preloader

Що вас цікавить?

У Хмельницькому проведено семінар-тренінг для керівників центрів надання адміністративних послуг області

28.09.2015
Адміністративні послуги

25 вересня у Хмельницькому відбувся семінар-тренінг «Вдосконалення діяльності центрів надання адміністративних послуг». Захід організовано Центром політико-правових реформ (м. Київ), Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Хмельницькою обласною державною адміністрацією.


Захід організовано Центром політико-правових реформ (м. Київ), Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Хмельницькою обласною державною адміністрацією/

Метою заходу було обговорення проблематики покращення якості надання адміністративних послуг через вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у містах і районах області, механізмів надання послуг органів виконавчої влади (зокрема, щодо виконання розпорядження КМУ № 523 від 16.05.2014) та підвищення кваліфікації адміністраторів.

Відкриваючи роботу семінару, перший заступник голови Хмельницької ОДА Василь Процюк відзначив, що «сьогодні вкрай важливим є завершення процесу перебудови бюрократичного апарату на сервісну інституцію, орієнтовану на максимально якісне забезпечення потреб громадян в отриманні адміністративних послуг. Зважаючи на важливість реформування системи адмінпослуг, проблематика роботи ЦНАПів неодноразово розглядалася на колегіях облдержадміністрації та селекторних нарадах.

За 8 місяців поточного року через місцеві ЦНАПи, роботу яких забезпечують 74 адміністратора та 33 державних адміністратора, надано майже 230,0 тис. адміністративних послуг, що у 3 рази більше, ніж за відповідний період минулого року».

В роботі семінару взяли участь заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук, заступник голови правління та експерт Центру досліджень місцевого самоврядування Ігор Бригілевич, директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карп’як, заступник керівника апарату Волинської ОДА Роман Матвійчук, експерт ПРООН Галина Кохан, керівники і службовці структурних підрозділів ОДА, керівники ЦНАП районних державних адміністрацій області і міст обласного підпорядкування, керівники і службовці територіальних органів державної влади, зокрема Державної міграційної служби, Головного управління юстиції та Держгеокадастру у Хмельницькій області та представники громадських організацій області. В. Тимощук представив основні напрямки реформування системи надання послуг, проблеми та ризики цього процесу.

Однією з основних проблем є відсутність необхідної взаємодії і спільних дій між територіальними підрозділами ЦОВВ і ЦНАП. Він розповів про законопроекти, які подані до Верховної Ради і стосуються децентралізації і дерегуляції системи надання адміністративних послуг. Зокрема, у цих документах пропонується видачу послуг з реєстрації місця проживання, бізнесу, нерухомості тощо повернути органам місцевого самоврядування. Л. Карп’як розповіла про роботу ЦНАП у місті Луцьку, де надаються практично всі послуги Луцької міської ради та територіальних підрозділів ЦОВВ (загалом 282 послуги).

На сьогодні ЦНАП м. Луцька є одним із кращих щодо залучення адміністративних послуг ЦОВВ і відвідуваності громадянами (800-900 відвідувачів щодня). Р. Матвійчук поділився досвідом формування мережі ЦНАП у Волинській області шляхом реалізації єдиних організаційних підходів та впровадження електронного документообігу у ЦНАП районів і міст області. Нещодавно створений портал адмінпослуг ЦНАП м. Луцька дає достатньо повну інформацію громадянам щодо послуг і можливість отримувати 8 послуг шляхом електронного звернення до ЦНАП. І. Бригілевич звернув увагу на необхідності розвитку належних ЦНАП, про які б мали знати громадяни і до яких вони мали б потребу звертатися. Для цього необхідно об’єднати зусилля всіх рівнів органів влади і громадськості. Г.Кохан представила способи зворотного зв’язку з замовниками послуг та наголосила на важливості врахування їх результатів в діяльності ЦНАП, зокрема, такі механізми зворотної комунікації як скриньки оцінки якості роботи, інформаційні стенди, персональний кабінет, спілкування смс/телефоном, у чаті, коментування на сторінці ЦНАП у соціальних мережах тощо.

Учасники заходи взяли активну участь у обговоренні представлених тем, надали пропозиції і рекомендації щодо поліпшення діяльності ЦНАП, а також підтримали потребу формування і реалізації державою послідовної політики щодо розвитку ЦНАП та реальної передачі послуг ЦОВВ до ЦНАП. Семінар-тренінг проведено за фінансової підтримки Представництва Фонду Фрідріха Науманна в Україні, а також проекту ПРООН/ЄС «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг».