Що вас цікавить?

Відбулася конференція щодо реформування та ролі громадськості у сфері надання адміністративних послуг

28.04.2014
Адміністративні послуги

Конференцію провели Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів спільно з Центром політико-правових реформ в партнерстві з Секретаріатом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та за фінансової підтримки Європейського Союзу


17-18 квітня Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів (Асоціація УМДПЛ) спільно з Центром політико-правових реформ в партнерстві з Секретаріатом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та за фінансової підтримки Європейського Союзу, провела конференцію «Реформування та громадський контроль у сфері надання адміністративних послуг в Україні». Її учасниками стали представники органів влади, експерти, громадські активісти та журналісти з різних регіонів України.Протягом першого дня конференції разом із експертами та представниками органів влади обговорювалися шляхи досягнення європейських стандартів у сфері надання адміністративних послуг в Україні та першочергові реформи, які необхідно провести для досягнення позитивних змін у даній області.

Стан та перспективи реформування сфери надання адмінпослуг презентував Віктор Тимощук, заступник голови правління Центру політико-правових реформ. Серед стратегічних напрямків експерт виокремив: дерегуляцію та адміністративне спрощення, децентралізацію повноважень з надання адміністративних послуг, наведення порядку у відносинах щодо оплати адміністративних послуг та електронне урядування.

Про децентралізацію адміністративних послуг як ключового напрямку державної політики розповів Олександр Саєнко, Радник Віце-прем’єр-міністра України з питань реформування системи надання адміністративних послуг. У своєму виступі він наголосив на необхідності передачі органам місцевого самоврядування та районним державним адміністраціям повноважень з надання адміністративних послуг, а також етапність такої передачі.

Порівняльний аналіз роботи центрів надання адміністративних послуг в різних регіонах України представив Іван Сікора, Директор Фундації “Відкрите суспільство”. Зокрема, його дослідження стосувалося Чернігівського ЦНАПу та Дарницького ЦНАПу в Києві.

Серед запрошених гостей із регіонів були Євген Іщук, керівник Вінницького ЦНАПу та Ірина Синицька, начальник управління підприємництва та дозвільних процедур Департаменту підприємництва та споживчого ринку Харківської міської ради. Спікери розповідали про досвід створення і налагодження роботи Центрів надання адмінпослуг у своїх містах.

Представники Офісу Уповноваженого ВРУ з прав людини Сергій Швець та Петро Грибан розглянули проблеми у нормативному регулюванні та в практиці надання адміністративних послуг Департаментом МВС України і ДАІ МВС України. Про ці ж проблеми, але в Державній міграційній службі, розповів Володимир Батчаєв, експерт Асоціації УМДПЛ, Регіональний координатор Уповноваженого зі зв’язків із громадськістю в Черкаській області.

Дискусію стосовно характеру реєстрації місця проживання особи провела Надія Добрянська, експерт Центру політико-правових реформ. Учасники обговорили, для чого потрібна реєстрація місця проживання а також переваги та недоліки дозвільної та повідомної систем.

Окрім того, в рамках конференції презентовано результати соціологічного дослідження щодо надання адмінпослуг в МВС та Державній міграційній службі (ДМС), проведеного Харківським інститутом соціальних досліджень (ХІСД). Результати представила експерт ХІСД Марія Колоколова. За даними дослідження 84,6% респондентів виконували вимоги офіційної процедури в отриманні адміністративних послуг, решта – використовували зв’язки, посередників тощо. Цікаво і те, що 73% опитаних не готові додатково платити за отримання чи за прискорення отримання необхідної послуги. Найбільш “готовими” виявилися львів’яни – 53,3% відповідей.

Другий день конференції було присвячено плануванню всеукраїнського моніторингу системи надання адміністративних послуг. На думку експертів, саме шляхом громадського контролю можна покращувати якість роботи чиновників. “Державна міграційна служба не повністю відповідає нашим очікуванням. Звичайно, позитивні зміни є, і звільнившись від міліцейського мундиру, вона стала працювати і відноситися до громадян краще. Але варто пам’ятати, що в Україні існують вельми високі стандарти якості надання адміністративних послуг, які встановлені законом “Про адміністративні послуги”, до відповідності яких служба явно не дотягує”, розповів Володимир Батчаєв. Один з учасників конференції Володимир Шевченко, представник Тернопільської правозахисної групи наголосив: “Ми постійно проводимо громадський моніторинг різних державних установ, підрозділів МВС і я вважаю, що якщо це буде робитися системно, мало не щодня, то працівники цих закладів будуть добросовісно виконувати свою функцію, яку на них покладає держава, бо в кожній людині вони вбачатимуть того, хто може пізніше оприлюднити спілкування в міліції, державній міграційній службі, ДАІ та в інших структурах”.

Нагадаємо, що незабаром стартуватиме кампанія моніторингу надання адміністративних послуг, метою якої стане підвищення прозорості і доступності адмінпослуг МВС та Державної міграційної служби шляхом громадського контролю роботи цих відомств.