preloader

Що вас цікавить?

Відсутність ефективної взаємодії між Парламентом, Президентом та Урядом відкинула Україну у розвитку на багато років. Тому перерозподіл повноважень між цими владними інституціями у проектах конституційних змін є об’єктом пильної уваги та приводом до постійних дискусій політиків, учених, журналістів. За цими дискусіями десь загубилася тема судової реформи. Але насправді в усіх комплексних проектах змін до Конституції вона займає одне з найважливіших місць і є не менш цікавою, ніж питання балансу між „політичними” гілками влади. Адже судова влада є сильним важелем у системі стримувань і противаг, але в той же час вона сама є заручником політичних змагань за  контроль над нею.

На жаль, рівень довіри людей до судів в Україні, порівняно з іншими країнами, залишається не таким уже й високим. На це впливають різні чинники, часто незалежні від суддів: численні повідомлення у засобах масової інформації переважно негативного забарвлення; убогі умови здійснення правосуддя у багатьох судах; непоінформованість учасників процесу про їхні права та неякісна правова допомога, що часто створюють зайві ілюзії щодо можливості одержати судовий захист; тривалі строки розгляду справ внаслідок надмірного навантаження тощо. А ще до цього додається закритість судів.

Категорія „публічна служба” вперше на законодавчому рівні закріплена у Кодексі адміністративного судочинства України (далі – КАС України) з метою відмежування адміністративної юрисдикції, яка розглядає публічно-правові спори, пов’язані з такою службою, від цивільної, в рамках якої вирішуються трудові спори.

В українському законодавстві термін «адміністративний договір» уперше з’явився в Кодексі адміністративного судочинства від 6 липня 2005 р. для визначення юрисдикції адміністративних судів при вирішенні спорів, які хоч і мають договірний характер, але є публічно-правовими. За визначенням п. 14 ст. 3 цього кодексу адміністративний договір – це дво- або багатостороння угода, зміст якої складають права та обов’язки сторін, що випливають із владних управлінських функцій суб’єкта владних повноважень, який є однією зі сторін угоди. Проте у законодавстві відсутній перелік адміністративних договорів або чіткіших критеріїв, що зумовлює труднощі у судовій практиці при ідентифікації певних договорів, саме як адміністративних. Це породжує проблему правильного визначення судової юрисдикції для розгляду справи.

Регуляторна політика для неурядових організацій. Путівник. / За ред. Д.В.Ляпіна та К.М.Ляпіної. – К.: Інститут Конкурентного Суспільства. 2008. – 44 с.

 

ЗАВАНТАЖИТИ ДОКУМЕНТ У ФОРМАТІ .PDF

Не вірите? Переконайтеся: зайдіть на офіційний веб-портал судової влади за адресою www.court.gov.ua, що адмініструється Державною судовою адміністрацією (ДСА) України, оберіть рубрику „Законодавство” і там серед указів Президента України знайдете указ Президента Республіки Узбекистан „О передаче судам права выдачи санкции на заключение под стражу”. А якщо Ви надумаєте скористатися законами чи підзаконними актами, які там є, пам’ятайте, що це небезпечно, – більшість із них зазнали змін, а то й утратили чинність. А ДСА України, складається враження, уже рік як не працює – останній наказ голови ДСА датується жовтнем минулого року.

Центр політико-правових реформ — це недержавний аналітичний центр, створений у 1996 році після прийняття Конституції України. Наша місія — сприяння інституційним реформам в Україні задля утвердження демократії, правовладдя та належного врядування.

Виконуючи взяті на себе міжнародні зобов’язання щодо забезпечення відкритості та прозорості влади, було прийнято ряд рішень удосконалити законодавство у цій сфері, проте на сьогодні ці рішення ще не реалізовані, а спроби удосконалити законодавство так і не увінчалися успіхом.

Моніторинг здійснено в рамках проекту «Сприяння створенню та лобіювання прийняття ефективних правових механізмів забезпечення доступу до публічної інформації», який виконується в рамках проекту «Сприяння активній участі громадян у протидії корупції в Україні «Гідна Україна», що виконується Менеджмент Сістемс Інтернешнл (MSI) завдяки підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Корпорації Виклики Тисячоліття (МСС).

Recent Comments