preloader

Що вас цікавить?

Як змінилась робота ЦНАПів в умовах війни. Результати дослідження

30.01.2023
Адміністративні послуги /
Воєнний стан /
Загальні новини

ЦППР та партнери промоніторили роботу ЦНАПів в умовах війни


У межах проєкту «Полегшення доступу до адміністративних послуг та підвищення їх якості в умовах війни в Україні», що здійснюється за фінансової підтримки DT Institute, Центр політико-правових реформ (ЦППР) разом з регіональними партнерами Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN (Центр досліджень місцевого самоврядування, Дніпровський центр соціальних досліджень, «Смарт медіа») промоніторили роботу центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП) у чотирьох містах України, що були відібрані для проєктної діяльності (кожна громадська організація у місті свого базування). Зокрема, це прифронтовий Харків і так само досить близьке до лінії фронту Дніпро, а також два міста, які приймали значну кількість внутрішньо переміщених осіб (ВПО) – Київ та Львів. У кожному місті для проведення моніторингу було відібрано по два ЦНАП (або ЦНАП та територіальний підрозділ).

Моніторинг здійснювався у період з 1 жовтня до 30 листопада 2022 року за методикою ЦППР, що вже неодноразово використовувалася самою організацією і регіональними партнерами. Однак у межах дослідження методика була адаптована експертами під обставини воєнного часу. Також головною метою моніторингу була, насамперед, оцінка впливу війни на діяльність ЦНАП (а не їх рейтингування), зокрема на доступність і якість послуг.  

У межах моніторингового процесу експерти ЦППР, а також експерти з Харкова, Дніпра і Львова дистанційно вивчали інформацію про кожен із обраних ЦНАПів із відкритих джерел (насамперед, з їхніх вебресурсів), а також обстежували умови роботи таких центрів і спостерігали за їхньою діяльністю. За результатами моніторингу зроблено оцінку кожного ЦНАПу та складено звіти із рекомендаціями щодо їхньої роботи з урахуванням умов воєнного стану. 

Варто зазначити, що більшість ЦНАПів доволі успішно налагодили свою роботу в умовах воєнного стану та відновили доступ до державних реєстрів для надання базових адміністративних послуг громадянам. Певні проблеми з відновленням доступу до державних реєстрів мало місто Харків, оскільки воно є прифронтовим та регулярно обстрілюється. В той же час, влада міста задовольнила усі вимоги безпеки для відновлення надання основних адміністративних послуг у ЦНАП м. Харкова. В свою чергу, низка ЦНАП, попри відновлення доступу до державних реєстрів, досі мають недостатньо повні пакети базових адміністративних послуг для надання громадянам у своїх офісах. Особливо це стосується адміністративних послуг соціального характеру, зокрема послуг для ВПО, та пенсійних послуг. 

За результатами моніторингу буде додатково складений загальний звіт із полісі-пропозиціями для Уряду та профільних ЦОВВ. Наразі ж пропонуємо ознайомитись з моніторинговими таблицями з оцінками щодо різних критеріїв діяльності ЦНАП та звіти з рекомендаціями щодо кожного з них (див. гіперпосилання у словах «таблиця», «звіт»).

Міста:

Київ (ЦНАП Солом’янської РДА: таблиця; звіт; ЦНАП Деснянської РДА: таблиця; звіт)

Львів (ЦНАП м. Львова: таблиця, звіт; терпідрозділ ЦНАП м. Львова на вул. Костя Левицького, 67: таблиця, звіт)

Дніпро (ЦНАП «Лівобережний»: таблиця, звіт; ЦНАП «Правобережний»: таблиця, звіт)

Харків (Регіональний центр послуг: таблиця, звіт; терпідрозділ ЦНАП м. Харкова Немишлянського району: таблиця, звіт).

Нагадаємо, моніторинг ЦНАП проведено Центром політико-правових реформ спільно з регіональними партнерами Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN у межах проєкту «Полегшення доступу до адміністративних послуг та підвищення їх якості в умовах війни в Україні», що здійснюється за фінансової підтримки DT Institute, протягом жовтня-листопада 2022 року. Висновки та рекомендації моніторингу є предметом відповідальності Центру політико-правових реформ і не обов’язково відображають позицію DT Institute.