preloader

Що вас цікавить?

У Києві обговорювали нові повноваження з надання послуг у ЦНАП

05.02.2016
Адміністративні послуги

3 лютого 2016 року у місті Києві відбувся семінар  «Діяльність ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг». Захід організовано Центром політико-правових реформ (м. Київ), Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Київською обласною державною адміністрацією. Метою заходу було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у містах і районах області з врахуванням наданих повноважень органам місцевого самоврядування і РДА.


У Києві обговорювали нові повноваження з надання послуг у ЦНАП

3 лютого 2016 року у місті Києві відбувся семінар  «Діяльність ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг».

Захід організовано Центром політико-правових реформ (м. Київ), Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Київською обласною державною адміністрацією.

Метою заходу було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у містах і районах області з врахуванням наданих повноважень органам місцевого самоврядування і РДА, зокрема щодо реєстрації бізнесу і нерухомості, реєстрації місця проживання, а також виконання в повному обсязі розпорядження КМУ №523 від 16.05.2014 р.

Семінар організований для керівників районних та міських Центрів надання адміністративних послуг Київщини з метою обміну думками та визначення шляхів розв’язання актуальних проблем взаємовідносин ЦНАП та центральних органів виконавчої влади (ЦООВ) щодо передачі повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців. Учасники семінару обговорили можливості вдосконалення роботи ЦНАП і підвищення якості обслуговування,  а також отримали роз’яснення щодо законодавчих змін та новацій.

Відкрив роботу семінару директор Департаменту економічного розвитку і торгівлі Київської ОДА Ігор Самойлов. Він зазначив, що « … попри системну роботу над поліпшенням роботи ЦНАП, у цій сфері залишається ряд нерозв’язаних питань, які потребують, зокрема, нових законодавчих ініціатив та рішень».

Заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук подав  презентацію щодо стану справ із виконанням закону України «Про адміністративні послуги», досягненнями цієї реформи у 2015 році і завданнями на 2016 рік. Також Віктор надав експертні коментарі щодо виконання прийнятих законів з передачі повноважень з реєстрації місця проживання, а також реєстрації бізнесу і нерухомості. При цьому ключовим акцентом початку 2016 року є те, що органи місцевого самоврядування та районні державні адміністрації нині повинні належно підготуватися до квітня-травня цього року щодо отримання нових повноважень. Політика децентралізації повноважень з надання найпопулярніших адміністративних послуг це дійсно серйозне досягнення України. Вона дозволяє створити умови для кращої якості послуг, адже тепер за організацію цих послуг в повному обсязі відповідатимуть місцеві органи влади, а не міністерства та інші державні служби і агентства. При цьому функції реєстрації місця проживання громадян передаються усім органам місцевого самоврядування, що має наблизити цю послугу до людей та дещо спростити її процедуру. Значною мірою успіх цієї реформи також буде залежати від того як ключові міністерства і служби будуть готові «віддавати» свою повноваження. Наразі є достатньо конструктивною позиція Мін'юсту та Держгеокадастру, повна підтримка Мінекономрозвитку. Але серйозним гальмом цієї реформи ще залишається Державна міграційна служба та МВС. Адже досі у ЦНАП не передається обладнання для роботи з паспортами. Натомість виставлені ДМС вимоги щодо придбавання та підключення цього обладнання є неадекватними з точки зору вартості та вимог до захисту. Усім потрібно зрозуміти, що ЦНАП лише тоді можна буде визнати повноцінними інтегрованими офісами, коли у них буде надаватися увесь перелік найнеобхідніших послуг: реєстрація актів цивільного стану (тут ще бажане рішення парламенту) ; реєстрація місця проживання; видача паспортів; реєстрація нерухомого майна, землі; реєстрація бізнесу. Для сільських громад актуальним є питання наближення послуг з призначення субсидій та державної соціальної допомоги. На перспективу 2-3 років потрібно опрацьовувати і питання децентралізації послуг з видачі (обміну) посвідчень водія, реєстрації транспортних засобів.

Директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карп’як розповіла про організацію та досвід роботи ЦНАП у місті Луцьку з врахуванням нових повноважень ОМС. Зараз там надається більше 300 послуг структурних підрозділів Луцької міської ради і Волинської ОДА та територіальних підрозділів ЦОВВ. Щоденно до нього звертаються 800-900 громадян.  При цьому навіть у суботу до міського ЦНАП вже звертається 200-300 лучан.

Радник луцького міського голови Роман Матвійчук розповів про формування та розвиток мережі ЦНАП у Волинській області  відповідно до кращих практик і реалізації нових повноважень. Це вдалося досягти шляхом формування єдиних організаційних підходів, впровадження електронного документообігу у ЦНАП районів і міст області. Особливо важливою для успіху на регіональному та місцевому рівні є підтримка голови ОДА політики децентралізації, спрямування територіальних органів і підрозділів ЦОВВ до конструктивної співпраці з ЦНАП органів місцевого самоврядування та райдержадміністрацій. Також дуже важливим є фактор «першої особи», тобто особисте розуміння цієї проблематики голова РДА та міськими головами.

Запрошені на семінар представники міністерств та інших органів надали учасникам важливу інформацію, яка стосується формування нової системи надання адміністративних послуг. Зокрема:

Ірина Бурда,  начальник відділу експертизи проектів регіональних регуляторних актів Департаменту державної регуляторної політики Державної регуляторної служби України, розповіла про дотримання вимог ЗУ« «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням змін, внесених до Закону «Про адміністративні послуги».

Олександр Каменчук,  начальник відділу розвитку системи надання адміністративних послуг департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики Міністерства економічного розвитку і торгівлі поінформував учасників про ініціативи відомства щодо вдосконалення діяльності ЦНАП.

Анатолій Лещенко, начальник управління нормативно-правового забезпечення державної реєстрації департаменту цивільного, фінансового законодавства та законодавства з питань земельних відносин Міністерства юстиції України розповів про правові механізми реалізації Законів України щодо децентралізації повноважень – з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців.

Петро Штогрин, директор філії міста Києва та Київської області ДП «Національні інформаційні системи» акцентував увагу на питаннях функціонування та роботи адміністраторів  з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Учасники заходи взяли активну участь у обговоренні представлених тем, надали пропозиції і рекомендації щодо поліпшення діяльності ЦНАП, а також  підтримали потребу формування і реалізації державою послідовної політики щодо розвитку ЦНАП та реальної передачі послуг ЦОВВ до органам місцевого самоврядування. 

Семінар-тренінг проведено за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха  Науманна в Україні.