preloader

Що вас цікавить?

Зміни у системі надання адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (11 – 20 квітня)

21.04.2023
Адміністративні послуги

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 11 — 20 квітня 2023)




Інформація щодо особливості укладання шлюбу в умовах війни

Міністерство юстиції України, опубліковано 20 квітня 2023 року о 20:53

Міністерство юстиції роз’яснює особливості укладання шлюбу в умовах війни.

Відповідно до частин першої – другої статті 28 Сімейного кодексу України майбутнє подружжя подає заяву про реєстрацію шлюбу до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану за їхнім вибором.

Заява про реєстрацію шлюбу подається жінкою та чоловіком особисто.

Шлюб реєструється після спливу одного місяця від дня подання заяви про реєстрацію. Але, за наявності поважних причин, керівник органу державної реєстрації актів цивільного стану дозволяє зареєструвати шлюб раніше цього терміну. Що це за причини:

– вагітність нареченої;

– народження дитини;

– загроза для життя нареченої або нареченого.

У зв’язку з військовою агресією рф в Україні введено воєнний стан. Тому державна реєстрація шлюбу відбувається у день подання заяви або у будь-який інший день за бажанням наречених протягом одного місяця.

Згідно зі статтею 14 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» державна реєстрація шлюбу проводиться за особистої присутності нареченої та нареченого.

Водночас українським законодавством передбачений особливий порядок дистанційного одруження для військовослужбовців. Це питання регулюється Постановою Кабміну від 7 березня 2022 року № 213 «Деякі питання державної реєстрації шлюбу в умовах воєнного стану».

Цією процедурою можуть скористатися:

– військовослужбовці: ЗСУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Національної гвардії, іншого військового формування;

– поліцейські;

– особи рядового і начальницького складу: Служби цивільного захисту, ДБР, Державної кримінально-виконавчої служби;

– особи начальницького складу: НАБУ, Бюро економічної безпеки;

– працівники закладів охорони здоров’я.

Такі заяви про державну реєстрацію шлюбу подаються безпосередньому командиру (керівнику), який засвідчує справжність підпису наречених та передає заяву до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Також можна скористатися і іншою процедурою, коли акт про укладення шлюбу складається не органом РАЦС, а безпосереднім командиром (керівником) військовослужбовця та скріплюється гербовою печаткою відповідного органу (військового формування).

Акт може складатися без особистої присутності одного чи обох наречених з використанням доступних засобів відеозв’язку.

Крім того, можна подати заяву про державну реєстрацію шлюбу на Порталі ДІЯ 

Які документи потрібні для укладання шлюбу:

– заява;

– документи, які підтверджують факти, що підлягають державній реєстрації;

– паспорт громадянина України, паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника, та посвідка на постійне чи тимчасове проживання або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України.

Пунктом 3 глави 1 розділу ІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 No 52/5, подання інших документів законодавством не передбачено.

Додатково зазначаємо, що заява про державну реєстрацію шлюбу, про державну реєстрацію розірвання шлюбу, форми яких затверджені додатками 6, 9, 11, 12 до Правил, містить обов’язкову для заповнення графу «Відношення до військової служби», що передбачає зазначення таких відомостей щодо особи: де перебуває на обліку; назва міста, номер поштової скриньки військової частини, де служить; військове звання (категорія) (стосовно призовників зазначається «призовник»); серія та номер військового квитка (тимчасового посвідчення) або посвідчення про приписку.

Необхідність внесення до заяви вказаних відомостей випливає зі змісту частини четвертої статті 38 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» та пункту 57 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1487, якими визначено, що органи реєстрації актів цивільного стану зобов’язані в семиденний строк надати відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінню або регіональним органам Служби безпеки України, відповідному підрозділу Служби зовнішньої розвідки України відомості про події та дії, що нерозривно пов’язані з призовником, військовозобов’язаним, резервістом, його батьками та членами сім’ї (дружиною (чоловіком), дітьми) та підлягають обов’язковому внесенню до Реєстру (відомості про шлюб, про розірвання шлюбу).



Як відновити пошкоджені, втрачені чи викрадені номерні знаки

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 20 квітня 2023 року о 20:40

Якщо ви виїхали з деокупованих територій та втратили документи на авто чи номерні знаки, ви можете відновити їх у ГСЦ МВС. Також у сервісних центрах вам їх відновлять після втрати через негоду, евакуацію, крадіжку, погане кріплення тощо.

Для відновлення пошкоджених, втрачених чи викрадених номерних знаків транспортного засобу до будь-якого територіального сервісного центру МВС необхідно надати:
– паспорт;
– ідентифікаційний код;
– свідоцтво про реєстрацію ТЗ;
– довідку з поліції (у разі якщо людина зверталася до поліції);
– акт службового розслідування (для юридичних осіб).

Адміністратор проведе перереєстрацію вашого транспортного засобу та видасть нові номерні знаки.



Для іноземців, іммігрантів та осіб без громадянства — державні послуги на Гіді

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 20 квітня 2023 року о 19:26

Попри війну Державна міграційна служба працює у звичному режимі та готова допомогти іммігрантам отримати необхідні державні послуги: як-от оформити посвідку на проживання чи посвідчення для виїзду за кордон.

На Гіді з державних послуг зібрані держсервіси у сфері громадянства та міграції. Ділимося добіркою, щоб іноземцям не доводилося годину розбиратися, як отримати ту чи іншу послугу:



Уряд ухвалив постанову, що спрощує виплати пенсій та різних видів грошової допомоги в Україні і за кордоном

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 20 квітня 2023 року о 16:44

Через збройну агресію російської федерації велика кількість українців змушена була покинути свої домівки, частина з них – тимчасово виїхали за кордон. У зв’язку з цим дехто з громадян України зіштовхнувся з проблемою отримання пенсій та різних видів грошової допомоги.

Для оперативного врегулювання ситуації Уряд, з початком повномасштабної війни, прийняв постанову про альтернативні способи виплати пенсій і грошових допомог на час дії воєнного стану.

Зокрема, якщо певний уповноважений банк не може здійснювати виплату пенсій та грошових допомог, – люди можуть отримати належні їм виплати у будь-якому відділенні АТ «Ощадбанку» як грошовий переказ без відкриття рахунку; якщо людина отримує пенсію та/або грошову допомогу через АТ «Укрпошта» і вимушена була змінити фактичне місце проживання, вона також може отримати їх у відділеннях АТ «Ощадбанку» як грошовий переказ без відкриття рахунку та ін.

Наразі – для забезпечення безперебійності – механізми виплати пенсій та грошових допомог удосконалюються, зокрема й для тих одержувачів, які тимчасово проживають за кордоном.

18 квітня Кабінет Міністрів прийняв розроблену Мінсоцполітики постанову, відповідно до якої, у пенсіонерів, що виїхали тимчасово за кордон, з’явилася можливість:

– отримувати пенсійні виплати за кордоном шляхом міжнародного переказу через «Укрпошту», за умови наявності в неї технічної можливості. Особливо це актуально для пенсіонерів, які не мають (не мали) поточних рахунків, відкритих в українських банках;

– відновити – без приїзду до України – виплату пенсії, яка була припинена в період воєнного стану, шляхом надсилання відповідної заяви поштою (у порядку, що визначить Пенсійний фонд України). Поки що відновлення виплати можливе тільки при особистому відвідуванні установи ПФУ;

– подавати заяву про виплату пенсії або грошової допомоги через установи уповноважених банків в електронній формі з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису (КЕП) разом із віддаленим відкриттям поточного рахунку, без необхідності особистого відвідування банку.

Таким чином для пенсіонерів, які отримали закордоном тимчасовий захист, були спрощені механізми отримання пенсійних виплат без виїзду на територію України.

Разом із тим, внесені зміни надають можливість:

– уповноваженим банкам укладати договори про виплату пенсії з регіональними органами Пенсійного фонду України та органами соціального захисту населення незалежно від наявності філій чи відділень банку у регіоні, де проживає пенсіонер (в т.ч. – з банками, які не мають власної мережі, так званими необанками);

– «Укрпошті» здійснювати виплату грошової допомоги раніше від визначеної графіком дати її виплати (це було можливо лише для пенсії).

Таким чином спрощено процедури віддаленого відкриття поточного рахунка в банку без відвідування банківської установи та ПФУ й створено можливість отримувати пенсії і виплати за кордоном шляхом міжнародного переказу.

У цілому прийняті зміни розширюють можливості комфортної, швидкої та вчасної виплати пенсій і грошових допомог для їх одержувачів.

Також на засіданні Уряду було затверджено комплекс змін до низки постанов Кабінету Міністрів щодо надання окремих видів грошової допомоги, пільг і житлових субсидій.

Зокрема:

– житлові субсидії тепер надаватимуться не лише за фактичним або зареєстрованим, а й за задекларованим місцем проживання; а також домогосподарствам, до складу яких входять особи, що перебували/перебувають у полоні.

– у повоєнний період батьки, у яких народилася дитина під час тимчасового перебування за межами України, тепер можуть дистанційно подати документи на призначення допомоги при народженні дитини. Раніше жінки, які народили дитину за кордоном, могли лише після повернення в Україну отримати допомогу. Необхідна була фізична присутність, щоб особисто звернутися до органу соціального захисту населення.

– установлено порядок виплати у 2023 році зекономлених коштів пільг, які надавалися у грошовій безготівковій формі, були накопичені пільговиками за опалювальний сезон 2021‒2022 років. Через військову агресію російської федерації проти України багато громадян, які мають право на пільги, не змогли отримати залишки коштів пільг, що обліковувалися в АТ «Ощадбанк». З метою забезпечення прав та інтересів громадян, зокрема тих, що захищають територіальну цілісність нашої держави, були внесені відповідні зміни.

Також Уряд вніс зміни до порядків надання допомоги малозабезпеченим сім’ям та допомоги на дітей одиноким матерям, які перебувають у трудових відносинах та за яких не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.



Нові форми документів у сфері геологічного вивчення та використання надр

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, опубліковано 18 квітня 2023 року о 19:03

Кабінет Міністрів України схвалив постанову «Про затвердження форми спеціального дозволу на користування надрами, граничних економічно обґрунтованих строків виконання робіт на ділянці надр (з урахуванням геологічних особливостей), основних видів робіт та форм заяв у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр».

«Це перший документ із загального пакету нормативно-правових актів, необхідних для реалізації закону 2805-ІХ. …», – прокоментував Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець.

Постановою Уряду затверджено:

– форму спеціального дозволу на користування надрами;

– граничні економічно обґрунтовані строки виконання робіт на ділянці надр (з урахуванням геологічних особливостей);

– основні види робіт;

– форму заяви на отримання, продовження строку дії та внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами;

– форму заяви щодо ініціювання ділянки надр для виставлення на аукціон (електронні торги);

– форму заяви на внесення змін до угоди про умови користування надрами.

Відповідно до останніх змін, внесених до Кодексу України про надра, подання заяв разом із необхідними документами для отримання спеціального дозволу на користування надрами здійснюються через електронний кабінет надрокористувача на Державному геологічному веб-порталі.

З часу офіційного запуску Державного реєстру спеціальних дозволів на користування надрами відповідний спеціальний дозвіл надаватиметься у формі витягу в електронній формі. Витяг у паперовій формі не буде обов’язковим.

Нагадаємо, євроінтеграційний закон № 2805–IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері користування надрами» було прийнято 1 грудня 2022 року. Закон створює умови для сталого розвитку сектору та залучення інвестицій. Зміни, які впроваджуються документом, стосуються дозвільних процедур, доступу до геологічних даних, використання кращих міжнародних практик та захисту національних інтересів, а ще гарантій прогнозованості роботи для бізнесу та інструментів запобігання незаконному видобутку. Закон також передбачає запровадження економічного паспорту, який дозволить українцям отримати частину доходу від ренти за користування надрами.




Уряд затвердив порядок надання компенсацій роботодавцям за створення нових робочих місць і працевлаштування зареєстрованих безробітних

Міністерство економіки України, опубліковано 18 квітня 2023 року о 18:31

Уряд затвердив порядки надання компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних зі сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за створення нових робочих місць та за прийом на роботу офіційно зареєстрованих безробітних. Відповідну постанову було затверджено на засіданні Кабінету Міністрів України 18 квітня 2023 року.

Затверджений документ передбачає виплату компенсації у розмірі 50% фактичних витрат сплаченого єдиного внеску за працевлаштовану особу на нове робоче місце. Компенсація виплачуватиметься роботодавцям, які протягом року виплачують працівникам заробітну плату в розмірі не менше трьох мінімальних зарплат.

За умови збереження такого рівня заробітної плати виплата компенсації здійснюватиметься за кожну працевлаштовану особу впродовж наступних 12 місяців за рахунок коштів державного бюджету, передбачених в бюджеті Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Цей механізм запрацює з 1 січня 2024 року.

Також встановлюється, що компенсації суб’єктам малого підприємництва фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працевлаштування зареєстрованих безробітних на нові робочі місця.

Суб’єктам малого підприємництва будуть надавати компенсації у розмірі фактичних витрат сплаченого єдиного внеску за працевлаштованого на нове робоче місце зареєстрованого безробітного, який був направлений центром зайнятості. Компенсація виплачуватиметься за умови, що строк працевлаштування становитиме не менше ніж на 2 роки і виплачуватиметься кожний другий місяць впродовж цього періоду. Планується, що цей механізм запрацює вже цього року.




Уряд врегулював питання призначення допомоги при народженні дитини батькам, які через війну виїхали за кордон

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 18 квітня 2023 року о 17:35

Відтепер батьки, у яких з’явився малюк під час їхнього тимчасового перебування за межами України, можуть дистанційно подати документи на призначення допомоги при народженні дитини.

На засіданні Уряду прийнято розроблену Мінсоцполітики комплексну постанову. Документом, зокрема, врегульовано питання соціальних виплат на дітей батькам, які через війну виїхали за кордон.

До ухвалення цієї постанови жінки, які народили дитину за кордоном, могли лише після повернення в Україну отримати допомогу. Адже для цього вимагалася фізична присутність: потрібно було особисто звернутися до органу соціального захисту населення.

Підтримана Урядом новація передбачає можливість надсилати одним із батьків, який тимчасово перебуває за кордоном, заяву на призначення допомоги до органу соцзахисту в Україні за своїм зареєстрованим місцем проживання.

Разом із заявою батько чи мати мають надіслати видані компетентними органами країни перебування та легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини.

Таким чином, мати зможе отримувати українську допомогу на дитину в країні, де вона отримала тимчасовий прихисток.




Удосконалено механізм виплати державної допомоги евакуйованим із небезпечних регіонів

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 18 квітня 2023 року о 17:30

Уряд підтримав зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 1195, спрямовані на вдосконалення механізму виплат особам, які евакуюються з небезпечних територій.

Гарантовані грошові виплати зможуть отримувати як люди, які виїжджають евакуаційними потягами, так і ті, хто виїжджають спеціальними евакуаційними автобусами.

Повідомляти про евакуацію слід завчасно до органів місцевої влади. Щоб вони змогли передати обласній військовій адміністрації списки та категорії осіб, які евакуюються.

Люди гарантовано отримають одноразову фінансову допомогу у розмірі 2 тис. гривень на дорослого і 3 тис. гривень на дітей віком до 18 років та осіб з інвалідністю.

При отриманні коштів обов’язково необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу, ідентифікаційний код, свідоцтво про народження дитини, для осіб з інвалідністю – відповідний підтверджуючий документ.

Щоб уникнути дублювання виплат або зловживань, «Укрпошта» розробляє програму верифікації осіб, які евакуюються.

З питань евакуації та отримання грошової допомоги від держави можна звернутися на гарячу лінію кризового реагування: 15-48 або на гарячу лінію Уповноваженого з питань ВПО за номером: (066) 813-62-39.



Військово-лікарські комісії працюватимуть на базі цивільних медзакладів за Програмою медгарантій

Міністерство охорони здоров’я України, опубліковано 18 квітня 2023 року о 17:20

Уряд ухвалив постанову щодо впровадження нового пакета в рамках Програми медичних гарантій. Він передбачає проведення медичних оглядів мультидисциплінарними командами лікарів військово-лікарських комісій (далі – ВЛК), що утворюються при територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки.

Позаштатні ВЛК, які функціонують при територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, функціонуватимуть на базі цивільних медичних закладів. Їх кількість та перелік з урахуванням поточного навантаження визначатиме керівництво обласних військових та київської адміністрацій. Своєю чергою Нацслужба здоровʼя укладатиме договори з цими медзакладами та забезпечуватиме оплату наданих послуг за новим пакетом «Медичний огляд осіб, який проводиться при територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки».

Такий крок дозволить посилити ресурсне забезпечення роботи лікарів, які залучені до проведення медичних оглядів для оцінки придатності особи до військової служби.

«Умови повномасштабної війни ставлять перед нами нові виклики. Навантаження на військово-лікарські комісії зросло в рази. Наш обовʼязок – забезпечити українцям належний рівень обслуговування без бюрократії і черг, в тому числі у ВЛК. Це одне з важливих і актуальних на сьогодні завдань. МОЗ зі свого боку вже долучилося до створення ВЛК на базі цивільних закладів охорони здоровʼя. Також команда МОЗ працює у складі міжвідомчої роботи для удосконалення процесів роботи ВЛК. Ми готові підставити своє плече і сьогоднішнє рішення Уряду щодо впровадження нового пакета в рамках Програми медичних гарантій, який передбачає проведення медичних оглядів мультидисциплінарними командами лікарів ВЛК, що утворюються при територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, чергове тому підтвердження. Наша мета – швидке та зручне надання послуг, де в центрі людина», – зазначив Міністр охорони здоровʼя України Віктор Ляшко.

Всі послуги, які входять до пакета Програми медгарантій будуть безоплатними для тих хто проходить ВЛК. Зокрема, держава покриватиме такі послуги:

– проведення лабораторних та інструментальних досліджень;

– направлення особи за наявності показань в інші медичні заклади для проведення необхідних консультацій та обстежень, а також для надання спеціалізованої медичної допомоги у разі потреби;

– оформлення проєктів довідок та формування медичних висновків щодо стану здоров’я особи.

Аби отримати безоплатні послуги на базі цивільного медичного закладу, громадянин, який проходить ВЛК, повинен мати один із наступних документів:

– картку обстеження та медичного огляду;

– картку медогляду кандидата на навчання у вищих військово-навчальних закладах та військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти Міноборони;

– картку медогляду призовника;

– направлення керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки.



Створено Координаційний штаб з питань реалізації прав внутрішньо переміщених осіб

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 18 квітня 2023 року о 17:10

Уряд підтримав ініціативу Мінреінтеграції щодо утворення Координаційного штабу з питань забезпечення реалізації прав і свобод внутрішньо переміщених осіб.

Цей консультативно-дорадчий орган Кабінету Міністрів очолила Віце-прем’єр-міністр України – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України  Ірина Верещук.

Робота Координаційного штабу є одним із пунктів операційного плану з реалізації Стратегії державної політики щодо внутрішнього переміщення на період до 2025 року.

Координаційний штаб покликаний посилити взаємодію органів виконавчої влади у питаннях інтеграції внутрішньо переміщених осіб за новим місцем проживання. Йдеться, зокрема, про розвиток потенціалу приймаючих громад для забезпечення ВПО передбаченими законодавством адміністративними, соціальними та культурними послугами.

«Ухвалене сьогодні рішення – це черговий крок послідовної державної політики з підтримки внутрішньо переміщених осіб. Якщо минулого року ми реагували на масову евакуацію населення, то наразі актуальними є питання соціалізації та інтеграції ВПО у приймаючих громадах, тобто повернення цих громадян до нормального життя. А ці питання вимагають від держави виваженої, послідовної політики», – наголосила Ірина Верещук.

Крім того, Мінреінтеграції ініціювало створення при обласних військових адміністраціях консультативно-координаційних центрів з підтримки населення, а також рад ВПО як органів самоорганізації внутрішніх переселенців.




Президент підписав закон щодо захисту пенсійних прав в умовах воєнного стану

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 15 квітня 2023 року о 14:30

Президент України підписав закон щодо захисту пенсійних прав в умовах воєнного стану. Йдеться про Закон № 2981-ІХ. Ним регулюється призначення пенсії особам, які проживають на ТОТ або на території бойових дій.

Очевидно, що громадяни на ТОТ або в зоні бойових дій не можуть нормально звернутися до органів Пенсійного фонду для оформлення пенсії.

Тому ухвалений закон передбачає, що протягом дії воєнного стану і три місяці після його припинення чи скасування пенсія призначається незалежно від дати звернення.

Тобто, пенсія призначатиметься:

– за віком – з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку;

– у зв’язку з інвалідністю – з дня встановлення інвалідності;

– у зв’язку з втратою годувальника – з дня, що настає за днем смерті годувальника;

– за вислугу років – з дня, наступного за днем звільнення з роботи, яка дає право на таку пенсію, але не раніше 24 лютого 2022 року.

Закон також поширюється на громадян, які проживали на ТОТ або там, де велися бойові дії, та покинули їх.



В Електронному кабінеті платник податків може надати згоду на отримання інформації про себе контрагентом

Державна податкова служба України, опубліковано 14 квітня 2023 року о 09:54

Відтепер у приватній частині Електронного кабінету платник податків може надати згоду на отримання інформації про себе контрагентом.

Як це зробити?

У режимі «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згоди на передачу інформації» платнику податків:

– вказати код контрагента;

– визначити вид інформації *;

– надати згоду.

У меню «Інформація про бізнес-партнера» контрагенту:

– переглянути інформацію;

– сформувати витяг.

*Перелік інформації: заборгованість (податковий борг); нараховані грошові зобов’язання; суми сплачених податків, зборів, платежів; зупинення реєстрації ПН/РК; наявність об’єктів оподаткування; наявність ліцензій; несвоєчасно зареєстровані ПН/РК; перелік товарів згідно з УКТ ЗЕД; інформація щодо включення до/виключення з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку; звітність з ТЦО; фінансовий результат до оподаткування; залишкова вартість основних засобів та нематеріальних активів; наявність експортних/імпортних операцій.



Уряд сфокусований на чіткому запиті від бізнесу – дерегуляції та цифровізації послуг

Міністерство економіки України, опубліковано 13 квітня 2023 року о 11:42

З січня, щотижнево, Міжвідомча робоча група з дерегуляції проводить аналіз дозволів і ліцензій, які заважають бізнесу розвиватися. З того часу було розглянуто 553 інструменти державного регулювання господарської діяльності. Зокрема, 30% інструментів із розглянутих процедур рекомендували скасувати, 70% – підлягають оптимізації.

Про це зазначила Перший віце-прем’єр-міністр України –Міністр економіки України Юлія Свириденко під час виступу на Національному телемарафоні 12 квітня.

«Коли на початку війни ми зіткнулися з паливною і продовольчою кризами, ми перевели багато процесів у дозвільні процедури. Зараз ми хочемо найкращі практики закріпити на рівні законодавства, адже бізнес під час війни має працювати. Бізнес, як економічний фронт, також має боротись, адже велика частина бюджетних видатків сьогодні покривається за рахунок податків і зборів українського бізнесу», – зазначила Юлія Свириденко.

Як зазначила Перший віце-прем’єр-міністр, Уряд відповідає на чіткий запит бізнесу – на міжвідомчому рівні відбувається постійна робота щодо скасування застарілих та обтяжливих для бізнесу процедур державного регулювання. Мета Уряду – максимально перевести зазначені процедури на декларативний принцип, а там, де це не можливо – цифровізувати, щоб була максимальна синхронізація з реєстрами і мінімальна взаємодія з людьми.

Зокрема, Уряд працює над оптимізацією регуляторних інструментів, над перебудовою державного контролю на сервісну систему (законопроєкт 5837), а також над створенням законодавчих основ для поширення саморегулювання бізнесу (йдеться про законопроєкт 4221).



Мінінфраструктури та Міжнародна організація міграції спільно вирішуватимуть проблеми вимушених переселенців

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 13 квітня 2023 року о 11:05

Мінінфраструктури та Міжнародна організація міграції спільно вирішуватимуть проблеми вимушених переселенців. Відповідний Меморандум про співробітництво підписали Віце-прем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков та Голова Представництва Міжнародної організації міграції в Україні Ан Нгуєн.

Меморандум передбачає надання підтримки для захисту та рівного доступу до надання допомоги і послуг внутрішньо переміщеним особам, людям, які повертаються до місць постійного проживання та іншим постраждалим від війни групам населення.

«Ми вдячні Міжнародній організації міграції України за послідовну підтримку України та ефективну співпрацю. Спільно з міжнародними партнерами ми створюємо умови для повернення українців додому.

Внаслідок військової агресії росії було зруйновано/пошкоджено понад 18 тисяч багатоповерхівок та майже 139 тисяч приватних будинків.

Ми працюємо над системними рішеннями, які дозволять забезпечити українців комфортними умовами для проживання. Вже ухвалений закон, який дозволяє громадянам України, чиє житло було зруйноване, отримати житловий сертифікат для купівлі нового житла в будь-якому місті чи селі України. Крім того, спільно з експертами розробляється деталізований механізм компенсації за пошкоджене майно. Не менш важливим є питання відновлення інфраструктурних об’єктів для надання якісних послуг українцям.

Меморандум, який ми підписали, дасть можливість координувати спільні дії для надання ефективної допомоги тим, хто її вкрай потребує», — зазначив Олександр Кубраков.

Меморандум має активізувати роботу з розробки потенційних та реалізації поточних спільних програм і проєктів.

Співробітництво реалізовуватиметься шляхом:

– підтримки державної політики та законодавчої бази, пов’язаної з роботою МОМ щодо сфери гуманітарної допомоги, розвитку та миру;

– наданням гуманітарної і міжнародної технічної допомоги;

– співпраці на рівні Уряду;

– транскордонної співпраці;

– підтримки інтегрованого управління кордонами/гуманітарного управління кордонами;

– реконструкції, облаштування та ремонту пунктів пропуску через державний кордон та прилеглої до них інфраструктури;

– розробки, впровадження та підтримки управління стійкими рішеннями щодо доступного та соціального житла;

– оцінки, відновлення, реконструкції та модернізації громадської інфраструктури, включаючи, серед іншого, системи водо- та електропостачання, водовідведення та теплопостачання;

– розвитку і відновлення бізнес-інфраструктури та інших ініціатив економічного відновлення.



З початку 2023 року землевпорядники Кіровоградщини видали 87,7 тис. витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, опубліковано 12 квітня 2023 року о 10:48

Фахівці Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області з початку поточного року видали фізичним та юридичним особам 87 662 витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Із загальної кількості виданих витягів 84 718 було замовлено в режимі онлайн, ще 2 944 – через центри надання адміністративних послуг.

Довідково

Нормативну грошову оцінку земельних ділянок здійснюють для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання.



Змінюється електронна пошта для подання документів щодо пропуску військовозобов’язаних водіїв через державний кордон

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 11 квітня 2023 року о 14:05

З 17 квітня 2023 р. буде змінено електронну пошту для подання документів на виїзд за межі України відповідно до пункту 28 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57.

З 17 квітня 2023 р. пакети документів щодо перетину кордону водіями, які здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, прохання подавати на електронну адресу miu@mtu.gov.ua.