Голова МВС: На сервісні центри чекають революційні зміни
Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 02 травня 2023 року о 12:46
ВИТЯГ з інтерв’ю Міністра внутрішніх справ України Ігор Климено в інтерв’ю інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна».
Ви очолюєте МВС майже три місяці. Вдалося за цей час розібратися з підходами в роботі кожного структурного підрозділу міністерства, визначитися з ключовими завданнями та позбавитися асоціації тільки з Нацполіцією?
Нацполіція, ДСНС і прикордонники по чисельності приблизно однакові. Перебуваючи на посаді голови Нацполіції, я співпрацював з усіма службами. Сьогодні – вникаю в більш детальні і глибинні проблеми роботи тієї чи іншої служби з урахуванням викликів війни.
В організації роботи поліція займає багато часу, але у нас є безліч спільних завдань, які вирішують всі служби МВС. Тому не стоїть питання про те, кому приділяти більше часу, є питання тільки в системній роботі всього величезного відомства, яке нараховує приблизно 400 тис. осіб.
Головне, що стабілізували центр управління, вдалося утримати міністерство. Сьогодні, вважаю, що ми вже вийшли на планову роботу.
Чи завершені вже кадрові призначення та чи можна говорити в цілому про оновлення колективу відомства?
Ми призначили фактично всіх керівників і особовий склад. Залишили найкращих, посилили фахівцями з інших міністерств та відомств.
Перед нами наразі одне завдання: виконувати задачі, які стоять перед державою, міністерством, залучаючи до цього професійних людей.
Сам апарат міністерства оновлений десь на 40%.
Це люди, яким Ви довіряєте?
Звичайно.
…
Чи задоволені ви роботою сервісів МВС, які безпосередньо контактують з українцями, надаючи послуги і, власне, теж формують ставлення людей до всієї системи?
До сервісів МВС в мене є деякі зауваження. В першу чергу, це стосується послуг, які надаються підрозділами Головного сервісного центру.
На сьогоднішній день назріло питання, яке стосується практично кожного громадянина Україні – чистота і прозорість здачі теоретичних і практичних іспитів на водіння автотранспортом. Ми хочемо мінімізувати отримання водійських ліцензій без відповідного навчання і без відповідної чистої здачі цих іспитів.
Тож на липень цього року плануємо старт змін в роботі сервісних центрів. Ми провели аудит робити центрів: зараз їх в Україні 148, а після оптимізації буде 55 таких пунктів.
Хочемо, щоб наші послуги були достатньо якісними і прозорими, щоб кожен громадянин міг мати прозору систему оскарження дій працівників сервісних центрів, в том числі тих, хто проводить теоретичні та практичні іспити.
Класи, де будуть здаватися теоретичні іспити обладнаємо до кінця цього року відповідними камерами, які унеможливлять існування так званих «сліпих зон», де може знаходитися інша особа і надавати «інші сервіси і консультації».
Також буде ідентифікація обличчя кожного громадянина, який прийде здавати іспити. Крім того, хочемо дати кожному громадянину можливість самостійно опановувати теорію ПДД або з репетитором, тобто не обов’язково буде ходити в школу. Головне – прозорість здачі іспитів.
До людей з інвалідністю готові мобільними сервісними центрами виїжджати в той чи інший населений пункт.
До кінця цього року плануємо обладнати близько 150 автомобілів камерами 360 градусів, які зможуть показувати весь салон, – щоб бачити учня, інструктора, планшет, можливі порушення і підказки. Ці машини будуть обладнані трекерами, які будуть визначати маршрут руху, також буде повний аудіозапис з салону автомобіля.
Ви ж розумієте, що може бути сильний спротив таким новаціям? Не секрет, що права можна купити, це серйозний бізнес. Ви очікуєте «палки в колеса»?
Так, очікуємо. І ми до цього готові. Я вам скажу, що цю позицію підтримало і керівництво держави – мінімізувати можливість будь-яких корупційних ризиків, які стосуються надання послуг МВС.
Ви вірите, що можна якщо не викорінити, то звести до якогось мінімуму корупцію?
Так, вірю. Ми переводимо послуги в цифру. Це мінімізація контакту працівників сервісних центрів з громадянами. І контроль за здачею цих іспитів.
Контролювати 148 сервісних центрів по всій Україні набагато тяжче, ніж 55 – в містах.
Хто саме контролюватиме?
Ми створюємо в МВС відповідний контролюючий моніторинговий підрозділ, який буде займатися перевіркою корупційних фактів, про які будемо отримувати інформацію.
Весь персонал сервісних центрів пройде перевірку на благонадійність, і в тих сервісних центрах, які залишаться працювати на кінець року, ми хочемо бачити саме людей, на яких немає скарг. Змінимо частину менеджменту сервісних центрів.
Можу сказати, що зробимо все, що від нас залежить, щоб до кінця року цю проблему максимально вирішити.
Ще щось цікаве по сервісах планується?
Вже у вересні з Мінцифрою плануємо весь процес купівлі-продажу автомобілів перевести в цифровий варіант – в Дію. Потрібні будуть тільки продавець-покупець і два смартфони у них.
Ліквідуємо обов’язкову технічну експертизу – людям не потрібно буде стояти в чергах, давати можливі хабарі – технічна експертиза залишиться тільки при першій реєстрації автомобіля і по бажанню покупця автомобіля, який захоче перевірити технічний стан авто.
Що ще? Реєстрація авто автосалонами – вже в червні. Людина приходить в автосалон, купує автомобіль і отримує там техпаспорт і номерний знак. Тобто, в сервісний центр громадянину не потрібно буде приїжджати.
Більш того, ми відміняємо транзитні номери, яких видавалося в рік приблизно півтора мільйони. Транзитний номер може бути виданий тільки у випадку, якщо громадянин сам захоче проїхатися на транзитному номері, наприклад, з Києва до Ужгорода, і там вже зареєструвати автомобіль.
В серпні плануємо ввести онлайн-купівлю номерних знаків. Кожен громадянин зможе перевірити, які знаки є в наявності, забронювати онлайн на 10 діб і придбати у зручний час.
А чи будуть якісь умовно чат-боти, куди люди можуть надавати інформацію, скаржитися, якщо щось не так?
Думаю, що так. Моніторинговий підрозділ, про який я сказав, буде моніторити інформацію в соцмережах і месенджерах, де скаржаться на роботу того чи іншого нашого підрозділу.
Ми в цей амбітний проєкт вирімо. У нас є чіткий план і графік, по якому йдемо.
В деяких випадках нам потрібно буде внести зміни в законодавство. Думаю, що десь за півроку зможемо разом з Верховною Радою провести наші законодавчі ініціативи.
А чи потребує це все додаткового фінансування?
Ні. Частину коштів будуть заробляти суб’єкти господарювання, тобто магазини, які продають автомобілі і будуть надавати ці послуги.
Якщо ми скоротимо частину центрів, відповідно, будемо економити на оренді, на комунальних платежах. Нам необхідно найближчим часом закупити десь 70 нових автомобілів, які будемо обладнувати і використовувати під час здачі практичних екзаменів для отримання посвідчення водія.
…
Ексклюзивне інтерв’ю міністра внутрішніх справ України Ігоря Клименка інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна» читайте тут.