Хто і в ім’я чого хоче зупинити реформу державної служби
Існує дві версії, чому Адміністрація президента вирішили змінити своє ставлення до законопроекту про держслужбу…
На минулій Національній раді реформ (!) при президенті президент закликав відкликати з парламенту законопроект про державну службу. Тому що, мовляв, цей законопроект не подобається Євросоюзу.
Посол ЄС Томбінській одразу спростував слова президента України і заступився за законопроект.
Отже, що це було? Помилка членів команди, що так "підготували" президента чи свідома дія?
Те, що Адміністрація президента вирішили змінити своє ставлення до законопроекту про держслужбу, експертам і громадським активістам стало відомо ще минулого понеділка. Ми просто не знали причини і способу, в який АП заблокує реформу.
Отже, на засіданні Нацради з реформ президент не обмовився і не виступив експромтом. Вони готувалися, але чому?
Є дві версії:
Перша версія: Особисті амбіції і апетити однієї людини з команди президента. Мова про представника президента у Кабміні Олександра Данилюка. За нашими даними, саме він активно критикував законопроект (вже ухвалений у першому читанні). Знову ж таки, наші джерела говорять, що Данилюк нібито замовив розробку іншого законопроекту про держслужбу у всесвітньовідомої консалтингової компанії. На цей проект, нібито, знайдено великий грант. Ну, і ухвалення нового законопроекту має принести ларви його "менеджеру".
Друга версія: Згортання реформ задля концентрації влади в одних руках. Цю версію озвучив голова Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко на прес-конфренеції представників громадянського суспільства в УКМЦ: "Якщо це не непорозуміння, то виходить, що прийнято курс на концентрацію влади в одних руках, на згортання інституційних реформ. Адже, якщо відбудеться відкат держслужби, зупиняться всі інституційні реформ закінчується сценарій концентрації влади в одних руках, ми всі недавно бачили".
Нагадаю, одним з головних пунктів законопроекту про держслужбу є КОНКУРСНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ НА ПОСАДИ У ДЕРЖАВНОМУ АПАРАТІ. Тобто, не за лояльність, політичну підтримку чи родинні зв'язки, а через конкурс – відкритий конкурс.
Ще цікаві тези з цієї прес-конференції:
Денис Бродський, був недовго голово Держслужби, експерт Реанімаційного пакету реформ: "Розробка нового законопроекту почнеться з обговорення тих самих тез, з яких починали ми – конкурсне призначення і так далі. Просто ми втратимо на розмовах ще рік-півтора".
Віктор Тимощук: Центр політико-правових реформ, Реанімаційний пакет реформ: "Коли Янукович йшов вперше на прем'єра 2002 року, його вимогою було скасування інституту держсекретарів у міністерствах (які є незалежними від змін міністрів). Теперішній законопроект пропонує запровадити посади держсекретарів і знов блокада". Як каже ютьюбівський герой: "Совпаденіє? Не думаю!"
Олексій Рябчин, народний депутат від "Батьківщини", група "Єврооптимісти": "Це не має бути аргументом – зняти законопроект, бо його хтось ззовні розкритикував. Нам треба робити те, що потрібно для України. І ще, зараз внесено тисячу поправок до тексту, не можна поки говорити поганий чи хороший законопроект. У п'ятницю буде засідання комітету з 9.00 до 18.00 – тоді буде ясно щодо якості тексту".
До якої версії схиляєтеся ви? Обговорення на фб-сторінці тут – не хочу бавитися із тролями в такій важливій темі, перепрошую.
P.S.: Якщо це шлях концентрації влади, то тоді це лише питанн часу – Новий Майдан.
Чи хочу я йти на холодний, дощовий, морозний, сніжний, тривожний Майдан – ні!
Чи піду? – Обов'язково!
Наталія Соколенко, Українська правда. Блоги