Що вас цікавить?

У Тернополі обговорювали питання покращення якості послуг ЦНАП області

12.06.2015
Адміністративні послуги

10 червня у Тернопільській ОДА відбувся семінар-тренінг «Вдосконалення діяльності центру надання адміністративних послуг»


10 червня у Тернопільській ОДА відбувся семінар-тренінг «Вдосконалення діяльності центру надання адміністративних послуг».

Захід організовано Центром політико-правових реформ (м. Київ), Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Тернопільською обласною державною адміністрацією.

Метою заходу було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у містах та районах області та виконання розпорядження КМУ № 523 від 16.05.2014 щодо надання послуг центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ) у ЦНАП.

Відкрив захід виконувач обов’язків керівника апарату облдержадміністрації Віктор Шумада. Він зазначив, що «однією з провідних реформ є покращення та розширення спектру адміністративних послуг для населення. Сьогодні у Тернопільській області діють 19 центрів надання адміністративних послуг. Але є дуже багато питань щодо якості їхньої діяльності та кількості послуг, а також щодо їхнього матеріально-технічного оснащення. Голова ОДА надає досить велике значення саме роботі центрів адміністративних послуг, оскільки ця діяльність тісно повязана з адміністративною реформою, що зараз впроваджується».

В роботі семінару взяли участь заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук, заступник голови правління та експерт Центру досліджень місцевого самоврядування Ігор Бригілевич, директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карпяк, заступник керівника апарату Волинської ОДА Роман Матвійчук, експерт ПРООН Галина Кохан, керівники і службовці структурних підрозділів ОДА, керівники ЦНАП районних державних адміністрацій області і міст обласного підпорядкування, керівники і службовці територіальних органів державної влади, зокрема Державної міграційної служби, Головного управління юстиції та Держземагентства у Тернопільській області та представники громадських організацій області.

В. Тимощук представив основні напрямки реформування системи надання послуг , проблеми та ризики цього процесу. Однією з основних проблем є відсутність необхідної взаємодії і спільних дій між ЦНАП і територіальними підрозділами ЦОВВ. Він підкреслив, що «… ЦНАП є один з найважливіших елементів подолання корупції … Адже коли прийом відвідувачів відбувається на очах у всіх, а не в закритих кабінетах, ведеться відеоспотереження і навіть звукозапис, то вдаватися до корупційних дій стає просто неможливо. У Тернополі є непогана інвестиція, зроблена у Центр надання адміністративних послуг, але він ще не зажив повноцінним життям. Для прикладу, вчора протягом дня за наданням послуг звернулося лише 140 осіб. Натомість, у Луцьку до ЦНАП щодня приходять близько 700-800 відвідувачів».

Л. Карпяк розповіла про роботу ЦНАП у місті Луцьку, де надаються практично всі послуги Луцької міської ради та територіальних відділень ЦОВВ. На сьогодні ЦНАП м. Луцька є одним із кращих щодо залучення адміністративних послуг ЦОВВ. 

Р. Матвійчук поділився досвідом формування мережі ЦНАП у Волинській області шляхом реалізації єдиних організаційних підходів та впровадження електронного документообігу у ЦНАП районів і міст області. 

І. Бригілевич звернув увагу на необхідності розвитку належних ЦНАП, про які б мали знати громадяни і до яких вони мали б потребу звертатися. Для цього необхідно об’єднати зусилля всіх рівнів органів влади і громадськості.
Г.Кохан представила способи зворотного зв’язку з замовниками послуг та наголосила на важливості врахування їх результатів в діяльності ЦНАП, зокрема, такі механізми зворотної комунікації як скриньки оцінки якості роботи, інформаційні стенди, персональний кабінет, спілкування смс/телефоном, у чаті, коментування на сторінці ЦНАП у соціальних мережах тощо.
Учасники заходи взяли активну участь у обговоренні представлених тем, надали пропозиції і рекомендації щодо поліпшення діяльності ЦНАП, а також підтримали потребу формування і реалізації державою послідовної політики щодо розвитку ЦНАП та реальної передачі послуг ЦОВВ до ЦНАП. 

Семінар-тренінг проведено за фінансової підтримки Представництва Фонду Ф. Науманна в Україні, а також проекту ПРООН/ЄС «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг».