preloader

Що вас цікавить?

Зміни у системі надання адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (11 – 20 травня)

22.05.2023
Адміністративні послуги /
Воєнний стан

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 11 — 20 травня 2023)




Уряд ухвалив постанову щодо вдосконалення порядку проходження обовʼязкового технічного контролю

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 20 травня 2023 року о 12:25

Уряд ухвалив постанову щодо вдосконалення порядку проходження обовʼязкового технічного контролю. Відповідне рішення було ухвалене Кабінетом Міністрів України на засіданні 19 травня.

Йдеться про постанову Уряду «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 і від 31 травня 2012 р. № 512».

Відтак, запроваджено електронну форму протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу. Водночас за необхідності з можливістю друку паперової копії протоколу. Втім, друк протоколу можливий виключно на бланку встановленого зразка, вартість якого сплачує суб’єкт господарювання.

Також оновлено обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, запроваджено відеофіксацію процесу обовʼязкового технічного контролю транспортних засобів.

Зазначимо, що органи державної влади, місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи зможуть отримати від суб’єкта ОТК відеоматеріали за відповідними зверненнями.

Вибірковий перегляд матеріалів відеофіксації унеможливить проведення суб’єктами ОТК фіктивних перевірок технічного стану, а це суттєво вплине на посилення безпеки дорожнього руху.

Окрім того, постанова передбачає імплементацію у національне законодавство вимог щодо обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, які визначені Директивою 2014/45/ЄС від 3 квітня 2014 року «Про періодичні тестування на придатність до експлуатації для моторних транспортних засобів та їх причепів».



Уряд виділив 58,4 млн гривень із резервного фонду на виготовлення закордонних паспортів

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 19 травня 2023 року о 17:15

На виготовлення закордонних паспортів із резервного фонду держбюджету виділено 58,4 млн гривень. Таке рішення сьогодні схвалено на засіданні Уряду.

Йдеться про паспорти, які оформлюються закордонними дипломатичними установами України.

Залучення відповідних фінансових ресурсів стало результатом роботи Коордштабу з питань повернення в Україну громадян з ТОТ та третіх країн, який очолює Віце-прем’єр-міністр України – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук. Завдяки спільним напрацюванням Мінекономіки та Мінфіну розроблено проєкт постанови про виділення для Міністерства закордонних справ додаткових коштів на виготовлення паспортів.

Адже з початку повномасштабного вторгнення значна кількість українців виїхала за кордон за внутрішніми документами або закордонними паспортами, термін дії яких закінчився. З огляду на це виникла необхідність в оформленні великої кількості паспортів у закордонних дипломатичних установах.

«Прийняте сьогодні рішення дозволить забезпечити виготовлення закордонних паспортів для наших громадян, які знайшли тимчасовий прихисток за межами України. Дякуємо Мінекономіки та Мінфіну за розробку цього важливого акта, а також МЗС, Мін’юсту, Мінцифри й іншим членам Коордштабу за прискорене опрацювання документа. Вкотре такий формат співпраці доводить свою ефективність», – наголосила Ірина Верещук.



Як отримати ваучер на навчання переселенцям і ветеранам?

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 19 травня 2023 року о 11:34

Йдеться про документ, який надає громадянам право безоплатно пройти навчання у закладах освіти за затвердженим переліком професій і спеціальностей.

Зокрема, на підставі ваучера здійснюється перепідготовка за робітничою професією, підготовка за спеціальністю для здобуття ступеня магістра або магістра за іншою спеціальністю, спеціалізація чи підвищення кваліфікації.

Ваучер на навчання може бути виданий в тому числі внутрішньо переміщеним особам та ветеранам, якщо вони: 

– не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні;

– не отримували ваучер раніше;

– не проходили протягом останніх 3 років перепідготовку за рахунок коштів Фонду державного соціального страхування на випадок безробіття;

– мають професійну (професійно-технічну), фахову передвищу або вищу освіту.

Скориставшись можливістю отримати такий ваучер від держави, ці громадяни матимуть більше шансів працевлаштуватися за обраною спеціальністю.



Реєстрація нерухомості на порталі Дія тепер доступна для жителів ще 10 областей та міста Луцьк

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 18 травня 2023 року о 12:45

Відсьогодні жителі Закарпатської, Київської, Дніпропетровської, Одеської, Рівненської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької, Чернігівської областей та міста Луцьк зможуть подати заяву на реєстрацію прав на нерухоме майно через портал Дія. Це стосується прав, які виникли та були зареєстровані до 1 січня 2013 року, коли було запроваджено Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.

Раніше скористатися послугою на порталі Дія могли тільки жителі Львівської області, Тернополя, Харкова та Чугуївського району Харківщини. Ті ж, хто не використовував портал Дія, змушені були пройти як мінімум 3 держустанови, щоб зареєструвати права на своє нерухоме майно.

Як скористатися послугою?

1) Увійти на портал Дія (якщо ще не зареєстровані на нього, тоді пройдіть відповідну реєстрацію);

2) обрати «Послуги» → «Земля, будівництво, нерухомість» → «Державна реєстрація прав на нерухоме майно» → «Подати заяву»;

3) внести потрібну інформацію та скани документів;

4) підписати заяву електронним підписом.

Після цього реєстратор самостійно надішле запит у бюро технічної інвентаризації (БТІ), а потім внесе дані в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП).

Дізнатися результат заявник зможе, переглянувши статус у кабінеті на порталі Дія. Окрім цього, про результат буде повідомлено листом на електронну пошту заявника.

Чому це важливо?

– реєстрація нерухомості підтверджує, що ви є законним власником майна. Це, своєю чергою, унеможливлює підробку шахраями документів про право власності на майно;

– реєстрація права власності в ДРРП убезпечує дані, адже ті будуть збережені на захищених цифрових носіях, на відміну від паперових архівів. Для прикладу, після початку повномасштабної війни багато таких архівів БТІ знищили або розікрали окупанти.

Наголошуємо, що масштабування цієї послуги також важливе для успішної реалізації програми допомоги з відновлення житла єВідновлення.

На сьогодні в 2/3 громадян, які подали інформаційне повідомлення про пошкоджене майно, житло не зареєстроване в ДРРП. Це унеможливлює подачу заяви на виплату допомоги, адже наявність запису про право власності в реєстрі є обов’язковою умовою для подання заяви.

Завдяки масштабуванню послуги на порталі Дія значно більша кількість громадян зможуть онлайн подати заяву на реєстрацію, без потреби йти до державного реєстратора та проходити численними коридорами держустанов. Це особливо актуально для жителів Харківської, Чернігівської та Київської областей, які є одними із найбільш постраждалих внаслідок агресії рф.



Послуги із працевлаштування, які доступні для ВПО

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 18 травня 2023 року о 12:35

Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, Державною службою зайнятості та Мінсоцполітики налагоджена співпраця щодо надання допомоги переселенцям, які виявили бажання шукати роботу.

Інформуємо про основні програми та послуги для ВПО:

– Послуги з працевлаштування

Українці можуть самостійно переглядати актуальні пропозиції на Єдиному порталі вакансій. Також ця послуга доступна через чат-боти у Telegram і Viber.

– Професійне навчання та надання ваучерів

Служба зайнятості організовує навчання за робітничими професіями. Воно здійснюється на замовлення роботодавця або для людини, яка планує почати власну справу. Ознайомитися з графіком формування навчальних груп можна за посиланням.

Також є можливість отримати ваучер на навчання. Це документ, за допомогою якого повністю або частково оплачується вартість навчання у закладах освіти. Вони видаються за затвердженим Мінекономіки переліком професій і спеціальностей.

– Надання ґрантів для створення або розвитку власної справи

У межах проєкту єРобота внутрішні переселенці можуть скористатися такими програмами: «Власна справа» і «Гранти на створення або розвиток власного бізнесу». Головною умовою їх отримання є створення нових робочих місць. Повний перелік програм можна переглянути тут.

Докладніше про інші послуги для ВПО щодо пошуку роботи можна дізнатися за цим посиланням.



До уваги отримувачів житлових субсидій

Пенсійний фонд України, опубліковано 18 травня 2023 року о 11:03

Житлові субсидії на неопалювальний сезон, який триває з 1 травня по 30 вересня, буде продовжено більшості домогосподарств автоматично.

Водночас якщо:

– у складі вашого домогосподарства є внутрішньо переміщені особи;

– не всі зареєстровані у вашому домогосподарстві особи проживають за місцем реєстрації;

– ви орендуєте для проживання житлове приміщення;

– ви бажаєте призначити житлову субсидію на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, –

для продовження субсидії на неопалювальний період вам необхідно подати до Пенсійного фонду України заяву та декларацію про доходи.

Подати документи можна в один із способів:

–      особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України;

–      поштою, на адресу органу Фонду;

–      online – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок Пенсійний фонд.

Як і раніше, документи на призначення субсидій можна подавати до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг, через портал Дія.

Якщо ваше домогосподарство належить до зазначених категорій громадян, не гайте часу, якнайшвидше зверніться до органів Фонду, щоб субсидію на неопалювальний період вам було призначено вчасно!



єВідновлення: за перший тиждень подано понад 10 тисяч заяв про отримання допомоги

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 17 травня 2023 року о 12:11

За перший тиждень роботи програми державної допомоги на відновлення пошкодженого житла єВідновлення подано 10 440 заяв про виплату допомоги.

Понад 56% заяв стосуються допомоги щодо відновлення квартири, 43,4% – приватного будинку та менше 1% – інших житлових приміщень.

Найбільше заяв подали жителі Харківської (3554 заяви), Київської (2852), Миколаївської (870), Донецької (688) та Херсонської (649) областей.

Далі комісії, які будуть створені при органах місцевого самоврядування, опрацюють заяви та розпочнуть безпосереднє обстеження житла. Таких комісій, станом на 17 травня, створено вже 108.

Інформуємо громадян, чиє житло було пошкоджене, подавати заяви про виплату допомоги в застосунку Дія. Перед цим потрібно попередньо подати через Дію, нотаріуса чи ЦНАП інформаційне повідомлення про пошкоджене майно, якщо таке повідомлення ще не було подане.

Нагадаємо, 10 травня, стартувала програма єВідновлення. Тепер всі громадяни, чиє житло отримало незначні пошкодження внаслідок збройної агресії рф і яке ще не було відремонтоване, зможуть скористатись послугою для отримання державної допомоги для відновлення свого житла.

Більше про єВідновлення можна дізнатися на сайті програми, звернувшись на спеціальну урядову гарячу лінію 1545 (кнопка 2) або чат-боти Урядового контактного центру.



Кабінет Міністрів України відмінив ліцензування деяких товарів

Міністерство аграрної політики та продовольства України, опубліковано 16 травня 2023 року о 14:02

Уряд прийняв Постанову № 472 «Про внесення змін у додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2022 р. № 1466».

Документ скасовує ліцензування експорту низки товарів у 2023 році. Зокрема, живої великої рогатої худоби, мороженого м’яса великої рогатої худоби, м’яса курей свійських, м’яса та їстівних м’ясних субпродуктів, солоних або в розсолі, сушених або копчених, їстівного борошна з м’яса або м’ясних субпродуктів, м’яса великої рогатої худоби, яєць курей свійських, жита, вівса, проса.

Постанову розроблено у відповідь на чисельні звернення галузевих і профільних асоціацій з проханням скасувати ліцензування експорту. Її прийняття сприятиме оптимізації експорту сільськогосподарської продукції, збільшенню надходжень валютної виручки в Україну.

Варто зазначити, що дані зміни не вплинуть на пропозицію на внутрішньому ринку – вітчизняні товаровиробники зможуть задовольнити потреби виробництва м’яса усіх видів на достатньому рівні.



єВідновлення: не відображається ваше житло – що робити?

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 16 травня 2023 року о 11:50

Мінінфраструктури отримує дуже багато запитів від громадян, які хочуть подати заяву на виплату допомоги, але не можуть, бо Дія не відображає їх житло. Це унеможливлює й подачу заяви, адже наявність запису про право власності в Державному реєстрі речових прав (ДРРП) є обов’язковою умовою для подання заяви на отримання допомоги в рамках програми єВідновлення.

На жаль, ця проблема достатньо масова – в 2/3 громадян, які подали інформаційне повідомлення про пошкоджене майно, їх житло не зареєстроване в ДРРП.

Як вирішити проблему?

Є два способи – офлайн та онлайн.

1) Якщо йдеться про офлайн, то потрібно звернутися до державного реєстратора при органі місцевого самоврядування у вашій громаді, який внесе дані в Реєстр, якщо вони не були внесені. За відсутності даних про нерухомість в реєстрі чи архівних складових направить запит до БТІ для підтвердження права власності.

Перелік суб’єктів, які в умовах воєнного стану проводять державну реєстрацію, доступний за посиланням.

До реєстратора потрібно йти з готовим пакетом документів: паспорт, номер платника податків, правовстановлюючі документи щодо об’єкта нерухомого майна (свідоцтво про право власності, видане нотаріусом, свідоцтво про право на спадщину, свідоцтво про придбання майна тощо) або їхні копії.

Якщо правовстановлюючі документи у вас у наявності частково, ви можете звернутися до нотаріуса або державного реєстратора для їх відновлення в повному обсязі. Для категорії громадян, які не мають жодних документів, право власності буде визначатися у судовому порядку.

2) Щодо онлайн-механізму, то подати заяву на державну реєстрацію прав на нерухоме майно, що виникло до 2013 року, також можна на порталі Дія. Для цього на порталі треба обрати послугу «Державна реєстрація прав на нерухоме майно» та «Подати заяву».

Для цього потрібно:

– заповнити онлайн-форму на отримання послуги,

– завантажити необхідні документи у форматі PDF або JPEG, що містять відомості про зареєстровані речові права на об’єкт нерухомої власності до 1 січня 2013 року,

– перевірити сформовану заяву та підписати її кваліфікованим електронним підписом.

Статус заяви можна перевірити в кабінеті громадянина на порталі Дія.

Наголошуємо, найближчим часом плануємо відкрити послугу внесення відомостей до Державного реєстру речових прав через Дію для мешканців Львівської, Одеської, Тернопільської, Хмельницької, Закарпатської, Рівненської, Дніпропетровської, Київської, Харківської, Чернігівської областей та міста Луцьк.

Більше про єВідновлення можна дізнатися на сайті програми, звернувшись на спеціальну урядову гарячу лінію 1545 (кнопка 2) або чат-боти Урядового контактного центру за посиланням:

Telegram

 

Facebook

 

«Урядовий контакт центр» у Viber



Як відкрити і використати банківську картку єВідновлення

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 15 травня 2023 року о 13:47

Існує два способи відкриття спеціалізованого рахунку єВідновлення в одному з банків-учасників програми:

– відвідати фізичне відділення банку-партнера та відкрити картку з допомогою працівників установи;

– відкрити картку онлайн у мобільному застосунку банку-партнера.

Під час заповнення заяви на виплату в Дії, ви можете також вибрати банк, в якому хочете відкрити картку і вас автоматично перенаправить на їх застосунок.

Наразі до програми підключені 5 банків: monobank, ПриватБанк, Сенс Банк, А-Банк, ПУМБ. Список банків-партнерів поповнюватиметься в міру їх підключення до єВідновлення.

Як можна скористатися карткою?

Після прийняття рішення комісією про надання допомоги та зарахування коштів на картку, їх можна витрати лише на будівельні матеріали чи послуги підрядників, які є учасниками програми єВідновлення.

Перелік цих компаній у вашому регіоні, а також детальну інформацію про програму, можна буде побачити найближчим часом на сайті єВідновлення.

Наголошуємо, що кошти з картки єВідновлення не можна зняти готівкою. Також інформуємо, що перераховувати кошти з поточного рахунка на інші рахунки, поповнювати баланс карти єВідновлення неможливо.

ВАЖЛИВО! У разі прийняття позитивного рішення, кошти будуть зараховані на відповідну банківську карту автоматично. Жодних додаткових дій, окрім описаних вище, робити не потрібно. Так само, як і повідомляти будь-яку конфіденційну інформацію співробітникам банку чи стороннім особам.

Окрім цього, додаткову інформацію можна отримати, звернувшись на спеціальну урядову гарячу лінію 1545 (кнопка 2) або чат-боти Урядового контактного центру за посиланням: TelegramFacebook; «Урядовий контакт центр» у Viber.

Також можна звернутися до команди підтримки Дії, надіславши повідомлення на сторінках Дії в Facebook, Telegram та Viber.



За чотири місяці 2023 року Держенергонагляд розглянув понад 12 тисяч звернень споживачів

Державна інспекція енергетичного нагляду Укрaїни, опубліковано 15 травня 2023 року о 11:22

Енергетичні об’єкти України з жовтня минулого року зазнавали масованих ракетних та дронових атак рф, внаслідок яких обсяги виробленої електроенергії та можливості її розподілу значно скоротились. Відтак енергетики були змушені застосовувати відповідні графіки обмежень постачання електричної енергії: графіки погодинних відключень та графіки аварійних відключень електричної енергії.

Тривалі припинення електропостачання, а також недотримання ОСР черговості та послідовності обмеження електропостачання під час застосування графіків погодинних відключень – основні теми звернень громадян, яких до Держенергонагляду лише протягом січня 2023 року надійшло більш ніж 10 тисяч.

Зазначимо, що у 2022 році відомством загалом розглянуто близько 5 тисяч звернень від споживачів електроенергії.

У цілому протягом січня-квітня 2023 року Державна інспекція енергетичного нагляду України розглянула 12 159 звернень споживачів (замовників) електричної енергії. З них від громадян – понад 11,9 тисячі звернень та 166 – від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

За результатами розгляду звернень Держенергонагляд надав більше 10,6 тисячі роз’яснень. Також на користь громадян вирішено питання, порушені у понад 1,3 тисячі звернень.

Найбільше до територіальних органів Держенергонагляду зверталися  споживачі в:

– Київській області – 3 056;

– Одеській області – 1 324;

– Закарпатській області – 1 192;

– Дніпропетровській області – 991.

Найменша кількість звернень надійшла від споживачів (замовників) електричної енергії у Житомирській області – 9.

Переважна більшість звернень від громадян стосувалась дотримання операторами систем розподілу (ОСР) порядку застосування заходів з обмеження та/або припинення постачання електричної енергії споживачам – 9 669. Також заявники у своїх зверненнях зазначали проблемі питання щодо забезпечення надійного постачання електричної енергії (1 898 звернень), технічного стану електричних мереж (153 звернення), невідповідності вимогам нормативно-технічних документів параметрів якості електричної енергії (127 звернень).

За результатами розгляду звернень на вимогу Держенергонагляду ОСР здійснили низку заходів з метою відновлення прав заявників. Зокрема, замінили 36 дефектних опор повітряних ліній електропередачі, розчистили від порослі та дерев понад 11,2 км трас повітряних ліній, відремонтували 36 кабельних ліній електропередачі та замінили більш як 2 км проводів повітряних ліній на проводи більшого перерізу. Також провели регулювання рівня напруги на двох трансформаторних підстанціях та замінили 8 комутаційних апаратів трансформаторних підстанцій тощо.

Нагадаємо, що ви можете надіслати запит для розгляду Держенергонаглядом через відповідну форму для подання електронних звернень за посиланням або надіслати лист: на електронну адресу bureau@sies.gov.ua чи поштову адресу 04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 11/8.

Також можна звернутись:
– на «Гарячу лінію» Держенергонагляду +38 (044) 204-79-27;
– до Відділу по роботі зі зверненнями громадян та забезпечення доступу до публічної інформації Держенергонагляду +38 (044) 204-79-22;
– на Урядову «гарячу лінію» Кабінету Міністрів України – 1545 (звернення буде передано до Держенергонагляду за належністю).



єВідновлення: визначено максимальний розмір допомоги на відновлення житла

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 12 травня 2023 року о 16:32

Максимальна сума допомоги, на яку зможуть претендувати громадяни, чиє житло отримало незначні пошкодження внаслідок збройної агресії рф, становить 200 тисяч гривень.

Відповідне рішення ухвалив Кабінет Міністрів України.

Окрім цього, уточнено порядок розрахунку розміру допомоги спеціальною комісією, створеною при органі місцевого самоврядування. Зокрема, послідовність роботи комісії наступна:

1) спочатку комісія визначає обсяг пошкоджень житла за даними акта комісійного обстеження. Таке обстеження слід здійснити відповідно до затвердженого Урядом Порядку (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/257-2017-п#Text);

2) після цього комісія заповнює чек-лист з визначення розміру допомоги для відновлення пошкодженого житла. Він доступний за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/381-2023-п#Text;

Комісія має ознайомити заявника з обсягами пошкоджень, які вона вносить в чек-лист.

3) комісія фотографує пошкодження, які свідчать про характер та обсяг руйнувань, та завантажує їх в Реєстр пошкодженого і зруйнованого майна.

Уточнення порядку роботи комісії надасть органам місцевого самоврядування та безпосередньо громадянам, чиє житло було пошкоджене, чітке розуміння того, як повинні працювати комісії.

Нагадаємо, програма єВідновлення передбачає, що після подання громадянином заяви на виплату спеціальна Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації, створена при органі місцевого самоврядування, повинна:

– розглянути заяву;

– провести обстеження пошкодженого майна;

– зафіксувати обсяги робіт згідно з чек-листом

– внести дані в Реєстр пошкодженого та знищеного майна;

– прийняти рішення щодо надання допомоги.

Більше про єВідновлення можна дізнатися на сайті програми https://erecovery.diia.gov.ua/

Окрім цього, додаткову інформацію можна отримати, звернувшись на спеціальну урядову гарячу лінію 1545 (кнопка 2) або чат-боти Урядового контактного центру за посиланням:

Telegram – https://t.me/GovernmentContactCenter_bot

Facebook – https://www.facebook.com/kontactcentre/

«Урядовий контакт центр» у Viber




Як отримати посвідчення члена сім’ї особи, зниклої безвісти за особливих обставин

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 12 травня 2023 року о 10:31

Отримати посвідчення мають право батьки, подружжя та діти осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

Для цього необхідно написати заяву до Територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем фактичного проживання.

До заяви потрібно додати:

– паспорт (свідоцтво про народження) та індивідуальний податковий номер члена сім’ї, якому видається посвідчення;

– сповіщення ТЦК та СП про зникнення особи безвісти.

Посвідчення підтверджує право родичів зниклих безвісти на отримання соціальних гарантій від держави. Зокрема, пільги на проїзд громадським транспортом і на оплату житлово-комунальних послуг.



єВідновлення: хто може отримати допомогу?

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 12 травня 2023 року о 10:05

Всі громадяни, які є власниками або співвласниками житла (квартира, приватний будинок, інше житлове приміщення), що отримало незначні пошкодження внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією росії.

Інші необхідні умови:

– житло пошкоджене через бойові дії після 24 лютого 2022 – після набрання чинності Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022;

– підлягає відновленню – за результатами оцінки комісії, створеній при органі місцевого самоврядування, житло не було визнано таким, що неможливо відновити;

– розміщене на неокупованій території – відповідно до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих затверджених Мінреінтеграції. Посилання на перелік: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1668-22#Text

– не було відремонтоване самостійно – допомога доступна, якщо власник ще не зробив ремонт за власний кошт.

Кому надаватиметься пріоритет?

– учасники бойових дій,

– люди з інвалідністю внаслідок війни,

– ветерани війни, члени сімей загиблих військових,

– мобілізовані,

– багатодітні родини,

– люди з інвалідністю І та ІІ групи,

– батьки-вихователі дитячого будинку сімейного типу;

– опікуни/піклувальники,

– прийомні батьки та патронатні вихователі,

– діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування.

Хто не може отримати допомогу?

– особи, до яких застосовано санкції відповідно до Закону України «Про санкції»;

– особи, які мають судимість за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I «Злочини проти основ національної безпеки України» Особливої частини Кримінального кодексу України;

– спадкоємці осіб, визначених абзацами другим та третім цього пункту, у разі, коли належний спадкодавцю об’єкт нерухомого майна був пошкоджений за життя такого спадкодавця.

Більше про єВідновлення можна дізнатися на сайті програми https://erecovery.diia.gov.ua/

Окрім цього, додаткову інформацію можна отримати, звернувшись на спеціальну урядову гарячу лінію 1545 (кнопка 2) або чат-боти Урядового контактного центру за посиланням:

Telegram – https://t.me/GovernmentContactCenter_bot

Facebook – https://www.facebook.com/kontactcentre/

Також можна звернутись до команди підтримки Дії, надіславши повідомлення на сторінках Дії в Facebook, Telegram та Viber.



єВідновлення: як подати заяву на отримання допомоги?

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 11 травня 2023 року о 16:30

  1. Подати інформаційне повідомлення про пошкоджене майно, якщо цього ще не зробили. Це можна зробити на порталі чи в застосунку Дія, а також через ЦНАП або нотаріуса.

Якщо ви подаєте таке повідомлення через застосунок Дія, потрібно:

– оновити застосунок до останньої версії (Меню – Оновити застосунок);

– відкрити в застосунку розділ «Послуги» та обрати «єВідновлення»;

– обрати пункт «Повідомити про пошкоджене майно» та пройти всі необхідні етапи.

  1. Далі потрібно пересвідчитися, що ваші права власності на об’єкт зареєстровані в Державному реєстрі речових прав. Для цього відкрийте у застосунку Дія «єВідновлення» та оберіть послугу «Повідомити про пошкоджене майно». Якщо ваше житло зареєстроване, Дія покаже його серед знайдених.
  2. Відкрити банківський рахунок єВідновлення в банку-партнері програми. Зробити це можна як безпосередньо у відділенні банку, так і через мобільний застосунок банку.

Відкрити банківський рахунок можна буде також під час подання заяви про виплату. Відповідну можливість запропонує застосунок Дія по ходу заповнення заяви.

  1. Подати заяву про виплату. Для цього потрібно відкрити в застосунку розділ «Послуги», обрати «єВідновлення» та «Подати заяву про виплату».

Після цього потрібно пройти всі необхідні етапи, які пропонує електронна послуга (заповнення контактних даних, обрання пільги, яка стосується вас, отримання згоди співвласників тощо), та відправити саму заяву.

Більше про єВідновлення можна дізнатися на сайті програми.

Окрім цього, додаткову інформацію можна отримати, звернувшись на спеціальну урядову гарячу лінію 1545 (кнопка 2) або чат-боти Урядового контактного центру.



Добірку новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування створено спільно зі шведсько-українським проєктом PROSTO Підтримка доступності послуг в Україні 
за координацією Віктора Тимощука, 
члена правління Центру політико-правових реформ