Що вас цікавить?

Новини ЦППР

icon-bee

На початку осені уряд прийняв рішення підвищити суддям зарплату (про це уже повідомлялося у «Юридичному віснику України», №35, 2005 р.). Так, згідно з Постановою Кабінету Міністрів “Про оплату праці суддів” від 3 вересня 2005 року, з 1 січня наступного року найменший посадовий оклад судді зросте до 7,5 розмірів мінімальної заробітної плати (якщо виходити з теперішнього розміру мінімальної заробітної плати, а це 332 грн., то найменший посадовий оклад судді становитиме 2490 грн.). Сьогодні він становить усього-на-всього 659 гривень. Як бачимо, судді – за якими остаточне слово у більшості правових спорів – досі одержують мізерну як для виконання такої відповідальної функції зарплату. Тому підвищення розміру заробітку суддів – крок, що безумовно заслуговує позитивної оцінки, якби не…

Стаття 59 Конституції України гарантує кожному право на правову допомогу, зокрема й на безоплатну правову допомогу. Але й досі право на безоплатну правову допомогу належним чином не забезпечується державою. Однією із причин цьому є не тільки недостатнє фінансування, а й недоліки правової бази. Чинні законодавчі акти лише проголошують право на правову допомогу для окремих категорій осіб, але не встановлюють механізмів для реалізації такого права та процедур оплати державою наданих послуг.

Страсбург, 13.05.2005 – Комітет Міністрів Ради Європи сьогодні прийняв декларацію, якою запропонував цілу низку стандартів у сфері прав людини та верховенства права в інформаційному суспільстві, що формується через використання мобільних телефонів, Інтернету та засобів комп’ютерної комунікації. Ця декларація є першою міжнародною спробою розробити правові рамки цього питання та привести принципи Європейської конвенції з прав людини у відповідність до потреб і викликів віку інформаційних технологій. Вона також забезпечує основу для співпраці з цього питання усіх зацікавлених сторін – провайдерів Інтернет-послуг, виробників електронного обладнання та програмного забезпечення, урядів і громадянського суспільств – як на національному, так і міжнародному рівнях.

Додаток 1. Орієнтири щодо відносин між Радою Європи та Європейським Союзом. Додаток 2. Декларація про співпрацю між Радою Європи і Організацією безпеки та співпраці в Європі.

Ми, глави держав і урядів країн Ради Європи, у ході зустрічі, що відбулася у Варшаві 16 і 17 травня 2005 року, визначили такий План дій, що встановлює основні завдання Ради Європи на найближчі роки.

Оригінальний текст – http://www.unescap.org/huset/gg/governance.htm

Переклад – Андрій Кірмач

Останнім часом все частіше вживаються терміни “урядування” та “належне урядування”. Погане (неналежне) урядування  розглядається як одна із першопричин всього злого (поганого) в нашому суспільстві. Найбільші донори та міжнародні фінансові інституції все частіше надають фінансову допомогу та позики на умовах, що впроваджувані реформи гарантуватимуть “належне урядування”.

Ця стаття пояснює, якомога простіше, що означає “урядування” та “належне урядування”.

Cтаття. Автор: Микола Яковина. 2005 р.

Поняття “регіональне самоврядування” навіть у середовищі правників залишається контраверсійним. Певний час цю тему  негласно, мовби за мовчазної змови, табуйовано, хоч інститут регіонального самоврядування в Україні існував на початку 1990-х рр. і можна виокремити у короткому періоді його існування кілька етапів. Зокрема, Закон України від 26 березня 1992 року “Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування” визначав районні, обласні, а також Київську та Севастопольську міські Ради органами регіонального самоврядування. 

Експерти ЦППР

Відшукайте матеріал по тегам