preloader

Що вас цікавить?

Зміни у системі надання адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування

16.03.2023
Адміністративні послуги

Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 1 — 10 березня 2023)


1 – 10 березня 2023



Доступ до держреєстрів у Запорізькому районі буде відновлено найближчим часом

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 10 березня 2023 року о 20:38

До Мінреінтеграції надходили численні звернення від мешканців Запоріжжя. Люди скаржились на те, що доступ до державних реєстрів був тимчасово заблокований. Це призупинило діяльність багатьох життєво важливих сфер.

Причина: Запорізький район останнім часом мав статус території активних бойових дій згідно із відповідним Переліком.

Уряд відреагував на сигнали громадян. За співпраці Мінреінтеграції, Міністерства оборони та Міністерства юстиції до зазначеного Переліку внесли зміни.

Наказом Мінреінтеграції від 9 березня 2023 року № 84 статус Запорізького району змінено на територію можливих бойових дій.

Такий статус дозволить відновити доступ до єдиних та державних реєстрів.

З оновленим Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, можна ознайомитися за посиланням.

Нагадаємо, зміни до цього Переліку вносяться за погодженням із Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.



Мінінфраструктури та ПРООН співпрацюватимуть у впровадженні механізмів прозорості та підзвітності відбудови

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 10 березня 2023 року о 19:42

Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні спільно з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури розроблятимуть ефективні механізми щодо посилення прозорості та підзвітності у процесі відновлення та відбудови.

Це було обговорено в рамках зустрічі заступника Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергія Деркача та заступника постійного представника ПРООН в Україні Кріса Політіса.

«Надання ПРООН підтримки щодо оцінки корупційних ризиків, як на центральному, так і на місцевому рівнях, є важливим кроком у відбудові та розвитку нашої країни. Ми сподіваємося, що спільна робота з ПРООН допоможе забезпечити прозорість та ефективність процесів відбудови та використання коштів, виділених для цих цілей», — прокоментував Сергій Деркач.

Зокрема, ПРООН підтримає роботу Міністерства за такими напрямками:

– проведення оцінки корупційних ризиків існуючих процесів відбудови;

– проведення серії тренінгів щодо використання прозорих інструментів та механізмів при відбудові для працівників Міністерства та його державних підприємств, а також для органів місцевого самоврядування;

– підвищення прозорості та підзвітності під час процесу відновлення на місцевому рівні;

– дослідження впливу корупції на досягнення Цілей сталого розвитку.

«ПРООН готова продовжувати співпрацю з Урядом України у посиленні прозорості, підзвітності, зміцненні інституцій та забезпеченні сталого розвитку країни, незважаючи на надзвичайні складнощі, які принесла війна.

Війна не повинна зупиняти розвиток і досягнення України здобуті до 2022 року. Ми віримо, що впровадження ефективних механізмів та прозорих процесів відбудови, як елемент досягнення Цілей сталого розвитку в Україні, стане важливими кроком на шляху до процвітання та стабільності країни», – додав Кріс Політіс.

Розвиток ефективних механізмів запобігання корупції, яке планується в рамках співпраці між ПРООН та Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, є важливим кроком на шляху до досягнення Завдання 16.5 Порядку денного сталого розвитку до 2030 року, яке закликає держави «суттєво зменшити корупцію та хабарництво у всіх їх формах».

Прозорість та ефективність процесів відбудови, використання виділених коштів, мінімізація корупційних ризиків у секторі будівництва є критично важливими умовами для успішної реалізації стратегії відновлення країни та залучення іноземних інвесторів.



Уряд удосконалив процедуру формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 10 березня 2023 року о 13:30

Кабінет Міністрів чітко визначив процедуру та порядок внесення даних до інформаційної системи переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.

Крок перший – обласні, Київська міська військова адміністрації вносять пропозиції.

Крок другий – Міноборони невідкладно погоджує пропозиції чи обґрунтовано відхиляє їх.

Завершальний етап – Мінреінтеграції невідкладно затверджує пропозиції чи обґрунтовано відхиляє їх.

Крім того, змінами чітко визначено критерії віднесення територій до можливих бойових дій. Територія має відповідати одній із таких ознак:

– межує з територіями активних бойових дій або з тимчасово окупованими рф;

– межує з державним кордоном держави-агресора.

Такі зміни значно оптимізують процес формування переліку територій. Це сприятиме захисту інтересів внутрішньо переміщених осіб, адже на основі переліку територій цим особам здійснюються виплати.



Тепер при оформленні ID-карти та закордонного паспорта можна також оформити закордонний паспорт для дитини

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 10 березня 2023 року о 13:24

Україні понад 10 місяців діє експериментальний проект щодо одночасного оформлення паспорта громадянина України та паспорта для виїзду за кордон. 

Уже понад 200 тисяч українців змогли скористатися цією послугою, яка значно спрощує можливість отримання паспортних документів.

Державна міграційна служба розширює цей експериментальний проект: крім одночасного оформлення ID-картки та закордонного паспорта особам старше 14 років, в Україні будуть одночасно оформлювати закордонні паспорти також їхнім дітям до 14 років.

Такі зміни були ухвалені 7 березня на засіданні Кабінету Міністрів України. Вони набирають чинності через 35 днів з дня опублікування.

За одне відвідування один із батьків зможе одночасно оформити не тільки ID-картку та/або закордонний паспорт для себе, а й закордонний паспорт своїй дитині/дітям до 14 років.

Звернутися за такою послугою для дитини може один з батьків, усиновлювачів, опікунів, піклувальників або інших законних представників дитини. Їм потрібно подати заяву та відповідні документи до підрозділу ДМС, центру обслуговування «Паспортний сервіс» або в ЦНАП.

Звертаємо увагу! Якщо дитині, якій оформлюють закордонний паспорт, виповнилося 12 років, її присутність під час подання документів є обов’язковою.

Розширення цього експериментального проекту значно спростить процедуру і скоротить час на оформлення паспортних документів.



Однією з умов призначення субсидій є відсутність простроченої заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 10 березня 2023 року о 11:28

Програма житлових субсидій є головним механізмом забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг.

Мінсоцполітики щороку, наприкінці опалювального сезону, продовжує нагадувати отримувачам житлової субсидії про важливість своєчасної оплати житлово-комунальних послуг.

Для усіх домогосподарств, які наразі отримують субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, термін її призначення закінчується у квітні поточного року.

У травні житлова субсидія буде призначатися на наступний період (до квітня 2024 року), і однією з умов для її призначення є відсутність заборгованості за комірне.

Відповідно до законодавства, житлова субсидія не призначається за наявності простроченої понад три місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 гривень).

Така вимога забезпечує контроль платіжної дисципліни та цільове використання коштів отримувачами житлової субсидії.

При цьому, з метою забезпечення державною підтримкою осіб, які перебувають в складних життєвих обставинах, житлова субсидія призначаєтьсяу випадках наявності заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення з надавачем послуги договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).

Тому звертаємо увагу отримувачів житлової субсидії на необхідність здійснення розрахунків з надавачами житлово-комунальних послуг до травня.

Для тих громадян, які ще не отримують житлову субсидію, але потребують державної підтримки, нагадуємо про те, що починаючи з 1 грудня 2022 року, призначення житлових субсидій (прийом громадян, призначення, нарахування і виплата) здійснюється органами Пенсійного фонду України (ПФУ) за екстериторіальним принципом. Це дозволяє кожному звернутися за призначенням субсидії в будь-якому куточку країни, без прив’язки до місця реєстрації.

Водночас, залишилася можливість звернення громадян з питань надання житлових субсидій до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадових осіб центру надання адміністративних послуг, а також через Портал Дія.



Перевірки обґрунтованості видачі лікарняних здійснюватиме Пенсійний фонд України

Пенсійний фонд України, опубліковано 09 березня 2023 року о 13:26

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2023 №185 затверджено Порядок проведення особами, уповноваженими правлінням Пенсійного фонду України, перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності, який набув чинності з 07 березня.

Згідно із Порядком метою перевірки листків непрацездатності є здійснення контролю за обґрунтованістю формування (видачі) листків непрацездатності, медичних висновків про тимчасову непрацездатність. Перевірка листків непрацездатності проводиться уповноваженими посадовими особами територіального органу ПФУ та/або уповноваженими лікарями, перелік яких затверджується правлінням ПФУ.

Аби упередити нецільове використання коштів, фахівці Фонду соціального страхування України упродовж 2022 року перевірили 380 904 листки непрацездатності – було проведено 158 планових і 1 832 позапланові перевірки закладів охорони здоров’я, а також перевірено 1 936 страхувальників. Проведена робота дозволила упередити виплати за необґрунтовано виданими чи продовженими лікарняними на суму понад 3,6 млн гривень.

Нагадаємо, з 01 січня 2023 року Фонд соціального страхування України передав свої завдання та функції до Пенсійного фонду – відтепер саме ПФУ є уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. ФССУ перебуває в процесі припинення.



Мінфін розширив перелік податкової інформації, яка може бути надана платнику податків за згодою його контрагента в Електронному кабінеті

Міністерство фінансів України, опубліковано 09 березня 2023 року о 11:48

аказом Міністерства фінансів України від 27 лютого 2023 року № 110 «Про внесення змін у додаток 5 до Порядку функціонування Електронного кабінету» розширено перелік податкової інформації, яка за попередньо наданою згодою платника податків у визначеному ним обсязі може бути надана контрагенту.

Тепер через Електронний кабінет можна буде дізнатися інформацію про наявність свого контрагента в переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку (дата включення до / виключення з такого переліку, критерій ризиковості). Це зроблено з метою мінімізації ризиків платників податків, пов’язаних із співпрацею з ризиковими контрагентами.

Також через Електронний кабінет можна отримати таку інформацію про свого контрагента:

– податкова адреса;
– 
інформація про місце обліку;
– 
відомості про посадових осіб;
– 
наявність відокремлених підрозділів;
– 
види економічної діяльності;
– 
наявність об’єктів оподаткування;
– 
заборгованість (податковий борг);
– 
нараховані грошові зобов’язання;
– 
суми сплачених податків, зборів, платежів;
– 
наявність ліцензій;
– 
зупинення реєстрації ПН/РК;
– 
несвоєчасно зареєстровані ПН/РК;
– 
перелік товарів згідно з УКТ ЗЕД;
– 
звітність з ТЦО;
– 
фінансовий результат до оподаткування;
– 
залишкова вартість основних засобів та нематеріальних активів;
– 
наявність експортних/імпортних операцій.

Податкову інформацію, обсяг якої визначено самостійно контрагентом під час надання згоди, може бути отримано платником податку в Електронному кабінеті в електронному вигляді та, за необхідності, у вигляді електронного документа з накладенням печатки контролюючого органу.

З текстом наказу можна ознайомитися за посиланням

Довідково

Пунктом 421.2 статті 42Податкового кодексу України передбачено можливість отримання платником податків податкової інформації про інших платників податків за попередньо наданою згодою таких осіб, а також одержання такої інформації у вигляді документа за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує та реалізує фінансову політику, в електронному вигляді з накладенням печатки контролюючого органу. Платник податків через Електронний кабінет може надати контролюючому органу згоду на розкриття іншому платнику податків податкової інформації про нього у самостійно визначеному обсязі.



На порталі Дія доступний розділ «Моє будівництво» в кабінеті громадянина: зберігайте усі документи будівельної сфери й перевіряйте їх статус у кілька кліків

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 08 березня 2023 року о 11:44

На порталі Дія зручне оновлення — розділ «Моє будівництво» у кабінеті громадянина. У ньому відображаються всі документи будівельної сфери, у яких ви вказані як замовник будівництва. Так, можна подивитися коротку інформацію про документ, а також статус його розгляду органами будівельного контролю.

Скористатися розділом «Моє будівництво» можуть як фізичні, так і юридичні особи. До того ж відображаються всі документи незалежно від способу подання — через портал Дія чи ЦНАП.

Раніше, якщо людина подавала документи в паперовому вигляді і не хотіла окремо реєструватись у Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (ЄДЕССБ), було досить складно дізнатися подальшу долю заявки. Потрібно було зв’язуватись зі ЦНАПом чи органом будівельного контролю і просити перевірити статус документа. Тепер це можна зробити самостійно через портал Дія, скориставшись електронним цифровим підписом.

Зверніть увагу, що в розділі доступні документи, переважно створені після липня 2020 року, коли розпочала роботу ЄДЕССБ. Відтоді громадяни подали більше 172 тисяч заяв на отримання будівельних послуг.

Детальнішу інформацію про заявки можна переглянути в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.



Які земельні сервіси доступні на Гіді з державних послуг?

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 08 березня 2023 року о 11:36

Плануєте зареєструвати земельну ділянку, обмежити використання землі чи внести відомості про ділянку до Державного земельного кадастру? Гід з державних послуг пояснить, як та за який час це можна зробити.

До Дня землевпорядника підготували добірку сервісів у сфері земельних відносин.

Державна реєстрація земельної ділянки

Державна реєстрація меліоративної мережі

Державна реєстрація обмежень у використанні земель

Передача у власність/користування земельних ділянок с/г призначення державної власності

Внесення відомостей про обмеження у використанні земель

Внесення змін до відомостей про земельну ділянку

Внесення відомостей про землі в межах тергромад

Надання відомостей про землі в межах тергромади

Надання відомостей про земельну ділянку з відомостями про речові права на неї та їх обтяження

Надання відомостей про земельну ділянку, крім відомостей про речові права на неї, що виникли після 01 січня 2013 року

Видача витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок

Довідка про одержання у власність земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації

 



Змінено електронну пошту для подання документів на виїзд за межі України

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 07 березня 2023 року о 18:08

З 10 березня 2023 р. буде змінено електронну пошту для подання документів на виїзд за межі України відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 «Про затвердження Правил перетинання державного кордону громадянами України»

Змінюється електронна пошта для подання документів щодо пропуску військовозобов’язаних водіїв через державний кордон.

З 10 березня 2023 р. пакети документів щодо перетину кордону водіями, які здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, прохання подавати на електронну адресу peretyn@mtu.gov.ua.



Кабінет Міністрів схвалив механізм примусової евакуації дітей із зон активних бойових дій

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 07 березня 2023 року о 15:41

Кабінет Міністрів схвалив механізм примусової евакуації дітей із зон активних бойових дій.

Таке рішення було ініційоване та розроблене Координаційним штабом з питань проведення обов’язкової евакуації населення. Питання захисту життя дітей та їх негайної евакуації з особливо небезпечних територій взяла під особистий контроль Віце-прем’єр-міністр Ірина Верещук. 

Підставою для проведення обов’язкової евакуації відтепер є рішення обласних військових адміністрацій, погоджене з органами військового командування та Координаційним штабом з питань проведення обов’язкової евакуації населення.

Обов’язкова евакуація у примусовий спосіб дітей здійснюватиметься за супроводом одного з батьків, особи, яка їх замінює, або іншого законного представника.

Діти, що опинилися у зоні проведення бойових дій, не можуть самі про себе подбати. Тому вся відповідальність за них – на дорослих. Відмова батьків чи опікунів евакуювати дитину не допускається. Адже йдеться про її життя.

«Обов’язок держави – оберігати життя і здоров’я дитини. Прийняте сьогодні рішення має спонукати батьків більш зважено підходити до питання евакуації їхніх дітей. Якщо дорослі не спроможні подбати про безпеку дитини, то це має зробити держава», – прокоментувала рішення Ірина Верещук.

Наразі під відповідні критерії застосування примусової евакуації дітей із зон бойових дій підпадає тільки Бахмут.



Уряд удосконалив процедуру видачі довідок про перебування військовослужбовців у полоні

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 07 березня 2023 року о 15:35

Сьогодні Уряд затвердив зміни, якими спрощено порядок оформлення довідок про перебування у місцях несвободи внаслідок збройної агресії проти України.

Зміни  щодо удосконалення процедури видачі відповідних довідок були розроблені за дорученням Віце-прем’єр-міністра Ірини Верещук.

Довідка входить до переліку обов’язкових документів (щодо військовослужбовців) для звернення до Комісії з питань встановлення факту позбавлення особи особистої свободи.

Наразі такі громадяни або їх законні представники особисто звертаються до силових відомств для отримання довідок.

Відтепер за довідкою може звертатися й Національне інформаційне бюро як орган, що здійснює облік військовополонених. А саме – до Міноборони, правоохоронного органу, командира підрозділу Збройних Сил, іншого законного військового формування чи органу, який належить до Сил безпеки й оборони України.

Ухвалені зміни значно пришвидшать процес отримання довідок, заощадять час і сили колишнім військовополоненим чи їхнім рідним.



Як стати водієм та отримати посвідчення водія вперше

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 07 березня 2023 року о 10:46

Від початку 2023 року своє перше водійське посвідчення отримали вже понад 74 тисячі громадян. Начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик в ефірі загальнонаціонального телемарафону «Єдині новини» нагадав, як змінився підхід до навчання та алгоритм складання іспитів. 

Із 24 липня 2022 року в Україні впроваджені нові правила отримання посвідчення водія. Теоретичну та практичну частини підготовки водіїв було розмежовано. Це передбачено постановою Кабінету Міністрів України.

Охочим стати водієм і отримати посвідчення водія, спочатку варто пройти теоретичний курс навчання в автошколі та успішно скласти тестування в сервісному центрі МВС.

Далі кандидат у водії звертається до автошколи для проходження практичного курсу. Після закінчення навчання в автошколі обов’язково складає внутрішній практичний іспит і звертається до сервісного центру МВС, де складає іспит з практичних навичок керування транспортним засобом. У результаті успішного складання іспиту особа отримує своє перше посвідчення водія.

«Кандидат у водії отримує перше посвідчення водія на два роки. І якщо в нього не більше двох правопорушень у сфері дорожнього руху, то по закінченню терміну дії посвідчення водія обмінює його на постійне, терміном на 30 років», — наголосив начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик.

Коли в особи три і більше правопорушень, то обмін посвідчення водія на постійне відбувається лише після складання теоретичного та практичного іспитів у сервісному центрі МВС.

Якщо протягом двох років були порушення за ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, то доведеться не лише складати іспити в сервісному центрі МВС, а й додатково проходити повторне навчання в автошколі. Таке посвідчення водія знову видається на 2 роки.

«Якщо водій за ці два роки буде дотримуватися правил дорожнього руху, то обмінює посвідчення водія по спрощеній процедурі. Також ця послуга доступна й онлайн в Електронному кабінеті водія. Громадяни можуть обрати зручний спосіб отримання документа або в сервісному центрі МВС, або з доставкою до відділення Укрпошти», — розповів начальник Головного сервісного центру МВС.





Виступ профільного Міністра на Конгресі місцевих та регіональних влад

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, опубліковано 04 березня 2023 року о 19:49

Основні тези виступу Віце-прем’єр-міністра з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Кубракова на Конгресі місцевих та регіональних влад: 

“Беззаперечним пріоритетом є відновлення критичної інфраструктури та відбудова житла – базових умов для повернення українців додому та нормалізації життя в громадах. Сьогодні в рамках Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України говорив про це, а також про наші плани відбудови на 2023 рік.

Один з пріоритетів — захищеність нашої енергетичної інфраструктури, поглиблення інтеграції з європейським енергоринком та розвиток проектів малої генерації. Наша спільна державна ціль – стабільна робота енергетики, адже від цього залежить наша обороноздатність, виживання економіки, відбудова зруйнованого та загалом нормальне життя українців. Покладаємось тут як на власні сили, так і на міжнародну фінансову та технічну допомогу. 

Щодо житла, то вже цьогоріч плануємо розпочати масштабну роботу з його відновлення. Для цього створили декілька інструментів допомоги. Це безпосередня фінансова підтримка для поточного та капітального ремонту приватних будинків та безготівкові житлові сертифікати, з допомогою яких громадяни зможуть придбати житло в будь-якій частині України. 

Для нас вкрай важлива підтримка на місцях. Зокрема, комісії, які призначатимуть компенсацію для постраждалих, будуть створюватись саме при органах місцевого самоврядування. На них відповідальність за розгляд заяв на компенсацію, огляд зруйнованого житла і внесення інформацію про об’єкти в Реєстр пошкодженого та знищеного майна. Ці повноваження було децентралізовано тому, що саме органи місцевого самоврядування найкраще розуміють ситуацію з інфраструктурою в своїх громадах. 

В цьому контексті необхідно, щоб громади активніше підключались до Реєстру. Ми вже маємо понад 500 підключених громад, але залишається ще близько тисячі. Чим швидше громади підключаться до Реєстру та вноситимуть дані, тим швидше ми отримаємо якісне розуміння інфраструктурних потреб відновлення та тим швидше люди отримають свої компенсації. 

Ми ж зі свого боку готові допомогти з відбудовою. Зокрема, новостворене Агентство відновлення готове залучатись до відбудови на місцях у разі наявності потреби регіону чи громади у фінансуванні або підтримці реалізації проектів. 

Разом з тим, продовжуємо реформу децентралізації. Зараз розглядаються законопроекти №6504 та №4298, які покращують прозорість та підзвітність місцевого самоврядування, посилюють захист працівників ОМС та загалом впроваджують європейські стандарти місцевого самоврядування. 

Також працюємо над посиленням інституційної спроможності ОМС, зокрема плануємо створити Офіси підтримки реформ у громадах. Вони відповідатимуть за екстрену консультаційну підтримку для ОМС у питаннях розвитку антикорупційних практик, роботи з проектами відновлення та цифровими інструментами. Пілотні офіси в формі мобільних експертних команд плануємо запустити в роботу вже найближчим часом. Вони працюватимуть в найбільш постраждалих громадах. 

Важливо, щоб усі громади розуміли наш головний меседж – ми готові працювати разом з місцевим самоврядуванням, шукати спільні рішення, допомагати там, де це необхідно. Ми спільно працюємо заради однієї цілі – перемоги України і її відновлення від наслідків російської агресії”.



Уряд затвердив Антикорупційну програму на 2023-2025 роки

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 04 березня 2023 року о 17:00

Уряд на позачерговому засіданні Кабінету Міністрів, що відбулося в межах засідання Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України, затвердив Державну антикорупційну програму на 2023-2025 роки.

Прем’єр-міністр Денис Шмигаль зауважив, що документ є ключовим інструментом реалізації Антикорупційної стратегії 2021-2025, ухваленої Законом України.

«Програма містить заходи, спрямовані на підвищення ефективності системи запобігання корупції в різних сферах суспільного життя, формування негативного ставлення до корупції в суспільстві та забезпечення невідворотної відповідальності за корупцію», — зазначив очільник Уряду.

Зокрема, Програма передбачає заходи у сфері судочинства, державного  регулювання економіки, митної справи та оподаткування, державного та приватного сектору економіки, будівництва, земельних відносин та інфраструктури, сектору оборони, охорони здоров’я, освіти й науки та соціального захисту.

Крім того, у документі передбачені заходи, спрямовані на усунення можливих корупціогенних факторів, вдосконалення формування та реалізації державної антикорупційної політики. Також Програмою врегульовуються питання координації та моніторингу оцінки ефективності реалізації Антикорупційної стратегії та державної програми з її виконання.



ВПО можуть отримати кеш-допомогу від Норвезької ради

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 03 березня 2023 року о 17:20

Норвезька рада у справах біженців відкрила реєстрацію на отримання грошової допомоги для переселенців і людей, які проживають у районах, постраждалих внаслідок бойових дій.

Сума допомоги становить 6660 грн і виплачуватиметься впродовж 3 місяців по 2220 грн на кожного члена сім’ї, але не більше як на п’ять осіб. У пріоритеті – надання кеш-допомоги найбільш вразливим категоріям населення.

Виплати надходитимуть на банківський рахунок або за допомогою переказу MoneyGram для людей, у яких немає банківського рахунку. Реєстрація триватиме до 20 березня.

Зареєструватися можна в декілька способів: надіслати в месенджері WhatsApp повідомлення з текстом «Привіт» на номер: 0 800 609 844 або для реєстрації через Viber відсканувати QR-код, який розміщений на картинці за посиланням

Для отримання додаткової інформації звертайтеся за номером гарячої лінії Норвезької ради: 0 800 302 007.



Уряд уточнив Порядок надання допомоги по частковому безробіттю

Міністерство економіки України, опубліковано 03 березня 2023 року о 15:20

Уряд затвердив зміни до Порядку надання допомоги по частковому безробіттю, погодивши його із Законом України “Про зайнятість населення”. В новому Порядку розширено перелік критеріїв, за якими надається допомога по частковому безробіттю, зокрема щодо відсутності у роботодавця або фізичної особи підприємця, яка є застрахованою особою, заборгованості перед державним (місцевим) бюджетом понад 6 місяців. Таке рішення було прийнято на засіданні Кабінету Міністрів України 3 березня 2023 року.

Передбачено, що в цьому році допомогою по частковому безробіттю зможуть скористатись 21 тисяча українців. На це передбачено 226 млн грн.

Перерахування коштів на поточний рахунок фізичній особі – підприємцю, яка є застрахованою особою, або роботодавцю для виплати працівникам допомоги по частковому безробіттю, здійснюється регіональним центром зайнятості.

Змінами передбачено, що допомога по частковому безробіттю не надається в разі, коли стосовно роботодавця або фізичної особи-підприємця відкрито ліквідаційну процедуру, або він визнає свою неспроможність своєчасно виконувати зобов’язання перед кредиторами через незадовільний стан фінансово-господарської діяльності.

Також новий Порядок визначає механізм підтвердження відсутності заборгованості роботодавцями та фізичними особами підприємцями, які є застрахованими особами, перед державним (місцевим) бюджетом, зокрема в порядку обміну інформацією між Державною службою зайнятості та ДПС.

Ще одна зміна стосується проведення перевірки стосовно цільового використання коштів. Передбачається, що вона може здійснюватися також за місцем провадження господарської діяльності роботодавця.

 



Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку надання допомоги по частковому безробіттю» від 03.03.2023 № 188

 




Всі громадяни мають право на безоплатне протезування від держави

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 03 березня 2023 року о 14:21

Міністр соціальної політики Оксана Жолнович в ефірі національного телемарафону «Єдині новини» розповіла про тему протезування та зміни в реабілітаційному процесі, для надання якісних та зручних послуг людям.

«Всі громадяни мають право на безоплатне протезування від держави. І тепер, щоб отримати протез, немає потреби звертатися до МСЕК. Для цього достатньо висновку лікарсько-консультативної комісії чи військово-лікарської комісії, або мультидисциплінарної команди в реабілітаційному закладі, де вона створена», – пояснила Оксана Жолнович.

Вона також розповіла про підготовку нормативних актів, які суттєво спростять процедуру протезування для військовослужбовців.

«Через об’єктивні причини, не завжди військовослужбовці можуть отримати довідку від командира про те, що травма отримана в бою. Ми змінюємо процедуру таким чином, що достатньо буде статусу військовослужбовця. Фактично, військовий квиток є свідченням того, що людина травмована на дійсній військовій службі, та може отримати протез втричі дорожчий за його середню вартість, що дозволяє закупівлю складових до протезу від кращих виробників, з більшим функціоналом», – зазначила Міністр.

Також Оксана Жолнович розповіла про ще одне важливе започаткування – до мультидисциплінарних команд у реабілітаційних закладах долучаються соціальні працівники, які персонально супроводжують людину – допомагають оформити документи, інформують щодо виробників протезів на ринку протезування, допомагають комунікувати з Фондом соціального захисту людей з інвалідністю та укласти договір з протезистом тощо. В окремих закладах ця система вже працює, на початок наступного кварталу очікується її впровадження у перших 17 закладах.



Дерегуляція триває: запропоновано скасувати чи осучаснити третину інструментів держрегулювання зі сфери Мінінфраструктури

Міністерство економіки України, опубліковано 03 березня 2023 року о 13:11

Майже третину чинних інструментів державного регулювання у сферах авіації, автомобільних доріг, безпеки на транспорті, залізниці, зв’язку, судноплавства, туризму пропонується скасувати або осучаснити.

Відповідне рішення ухвалено на засіданні МРГ з дерегуляції, яку очолюють Перший віце-прем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко та Віце-прем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

«Проаналізовано понад 150 інструментів держрегулювання, що перебувають в компетенції Мінінфраструктури та органів центральної влади, підпорядкованих міністерству. Це складні сфери, оскільки значна частина інструментів передбачена, зокрема, міжнародним правом, відповідними угодами. Йдеться про безпеку судноплавства, повітряного сполучення і інші важливі напрямки. Тим не менш, спрощення та оптимізація можливі й у даних сферах, і ми запропонували такі кроки», – зазначила Юлія Свириденко.

Так, 75% проаналізованих чинних інструментів стосуються авіаційної галузі та судноплавства. Ще 16% – безпеки на транспорті.

Нагадаємо, раніше МРГ розглянула та сформувала пропозиції щодо скасування чи оптимізації більше 70% інструментів держрегулювання зі сфери компетенції Міністерства економіки та більше 80% – Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів.

Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності створено рішенням Уряду 13 січня 2023 року. До Міжвідомчої робочої групи увійшли, зокрема, представники міністерств економіки, цифрової трансформації, захисту довкілля та природних ресурсів, юстиції, фінансів, регуляторної служби.

До роботи Міжвідомчої робочої групи залучені експерти Офісу ефективного регулювання, Центру економічного відновлення, Центру економічної стратегії, EasyBusiness, USAID CEP.



У лютому на гарячі лінії Мінреінтеграції надійшло понад 60 тисяч звернень

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, опубліковано 02 березня 2023 року о 12:45

Наразі в Мінреінтеграції працюють три гарячі лінії, а саме: гаряча лінія з кризових питань, гаряча лінія Уповноваженого з питань ВПО та гаряча лінія Уповноваженого зі зниклих безвісти.

Зокрема, оператори гарячої лінії з кризових питань у лютому прийняли більш як 33 тисячі звернень.

Серед найактуальніших питань, які цікавлять громадян: виплата державної допомоги внутрішньо переміщеним особам, грошова допомога від міжнародних організацій та отримання правової допомоги.

Крім того, за минулий місяць прийнято майже 15 тисяч дзвінків на гарячу лінію Уповноваженого з питань ВПО.

Також у лютому надійшло понад 13 тисяч звернень на гарячу лінію Уповноваженого зі зниклих безвісти. З них – близько 8 тисяч дзвінків і більш ніж 5 тисяч повідомлень у месенджерах.

Нагадаємо, зателефонувати на гарячу лінію з кризового реагування можна за коротким номером 1548. Або написати у месенджери на номер: (096) 078-84-33.

Звернутися на гарячу лінію Уповноваженого з питань ВПО можна за телефоном: (066) 813-62-39.

Якщо близькі тривалий час не виходять на зв’язок, телефонуйте на гарячу лінію Уповноваженого зі зниклих безвісти: 0 800 339 247 або пишіть у Viber і Telegram на номер: (095) 896-04-21.



Профільний парламентський Комітет одноголосно підтримав урядовий законопроект № 8222 про реформу системи оплати праці держслужбовців

Національне агентство України з питань державної служби, опубліковано 01 березня 2023 року о 17:06

Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій України, національних меншин і міжнаціональних відносин одноголосно підтримав урядовий законопроект щодо впровадження єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад (реєстр. № 8222) для його схвалення у першому читанні.

Це ключовий проект у запровадженні реформи системи оплати праці державних службовців. Його мета – побудова прозорої, зрозумілої та справедливої системи нарахування зарплати у системі державної служби.

«Побудова справедливої системи оплати праці державних службовців залишається одним із пріоритетів реформи державного управління та індикатором для членства в ЄС. Прозорість зарплат у публічному секторі є показником готовності України до переговорної процедури», – наголосила Голова НАДС Наталія Алюшина на засіданні Комітету, презентуючи положення проекту Закону.

Вона підкреслила, що у ключових стейкхолдерів є розуміння важливості й невідкладності прийняття документа. Про це свідчить, зокрема, його включення до проекту Плану заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України.

НАДС здійснено необхідні узгоджувані та комунікаційні заходи, зокрема парламентські, урядові та експертні, у тому числі міжнародні. Серед них – комітетські слухання, засідання Координаційної ради, круглий стіл «Реформа системи оплати праці державних службовців як складова євроінтеграції», міжвідомчі робочі групи, наради під головуванням Прем’єр-міністра.

Проект Закону передбачає:

запровадження оплати праці на основі класифікації посад на єдиних підходах в усіх державних органах. Класифікація посад – це кар’єрне зростання, професіоналізація і спеціалізація державної служби. Каталог типових посад – це не тільки про оплату праці, це про розвиток державних службовців, компетенції, іноземні мови та євроінтеграцію загалом.

Чіткий поділ заробітної плати на сталу (70%) та варіативну (30%) частини. Премії і компенсації за додаткове навантаження залежатимуть від особистого внеску в загальний результат роботи органу.

Введення системи грейдів.

Окремо Наталія Алюшина наголосила, що передбачені законопроектом акти вже розроблено та апробовано. Зокрема, проведено апробацію класифікації посад, співставлення рівня оплати праці з ринковим, розроблено систему грейдів.

Також Голова НАДС підкреслила, що всі питання, пов’язані з державними органами, оплата праці яких визначена спеціальними законами, будуть вирішені протягом 2023-2024 років. А власне сам законопроект має відкладене набрання чинності з 2024 року для належної підготовки до реалізації.

Документ розроблено у відповідності до п’ятого Принципу державного управління SIGMA/OECD, що є основою для оцінки спроможності державного управління серед держав-кандидатів на вступ до ЄС.



Витяг про місце проживання дитини тепер доступний і на порталі Дія

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 01 березня 2023 року о 16:31

На порталі Дія можна отримати витяг про місце проживання дитини. Раніше така довідка на порталі була доступна лише для дорослих.

Витяг про місце проживання — один із найпопулярніших документів, який необхідний для того, щоб влаштувати дитину до садочка чи школи. Тепер оформити витяг про місце проживання дитини можна за 1 хвилину на порталі Дія. Тож більше не доведеться носити паперовий документ із собою.

Крім того, кожен електронний витяг містить унікальний QR-код. Відсканувавши його, працівник держустанови зможе переконатися в дійсності документа та перевірити інформацію в реєстрах.

Щоб оформити витяг про місце проживання дитини, потрібно:
– авторизуватися на порталі Дія;
– 
у розділі «Послуги» вибрати «Довідки та витяги»;
– 
вибрати послугу «Витяг про місце проживання»;
– 
вибрати, що хочете отримати витяг для вашої дитини;
– 
вказати серію та номер свідоцтва про народження дитини.

Це все. Витяг про місце проживання дитини сформується, якщо інформація про дитину наявна у Реєстрі територіальної громади.

Нагадуємо: замовити витяг про ваше місце проживання чи вашої дитини також можна у застосунку Дія.