preloader

Що вас цікавить?

Результати моніторингу ЦНАП та опитування в УСЗН. Звіт і полісі-пропозиції

30.03.2023
Адміністративні послуги

Підготовлено загальний звіт та полісі пропозиції за результатами моніторингу ЦНАП та опитування в УСЗН


У рамках проєкту «Полегшення доступу до адміністративних послуг та підвищення їх якості в умовах війни в Україні», що впроваджувався Центром політико-правових реформ (ЦППР) разом з регіональними партнерами з Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN, за фінансової підтримки DT Institute, було здійснено моніторинг роботи центрів надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП) та проведено опитування відвідувачів управлінь соціального захисту населення (далі – УСЗН) у чотирьох містах України. Метою такого дослідження було визначення впливу війни на сферу надання адміністративних послуг, з особливим акцентом на послуги для внутрішньо переміщених осіб (ВПО).

Серед міст було обрано прифронтовий Харків, «тилове» відносно лінії фронту Дніпро, а також два міста, які прийняли значну кількість ВПО – Київ та Львів. У кожному місті для проведення моніторингу ЦНАП було відібрано по два таких центри (або ЦНАП та його територіальний підрозділ). Для проведення опитування відвідувачів УСЗН було відібрано по два таких органи у Києві (на Правому березі та на Лівому березі міста) та по одному в інших містах.

За результатами дослідження для профільних міністерств складено пропозиції щодо удосконалення державної політики у сфері надання адміністративних послуг, серед яких:

• забезпечити надання адміністративних послуг соціального характеру  (АПСХ) через ЦНАП, і особливо послуг для ВПО;

• доповнити Перелік адміністративних послуг, які є обов’язковими для надання через ЦНАП, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 р. № 523 пенсійними послугами та забезпечити їх практичну інтеграцію в ЦНАП;

• забезпечити ЦНАП (та УСЗН) генераторами електрики;

• розробити стандарти якості обслуговування в УСЗН (допоки ці послуги повністю не інтегровані у ЦНАП);

• покращити умови обслуговування відвідувачів в УСЗН:  здійснити належне облаштування приміщень (в т.ч. забезпечити умови для осіб з інвалідністю та відвідувачів з дітьми); запровадити електронну чергу; впровадити супутні послуги з ксерокопіювання; розширити прийомні дні та години тощо. 

Для детального ознайомлення із узагальненими результатами моніторингу ЦНАП та опитування відвідувачів УСЗН, а також експертними рекомендаціями з удосконалення державної політики у відповідній сфері пропонуємо до Вашої уваги загальний Звіт та полісі-пропозиції для профільних міністерств.