(із книги: Державне управління: проблеми адміністративно-правової теорії та практики / За заг. ред. В.Б. Авер‘янова. – К.: Факт, 2003)
Новини ЦППР
Новини ЦППРЗавдання адміністративного судочинства має полягати у захисті прав, свобод та правових інтересів особи у публічно-правових відносинах від порушень з боку публічної адміністрації (органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування тощо). Це завдання обумовлює особливості адміністративного судочинства, які насамперед проявляються через засади судового процесу.
(із книги: Адміністративна реформа в Україні: шлях до європейської інтеграції. Збірник наукових праць. К., 2003)
(із книги: Актуальні проблеми держави і права. Збірник наукових праць. – Одеса: Юридична література, 2003. – Вип. 19)
Важливою гарантією реалізації конституційного принципу відповідальності держави за свою діяльність перед людиною є право кожного оскаржувати в суді рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Складність захисту прав громадян, їх об`єднань, інтересів юридичних осіб у сфері публічних відносин пояснюється їхньою підпорядкованістю, підлеглістю у цих відносинах адміністрації – органам та посадовцям, які здійснюють управлінську функцію і мають право приймати обов`язкові для них рішення. А тому надійність такого захисту повинна забезпечуватися розглядом адміністративних спорів незалежним авторитетним органом – судом, перед яким громадянин і адміністрація є рівними.
Стаття – Олександра Банчука. Юридичний вісник України. – 2003. – 30 серпня -5 вересня
Дзеркало тижня № 21 (446), 7 – 13 Червня 2003 року
На початку минулого тижня сталася подія, яка, очевидно, була несподіванкою не лише для громадськості, але і для людини, яка формально вважається автором прийнятого рішення. Йдеться про видання Указу Президента «Про деякі заходи щодо оптимізації керівництва в системі центральних органів виконавчої влади» від 26 травня 2003 року, яким передбачається ліквідація посад державних секретарів міністерств та їх заступників і введення посад перших заступників та заступників міністрів.
Стаття – Коліушко І.Б., Тимощук В.П. Право України, №5, 2001 – С.30-34.
Стаття – Ігор Коліушко, Іван Голосніченко. – Право України, №3, 2001.
Стаття. Автор – Віктор Тимощук. 2001 рік.
Адміністративна реформа для людини (науково-практичний нарис), за загальною редакцією І.Б.Коліушка. – К.: Факт, 2001. – С.13-46.
Витяг з наукового видання “Державне управління та адміністративне право в сучасній Україні: актуальні проблеми реформування”, За заг. ред. В.Б.Авер‘янова – К.: УАДУ, – 1999. – С. 19 -28.
Ігор Коліушко, Віктор Тимощук. “Національна безпека і оборона”. – №5, 2000. – С. 59-63.
Останнім часом на устах багатьох політиків, державних службовців, журналістів часто лунає словосполучення “адміністративна реформа”, але, на жаль, не всі мають уявлення, що це таке і для чого потрібно. Досить поширеним розумінням адміністративної реформи є її ототожнення із скороченням кількості державних органів та числа державних службовців. Але це не зовсім так.
Адміністративна реформа – це комплекс політико-правових заходів, які полягають у структурних, функціональних та державно-службових перетвореннях, насамперед у сфері виконавчої влади, з метою перетворення її з владно-репресивного механізму на організацію, що служить суспільству, і створення на цій основі ефективної системи державного управління.