Що вас цікавить?

У Житомирі ділилися досвідом надання адміністративних послуг

02.07.2015
Адміністративні послуги

1 липня 2015 року у Житомирі відбувся семінар-тренінг «Вдосконалення діяльності центрів надання адміністративних послуг»


 1 липня 2015 року у Житомирі відбувся семінар-тренінг «Вдосконалення діяльності центрів надання адміністративних послуг».
Захід організовано Центром політико-правових реформ (м. Київ), Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Житомирською обласною державною адміністрацією.

Метою заходу було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у містах і районах області, механізмів надання послуг органів виконавчої влади в межах чинного законодавства і виконання розпорядження КМУ № 523 від 16.05.2014 щодо надання послуг центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ) у ЦНАП та підвищення кваліфікації адміністраторів.

Відкриваючи роботу семінару, директор департаменту економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва Житомирської ОДА Олексій Шатило наголосив, «що центри надання адміністративних послуг на сьогодні є тим ключовим елементом, який сприяє прозорості роботи органів державної влади. Проте є ряд питань організаційного, економічного характеру, які потребують вирішення. Система роботи центрів повинна вдосконалюватися, адже з часом кількість адмінпослуг зростає, відтак центри відіграватимуть вагомішу роль у забезпеченні зв’язку між органами державної влади, місцевого самоврядування та споживачами послуг».

В роботі семінару взяли участь заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук, заступник голови правління та експерт Центру досліджень місцевого самоврядування Ігор Бригілевич, директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карп’як, заступник керівника апарату Волинської ОДА Роман Матвійчук, експерт ПРООН Галина Кохан, керівники і службовці структурних підрозділів ОДА, керівники ЦНАП районних державних адміністрацій області і міст обласного підпорядкування, керівники і службовці територіальних органів державної влади, зокрема Державної міграційної служби, Головного управління юстиції та Держземагентства у Житомирській області та представники громадських організацій області.

В. Тимощук представив основні напрямки реформування системи надання послуг , проблеми та ризики цього процесу. Однією з основних проблем є відсутність необхідної взаємодії і спільних дій між ЦНАП і територіальними підрозділами ЦОВВ. Він розповів про законопроекти, які подані до Верховної Ради і стосуються децентралізації у сфері надання адміністративних послуг. В цих документах пропонується видачу послуг з реєстрації місця проживання, бізнесу, нерухомості тощо повернути органам місцевого самоврядування.
Л. Карп’як розповіла про роботу ЦНАП у місті Луцьку, де надаються практично всі послуги Луцької міської ради та територіальних відділень ЦОВВ. На сьогодні ЦНАП м. Луцька є одним із кращих щодо залучення адміністративних послуг ЦОВВ і відвідуваності громадянами (понад 800 осіб щодня). Розвиток і популярність його серед громадян (бо там надається 282 послуги, які необхідні громадянам) потребувала збільшення кількості адміністраторів на 10 осіб.
Р. Матвійчук поділився досвідом формування мережі ЦНАП у Волинській області шляхом реалізації єдиних організаційних підходів та впровадження електронного документообігу у ЦНАП районів і міст області. Нещодавно створений портал адмінпослуг ЦНАП м. Луцька дає достатньо повну інформацію громадянам щодо послуг, а сьогодні – і можливість отримувати 5 послуг шляхом електронного звернення до ЦНАП.

І. Бригілевич звернув увагу на необхідності розвитку належних ЦНАП, про які б мали знати громадяни і до яких вони мали б потребу звертатися. Для цього необхідно об’єднати зусилля всіх рівнів органів влади і громадськості.
Г.Кохан представила способи зворотного зв’язку з замовниками послуг та наголосила на важливості врахування їх результатів в діяльності ЦНАП, зокрема, такі механізми зворотної комунікації як скриньки оцінки якості роботи, інформаційні стенди, персональний кабінет, спілкування смс/телефоном, у чаті, коментування на сторінці ЦНАП у соціальних мережах тощо. 

Учасники заходи взяли активну участь у обговоренні представлених тем, надали пропозиції і рекомендації щодо поліпшення діяльності ЦНАП, а також підтримали потребу формування і реалізації державою послідовної політики щодо розвитку ЦНАП та реальної передачі послуг ЦОВВ до ЦНАП.

Семінар-тренінг проведено за фінансової підтримки Представництва Фонду Ф. Науманна в Україні, а також проекту ПРООН/ЄС «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг».