preloader

Що вас цікавить?

Ігор Коліушко про формування нового адміністративно-територіального устрою

14.07.2020
Публічна адміністрація /
Децентралізація

Основні тези виступу на ток-шоу «U-LEAD: Наближаючи послуги».


У свіжому випуску ток-шоу «U-LEAD: Наближаючи послуги» голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко поділився своєю думкою з приводу формування нового адміністративно-територіального устрою та повноважень ОМС.

Про проєкт нового територіально-адміністративного устрою України

За новим поділом, більш як половина областей має близьку до оптимальної кількість районів.
Проте є ті регіони, де кількість районів завелика: наприклад, у Криму їх сім, у Закарпатській та Івано-Франківській області передбачені додаткові гірські райони, забагато районів також у поліській частині Чернігівської області, у Кіровоградській та Луганській областях дрібніший поділ на райони зумовлений потребою більшої доступності.
Проте трапляються й перекоси в інший бік. Так, у Тернопільській області врешті зупинилися на трьох замість чотирьох районів, а у Харківській – чотирьох замість семи. Такий підхід дуже ризикований, оскільки може призвести до некерованості або слабкої керованості.
Проте в нашій ситуації краще затвердити недосконалий новий районний поділ, ніж жодний. Останнє може становити справжню катастрофу для всієї реформи та подальшого розвитку місцевого самоврядування.

Про важливість затвердження нового адміністративно-територіального устрою

Районний поділ важливий для організації діяльності територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади (управління поліції, податкова служба, різні інспекції). Усі вони повинні функціонувати, починаючи з нового районного рівня, що й вплинуло на одну з вимог поділу – оптимальна чисельність населення 200-250 тис. осіб.

Про префектів

Зараз існує своєрідний політичний консенсус, що після змін до Конституції замість місцевих державних адміністрацій будуть запроваджені префекти. Одне з їх завдань – забезпечити законність у діяльності місцевого самоврядування. Щоб вони могли ефективно виконувати це завдання, логічно, райони не мають бути завеликими, оптимальна кількість – 10-15 громад.
Контролювати і забезпечувати законність – це не лише зупиняти акти місцевого самоврядування, а й діяти превентивно, роз'яснюючи, як, наприклад, застосовувати нові закони.

Окрім того, свою думку висловили В'ячеслав Негода, заступник міністра розвитку громад та територій України, Віталій Безгін, народний депутат України, Олександр Корінний, голова Правління Асоціації ОТГ, Новоукраїнський міський голова, Лілія Лешкович, радниця з юридичних питань Програми «U-LEAD з Європою».

Більше у відео на ULEAD з Європою: створення ЦНАП.