preloader

Що вас цікавить?

Зміни у системі надання адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (1 – 10 квітня)

12.04.2023
Адміністративні послуги

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 1 — 10 квітня 2023)




Профільний Комітет ВРУ рекомендує Парламенту прийняти законопроект про службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. №6504) в другому читанні та в цілому, опубліковано 10 квітня 2023, 18:38

Комітет на засіданні 10 квітня 2023 року розглянув підготовлений до другого читання проєкт Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 6504), що був прийнятий Парламентом за основу 16 листопада 2022 року.

Підготовленим до другого читання законопроєктом збережено положення ухваленої в першому читанні редакції, якою визначаються принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної служби в органах місцевого самоврядування, яка функціонує в інтересах територіальних громад, а також умови та порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до служби в органах місцевого самоврядування.

Разом із тим, у ході опрацювання законопроєкту за участі народних депутатів України, представників органів державної влади, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, громадських організацій, науковців, вітчизняних та міжнародних експертів були внесені нові поправки та пропозиції, що забезпечують системне та логічне викладення тексту, узгодженість положень законопроєкту з іншими актами законодавства.

Доопрацьованим до другого читання законопроєктом пропонується, зокрема:

– розмежування статусу службовців місцевого самоврядування та виборних посадових осіб;

– закріплення принципу політичної неупередженості службовців місцевого самоврядування із збереженням за ними права суміщати службову діяльність зі статусом депутата місцевої ради до обрання ради нового скликання;

– упорядкування проведення відкритих конкурсів на посади службовців місцевого самоврядування;

– запровадження механізму кар’єрного просування службовців місцевого самоврядування та новий підхід до формування кадрового резерву;

– встановлення нових умов ротації службовців місцевого самоврядування та державних службовців, що забезпечується можливістю позаконкурсного призначення на службу та співвідношення рангів службовців місцевого самоврядування та державних службовців;

– визначення мінімального розміру посадового окладу службовця місцевого самоврядування на рівні мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року;

– оприлюднення рішень про затвердження схем посадових окладів та  про встановлення премій виборним посадовим особам та службовцям місцевого самоврядування;

– унормування дисциплінарної та матеріальної відповідальності службовців місцевого самоврядування;

– усунення прогалин проходження виборними посадовими особами служби в органах місцевого самоврядування;

– впорядкування статусу та умов функціонування патронатної служби.



МВС інформує як онлайн перевірити стан готовності документів

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 10 квітня 2023 року о 15:06

Подали заяву на оформлення ID-картки чи паспорта для виїзду за кордон? Пам’ятайте: ви завжди можете перевірити стан готовності своїх документів. Як? Просто скористайтеся онлайн-сервісом на сайті ДМС – «Перевірка стану оформлення документів».

Спершу у пошуку введіть серію та номер документа. Далі перед вами з’явиться інформація стосовно готовності вашого паспорта.

Зазначимо, що за допомогою сервісу можна перевірити стан оформлення таких документів, як:

– паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

– ID-картка, посвідка на тимчасове проживання;

– посвідка на постійне проживання;

– дозвіл на імміграцію в Україну;

– продовження строку перебування в Україні.

Перевірити готовність документа можна з наступного дня після подання заяви до територіального підрозділу ДМС.

Зверніть увагу:

– серія паспорта у формі книжечки вводиться великими українськими літерами, а свідоцтва про народження – як зазначено у самому документі;

– якщо серія свідоцтва про народження починається з 1 або І, у базі може бути один з трьох варіантів написання: цифра 1, українська літера І, латинська літера I – залежно від того, яку оператор ввів під час оформлення;

– серію та номер документа іноземця або особи без громадянства вводять без розділових знаків – крапки, коми, тире.



Субсидія на неопалювальний період: що варто знати

Пенсійний фонд України, опубліковано 10 квітня 2023 року о 11:05

У квітні закінчується опалювальний сезон і з 1 травня по 30 вересня в Україні будуть розраховані субсидії на неопалювальний період.

Житлова субсидія на оплату комунальних послуг з постачання теплової енергії, постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електроенергії для централізованого, автономного та індивідуального опалення розраховується у квітні та жовтні з урахуванням тривалості опалювального сезону з 16 жовтня по 15 квітня включно.

Житлові субсидії та пільги на неопалювальний сезон з травня будуть перепризначені для переважної більшості одержувачів, які отримували житлову субсидію в опалювальному періоді, автоматично, на підставі наявної у Пенсійному фонді України інформації, за умови, що не змінилися дані про їхній майновий стан чи склад родини. Якщо ж такі зміни відбулися, отримувачі субсидії повинні надавати про них інформацію до органу Фонду протягом 30 днів.

Проте є певна категорія людей, яка має обов’язково звернутися за субсидією на неопалювальний період.

Кому потрібно подати заяву та декларацію?

На наступний строк житлова субсидія призначається за особистим зверненням, якщо:

  • у складі домогосподарства є внутрішньо переміщені особи;
  • члени домогосподарства орендують житлові приміщення для проживання та сплачують житлово-комунальні послуги;
  • кількість фактично проживаючих зареєстрованих осіб у домогосподарстві менша ніж кількість зареєстрованих;
  • домогосподарство звертається за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Виключно на підставі звернення громадянина надається на неопалювальний сезон також житлова субсидія, якщо в опалювальний сезон розмір плати за житлово-комунальні послуги, внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування не перевищував обсягу обов’язкового відсотка платежу. Тобто субсидію було призначено 0,00 грн.

Якщо зазначені домогосподарства претендують на призначення житлової субсидії на неопалювальний сезон (з 1 травня по 30 вересня), — представники такого домогосподарства мають у зручний для себе спосіб подати до органу Фонду заповнені належним чином нові заяву та декларацію.

У разі подання заяви протягом двох місяців з початку неопалювального (опалювального) сезону житлова субсидія призначається з початку такого сезону, але не раніше дня виникнення права на її отримання.

Як враховуються доходи?

Якщо житлова субсидія призначається з початку неопалювального сезону, для розрахунку житлової субсидії враховується середньомісячний сукупний дохід за III і IV квартали попереднього календарного року.

При цьому пенсійна виплата враховується в розмірі нарахованої пенсії за березень поточного року.

Куди та як подати документи?

Подати документи на призначення житлових субсидій та пільг до органів Пенсійного фонду України можна декількома способами, в залежності від того, який є зручнішим:

– особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;

– поштою, на адресу органу Фонду;

– або online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.

Крім того, як і раніше, можна подавати документи на призначення субсидій до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг та через портал Дія.



У Головному сервісному центрі МВС розповіли, кому потрібні послуги сервісних центрів та хто є їхніми клієнтами

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 09 квітня 2023 року о 12:11

«Кому потрібні послуги сервісного центру МВС? Хто ваші клієнти?» Це далеко не повний перелік питань на які щоденно відповідають адміністратори сервісних центрів МВС, що працюють на деокупованій Херсонщині. Так, військова агресія внесла суттєві зміни у повсякденне життя місцевих жителів, але життя в регіоні продовжує вирувати.

З перших днів деокупації Херсонщини частенько отримували дзвінки з проханнями швидше повертатися, бо люди чекають на український державний сервіс. Це надає сил та надихає долати труднощі й працювати незважаючи на обставини непереборної сили.

Так, з початку відновлення роботи проведено 3026 реєстраційних операцій, видано 4082 національних та міжнародних посвідчень водія, прийнято  4672 теоретичних та 3616 практичних іспитів, а також надано безліч консультацій та роз’яснень.

Ділимося світлинами своїх численних відвідувачів, людей яким потрібні наші послуги. Всі вони мають свою історію звернення до сервісного центру МВС, але всім їм надаються однаково якісні послуги. Серед них — медичні працівники, журналісти, військовослужбовці, пенсіонери, працівники комунальної сфери, домогосподарки та студенти.

Хтось звертається для поновлення документів, які нахабно «віджали» рашисти. Дехто постраждав більше і залишився взагалі без автівки та завітав здійснити вибракування, комусь навпаки потрібно зареєструвати придбаний автомобіль, зняти  з обліку транспортний засіб та передати в дар ЗСУ або поставити на державний облік гуманітарну допомогу, що надходить з інших країн.

Ознакою відновлення повноцінного життя після періоду окупації є послуги, які активно набирають популярності серед місцевих мешканців, такі як замовлення індивідуальних номерних знаків, видача міжнародного посвідчення водія і звичайно прийом теоретичних іспитів у кандидатів у водії.

Приємно, коли клієнти приходять за послугами цілими сім’ями, адже візит до сервісного центру МВС не займає багато часу, а приміщення в якому проходить очікування світле, просторе та з можливістю підключення до мережі інтернет.

Також у віддалених районах постійно надає послуги пересувний сервіс на колесах, що постійно дислокується в смт Велика Олександрівка, але на вимогу громади здійснює виїзди до інших населених пунктів області.

Нагадуємо, наразі на Херсонщині відновили свою роботу два стаціонарні  сервісні центри МВС, розташовані за єдиною адресою: м. Херсон, вул. Вишнева, 22.

Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС в Фейсбук. Відповіді на найпоширеніші питання можна знайти на сайті.



Уряд схвалив Стратегію державної політики щодо внутрішнього переміщення на період до 2025 року

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 07 квітня 2023 року о 15:21

Сьогодні Уряд схвалив Стратегію державної політики щодо внутрішнього переміщення на період до 2025 року. Також затверджено відповідний операційний план на 2023-2025 роки.

Документ розроблений Мінреінтеграції за підтримки Ради Європи. До його напрацювання також долучилися експерти міжнародних і громадських організацій, які опікуються захистом прав внутрішньо переміщених осіб.

Прийняття нової Стратегії – це реагування держави на виклики масового переміщення населення, спричинені повномасштабною агресією рф. Нею передбачена державна підтримка ВПО на всіх етапах – від евакуації, у процесі соціальної адаптації на новому місці й до моменту повернення до місця постійного проживання.

Таким чином, держава буде фокусуватися на 5 стратегічних цілях:

  1. Реагування держави на виклики внутрішнього переміщення.
  2. Безпечна евакуація громадян із небезпечних районів і задоволення їхніх гуманітарних потреб.
  3. Адаптація ВПО на новому місці проживання.
  4. Інтеграція та розвиток ВПО у приймаючих територіальних громадах.
  5. Підтримка безпечного повернення до покинутого місця проживання та реінтеграції.

«Державна політика щодо внутрішнього переміщення має формуватися комплексно. Зараз основну увагу маємо зосередити на адаптації та подальшій інтеграції внутрішньо переміщених осіб у приймаючих громадах. Це і доступ до освітніх послуг, і працевлаштування, і підтримка самозайнятості. Важливою складовою є надання фахової психологічної допомоги. Дякую Раді Європи та громадським організаціям, які долучилися до розробки Стратегії. Відтепер ми маємо чітке бачення, як реагувати на виклики внутрішнього переміщення», – наголосила Віце-прем’єр-міністр – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірина Верещук.




Профільні парламентські комітети домовилися вирішити питання законодавчої основи адмінзбору

07.04.2023 Джерело: Пресцентр ініціативи «Децентралізація»

Питання системного врегулювання оплати адміністративних послуг зрушило з місця. Профільні парламентські комітети – Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування і Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики домовилися найближчим часом приступити до обговорення проєкту Закону «Про адміністративний збір» (№4380). Спільне завдання на найближчу перспективу – внести законопроєкт до порядку денного парламентської сесії та прийняти його за основу.

Такої домовленості досягли очільники комітетів Олена Шуляк та Данило Гетьманцев під час робочої зустрічі з питань щодо удосконалення  законодавчого врегулювання відносин у сфері плати за адміністративні послуги, встановлення обґрунтованих розмірів адмінзбору.

Це перша зустріч представників суб’єктів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, яку організував Офіс Конгресу місцевих і регіональних влад при Президентові України у співпраці з Проєктом PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні». Серед учасників зустрічі – народні депутати України, представники Офісу Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, керівники Центрів надання адміністративних послуг, представники органів місцевого самоврядування громад та їх асоціацій, проєктів міжнародної технічної допомоги, експерти.

«Ми, як Офіс Конгресу, серед інших завдань, будемо виступати в тому числі і комунікаційним майданчиком для всіх зацікавлених сторін у питаннях створення належної законодавчої бази, спрямованої на формування якісних умов для розвитку територіальних громад, місцевого самоврядування, для втілення ініціатив, які сприятимуть подальшій реалізації реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Як ми пам’ятаємо, це саме та реформа, завданням якої є, в тому числі, і  забезпечення доступності та якості публічних послуг для людей. Отже в кожному питанні ми повинні виходити з позиції інтересів людей», – звернувся до учасників зустрічі керівник Офісу Конгресу В’ячеслав Негода.

У ході робочої зустрічі сторони обговорили ситуацію, що склалася у сфері адміністративних послуг та плати за них і шляхи вирішення проблемних питань.

Голова Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Олена Шуляк наголосила на важливості при обговоренні законопроєкту № 4380, тримати під пильною увагою аспект соціальної чутливості в контексті плати за адмінпослуги.

«Комітет на стороні інтересів в першу чергу людей і місцевого самоврядування, яке найбільш наближене до мешканців громад. Так, нам вкрай необхідно повернутися до розгляду законопроєкту, який системно вирішить питання адміністративного збору. Звертаю увагу кожного, що Президент України нещодавно підписав Закон про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації. Перші, до кого люди звертаються із заявами про пошкодження житла – це Центри надання адміністративних послуг. Я веду до того, що люди, які втратили житло, мають відчувати соціальну захищеність і увагу, звертаючись до ЦНАП», – наголосила Олена Шуляк.

Одна з авторок законопроєкту № 4380 народна депутатка України Лариса Білозір акцентувала увагу на тому, що прийняття Закону «Про адміністративний збір» визначено серед завдань Антикорупційної стратегії на період 2021-2025 років. Також вона зазначила, що в ході обговорень законопроєкту в 2021 році, були враховані слушні пропозиції всіх сторін – центральних органів виконавчої влади, асоціацій органів місцевого самоврядування тощо.

«Днями ми виступили з депутатським зверненням до Прем’єр-міністра України з пропозицією взяти на контроль та  доручити профільним міністерствам здійснити фінансово-економічні розрахунки по кожній із базових адміністративних послуг згідно з формулою, запропонованою законопроєктом «Про адміністративний збір». Досить ходити кругами. Треба приймати відповідальні рішення», – сказала Лариса Білозір.

Свою колегу підтримав народний депутат, член підкомітету з питань адмінпослуг та адміністративних процедур Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Дмитро Микиша. Він нагадав статтю 92 Конституції України, яка визначає, що тільки законами України встановлюються система оподаткування, податків і зборів та закликав прийняти законопроєкт за основу, а в період між першим і другим читанням документу – узгодити всі дискусійні питання.

Асоціації органів місцевого самоврядування – Асоціація міст України, Асоціація ОТГ та Всеукраїнська асоціація громад також висловили свою одностайність у підтримці законопроєкту № 4380 з узгодженням спірних питань між двома читаннями проєкту документу.

Окремо виконавчий директор Всеукраїнської асоціації громад Іван Слободяник висловив пропозицію, щоб Офіс Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України також взяв у роботу комунікацію законодавчого порядку денного 2023 децентралізації в Україні.

Результат робочої зустрічі – профільні комітети Верховної Ради України, які очолюють народні депутати Олена Шуляк та Данило Гетьманцев домовилися повернутися до обговорення законопроєкту «Про адміністративний збір» та винести його на порядок денний парламентської сесії.

Олексій Рябікін, радник заступника керівника Офісу Президента України висловив сподівання, що зустрічі на комунікаційному майданчику Офісу Конгресу набудуть системного характеру і Офіс Конгресу докладе усіх зусиль для результативності дискусій законодавчого забезпечення реформи місцевого самоврядування.

Підсумовуючи, керівник Офісу Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України В’ячеслав Негода зазначив, що врегулювання питання доступності адмінпослуг та адмінзбору в інтересах людей і громад залишається одним із пріоритетних. Найближчим часом відбудеться низка  зустрічей, присвячених вирішенню інших проблем, пов’язаних з доступністю послуг до людей.

Нагадаємо, проєкт Закону «Про адміністративний збір» зареєстрований в парламенті у 2021 році.

Раніше на порталі «Децентралізація» писали про ситуацію, яка склалася у сфері адміністративних послуг та платі за них.

Портал і надалі відстежуватиме хід вирішення цього питання, щоб інформувати та забезпечувати зворотній зв’язок від ключової аудиторії порталу – органів місцевого самоврядування.



Військові, які втратили документи під час бойових дій, можуть оперативно відновити їх в підрозділах ДМС

Державна міграційна служба України, опубліковано 06 квітня 2023 року о 18:44

Все частіше підрозділи ДМС допомагають українським воїнам в отриманні ID-карток та  закордонних паспортів. Документи відновлюють у найкоротші терміни та з розумінням ставляться до обставин втрати посвідчень.

Також в умовах війни в Україні та з урахуванням військової допомоги, яку надають нам західні країни, сьогодні нагальним питанням постає необхідність навчання наших захисників користуванню сучасною зброєю. Зробити це швидко та якісно можливо лише закордоном у спеціальних навчальних центрах.

Тому все частіше підрозділи ДМС допомагають українським воїнам в отриманні закордонних паспортів, які необхідні для відрядження на навчання у західні країни.

Кожен українець може звернутися до будь-якого підрозділу міграційної служби, не залежно від місця реєстрації, та оформити необхідні документи.



Дерегуляція: Набув чинності закон, який створює прозору та сучасну систему користування надрами

Міністерство економіки України, опубліковано 04 квітня 2023 року о 19:54

28 березня набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері користування надрами» від 01.12.2022 № 2805-IX

Зокрема, низку рішень, які було покладено в основу цього Закону, було прийнято в рамках роботи Міжвідомчої робочої групи з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності.

«В Україні відбувається активний процес дерегуляції економіки для створення сприятливих умов ведення бізнесу, зниження адміністративного навантаження на підприємців та детінізації економіки. Новий закон створює зручну і прозору систему користування надрами завдяки скасуванню застарілих і неактуальних інструментів регулювання. Таке рішення сприятиме залученню інвестицій та розвитку галузі надрокористування», – прокоментувала Перший віце-прем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко, співголова МРГ з дерегуляції.

Зокрема, закон скасовує:

  • необхідність отримувати погодження надання надр у користування в обласних, Київській та Севастопольській міських радах;
  • необхідність отримувати погодження надання надр у користування в сільських, селищних, міських, районних радах та радах об’єднаних територіальних громад;
  • необхідність отримання погодження Міндовкілля з надання надр у користування без аукціону;
  • необхідність погодження надання надр у користування для видобування підземних вод (крім мінеральних) і розробки родовищ торфу з Держпраці та Держпродспоживслужбою;
  • необхідність погодження проєкту розробки родовища корисних копалин та переробки мінеральної сировини з Держгеонадра;
  • необхідність погодження з Держгеонадра плану розробки родовищ корисних копалин та переробки мінеральної сировини;
  • необхідність отримання щорічного погодження плану розвитку гірничих робіт підприємства з Держпраці;
  • необхідність отримання Акту про надання гірничого відводу з метою розробки корисних копалин місцевого значення;
  • необхідність погодження питань про надання земельної ділянки під час проєктування гірничодобувних об’єктів.

«Відтепер підприємцям більше не потрібно оформлювати десятки документів та отримувати обтяжливі погодження для того, щоб отримати спеціальний дозвіл на користування надрами. Цей процес максимально спрощено, що дозволить галузі працювати та забезпечувати потреби країни власним видобутком корисних копалин», – додала Юлія Свириденко.



Оприлюднено проєкт Закону України «Про державний енергетичний контроль»

Державна інспекція енергетичного нагляду Укрaїни, опубліковано 04 квітня 2023 року о 10:21

Державна інспекція енергетичного нагляду України продовжує виконувати завдання, спрямовані на забезпечення енергетичної безпеки країни. Наразі Держенергонаглядом розроблено та оприлюднено проєкт Закону України «Про державний енергетичний контроль», який створює передумови для удосконалення та розвитку системи державного енергетичного контролю. Підвищення безпеки постачання електричної енергії та природного газу, забезпечення надійного постачання тепла також визначено одним із ключових пунктів Плану пріоритетних дій Уряду на 2023 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 березня 2023 р. № 221-р.

Необхідність розроблення цього законопроєкту викликана потребою забезпечення можливості імплементації вимог ЄС до чинного законодавства України. Зокрема, щодо дієвого державного впливу на суб’єктів господарювання з підготовки об’єктів енергетичної інфраструктури, які знаходяться у їх власності, до проходження опалювального періоду, забезпечення сталого та безпечного постачання електричної енергії та природного газу, підвищення рівня надійності та якості енергозабезпечення споживачів.

При цьому підстави і періодичність здійснення заходів державного нагляду (контролю), встановлені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», не дозволяють реалізовувати дієвий нагляд за суб’єктами енергетики, а мораторій на проведення планових заходів державного нагляду (контролю) призвів до суттєвого зменшення рівня державного нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання.

Розв’язання існуючих проблем потребує комплексного перегляду державної політики щодо організації контрольних заходів, обумовлених зростанням кількості зауважень до роботи учасників ринку електричної енергії та природного газу, суб’єктів відносин у сфері теплопостачання, особливо тих, які впливають на забезпечення надійного постачання електричної та теплової енергії, природного газу споживачам.

Відтак законопроєкт «Про державний енергетичний контроль» пропонує нову модель державного контролю у сферах електроенергетики, теплопостачання та на ринку природного газу й започатковує нові засади, які сприятимуть досягненню балансу між вимогами європейської спільноти та українського суспільства. Зокрема, він визначає:

  • правові та організаційні засади, а також основні принципи та порядки здійснення державного енергетичного контролю у галузях електроенергетики, теплопостачання та на ринку природного газу;
  • повноваження органів виконавчої влади в зазначених сферах.
  • особливості здійснення заходів державного енергетичного контролю.

Законопроєкт також врегульовує питання здійснення державного контролю за технічним станом та експлуатацією енергообладнання та мереж як основної складової сталого функціонування сфер електроенергетики, теплопостачання та на ринку природного газу.

Крім того, документ врегульовує питання планування заходів державного енергетичного контролю, його інформаційного забезпечення та фінансування, а також здійснення органом державного енергетичного контролю моніторингів діяльності учасників ринку електричної енергії, природного газу та у сфері теплопостачання, технічних аудитів стану діяльності суб’єктів господарювання задля виявлення, попередження та усунення порушень законодавства у цих сферах без застосування санкцій.

Водночас, нововведеннями передбачається створення електронної системи енергетичного контролю, яка дозволить автоматизувати процеси планування та проведення заходів державного енергетичного контролю, підготовку, формування та контроль виконання розпорядчих документів органу державного енергетичного контролю та обробку результатів моніторингів, технічних аудитів тощо.



У ЦНАП надаватимуть 19 нових послуг ветеранам та їхнім родинам

Міністерство у справах ветеранів України, опубліковано 03 квітня 2023 року о 20:16

Надання якісних послуг ветеранам війни і членам їхніх сімей через мережу центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) буде ефективним інструментом повернення українських захисників і захисниць та їхніх родин до мирного життя, сприятиме гідній самореалізації у суспільстві. Про це наголосила Міністр у справах ветеранів України Юлія Лапутіна під час онлайн-зустрічі з керівниками ЦНАП, що відбулася 3 квітня за сприяння Всеукраїнської асоціації центрів надання адміністративних послуг.

Очільниця Мінветеранів зазначила, що надання належного і якісного сервісу ветеранам, членам їхніх сімей та родинам полеглих є одним із основних завдань, визначених Урядом у межах формування комплексної ветеранської політики. Для цього Мінветеранів вже розпочало серію навчань адміністраторів ЦНАП усіх областей України.

Слухачі ознайомляться з переліком ветеранських послуг, практичними кейсами щодо особливостей взаємодії з ветеранами та ветеранками у ЦНАП, отримають відповіді на найпоширеніші питання від фахівців профільних підрозділів Мінветеранів та психологів.

«Один з важливих напрямів нашого партнерства – це розширення переліку адмінпослуг, які надаються ветеранам війни через ЦНАП. Мінветеранів підготовлено проєкт розпорядження Уряду, яким буде додано 19 нових послуг для ветеранів, надання яких передбачено ЦНАП. Це, зокрема, послуги щодо призначення грошової допомоги чи компенсації, безоплатного капітального ремонту, заміни посвідчень УБД та членів сімей захисників і захисниць тощо», – повідомила Юлія Лапутіна.

Крім того, Мінветеранів вже реалізує окремі партнерські проєкти спільно з місцевими органами влади. Зокрема, в територіальній громаді міста Житомир вже успішно працює Адмінсервіс «Ветеран». Там на базі ЦНАП відкрито «єдине вікно» для ветеранів, до його роботи залучені працівники, які пройшли навчання та обізнані у гарантіях, правах та можливостях для ветеранів, розповіла Міністр.

А спільно з місцевою владою міста Дніпро планується реалізація проєкту «Я – Ветеран», у перспективі якого – запровадження 112 найбільш затребуваних послуг у місті.

У свою чергу заступник Міністра у справах ветеранів України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Тетяна Калита наголосила, що цифровізація ветеранських послуг та їх доступність – у пріоритеті Мінветеранів.

Вона розповіла учасникам зустрічі про створений фахівцями Міністерства на базі Єдиного державного реєстру ветеранів війни портал «Е-Ветеран» – для інформування та надання кваліфікованих послуг українським ветеранам, членам їхніх сімей і родинам загиблих воїнів.

«Фахівці ЦНАП надають великий перелік адміністративних послуг різним категоріям осіб. І ті соціальні інструменти, які є у центрах, стануть запорукою співпраці з Мінветеранів. Ми маємо бути готовими до масового повернення українських воїнів після перемоги, сприяти їхній якісній і безпроблемній реінтеграції до родин, своїх громад. А людиноцентричний підхід до надання послуг дозволить зміцнити соціальну єдність та додасть стійкості державі. Дякую всім за готовність до співпраці з Мінветеранів, разом ми зробимо дуже корисну справу», – підкреслила Юлія Лапутіна.



У Держгеокадастрі розпочалися роботи щодо модернізації автоматизованої системи Державного земельного кадастру спільно зі Світовим банком та ЄС

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, опубліковано 03 квітня 2023 року о 13:31

У Держгеокадастрі відбулося засідання робочої групи для визначення плану удосконалення і модернізації автоматизованої системи Державного земельного кадастру (АС ДЗК).

Члени робочої групи визначили основні завдання своєї роботи, зокрема узгодження планів про’ктних робіт; забезпечення ефективної комунікації та координації між усіма заінтересованими сторонами, включаючи державні установи, виконавців та представників організацій-партнерів; визначення потенційних ризиків та методів їх пом’якшення, зокрема ризиків збереження даних Держгеокадастру, безперервності функціонування процесів, інформаційної та кібербезпеки.

Роботи виконуватимуться на основі результатів незалежної технічної оцінки стану АС ДЗК та ІТ-інфраструктури ДП «Центр державного земельного кадастру», проведеної на запит Держгеокадастру найкращими ІТ-експертами України завдяки підтримці Світового банку та ЄС.

Згідно з висновками незалежної оцінки для подальшої ефективної роботи Державного земельного кадастру існує потреба у відновленні критично важливих компонентів АС ДЗК та підтримці її працездатності; створенні проєкту трансформації АС ДЗК згідно з новим технічним заданням, яке буде розроблене за підтримки Світового Банку; забезпеченні збереження даних у процесі трансформації та уніфікації у новій системі; розробці та впровадженні модернізованої системи АС ДЗК без порушення безперервності процесів Держгеокадастру.

Ці завдання на сьогодні в умовах воєнного часу стоять достатньо гостро, адже надійна робота та збереження відомостей Державного земельного кадастру є надзвичайно важливими для гарантування прав на землю для громадян та бізнесу, оскільки із високою ймовірністю втрачено паперові архіви документації на тимчасово окупованих територіях, а також у місцевостях, де відбувалися активні бойові дії. Тому усвідомлюючи усю відповідальність зі збереження даних, Держгеокадастр за підтримки міжнародних партнерів працює для забезпечення впровадження проєкту трансформації АС ДЗК на висококваліфікованому рівні.

Довідково 

Технічна оцінка ІТ-інфраструктури та програмного забезпечення АС ДЗК тривала з травня до грудня 2022 року за сприяння проєкту «Підтримка прозорого управління земельними ресурсами в Україні», що впроваджується Світовим банком за кошти ЄС.

Робоча група для визначення плану удосконалення і модернізації автоматизованої системи Державного земельного кадастру (за підтримки проєкту Світового банку) утворена наказом Держгеокадастру від 29.03.2023 № 113. До складу робочої групи увійшли вітчизняні фахівці та експерти Світового банку.



МОЗ нагадує: як можна оскаржити рішення МСЕК/ЛКК

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 03 квітня 2023 року о 13:06

Якщо ви або ваша дитина маєте інвалідність, однак не можете пройти повторне обстеження й оформити направлення на МСЕК/ЛКК, тоді строк повторного огляду вважається продовженим на весь час дії воєнного стану та впродовж 6 місяців після його припинення/скасування.

На період дії воєнного стану на території України процедура проведення медико-соціальної експертизи спрощена. А саме: медико-соціальні експертні комісії (МСЕК) здійснюють свої функції за принципом екстериторіальності.

Оскаржити рішення комісії можливо протягом одного місяця. Для цього необхідно звернутися до самої комісії, яка його приймала, або до центральної чи обласної комісії з письмовою заявою про проведення повторного огляду і винесення нового рішення. Якщо прийняте нове рішення не влаштовує, його можна оскаржити у Центральній МСЕК МОЗ України.

Зазначимо, що у складних випадках Центральна медико-соціальна експертна комісія МОЗ, обласна, центральна міська комісія та МОЗ можуть направляти осіб, які оскаржують попередні рішення для проведення медико-соціального експертного обстеження до клініки Українського державного науково-дослідного інституту медико-соціальних проблем інвалідності (м. Дніпро) та Науково-дослідного інституту реабілітації інвалідів (м. Вінниця).

Після відповідного обстеження науково-дослідні установи складають консультативні висновки, які є рекомендаційними для прийняття рішення медико-соціальними експертними комісіями.

Крім того, рішення комісій усіх рівнів можна також оскаржити в суді у законодавчому порядку.

МОЗ звертає увагу, якщо під час проходження медико-соціальної експертної комісії порушують ваші права, звертайтеся телефоном на «гарячу лінію» МОЗ: 0 800 60 20 19.

 



Як українцям внести інформацію про дитину до закордонного паспорта за межами України

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 03 квітня 2023 року о 11:36

Батьки або законні опікуни мають можливість внести інформацію про неповнолітніх дітей до своїх закордонних паспортів. Для цього їм достатньо звернутися до дипломатичної установи та подати відповідні документи.

Зазначена новація насамперед орієнтована на громадян, які вимушено залишили Україну у зв’язку з агресією росії та/або терміново повертаються в Україну.

Ознайомитись із необхідним переліком документів для отримання цієї послуги можна за посиланням.



ВПО і звільнені з полону можуть отримати ваучери на навчання

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 02 квітня 2023 року о 12:45

ВПО і звільнені з полону можуть отримати ваучери на навчання.

Скориставшись такою можливістю, вони матимуть більше шансів працевлаштуватися за обраною спеціальністю.

Наразі визначено 70 професій і спеціальностей, за якими можна отримати ваучер. Тобто документ, за допомогою якого повністю або частково оплачується вартість навчання у закладах освіти.

Зокрема, на перепідготовку за робітничою професією, здобуття ступеня магістра на основі вищої освіти за іншою спеціальністю чи підвищення кваліфікації.

Такі ваучери можуть отримати в тому числі внутрішньо переміщені особи працездатного віку.

А також – звільнені з полону особи, стосовно яких встановлено факт позбавлення свободи внаслідок збройної агресії проти України. Цей факт встановлює відповідна Комісія, яка працює при Мінреінтеграції.

Вказані категорії громадян можуть звернутися до центру зайнятості для отримання ваучера на навчання, якщо вони:

  • не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні;
  • не отримували ваучер раніше;
  • не проходили протягом останніх 3 років перепідготовку за рахунок коштів Фонду державного соціального страхування на випадок безробіття;
  • мають професійну (професійно-технічну), фахову передвищу або вищу освіту.

З переліком професій і спеціальностей, закладів навчання, необхідних документів і процедурою видачі ваучерів можна ознайомитися за посиланням.