіх видів, у тому числі інформації, що становить державну таємницю;

– на провадження господарської діяльності з виявлення закладних пристроїв;

– на провадження господарської діяльності з розроблення і складення конструкторської та іншої технічної документації, виробництво криптосистем і засобів криптографічного захисту інформації і т.д.

«Пройдено певний етап роботи Міжвідомчої групи, своєрідний “екватор”: ми переглянули більше половини інструментів, якими опікуються центральні органи виконавчої влади. Близько третини з переглянутих інструментів має бути скасовано, по інших необхідно провести роботу з реінженірінгу, спрощенню, цифровізації. Рухаємося далі», – зазначила за підсумками засідання Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України, співголова МРГ з дерегуляції Юлія Свириденко.