Що вас цікавить?

Політичний аналіз подій за період з 12 по 19 лютого 2018 року

19.02.2018

Щотижневий політичний аналіз Центру політико-правових реформ включає аналіз найважливіших процесів та подій у сферах конституціоналізму, політичних партій та виборів, урядування та публічної адміністрації, судівництва, протидії корупції, кримінальної юстиції, та ін.

У рубриці “Щотижневий політичний аналіз” подана вся щотижнева аналітика, здійснювана Центром політико-правових реформ.

Якщо ви бажаєте отримувати експертний аналіз електронною поштою – за останній тиждень і щовівторка – прохання надіслати листа за адресою media@pravo.org.ua.


В Конституційному Суді тривалий час залишаються 4 вакантні посади, 2 – за Верховною Радою та 2 - за Президентом


1. Експертна позиція ЦППР

В Конституційному Суді тривалий час залишаються 4 вакантні посади, 2 – за Верховною Радою та 2 за Президентом. Президент не призначає за своєю квотою 2-х суддів Конституційного Суду без будь-якої аргументації. Так, відповідно до, Умов проведення конкурсу на зайняття вакантних посад суддів Конституційного Суду України, затверджених протоколом № 1 засідання Комісії для здійснення відбору кандидатів на посаду судді Конституційного Суду України щодо осіб, яких призначає Президент України, від 18 жовтня 2017 року, процедура відбору розпочалася 19 жовтня та закінчилася 19 грудня 2017 року. Отже Президент мав здійснити призначення суддів КСУ за своєю квотою ще вкінці грудня.

2. Позиція відповідних органів влади

Відсутня публічна позиція Президента.

3. Необхідні регуляції, які вимагають від органу діяти відповідним чином

Президент відповідно до п.22 ч.1 ст.106 Конституції України призначає третину складу КСУ (6 суддів). У червні 2017 року утворилися дві вакантні посади суддів КСУ за квотою Президента. До грудня 2017 року затримка призначення Президентом нових суддів КСУ була пов’язана з об’єктивними умовами імплементації конституційних змін червня 2016 року – необхідністю прийняття нового Закону «Про Конституційний Суд України» та проведенням конкурсного відбору кандидатів на посаду суддів КСУ. На сьогодні ці умову виконано: парламент прийняв новий закон у липні 2017 року та конкурсна комісія, створена Президентом, провела конкурсний відбір, за результатами якого у грудні 2017 р. відібрано 6 кандидатур.  Отже, на сьогодні Президент без будь-якої аргументації свідомо затягує призначення суддів Конституційного Суду за власною квотою, що стримує вихід КСУ з кризи, в якій він сьогодні знаходиться. Зокрема, КСУ не розглядає конституційні скарги, оскільки не вистачає голосів для прийняття КСУ свого нового Регламенту та за умов 4 вакантних посад складно ухвалювати будь-які рішення КСУ. Так. У 2017 року Суд зміг ухвалити лише 3 рішення.

4. Пропозиція ЦППР: як вирішити проблему, використовуючи наявні юридичні механізми

Президенту негайно виконати свої кадрові повноваження щодо призначення 2 суддів Конституційного Суду за результатами конкурсного відбору. Тобто призначити 2-х кандидатів, які виявилися з великим відривом найкращими у рейтингу конкурсної комісії (С. Головатий, В.Лемак).