Що вас цікавить?

Понад 40 адміністративних послуг будуть надаватись органами місцевого самоврядування в єдиній мережі «прозорих офісів»

16.10.2014
Адміністративні послуги

Перепоною на шляху імплементації реформи децентралізації адміністративних послуг є саботаж на місцях. Так, півроку тому Кабінет міністрів України затвердив перелік адміністративних послуг, які повинні надаватися на рівні органів місцевої ради. Але, за словами Надії Добрянської, ні міграційна служба, ні державна реєстраційна служба, ні державне земельне агентство не підготувались до цього…


Робоча група під керівництвом Віце-прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана розробила проект закону по розширенню повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації системи надання адміністративних послуг.

«Ми пропонуємо поетапно передати повноваження по наданню більше 41 адміністративної послуги органам місцевого самоврядування, залишивши за державою лише функції контролю та моніторингу. Планується єдина мережа центрів надання адміністративних послуг – «прозорі офіси». Такі центри за єдиними стандартами шість днів на тиждень мають в комфортних умовах пропонувати громадянам більшість популярних послуг в одному місці, надавати усю необхідну консультацію, здійснювати моніторинг розгляду справи», – заявив радник Віце-прем’єр-міністра України Олександр Саєнко під час прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі, який пройшов у рамках Урядової ініціативи Децентралізації влади та Медіа-центру реформ за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Найчастіше українці звертаються за такими адміністративними послугами, як реєстрація місця проживання, оформлення паспортів, реєстрація нерухомого майна, земельні питання, послуги, пов’язані з користуванням автотранспортом.

«Ці послуги становлять більше 60% від усіх, за якими звертаються громадяни. Усі ці послуги раніше надавались органами центральної влади, місцева громада не відповідала за жодну з них», – пояснив Олександр Саєнко.

Унаслідок  децентралізації ці повноваження будуть делеговані на рівень міських та сільських рад, а єдиний інтегрований офіс відповідатиме не тільки за прийом, але й за контроль виконання надання послуг органами виконавчої влади.

На думку експертів, модель, згідно якої послуги надаються різними органами у різних місцях, не є ефективною та призвела до розростання мереж земельних центрів, реєстраційних центрів, паспортних столів тощо.

Проаналізувавши досвід розвинених західних країн, експерти робочої групи при віце-прем’єр-міністрові стверджують, що за надання базових «популярних» послуг має відповідати орган місцевого самоврядування, міський голова та місцева рада.

«Відповідно до розробленого нами законопроекту, реєстрація місця проживання буде здійснюватись не державною міграційною службою, а органами місцевого самоврядування, тобто виконавчими органами міських, сільських  та селищних рад. Якщо говорити про реєстрацію бізнесу – юридичних та фізичних осіб-підприємців – та нерухомості, речових прав на нерухоме майно, то ці повноваження також будуть передані органам місцевого самоврядування, а точніше – повернені цим органам. Адже, наприклад реєстрація бізнесу ще до липня минулого року здійснювалася саме державними реєстраторами міст обласного значення та райдержадміністрацій. Загальний напрям реформи такий, щоб за базові адміністративні послуги відповідали органи місцевого самоврядування, тобто найближчі до громадян суб’єкти», – пояснила переваги децентралізації адміністративних послуг один із членів робочої групи, експерт Центру політико-правових реформ Надія Добрянська.

За словами експертів, перепоною на шляху імплементації реформи децентралізації адміністративних послуг є саботаж як з боку центральних органів виконавчої влади, так і керівництва цих органів на місцях. Півроку тому Кабінет міністрів України затвердив перелік адміністративних послуг, які повинні надаватися на рівні органів місцевої ради. 3 1 жовтня реєстрація місця проживання та видача паспортів громадянина України має здійснюватися через єдині офіси – центри надання адмінпослуг. Але, за словами Надії Добрянської, ні міграційна служба, ні Державна реєстраційна служба, ні Державне земельне агентство не підготувались до впровадження цього рішення. При чому найгіршу співпрацю демонструє Державна міграційна служба.