Представлено результати громадського моніторингу якості адміністративних послуг Міністерства юстиції України
Київ, Україна (15 березня 2016 року). Майже 85% користувачів адміністративних послуг Міністерства юстиції України загалом задоволені їх якістю. При цьому лише третина (30%) повністю задоволені умовами реєстрації нерухомості через черги та вимагання додаткових документів, які не зазначені у законі та/або інформаційній картці послуги.
ПРЕС-РЕЛІЗ
ПРЕДСТАВЛЕНО РЕЗУЛЬТАТИ ГРОМАДСЬКОГО МОНІТОРИНГУ
ЯКОСТІ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Київ, Україна (15 березня 2016 року). Майже 85% користувачів адміністративних послуг Міністерства юстиції України загалом задоволені їх якістю. При цьому лише третина (30%) повністю задоволені умовами реєстрації нерухомості через черги та вимагання додаткових документів, які не зазначені у законі та/або інформаційній картці послуги. Такі дані були оприлюднені сьогодні під час презентації та обговорення результатів дослідження громадської думки щодо якості надання адміністративних послуг Міністерства юстиції України.
«Нам дуже важливо почути незалежний аналіз діяльності Міністерства юстиції. І нам дуже приємно, що 94% українців залишилися задоволеними нашими послугами. Цей моніторинг робився тоді, коли Мін’юст почав передавати свої функції іншим органам. Але, тим не менше, навіть у цей період зміни, які ми робимо, показали хороший результат», — сказав Міністр юстиції Павло Петренко.
За його словами, влада має співпрацювати з громадськістю і прислухатися до їх оцінок, щоб збільшити ефективність власної роботи.
«Спільними зусиллями ми з вами будемо щодня змінювати цю країну і ці зміни відчуватиме кожна проста людина. Відчуватиме у тому, що вона зможе зареєструвати компанію за 24 години без черги, зареєструвати квартиру без хабара в 500 грн, отримати через Інтернет будь-яку інформацію без корупції і будь-яких перепон. Якісною і успішною держава може називатися лише тоді, коли вона надає кожній людині сервіс і комфорт, а не створює їй проблеми», — зазначив очільник Мін’юсту.
Виконуючий обов’язки директора місії Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в Україні, Білорусі і Молдові Джон Пеннел зазначив, що залучення громадянського суспільства до моніторингу здійснення реформ у сфері юстиції є важливим для успіху процесу реформування. «Покращення адміністративних послуг приведе до збільшення підзвітності і значно зменшить можливості для корупції. Відкритість зробить адміністративні послуги більш доступними і орієнтованими на потреби відвідувачів. Але основним мірилом успіху стане саме покращення цих послуг, підтверджене громадянами України», — підкреслив він.
За словами Віктора Тимощука, заступника Голови Правління Центру політико-правових реформ владі потрібно буде ще дуже ретельно проаналізувати результати дослідження, оскільки менше 50% респондентів були цілком задоволені якістю роботи органів реєстрації. Отже, у громадян є чимало зауважень і пропозицій, які варто врахувати державі, особливо у контексті децентралізації повноважень з надання реєстраційних послуг.
Під час особистого інтерв’ю громадяни оцінювали такі послуги територіальних управлінь юстиції як реєстрація актів цивільного стану, реєстрація нерухомості, реєстрація бізнесу та легалізація громадських об’єднань.
Найвище (94%) споживачі послуг Мін’юсту оцінили професійність та доброзичливість персоналу. Найнижчі оцінки (64%) надано зручності та комфортності умов отримання адміністративних послуг. У п’ятірці проблем (в середньому до третини незадоволених) — відсутність вільного доступу до кімнат особистої гігієни; незручність оплати послуг; проблеми із безоплатним забезпеченням бланками, а також час очікування у черзі, що перевищує 30 хвилин. При цьому по 8% респондентів у м. Києві та Одеській області очікували на свою чергу навіть більше 2 годин. Також більша частина респондентів (58%) незадоволені умовами для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
В результаті моніторингу розроблено експертні рекомендації Мін’юсту щодо поліпшення послуг, серед яких: забезпечення вільного доступу та належних умов для осіб з особливими потребами; надання усіх реєстраційних послуг у «єдиних офісах»; збільшення годин прийому до 40 годин на тиждень; встановлення платіжних терміналів або банківських відділень; можливість оплати послуги через Інтернет та наявність безкоштовних бланків; належне інформаційне наповнення офіційних веб-сайтів; уникнення черг та скорочення часу надання послуг; навчання персоналу комунікаційно-психологічним аспектам взаємовідносин з громадянами. Рекомендації передані центральному апарату Мін’юсту, керівникам обласних управлінь юстиції та органам місцевого самоврядування в пілотних регіонах дослідження.
Перше в Україні опитування, в якому взяли участь 4,5 тис. користувачів послуг Мін’юсту, було проведено в жовтні та листопаді 2015 року в Дніпропетровській, Львівській, Одеській, Харківській областях та місті Києві громадською організацією «Центр політико-правових реформ» (ЦППР) та її регіональними партнерами в рамках грантового проекту «Громадський моніторинг адміністративних послуг Міністерства юстиції України як дієвий механізм впливу на їх якість» за підтримки Проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Справедливе правосуддя».
З усіма матеріалами проекту, в тому числі з повними версіями звітів та соціологічних даних можна ознайомитись на сайті ЦППР: www.pravo.org.ua .
Міністерство юстиції України, згідно з Положенням про Міністерство юстиції України від 02.07.14, є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мін’юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства та використання електронного цифрового підпису, у сфері нотаріату, у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), з питань державної реєстрації актів цивільного стану, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, з питань державної реєстрації договорів комерційної концесії (субконцесії), з питань реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади м. Києва, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності; забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації, у сфері виконання кримінальних покарань тощо. Додаткові відомості про діяльність міністерства можна отримати у Прес-службі Мін’юсту за телефонами +38 (044) 271-1762, 271-1756, 271-1676, 271-1760, а також на Інтернет-сторінці https://minjust.gov.ua/ua .
Центр політико-правових реформ (ЦППР) — недержавна аналітична організація, заснована у 1996 році для сприяння проведенню реформ у публічній сфері задля утвердження в Україні демократії, верховенства права та належного урядування. Більше інформації на сайті ЦППР: www.pravo.org.ua .
Американський народ, через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) надає економічну та гуманітарну допомогу по всьому світу понад 50 років. В Україні допомога USAID надається у таких сферах, як: економічний розвиток, демократія та управління, охорона здоров’я і соціальний сектор. Додаткові відомості про програми USAID можна отримати у Відділі інформації та зв’язків з громадськістю USAID за телефоном +38 (044) 521-5741, на Інтернет-сторінці http://ukraine.usaid.gov або у соціальній мережі Facebook https://www.facebook.com/USAIDUkraine.
Проект Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Справедливе правосуддя» працює в Україні з жовтня 2011 року. Мета проекту – сприяти утвердженню верховенства права в Україні через підтримку судової реформи, підвищення рівня прозорості та підзвітності судової системи, поліпшення обізнаності громадян із діяльністю судової системи та зростання довіри суспільства до судової влади. Діяльність проекту ґрунтується на досягненнях попереднього Проекту USAID «Україна: верховенство права», який реалізовувався з 2006 по вересень 2011 року. Детальнішу інформацію про Проект USAID «Справедливе правосуддя» можна отримати на офіційному веб-сайті www.fair.org.ua або за телефоном +38 (044) 581-3303.
З повною версією звіту можна ознайомитись тут.
Інфографіка (переглянути та завантажити в .pdf)