preloader

Що вас цікавить?

Зміни у системі надання адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (1 – 10 травня)

11.05.2023
Адміністративні послуги /
Воєнний стан

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 1 — 10 травня 2023)




У застосунку Дія доступна нова послуга єВідновлення

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 10 травня 2023 року о 11:15

У застосунку Дія доступна нова послуга єВідновлення. Українці, чиї домівки постраждали через бойові дії, можуть подати заяву і отримати грошову допомогу на ремонт житла.

З березня 2022 року у застосунку та на порталі Дія надійшло більше 373 тисяч повідомлень про пошкоджене та зруйноване майно українців. Уряд розробив прозорий та ефективний план відбудови, щоб люди якомога швидше повернулися в рідні домівки. Один із етапів — програма єВідновлення.

Відтепер українці, чиє житло постраждало через бойові дії, зможуть подати заяву у застосунку Дія та отримати кошти на ремонт квартири, будинку чи, наприклад, кімнати в гуртожитку.

Суму допомоги визначить комісія після підрахунку обсягів пошкоджень. Максимально на відновлення одного об’єкта — 200 тисяч гривень. Їх можна витратити на будівельні матеріали чи послуги підрядників.

У першу чергу фінансову допомогу за програмою єВідновлення отримають учасники бойових дій, сім’ї загиблих військовослужбовців, мобілізовані українці, багатодітні сім’ї, опікуни та патронатні вихователі дітей-сиріт й люди з інвалідністю І та ІІ груп.

Щоб отримати допомогу за програмою єВідновлення:

– Повідомте про пошкоджене майно у застосунку Дія. Якщо зробили це раніше, повторно не потрібно.

– Відкрийте спеціалізований рахунок єВідновлення в одному з банків-учасників програми. Зробити це можна в банківському застосунку, фізичному відділенні чи в процесі подання заяви в застосунку Дія.

– Заповніть заяву на допомогу через застосунок Дія. Вкажіть пільгову категорію, контактні дані та рахунок для виплати, а також чи робили ремонт.

Дія автоматично сформує заяву. Перевірте її та відправте в обробку.

Якщо у житла є співвласники, вони мають погодитись на участь у програмі.

Після обробки заяви місцева влада надішле комісію, яка проведе обстеження пошкодженого майна, зафіксує руйнування та визначить суму компенсації. Після перевірки рішення внесуть у Реєстр пошкодженого та зруйнованого майна.

Потім ви отримаєте підтвердження та кошти на картку єВідновлення. Їх потрібно використати протягом 12 місяців з дня отримання.

Відео:  https://youtu.be/fpzyN53rugw

Програма єВідновлення доступна лише для українців, чиї домівки були пошкоджені внаслідок бойових дій. Для тих, чиї будинки повністю зруйновані і не підлягають відновленню, уряд розробляє іншу програму компенсації.

Детальніше про єВідновлення, умови участі та обмеження – за посиланням: https://erecovery.diia.gov.ua/.

Послугу розроблено Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури спільно з Міністерством цифрової трансформації за підтримки проєкту USAID / UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS» та Світового банку.



Уряд ухвалив зміни щодо нотаріату, держреєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану

Міністерство юстиції України, опубліковано 09 травня 2023 року о 20:24

Прийнято постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату, державної реєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану», розробленої з ініціативи Міністерства юстиції.

Перший заступник Міністра юстиції Євгеній Горовець наголосив: «Розроблення постанови зумовлене необхідністю задоволення потреб людей у адміністративних послугах на територіях, де держава може забезпечити їх безпечне надання у зв’язку з невисокою інтенсивністю ведення бойових дій. Це створить об’єктивну можливість функціонування державних електронних ресурсів та безпосередній доступ мешканців таких територій до адміністративних послуг та покращить якість їх життя».

Постанова також скасовує низку обмежень у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та бізнесу. У сфері нотаріату ухвалені зміни передбачають регламентацію таких питань як перевірка дійсності довіреності, оформленої без використання спеціальних бланків нотаріальних документів, скасування низки обмежень на вчинення окремих нотаріальних дій, зокрема деяких видів правочинів, виключається також норма щодо зупинення перебігу строку для прийняття спадщини або відмови від її прийняття на час дії воєнного стану, що сприятиме покращенню цивільно-правового обороту майна в державі.

Зміни до Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 990, окреслюють коло осіб щодо яких застосовується тестування як форма контролю у сферах державної реєстрації, визначають процедурні питання його проведення, у тому числі у разі сигналу повітряної тривоги.

Постанова регулює й інші питання, важливі для діяльності систем нотаріату та державної реєстрації в сучасних умовах.



Автосалони зможуть представляти інтереси своїх клієнтів у сервісних центрах МВС

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 09 травня 2023 року о 20:15

Автосалони від серпня зможуть представляти інтереси своїх клієнтів у сервісних центрах МВС для реєстрації нових транспортних засобів. При цьому отримання «транзитних» номерних знаків, які раніше були обов’язковими, тепер не вимагатиметься.

Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 437 від 02 травня 2023 року, яка дозволяє покупцеві нового транспортного засобу покласти представницькі функції в сервісних центрах МВС на юридичну особу, яка продає авто чи мотоцикл. Ця постанова набуде чинності через три місяці з дня її опублікування, тобто 6 серпня 2023 року.

Купуючи транспортний засіб в автосалоні покупець зможе не їхати в сервісний центр МВС, щоб його зареєструвати. За нього це зможе зробити представник автосалону. Для цього подається заява від імені покупця, відповідно до договору купівлі-продажу із зазначенням умов на вчинення реєстраційних дій; документи, які необхідні для реєстрації нового транспортного засобу та довіреність на перереєстрацію, яка формується засобами Єдиного державного реєстру транспортних засобів та підписується покупцем в електронній або паперовій формі.

Тобто, дилери, які продають нові транспортні засоби, від серпня зможуть віддавати покупцю авто уже зареєстроване в Україні — з номерним знаком державної реєстрації та зі свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу одразу вже на ім’я цього власника просто з салону. Відтак, покупець нового авто зможе не звертатись до сервісних центрів МВС особисто.

Раніше при покупці нового авто обов’язковим було отримання номерних знаків для разових поїздок — «транзитних» номерних знаків. Від серпня це буде не обов’язковим для покупців нових авто. Оскільки, якщо транспортний засіб буде зареєстровано без того, що авто фізично покидає приміщення або парковку автосалону, то можна і не отримувати ці номерні знаки для разових поїздок.

Нагадуємо, що консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС в Фейсбук. Відповіді на найпоширеніші питання можна знайти на сайті.



Сервісні центри МВС покращать контроль за складанням іспитів на посвідчення водія

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 08 травня 2023 року о 16:46

Автомобілі сервісних центрів МВС для складання практичного іспиту будуть оснащені відеофіксацією зі звуком, камерою спостереження з кутом огляду 360 градусів. Камера в салоні фіксуватиме положення рук і ніг кандидата у водії, рук і ніг екзаменатора.

Проєкт «Оптимізація сервісних центрів МВС, які приймають теоретичні та практичні іспити» спрямований на удосконалення процесу складання цих іспитів та посилення контролю за ним.

Кількість сервісних центрів МВС, де будуть приймати теоретичні та практичні іспити зменшиться. Але всі вони будуть забезпечені прозорими умовами для екзаменаційної діяльності.

Екзаменаційні класи для теоретичних іспитів матимуть:

– системи перехресної відеофіксації із записом звуку (4 камери в різних кутах і без «сліпих» зон);

– FACE-ID.

Саме це унеможливить втручання в теоретичний іспит сторонніх осіб.

Автомобілі сервісних центрів МВС для складання практичного іспиту будуть оснащені:

– відеофіксацією зі звуком;

– камерою спостереження з кутом огляду 360°;

– трекером авто;

– відеореєстратором попереду і позаду автомобіля.



За яких умов буде продовжено надання житлових субсидій на неопалювальний період?

Пенсійний фонд України, опубліковано 08 травня 2023 року о 14:01

З травня 2023 року Пенсійний фонд України призначить житлові субсидії на неопалювальний період для більшості домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому опалювальному періоді.

Водночас житлова субсидія на наступний період буде призначена на підставі нової заяви та декларації домогосподарствам, до складу яких входять: внутрішньо переміщені особи; особи, які орендують житлове приміщення для проживання; особи, які зверталися за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Також звернутися за продовженням житлової субсидії потрібно, якщо не всі зареєстровані в домогосподарстві особи проживають за місцем реєстрації.

Житлові субсидії на наступний період буде призначено на підставі отриманої шляхом обміну інформації від організацій-надавачів послуг, зокрема, про забезпеченість громадян житлово-комунальними послугами за встановленими цінами, тарифами і розміром внесків/платежів на управління багатоквартирним будинком та комунальні послуги.

За відсутності необхідної інформації – житлова субсидія на такі послуги призначатися не буде.



Великоолександрівська громада отримала «мобільний ЦНАП»

Міністерство інфраструктури України, опубліковано 06 травня 2023 року о 13:51

Шведсько-український проєкт PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» продовжує підтримку деокупованих громад. 5 травня 2023 року Великоолександрівська громада Херсонської області отримала авто та мобільний кейс для надання послуг мешканцям.

Рішення щодо вибору громади було прийняте за результатами моніторингу деокупованих громад та у координації з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерством цифрової трансформації України та Херсонською військовою обласною адміністрацією.

«Спроможні та ефективні громади – не тільки основа децентралізації, але й одна з опор обороноздатності держави. Відновлюючи життя в громадах, ми сприяємо поверненню українців додому і надаємо жителям цих громад можливість отримати базові послуги найближче до свого дому.

Плануємо також спільно з міжнародними партнерами покращувати ефективність управління на місцях та надавати місцевому самоврядуванню сучасні цифрові інструменти для роботи з жителями своєї громади», – зазначила заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Азархіна.

Основоположними критеріями вибору громади були її площа, кількість мешканців, кількість населених пунктів та відносна безпека.

У комплектацію мобільного кейсу для надання послуг входить ноутбук, портативний сканер, лазерний принтер та 4G Wi-Fi-маршрутизатор; авто також буде обладнане інвертором. Вартість авто та обладнання – 963 200 гривень.

«Децентралізація – одна з найважливіших реформ для відновлення та процвітання України, тому ми плідно співпрацюємо з Урядом і місцевим самоврядуванням, та прагнемо допомогти деокупованим громадам якомога скоріше повернутися на шлях набуття спроможності. Швеція підтримує Україну по всіх напрямках і буде продовжувати це робити стільки, скільки потрібно», – зазначила заступниця голови відділу підтримки реформ Посольства Швеції в Україні Сусанна Делланс.

В березні 2023 року Великоолександрівська громада вже отримала чотири комплекти техніки для відновлення роботи Центру надання адміністративних послуг в рамках кризової підтримки проєктом PROSTO громад Миколаївської, Херсонської та Харківської областей.

Голова Великоолександрівської військової адміністрації Наталія Корнієнко зазначила: «Дякуємо шведським партнерам за підтримку у відновленні нашої громади. Можливість бути мобільними у наданні послуг – дуже важлива, адже ми зможемо допомагати громадянам, які не можуть дістатися ЦНАП чи отримати є-послуги самостійно».

Нагадаємо, що до 15 травня триває прийом заявок на комплексну (інституційну та матеріальну підтримку) для постраждалих громад Житомирської, Запорізької, Київської, Одеської та Чернігівської областей. Заповнити заявку можна до 15 травня включно за посиланням:https://prosto.in.ua/ua/support

 

Проєкт PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» фінансується Урядом Швеції через Шведське агентство міжнародного розвитку Sida та реалізується SALAR International AB – дочірньою компанією Шведської асоціації місцевих влад та регіонів (SALAR).



12.06.23 відбудеться тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації

Проведення тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації для осіб, які мають намір виконувати функції державного реєстратора та не перебували на посаді державного реєстратора або на іншій посаді, що передбачала виконання функцій державного реєстратора у певного суб’єкта державної реєстрації (далі – тестування), відбудеться 12 червня 2023 року о 10 год. 00 хв., у приміщенні Конгресно-виставкового центру «Парковий» за адресою: м. Київ, Паркова дорога, 16а.

Запити для проходження тестування від суб’єктів приймаються до 17 травня 2023 року (включно).

Днем подання запиту для проходження тестування вважається день фактичного отримання (реєстрації) його Мін’юстом.

Адреса для листування: 01001, м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13.

Повідомлення про дату, час та місце проведення тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації, а також прізвище, ім’я та по батькові осіб, які запрошуються на таке тестування, розміщуються на офіційному вебсайті Мін’юсту не пізніше ніж за сім календарних днів до дня його проведення.

З актуальною інформацією стосовно тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації можна ознайомитись на вебсайті Міністерства юстиції України у розділі «Напрями діяльності» в рубриці «Визначення професійної компетентності осіб, які мають намір виконувати функції державного реєстратора».

Довідкова інформація за номером телефону: (050) 507-87-90.



Уряд вніс зміни до постанов щодо встановлення зв’язку інвалідності з пораненнями чи іншими ушкодженнями здоров’я

Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 05 травня 2023 року о 22:32

Уряд ухвалив зміни до постанов Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1317 та від 25.04.2018 № 306, якими врегульовано процедуру встановлення МСЕКами цивільному населенню, яке з 24 лютого 2022 року перебуває або перебувало на території проведення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, причинного зв’язку інвалідності із проведенням зазначених заходів, та врегульовано процедуру прийняття Мінветеранів рішення про встановлення факту одержання вищевказаними особами ушкодження здоров’я від боєприпасів на території проведення зазначених заходів.

Рішення про встановлення факту одержання ушкодження здоров’я від боєприпасів на території проведення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України буде прийматися утвореною Мінветеранів міжвідомчою комісією, а МСЕК на підставі відповідного рішення міжвідомчої комісії при Мінветеранів буде встановлювати цивільним особам причинний зв’язок інвалідності із проведенням зазначених заходів.

Для встановлення такого факту особам необхідно подати на розгляд вищезазначеної міжвідомчою комісії:

– копії первинної медичної облікової документації;

– висновок судово-медичної експертизи;

– копію довідки МСЕК про групу і причину інвалідності від загального захворювання (для повнолітніх) або копію висновку ЛКК (для дітей);

– довідку про відсутність (наявність) судимості;

– витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Заява та необхідні документи подаються/надсилаються поштою до Мінветеранів: провулок Музейний, 12, м. Київ, 01001.



Затверджено зміни до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 05 травня 2023 року о 17:39

Наказом Мінреінтеграції від 25 квітня 2023 року № 125 внесено зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.

Вказаний перелік був затверджений у грудні 2022 року та періодично оновлюється. Зміни до нього вносяться за погодженням із Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.



У квітні на гарячі лінії Мінреінтеграції надійшло понад 63 тисячі звернень

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 05 травня 2023 року о 17:00

У квітні на гарячі лінії Мінреінтеграції надійшло понад 63 тисячі звернень.

Йдеться про гарячу лінію з кризових питань, гарячу лінію Уповноваженого з питань ВПО та гарячу лінію Уповноваженого зі зниклих безвісти.

Зокрема, оператори гарячої лінії з кризових питань у квітні опрацювали більш як 26 тисяч дзвінків. Також вони надали відповіді на понад 2 тисячі звернень, які надійшли за цей час через месенджери.

Крім того, протягом минулого місяця співробітники кол-центру Мінреінтеграції прийняли більш ніж 14 тисяч дзвінків на гарячу лінію Уповноваженого з питань внутрішньо переміщених осіб.

Серед найактуальніших питань, які цікавлять громадян: виплата державної допомоги ВПО, грошова допомога від міжнародних організацій та отримання правової допомоги.

На гарячу лінію Уповноваженого зі зниклих безвісти у квітні надійшло понад 20 тисяч звернень. З них – більш як 8 тисяч дзвінків і майже 12 тисяч повідомлень у месенджерах.

Нагадаємо, зателефонувати на гарячу лінію з кризового реагування можна за коротким номером: 15-48. Або написати у месенджери WhatsApp/Telegram/Viber на номер: (096) 078-84-33.

Звернутися на гарячу лінію Уповноваженого з питань ВПО можна за телефоном: (066) 813-62-39.

Якщо близькі тривалий час не виходять на зв’язок, телефонуйте на гарячу лінію Уповноваженого зі зниклих безвісти: 0 800 339 247. У вихідні можете надсилати повідомлення у Viber і Telegram на номер: (095) 896-04-21.



Як українцям оформити допомогу при народженні дитини під час перебування за кордоном

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 04 травня 2023 року о 16:34

Українці, у яких під час тимчасового перебування за кордоном з’явилася дитина, зможуть дистанційно подати документи на призначення допомоги при її народженні.

Для отримання коштів один із батьків має надіслати заяву на призначення допомоги та відповідні документи до органу соціального захисту в Україні за своїм зареєстрованим місцем проживання.

Докладно про те, як дистанційно подати документи й отримати допомогу при народженні дитини, описано в наведеній інфографіці.



Купити і продати авто в Дії

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 04 травня 2023 року о 12:47

Купити і продати авто в Дії – це запит суспільства та громадянина, який хоче жити в розвиненій європейській країні. Про це в інтерв’ю для телеканалу «Рада» в рамках всеукраїнського телемарафону «Єдині новини» розповів Міністр внутрішніх справ Ігор Клименко. Також Міністр розповів про роботу Міністерства зараз та анонсував нові проєкти над якими працює відомство, зокрема, про діджиталізацію діяльності Міністерства, зміни в сервісних центрах, про сформовані бригади «Гвардії наступу», про Єдиний реєстр зниклих безвісти осіб та Реєстр зброї.

Попри війну наше життя цифровізується, не стоїть на місці. Нагадаємо, днями Міністр повідомив, що у вересні 2023 року спільно з Міністерством цифрової трансформації України весь процес купівлі-продажу автомобілів переведуть у цифровий формат – в Дію.

За словами Ігоря Клименка, у червні цього року українці зможуть зареєструвати куплений автомобіль безпосередньо в автосалоні.

«Це запит суспільства та громадянина, який хоче жити в розвиненій європейській країні. В даному випадку цифровізація приходить на допомогу і згадані процедури купівлі-продажу автомобіля якраз і направлені на зменшення тяганини та зменшення спокус на корупційну складову процесу. Кожен громадянин отримує техпаспорт і відповідний номерний знак безпосередньо у суб’єкта господарювання, саме суб’єкт господарювання в електронному вигляді спілкується з сервісними центрами. Наступне, що ми зробили, це відмінили транзитні номери, які друкувалися у великій кількості. На сьогодні транзитні номери можна буде отримати лише за бажанням, наприклад, громадянин купив авто в Києві, а зареєструвати хоче в іншому місті», – зазначив Міністр.

Ігор Клименко згадав і про роботу сервісних центрів. «Ми проаналізували навантаження на кожний регіональний сервісний центр, також розглянули скарги громадян щодо здачі іспитів теоретичних і практичних. Тому ми з 148 сервісних центрів, які працюють на території нашої держави, залишаємо – 55». Крім того, він наголосив, що класи для складання іспитів буде модернізовано, обладнано камерами, що ж стосується практичного іспиту, то в 55 центрах планується оновити машини, також встановити камери.

Більше читайте на сайті МВС.



Парламент прийняв Закон, яким удосконалюються правове регулювання вчинення нотаріальних та реєстраційних дій при набутті прав на земельні ділянки

Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 03 травня 2023 року о 09:45

Верховна Рада України ухвалила законопроєкт № 7532 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання вчинення нотаріальних та реєстраційних дій при набутті прав на земельні ділянки».

За словами заступника Міністра аграрної політики та продовольства Людмили Шемелинець, Законом передбачається:

–  уточнення права власника земельної ділянки, який володіє нею на праві довірчої власності;

– запровадження норми, стосовно перевірки максимальної площі набувача земель сільськогосподарського призначення, яка враховується в спільній власності подружжя на земельну ділянку лише того з подружжя (колишнього подружжя), за яким зареєстровано право власності;

– обмеження щодо здійснення перевірок при набутті у власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення за окремими видами цільового призначення (садівництво, особисте селянське господарство);

– удосконалити правове регулювання реалізації переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення;

З метою забезпечення реалізації Антикорупційної стратегії на 2021-2025 роки, затвердженої Законом України «Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 роки», Закон запроваджує проведення пілотного проєкту із визначення розміру земельного податку на основі показників масової оцінки земель з урахуванням міжнародних стандартів оцінки майна для цілей оподаткування.

Задля реалізації цієї ініціативи Законом передбачається обов’язковість зазначення ціни (вартості) земельних ділянок, речових прав на них чи розміру плати за користування земельною ділянкою при наданні інформації про зареєстровані речові права за відповідними цивільно-правовими угодами при здійсненні інформаційної взаємодії  між Державним земельним кадастром та Державним реєстром речових прав на нерухоме майно.

Так пілотний проєкт передбачатиме:

– вдосконалення взаємодії між Державним земельним кадастром та Державним реєстром речових прав на нерухоме майно;

– побудову математико-статистичної моделі масової оцінки земель;

– створення автоматизованої системи розрахунку показників масової оцінки земель;

– розробку пропозицій щодо інфраструктури використання показників масової оцінки земель.

Закон набирає чинності наступного дня після опублікування.



Внесено зміни у сфері державної реєстрації

Міністерство юстиції України, опубліковано 03 травня 2023 року о 09:09

Протягом 2022 року Верховною Радою України прийнято низку законодавчих актів, положення яких містять докорінні зміни в системі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Це, зокрема, закони України «Про гарантування речових прав на об’єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому», «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству», «Про організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель».

«Усі прийняті зміни вимагають відображення у підзаконних нормативно-правових актах у сфері державної реєстрації нерухомості. Саме тому, з метою практичної реалізації цих законів, Урядом було прийнято розроблену Міністерством юстиції постанову «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах державної реєстрації», — повідомив заступник Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Сергій Орлов.

Прийнятою постановою вносяться зміни до Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Порядку доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Зміни, серед іншого, передбачають:

– процедурні питання державної реєстрації спеціального майнового права та інших речових прав, похідних від права власності;

– проведення державної реєстрації прав у автоматичному режимі програмними засобами ведення Державного реєстру прав;

– інформаційну взаємодію Державного реєстру прав, Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;

– зміни до структури та складу відомостей Державного реєстру прав, удосконалення його функціоналу з метою спрощення пошуку та проведення дій в автоматичному режимі;

– звільнення державних реєстраторів юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від плати за отримання витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна;

– удосконалення способів пошуку інформації та розширення відомостей, що можуть надаватись із Державного реєстру прав;

– розширення переліку критеріїв для проведення моніторингу реєстраційних дій в реєстрах як однієї з форм контролю у сфері державної реєстрації, що є необхідним в умовах воєнного стану.

Крім того, одним iз положень, передбачених постановою, є внесення до Державного реєстру прав повного найменування та ідентифікаційного коду згідно з ЄДРПОУ юридичної особи, що забезпечує діяльність Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України, у разі коли органом державної влади, що здійснює управління об’єктом речових прав, є Кабінет Міністрів України або Верховна Рада України. Зазначені зміни мають на меті врегулювання особливостей управління об’єктами державної власності зазначеними органами державної влади.

Також було конкретизовано, що окремою підставою для відмови у державній реєстрації прав може бути факт застосування до особи санкцій, передбачених пунктами 1, 7, 16 та 24-1 частини першої статті 4 Закону України «Про санкції».




Внесено зміни до постанови з питань видачі посвідчень водія, переобладнання транспортних засобів та функціонування електронного кабінету водія

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 02 травня 2023 року о 21:01

2 травня Урядом прийнято зміни до постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань видачі посвідчень водія, закріплення номерних знаків з визначеною комбінацією цифр, переобладнання транспортних засобів та функціонування електронного кабінету водія».

Зокрема, внесено зміни до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів.

Документом передбачено можливість у разі перереєстрації транспортних засобів (крім випадків перереєстрації транспортних засобів дітьми, іншим із подружжя, батьками власника), у тому числі в порядку перереєстрації через електронний кабінет водія або засобами Порталу «Дія», у звʼязку зі зміною їх власників, за якими закріплені номерні знаки з відповідною комбінацією цифр, за бажанням особи, яка замовила послугу з перереєстрації, залишення номерних знаків за транспортними засобами за умови сплати такою особою послуги з видачі (заміни) номерних знаків, що видаються за бажанням власників транспортних засобів та містять визначену комбінацію, відповідно до Переліку платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання.




Уряд удосконалив порядок оформлення довідок про перебування військовослужбовців у полоні

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 02 травня 2023 року о 19:06

Внесено зміни до Порядку оформлення довідок про перебування осіб у місцях несвободи внаслідок збройної агресії проти України або інтернування в нейтральних державах. Відповідний проєкт Постанови підготувало Мінреінтеграції.

Документом передбачено, що Національне інформаційне бюро може звертатися до силових відомств для отримання такої довідки за зверненням та в інтересах військовополонених і звільнених із полону. А саме – до Міноборони, правоохоронного органу, командира підрозділу Збройних Сил, іншого законного військового формування чи органу Сил безпеки й оборони України.

Таким чином буде забезпечено дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних». А також – соціальний і правовий захист оборонців та їхніх родин.

Нагадаємо, що ця довідка входить до переліку обов’язкових документів (щодо військовослужбовців), які подаються до Комісії при Мінреінтеграції для встановлення факту позбавлення особи свободи внаслідок збройної агресії проти України.

У разі ухвалення Комісією відповідного рішення особа та/або члени її сім’ї мають право на державну грошову допомогу у розмірі 100 тисяч гривень.



Уряд доповнив перелік категорій внутрішньо переміщених осіб, які мають право на отримання тимчасового житла

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 02 травня 2023 року о 18:17

Сьогодні Кабінет Міністрів схвалив зміни до Порядку формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб. Цей фонд формується органами місцевого самоврядування.

Житлові приміщення для тимчасового проживання, зокрема, будуть надаватися з фонду внутрішньо переміщеним особам з-поміж працівників підприємств, що були релоковані у безпечні регіони. А також – ВПО, які належать до вразливих верств населення.

Так, Уряд затвердив перелік соціально незахищених категорій населення з-поміж внутрішньо переміщених осіб, які мають право на отримання тимчасового житла.
До вразливих категорій, зокрема, належать:

– особи з інвалідністю;
– особи віком понад 60 років;
– діти-сироти та позбавлені батьківського піклування;
– особи, які самостійно виховують дитину;
– сім’ї військовослужбовців, які беруть безпосередню участь у бойових діях;
– багатодітні та малозабезпечені сім’ї тощо.




Голова МВС: На сервісні центри чекають революційні зміни

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 02 травня 2023 року о 12:46

ВИТЯГ з інтерв’ю Міністра внутрішніх справ України Ігор Климено в інтерв’ю інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна».

Ви очолюєте МВС майже три місяці. Вдалося за цей час розібратися з підходами в роботі кожного структурного підрозділу міністерства, визначитися з ключовими завданнями та позбавитися асоціації тільки з Нацполіцією?

Нацполіція, ДСНС і прикордонники  по чисельності приблизно однакові. Перебуваючи на посаді голови Нацполіції, я співпрацював з усіма службами. Сьогодні – вникаю в більш детальні і глибинні проблеми роботи тієї чи іншої служби з урахуванням викликів війни.

В організації роботи поліція займає багато часу,  але у нас є безліч спільних завдань, які вирішують всі служби МВС. Тому не стоїть питання про те, кому приділяти більше часу, є питання тільки в системній роботі всього величезного відомства, яке нараховує приблизно 400 тис. осіб.

Головне, що стабілізували центр управління, вдалося утримати міністерство. Сьогодні, вважаю, що ми вже вийшли на планову роботу.

Чи завершені вже кадрові призначення та чи можна говорити в цілому про оновлення колективу відомства?

Ми призначили фактично всіх керівників і особовий склад. Залишили найкращих, посилили фахівцями з інших міністерств та відомств.

Перед нами наразі одне завдання: виконувати задачі, які стоять перед державою, міністерством, залучаючи до цього професійних людей.

Сам апарат міністерства оновлений десь на 40%.

Це люди, яким Ви довіряєте?

Звичайно.

Чи задоволені ви роботою сервісів МВС, які безпосередньо контактують з українцями, надаючи послуги і, власне, теж формують ставлення людей до всієї системи?

До сервісів МВС в мене є деякі зауваження. В першу чергу, це стосується послуг, які надаються підрозділами Головного сервісного центру.

На сьогоднішній день назріло питання, яке стосується практично кожного громадянина Україні – чистота і прозорість здачі теоретичних і практичних іспитів на водіння автотранспортом. Ми хочемо мінімізувати отримання водійських ліцензій без відповідного навчання і без відповідної чистої здачі цих іспитів.

Тож на липень цього року плануємо старт змін в роботі сервісних центрів. Ми провели аудит робити центрів:  зараз їх в Україні 148, а після оптимізації буде 55 таких пунктів.

Хочемо, щоб наші послуги були достатньо якісними і прозорими, щоб кожен громадянин міг мати прозору систему оскарження дій працівників сервісних центрів, в том числі тих, хто проводить теоретичні та практичні іспити.

Класи, де будуть здаватися теоретичні іспити обладнаємо до кінця цього року відповідними камерами, які унеможливлять існування так званих «сліпих зон», де може знаходитися інша особа і надавати «інші сервіси і консультації».

Також буде ідентифікація обличчя кожного громадянина, який прийде здавати іспити. Крім того, хочемо дати кожному громадянину можливість самостійно опановувати теорію ПДД або з репетитором, тобто не обов’язково буде ходити в школу. Головне – прозорість здачі іспитів.

До людей з інвалідністю готові мобільними сервісними центрами виїжджати в той чи інший населений пункт.

До кінця цього року плануємо обладнати близько 150 автомобілів камерами 360 градусів, які зможуть показувати весь салон, – щоб бачити учня, інструктора, планшет, можливі порушення і підказки. Ці машини будуть обладнані трекерами, які будуть визначати маршрут руху, також буде повний аудіозапис з салону автомобіля.

Ви ж розумієте, що може бути сильний спротив таким новаціям? Не секрет, що права можна купити, це серйозний бізнес. Ви очікуєте «палки в колеса»?

Так, очікуємо. І ми до цього готові. Я вам скажу, що цю позицію підтримало і керівництво держави – мінімізувати можливість будь-яких корупційних ризиків, які стосуються надання послуг МВС.

Ви вірите, що можна якщо не викорінити, то звести до якогось мінімуму корупцію?

Так, вірю. Ми переводимо послуги в цифру. Це мінімізація контакту працівників сервісних центрів з громадянами. І контроль за здачею цих іспитів.

Контролювати 148 сервісних центрів по всій Україні набагато тяжче, ніж 55 – в містах.

Хто саме контролюватиме?

Ми створюємо в МВС відповідний контролюючий моніторинговий підрозділ, який буде займатися перевіркою корупційних фактів, про які будемо отримувати інформацію.

Весь персонал сервісних центрів пройде перевірку на благонадійність, і в тих сервісних центрах, які залишаться працювати на кінець року, ми хочемо бачити саме людей, на яких немає скарг. Змінимо частину менеджменту сервісних центрів.

Можу сказати, що зробимо все, що від нас залежить, щоб до кінця року цю проблему максимально вирішити.

Ще щось цікаве по сервісах планується?

Вже у вересні з Мінцифрою плануємо весь процес купівлі-продажу автомобілів перевести в цифровий варіант – в Дію. Потрібні  будуть тільки продавець-покупець і два смартфони у них.

Ліквідуємо обов’язкову технічну експертизу – людям не потрібно буде стояти в чергах, давати можливі хабарі – технічна експертиза залишиться тільки при першій реєстрації автомобіля і по бажанню покупця автомобіля, який захоче перевірити технічний стан авто.

Що ще? Реєстрація авто автосалонами – вже в червні. Людина приходить в автосалон, купує автомобіль і отримує там техпаспорт і номерний знак. Тобто, в сервісний центр громадянину не потрібно буде приїжджати.

Більш того, ми відміняємо транзитні номери, яких видавалося в рік приблизно півтора мільйони. Транзитний номер може бути виданий тільки у випадку, якщо громадянин сам захоче проїхатися на транзитному номері, наприклад, з Києва до Ужгорода, і там вже зареєструвати автомобіль.

В серпні плануємо ввести онлайн-купівлю номерних знаків. Кожен громадянин зможе перевірити, які знаки є в наявності, забронювати онлайн на 10 діб і придбати у зручний час.

А чи будуть якісь умовно чат-боти, куди люди можуть надавати інформацію, скаржитися, якщо щось не так?

Думаю, що так. Моніторинговий підрозділ, про який я сказав, буде моніторити інформацію в соцмережах і месенджерах, де скаржаться на роботу того чи іншого нашого підрозділу.

Ми в цей амбітний проєкт вирімо. У нас є чіткий план і графік, по якому йдемо.

В деяких випадках нам потрібно буде внести зміни в законодавство. Думаю, що десь за півроку зможемо разом з Верховною Радою провести наші законодавчі ініціативи.

А чи потребує це все додаткового фінансування?

Ні. Частину коштів будуть заробляти суб’єкти господарювання, тобто магазини, які продають автомобілі і будуть надавати ці послуги.

Якщо ми скоротимо частину центрів, відповідно, будемо економити на оренді, на комунальних платежах. Нам необхідно найближчим часом закупити десь 70 нових автомобілів, які будемо обладнувати і  використовувати під час здачі практичних екзаменів для отримання посвідчення водія.

Ексклюзивне інтерв’ю міністра внутрішніх справ України Ігоря Клименка інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна» читайте тут.



Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення аудиту пожежної та техногенної безпеки» від 02.05.2023 № 436

 



МОЗ нагадує: лікарсько-консультативна комісія може встановлювати інвалідність дитині дистанційно під час війни

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 01 травня 2023 року о 19:25

Медико-соціальна експертиза дітям проводиться за відповідним зверненням батьків, опікунів чи їх законних представників до закладів охорони здоровʼя на території України. За направленням до лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) для встановлення інвалідності дитині дорослі мають звернутися до педіатра/терапевта/лікуючого лікаря.

Лікар випише його після проведення діагностичних, лікувальних і реабілітаційних заходів та за наявності відомостей, що підтверджують стійке порушення функцій організму, обумовлених захворюваннями, наслідками травм чи вродженими вадами, які спричиняють обмеження життєдіяльності.

Після того, як дитина з інвалідністю досягає свого повноліття, вона направляється ЛКК для проходження медико-соціальної експертизи на медико-соціальну експертну комісію відповідного профілю.

Однак, відповідно до постанови, якщо дитина з інвалідністю, якій виповнилось 18 років, не може прибути на огляд до медико-соціальної експертної комісії, рішення про встановлення інвалідності комісія може приймати заочно на підставі направлення ЛКК.

Проведення медико-соціальної експертизи за направленням лікарсько-консультативної комісії здійснюється незалежно від місця реєстрації, проживання або перебування особи, яка звертається для встановлення інвалідності.

На період дії воєнного стану строк повторного огляду вважається продовженим на весь час дії воєнного стану та впродовж 6 місяців після його припинення/скасування. Всі виплати та пільги зберігаються до закінчення строку проходження повторного огляду.

Діти та дорослі з інвалідністю мають можливість отримувати, відповідно до індивідуальної програми реабілітації, без проходження повторного огляду лікарсько-консультативної комісії чи медико-соціальної експертної комісії:

– соціальні виплати,

– реабілітаційні послуги та допоміжні вироби (милиці, ходунки, крісла колісні),

– засоби інконтиненції, наприклад, памперси, катетери тощо,

– освітні послуги,

– відповідні пільги.

Уряд надав можливість пройти медичне обстеження для проведення повторної медико-соціальної експертизи протягом шести місяців після припинення/скасування воєнного стану, що забезпечує безперервний соціальний захист та реалізацію реабілітаційних заходів дітям з інвалідністю.


Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом PROSTO Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ