Що вас цікавить?

Зміни у системі надання адміністративних послуг та новини зі сфери публічного адміністрування (4 – 17 квітня)

18.04.2022
Адміністративні послуги /
Публічна адміністрація /
Воєнний стан

Традиційний огляд змін в умовах воєнного стану від Віктора Тимощука.


Пропонуємо вашій увазі добірку окремих новин та актів про зміни у системі адмінпослуг та інших питань зі сфери публічного адміністрування (за період 4 – 17 квітня 2022).

КОРОТКО ПРО ОСНОВНІ ЗМІНИ

ДЕТАЛЬНІШЕ

ПОСВІДЧЕННЯ ВОДІЯ ТА ТЕХПАСПОРТ ЗНОВУ В «ДІЇ»

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 16 квітня 2022 року о 00:10

Цифрові документи знову доступні в застосунку «Дія». Нагадаємо, що від початку російського вторгнення до України служби нацбезпеки вимкнули всі держреєстри, щоб захистити дані українців. Зараз Єдиний держреєстр транспортних засобів МВС відновив свою роботу в безпечному місці.

Відтепер ви знову можете користуватися посвідченням водія та техпаспортом у «Дії». У застосунку документи підтягнуться автоматично.

Нагадаємо, що електронні водійське посвідчення та техпаспорт прирівняли до паперового та пластикового аналогів. Ними можна користуватися будь-де, і ніхто не матиме права вимагати у вас паперовий документ.

УРЯД ПОСИЛИВ ЗАХИСТ ДІТЕЙ, ЯКІ ЗАЛИШИЛИСЬ БЕЗ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ, І ПЕРЕБУВАЮТЬ НА ОКУПОВАНІЙ ТЕРИТОРІЇ, ТЕРИТОРІЇ АКТИВНИХ БОЙОВИХ ДІЙ АБО ПЕРЕМІЩЕНІ ЗА КОРДОН

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 15 квітня 2022 року о 21:02

Уряд ухвалив напрацьоване Мінсоцполітики рішення, яке забезпечує можливість встановлювати статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування дітям, які під час воєнного стану проживали або перебувають на тимчасово окупованих територіях, територіях, де ведуться або велись активні бойові дії, або перебувають за межами України, і батьки яких не виконують свої обов’язки з причин, які неможливо з’ясувати.

Такі діти зможуть отримати законних представників через встановлення над ними опіки родичами за місцем перебування опікуна. Законний представник зможе діяти в інтересах дитини, зокрема, вимагати її повернення з окупованих територій, а також з території іншої держави в разі її незаконного вивезення за кордон, в першу чергу, в росію.

Рішення про надання статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, приймається районною, районною у м. Києві держадміністрацією, районною військовою адміністрацією або виконавчим органом міської, селищної, сільської ради за місцем проживання, фактичного перебування або виявлення дитини.

Факт того, що батьки дітей не виконують своїх обов’язків з причин, які неможливо з’ясувати, підтверджується актом, складеним службою у справах дітей за встановленою формою.

Після завершення воєнного стану статус дитини має бути підтвердженим чи спростованим за процедурами та на підставі документів, передбачених законодавством.

«Зараз через активні бойові дії та масову евакуацію збільшується кількість дітей, які залишаються без батьків. Ми спростили влаштування таких дітей під опіку, піклування до родичів і розширили форми тимчасового влаштування для них.

Але невирішеним залишалось представництво інтересів дітей, які не мають статусу дитини-сироти, про батьків яких нічого невідомо, і яких примусово вивозять з місць бойових дій на непідконтрольні Україні окуповані території або до росії. В той же час в Україні ці діти мають родичів, які бажають взяти їх під опіку, піклування.

Тому ми напрацювали рішення, яке дозволяє під час дії воєнного стану встановити таким дітям статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, оформити над ними опіку та представляти їхні інтереси. Зокрема, вимагати їхнього повернення після незаконного вивезення.

Також наявність законного представника перешкоджатиме незаконному усиновленню українських дітей в росії, яке зараз, за інформацією деяких джерел, має намір дозволити російська влада», — прокоментувала Марина Лазебна.

ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ«ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ПРОВАДЖЕННЯ ОРГАНАМИ ОПІКИ ТА ПІКЛУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОВʼЯЗАНОЇ ІЗ ЗАХИСТОМ ПРАВ ДИТИНИ» ВІД 15.04.2022 № 447

УРЯД РАЗОМ ІЗ ООН ВИПЛАЧУВАТИМУТЬ ПО 2200 ГРН ВРАЗЛИВИМ КАТЕГОРІЯМ ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 15 квітня 2022 року о 19:33

Уряд спільно з Організацією Об’єднаних Націй запускає ще дві програми виплат. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль у відеозверненні 15 квітня.

«Рішення про це було прийнято на сьогоднішньому засіданні Кабінету Міністрів. За нашими домовленостями, вимушені переселенці, які потребують додаткового захисту, будуть отримувати по 2200 грн кожен місяць на кожного члена родини», — зазначив очільник Уряду.

За словами Прем’єр-міністра, ці кошти Всесвітня продовольча програма ООН буде платити протягом трьох місяців. Також Управління Верховного комісара ООН у справах біженців окремо допоможе українським малозабезпеченим пенсіонерам із числа вимушених переселенців. Їм також буде додатково виплачуватись по 2200 грн. Виплатами від донорів планується охопити близько 700 тисяч внутрішньо переміщених осіб.

«Так само продовжують працювати програми для вимушених переселенців. Уряд виділяє по 2 тисячі гривень кожному дорослому та по 3 тисячі на кожну дитину в родині, яка була вимушена переїхати. На виплати такої допомоги вже спрямовано 578 мільйонів гривень. За рахунок цих коштів допомогу отримають близько 155 тисяч внутрішньо переміщених осіб», — зазначив Глава Уряду.

НА 15 КВІТНЯ ОТРИМАЛИ В «ДІЇ» ПОНАД 77 ТИСЯЧ ЗАЯВОК ПРО ПОШКОДЖЕНЕ МАЙНО

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 15 квітня 2022 року о 17:31

Без житла в Україні залишилися 220 тисяч українців, а кількість зруйнованих будинків налічує понад 37 тисяч. Держава запустила програму допомоги, щоб допомогти українцям відбудувати їхні домівки.

Для цього Мінцифри створило технічну частину, щоб кожен, чиє майно постраждало від російського вторгнення, міг подати заявку в «Дії».

ІНФОРМАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ МІГРАЦІЙНОЇ СЛУЖБИ ЩОДО НАЙЧАСТІШИХ ЗАПИТАНЬ СТОСОВНО ПАСПОРТНОГО ДОКУМЕНТА

Державна міграційна служба України, опубліковано 15 квітня 2022 року о 08:15

Чи можливо продовжити термін дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон попередніх зразків (небіометричний закордонний паспорт громадянина України, закордонний паспорт, термін дії якого закінчився у 2021 році, радянський закордонний паспорт зразка 1991 року)? 

Строк дії паспортів громадянина України для виїзду за кордон, які було оформлено з використанням бланків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України № 1725 від 23.12.2004, № 858 від 26.06.2007, та № 152 від 07.05.2014 рр. може бути продовжено. Це, зокрема, стосується тих паспортних документів для виїзду за кордон, строк дії яких продовжувався. Однак в даному випадку важливо, щоб у наявності були записи, які це підтверджують (підтверджують факт продовження строку їх дії).

ВАЖЛИВО: строк дії паспорта для виїзду за кордон неможливо продовжити, у разі:

  • встановлення фактів припинення особою громадянства України;
  • смерті особи, на ім’я якої було видано закордонний паспорт;
  • якщо закордонний паспорт заявлений втраченим чи викраденим, або його визнано таким, який оформлено з порушенням законодавства.

Чи є можливість отримати виготовлений паспорт громадянина України не в тому територіальному підрозділі ДМС України, до якого було подано документи для його оформлення? До прикладу, чи можливо отримати закордонний паспорт громадянина України у ГУДМС у Львівській області, якщо документ було оформлено територіальним підрозділом у Краматорську чи Харкові?

В умовах воєнного стану, введеного на території України у зв’язку з російською агресією, ситуація з логістикою доставки паспортних документів не є сталою і часто змінюється. Тому ми радимо кожному громадянину, який звертається до нас з такою проблемою, з’ясовувати свій конкретний випадок безпосередньо у працівників ДМС у тому територіальному підрозділі, який цікавить людину. Для цього ми відновили роботу телефонних «гарячих ліній» у тих територіальних органах та територіальних підрозділах ДМС, які знаходяться в безпечних регіонах, де не ведуться активні бойові дії (детальніше тут: https://www.facebook.com/dmsu.gov.ua/posts/618490686182244). Крім того, відновлено роботу телефонів «гарячої лінії» апарату ДМС, на які можна звернутися з питаннями щодо надання адміністративних послуг та перевірки стану оформлення документів (детальніше тут: https://www.facebook.com/dmsu.gov.ua/posts/618672986164014).

Чи є можливість завершити оформлення паспортного документа та отримати його не в тому територіальному підрозділі ДМС, у якому подавалися документи для оформлення, а у підрозділі, який, до прикладу, знаходиться у безпечному регіоні?

Так, це можливо. Для цього людині необхідно звернутися до територіального підрозділу ДМС за місцем фактичного проживання та подати письмову заяву, у якій зазначити наступну інформацію:

  • дані особи, на ім’я якої оформлюється паспорт (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження);
  • назва територіального органу/територіального підрозділу ДМС/ЦНАП/ДП «Документ», куди подавалися документи;
  • обставини, через які виникла необхідність переключити заяву-анкету та здійснити видачу виготовленого паспорта у іншому територіальному підрозділі ДМС).

Відтак, розгляд заяви-анкети про оформлення паспорта громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон буде переключено на той підрозділ, який зазначено у заяві. А в подальшому туди ж буде здійснено доставку виготовленого паспортного документа.

Чи варто під час воєнного стану оплачувати підвищену суму адміністративного збору за термінове оформлення документів (10 робочих днів для ID-картки та 7 робочих днів для паспорта для виїзду за кордон)?

В умовах воєнного стану є певні проблеми з доставкою продукції до працюючих територіальних органів та підрозділів ДМС і, відповідно, з дотриманням встановлених законодавством строків оформлення документів. Тому працівники органів Міграційної служби інформують про це заявників, які бажають подати документи на оформлення ID-картки або закордонного паспорта громадянина України, і не рекомендують оплачувати підвищену суму адміністративного збору за термінове оформлення таких документів.

Водночас звертаємо увагу громадян на те, що на час воєнного стану в Україні зупинено строки надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та строки видачі документів дозвільного характеру дозвільними органами.

Це передбачено статтею 64 Конституції України, статтями 12-1, 20 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 р. № 165 «Деякі питання реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб».

Чи є обґрунтованою відмова працівників ДМС України в оформленні ID-картки (замість тієї, термін дії якої закінчився) або у вклейці фото у паспорт громадянина України зразка 1994 року у зв’язку з тим, що на час воєнного стану ці документи вважаються дійсними (оскільки після перемоги у людини буде місяць, протягом якого буде можливо подати документи на обмін паспортного документа чи вклейку фото у нього)?

Наразі територіальні підрозділи ДМС здійснюють оформлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, а також вклеювання фотокартки до паспорта громадянина України зразка 1994 року по досягненню 25-ти і 45-річного віку. Адже відмова у прийнятті заяв на надання вказаних адміністративних послуг є необґрунтованою, якщо технічні умови у територіальному органі/територіальному підрозділі ДМС в умовах воєнного стану дозволяють це робити.

Крім того, ДМС поінформувала Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство оборони України, Службу безпеки України, Національну поліцію України, Національну гвардію України, Адміністрацію Державної прикордонної служби України, Державну митну служба України, також ГУДМС, УДМС в областях, ЦМУ ДМС у місті Києві та Київській області про те, що громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, які знаходяться на території України на законних підставах, на період воєнного стану повинні мати при собі документи, що посвідчують їх особу та підтверджують громадянство України чи спеціальний статус (лист від 01.03.2022 № 6-3000/1-22).

Зокрема, такими документами для громадян України є паспорт громадянина України у формі ID-картки або книжечки, а також паспорт громадянина України для виїзду за кордон. Для іноземців та осіб без громадянства — це посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця та посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту.

Усі зазначені документи мають певний строк дії. Однак ми розуміємо, що на період дії воєнного стану у громадян України, іноземців та осіб без громадянства обмежено можливість обміну документів, які посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус, або вклеювання фотокартки до паспорта громадянина України по досягненню 25-ти і 45-річного віку. Відтак, було запропоновано, що до відповідного нормативного врегулювання або відновлення роботи ДМС у повному обсязі, під час перевірки документів для посвідчення особи, підтвердження громадянства України чи спеціального статусу, вказані особи можуть пред’являти документ, строк дії якого закінчився, або документ, до якого своєчасно не вклеєно фотокартку, ЯК ДОКУМЕНТ, ЩО ПОСВІДЧУЄ ОСОБУ. Це передбачено вимогами Порядку перевірки документів у осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян під час забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1456.

Зазначені документи у період запровадженого в Україні воєнного стану є такими, що дійсно посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, та є чинними на території України в частині щодо посвідчення особи, підтвердження громадянства України чи її спеціального статусу.

Де можна переглянути статус оформлення паспортного документа? 

Дізнатися про стан оформлення та виготовлення паспортних документів можна за допомогою відповідного електронного сервісу «Перевірка стану оформлення документів», доступного на офіційному веб-сайті ДМС за лінком. Сервіс є максимально доступним та простим у користуванні.

Що робити громадянину, якщо під час перевірки стану оформлення паспортного документа на сайті ДМС України відображаються наступні статуси: 

  • «Під час персоналізації документа ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» виявлено помилку в наборі даних /дата/. Помилку буде виправлено, а документ повторно направлять на персоналізації до ДП «Поліграфічний комбінат «Україна»»

Найчастіше відображення таких статусів означає, що документи для оформлення паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон подавалися у тому територіальному підрозділі ДМС, який наразі не працює через складну безпекову ситуацію у тому населеному пункті, де даний підрозділ ДМС знаходиться. У такому випадку ми також просимо громадян з’ясовувати свій конкретний випадок, звернувшись за номерами «гарячих ліній» апарату ДМС України або тих територіальних органів і територіальних підрозділів ДМС, які знаходяться в безпечних областях України.

  • «Під час персоналізації документа ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» виявлено помилку в наборі даних /дата/. Вам необхідно особисто звернутися за місцем подачі заяви-анкети»

Даний статус означає, що в процесі персоналізації документа було виявлено технічні помилки (неякісне фото, оцифровка відбитків пальців тощо). Необхідно особисто з’явитися в той підрозділ Міграційної служби, до якого подавали документи (Якщо підрозділ не відновив роботу або особа знаходиться в іншому регіоні, то потрібно з’явитися в будь-який працюючий підрозділ за місцем знаходження із заявою про перенаправлення оформлення документа до цього підрозділу, заява має бути на ім’я Голови служби.).

Що роботи, якщо будь-який статус тримається більше 3-х тижнів?

  • Підрозділ, в який подавали документи, НЕ відновив роботу.

Радимо звернутися до територіального підрозділу ДМС за місцем фактичного проживання та подати письмову заяву, у якій зазначити наступну інформацію:

  • дані особи, на ім’я якої оформлюється паспорт (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження);
  • назва територіального органу/територіального підрозділу ДМС/ЦНАП/ДП «Документ», куди подавалися документи;
  • обставини, через які виникла необхідність переключити заяву-анкету та здійснити видачу виготовленого паспорта у іншому територіальному підрозділі ДМС).

Відтак, розгляд заяви-анкети про оформлення паспорта громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон буде переключено на той підрозділ, який зазначено у заяві. А в подальшому туди ж буде здійснено доставку виготовленого паспортного документа.

  • Підрозділ, в який подавали документи, відновив роботу.

Підрозділи Міграційної служби перевантажені, тому можливі затримки. Ваш паспорт обов’язково буде виготовлено.

Коли в Україні розпочалася війна, Міграційна служба була змушена призупинити роботу власних інформаційних систем. Поки вони не працювали, деякі підрозділи ДМС здійснювали видачу готових паспортних документів, які було можливо забрати без повної верифікації, лише за підписом.

На той час такі документи вважалися частково недійсними, до прикладу — при перетині кордону. Однак наразі, коли системи у безпечних регіонах нашої країни знову працюють у повному обсязі, людям не потрібно повторно звертатися до підрозділів ДМС для так званої «активації» свого біометричного паспортного документа.

Повторно відвідувати підрозділ Міграційної служби не потрібно. Після відновлення роботи у повному обсязі, ті підрозділи ДМС, які здійснювали видачу паспорта лише за підписом, направили до апарату ДМС (до Департаменту інформатизації, телекомунікацій та захисту інформації) листи з інформацією про такі паспортні документи для подальшого внесення даних до реєстру — відмітки про видачу паспортів проставляються вручну, після чого паспорт громадянина України, до прикладу, може почати відображатися у застосунку «Дія», для формування е-паспорта.

Тобто, якщо паспорт було видано у період, коли інформаційні бази ДМС не працювали, це не означає, що він є недійсним. Це не так — ці паспорти дійсні і можуть посвідчувати особу та підтверджувати громадянство людини.

Чи можна оформити паспорт громадянина України в консульстві за кордоном?

Дане питання належить до компетенції Міністерства закордонних справ України. Усю необхідну контактну інформацію МЗС України радимо шукати на їх офіційному вебсайті https://mfa.gov.ua

 або на офіційній сторінці Міністерства у соцмережі Facebook: https://www.facebook.com/UkraineMFA.

Чи можна переслати готовий паспортний документ громадянина України за кордон?

Наразі такого алгоритму дій ДМС України не має. Однак, якби така можливість з’явилася, ми неодмінно повідомимо про це нашим співвітчизникам, які мають потребу оформити паспортний документ за кордоном.

Чи може батько отримати закордонний паспорт дитини, якщо документи на оформлення подавала мати?

Відповідно до вимог порядку, затвердженого постановою КМУ від 7 травня 2014 р. № 152 паспорт для виїзду за кордон отримує заявник (той з батьків, хто подавав заяву-анкету).

Паспорт для виїзду за кордон, оформлений на ім’я особи, яка не досягла 12-річного віку, може бути виданий особі, уповноваженій на це законним представником на підставі довіреності, засвідченої в установленому порядку.

Паспорт для виїзду за кордон, оформлений особі у віці від 12 до 16 років, може бути виданий особі, уповноваженій на це законним представником на підставі довіреності, засвідченої в установленому порядку, ЗА УМОВИ ПРИСУТНОСТІ ОСОБИ, на ім’я якої оформлено паспорт для виїзду за кордон.

СЕРВІСНІ ЦЕНТРИ МВС ВІДНОВЛЮЮТЬ СКЛАДАННЯ ПРАКТИЧНОГО ІСПИТУ НА КАТЕГОРІЮ «В»

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 14 квітня 2022 року о 08:21

Головний сервісний центр МВС погодив всі маршрути з військовими державними адміністраціями.

Заступник Міністра внутрішніх справ України Богдан Драп’ятий поінформував, що процедуру складання практичних іспитів у період дії воєнного стану спрощено в один етап:

  • на дорогах загального користування — для відкриття категорій B, BE, C, C1, CE, C1E, D, D1, DE, D1E.
  • на автомайданчику — A1, A та B1.

Запис на практичний іспит здійснюватиметься за особистим зверненням громадянина або за номерами телефонів обраного сервісного центру МВС, що вказані на інформаційному порталі: https://www.hscmvs.com/

ДЕЯКІ ПИТАННЯ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ТРУДОВИХ ВІДНОСИН В ОМС У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 13 квітня 2022 року о 11:42

Закон України від 07.06.2001 р. № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі — Закон про службу в ОМС) регулює правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в ОМС, визначає загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в ОМС.

Відповідно до ст. 2 Закону про службу в ОМС, його дія не поширюється на технічних працівників та обслуговуючий персонал ОМС.

Відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону про службу в ОМС, посадові особи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією України і законами України, актами Президента України і КМУ, актами ОМС, а в АР Крим — також нормативно-правовими актами Верховної Ради АР Крим і Ради міністрів АР Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно з ч. 3 ст. 7 Закону про службу в ОМС, на посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Отже, на технічних працівників та обслуговуючий персонал ОМС законодавство України про працю поширюється у повному обсязі, а на посадових осіб місцевого самоврядування — поширюється з особливостями, передбаченими Законом про службу в ОМС.

Відповідно до ст. 4 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП), законодавство про працю складається з Кодексу законів про працю України та інших актів законодавства України, прийнятих відповідно до нього.

Законом України від 15.03.2022 р. № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі — Закон № 2136) визначено особливості трудових відносин працівників усіх підприємств, установ, організацій в Україні незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

Відповідно до ч. 3 цієї статті, у період дії воєнного стану не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих цим Законом.

Детальніше на сайті Міністерства розвитку громад та територій.

ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ«ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ВІДОМЧОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ЗНЯТТЯ З ОБЛІКУ ТРАКТОРІВ, САМОХІДНИХ ШАСІ, САМОХІДНИХ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ, ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНИХ І МЕЛІОРАТИВНИХ МАШИН, СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ТЕХНІКИ, ІНШИХ МЕХАНІЗМІВ» ВІД 12.04.2022 № 434

УЧАСНИКИ БОЙОВИХ ДІЙ ТА ЦИВІЛЬНІ, ПОСТРАЖДАЛІ ВІД ВІЙСЬКОВОЇ АГРЕСІЇ РОСІЇ, ЗМОЖУТЬ ОТРИМАТИ ЗАСОБИ РЕАБІЛІТАЦІЇ НЕЗАЛЕЖНО ВІД ВСТАНОВЛЕННЯ ІНВАЛІДНОСТІ, — МІНСОЦПОЛІТИКИ

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 12 квітня 2022 року о 20:44

Уряд ухвалив розроблене Мінсоцполітики рішення, яке системно спрощує отримання допоміжних засобів реабілітації для людей, постраждалих внаслідок війни росії проти України, як військовослужбовців Збройних Сил України та інших військових формувань, так і добровольців територіальної оборони і мирних громадян.

Для того, щоб надати необхідну допомогу цим людям і системно відповісти на виклики сьогодення, розроблено комплексну постанову Уряду, яка розширює можливості для різних категорій людей отримання допоміжних засобів реабілітації і враховує норми нещодавно ухваленого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення допоміжними засобами реабілітації осіб, постраждалих внаслідок військової агресії російської федерації проти України».

Ухвалене рішення Уряду:

  • Розширює перелік осіб, які забезпечуються допоміжними засобами реабілітації, зокрема особами, які отримали поранення, контузію, каліцтво або захворювання під час служби, трудової та іншої діяльності, спрямованої на захист країни під час військової агресії російської федерації проти України, а також внаслідок проживання в районах проведення бойових дій або у районах, що піддавалися бомбардуванням, авіаударам та іншим військовим нападам.
  • Надає можливість учасникам бойових дій та постраждалим від військової агресії росії отримати допоміжні реабілітаційні засоби незалежно від встановлення інвалідності, за висновком військово-лікарських комісій або лікарсько-консультативних комісій закладів охорони здоров’я.
  • Забезпечує для осіб з інвалідністю, які перебували на території бойових дій, потребують реабілітаційних, але втратили документи, необхідні для їх отримання, можливість отримати їх без відповідних документів. Територіальні відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю перевірятимуть дані про особу з інвалідністю в Централізованому банку даних з проблем інвалідності, а за відсутності відомостей у банку даних сприятимуть в отриманні за місцем проживання або перебування необхідних документів.
  • Надає право на дострокову заміну засобів реабілітації людям, які проживали в районах проведення бойових дій під час військової агресії російської федерації проти України, за їх заявою на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
  • Спрощує подання та розгляд документів, для протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності, виготовленими за новітніми технологіями та технологіями, які відсутні в Україні, та/або спеціальними виробами для занять спортом для військовослужбовців, добровольців сил територіальної оборони та інших осіб, які брали участь забезпеченні оборони України, захисті безпеки населення та інтересів держави, поранених під час бойових дій внаслідок військової агресії російської федерації проти України.
  • Розширює перелік підприємств, на яких люди можуть замовляти необхідні їм засоби реабілітації з урахуванням своїх потреб та медичних показань.
  • Надає учасникам бойових дій право отримувати грошову допомогу на придбання вкладишів із силіконової або гелевої композиції для кукс верхніх та нижніх кінцівок у разі протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, та/або спеціальними виробами для занять спортом.

УРЯД УХВАЛИВ РІШЕННЯ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ

Служба Міністра Кабінету Міністрів України, опубліковано 12 квітня 2022 року о 18:22

Сьогодні на засіданні Уряду прийнято постанову «Деякі питання організації роботи державних службовців та працівників державних органів у період воєнного стану».

З початком вторгнення російських військ на територію України більшість державних службовців була позбавлена можливості виконувати свої посадові обов’язки безпосередньо на робочих місцях.

У зв’язку з виникненням загрози для життя і здоров’я працівників та їх сімей, багато державних службовців були вимушені тимчасово змінити місце проживання, при цьому більшість з них продовжує виконувати свої посадові обов’язки віддалено.

Саме тому, даним актом регламентується:

  • надання права керівникам державної служби під час дії воєнного стану запроваджувати дистанційну роботу для працівників, які перебувають на території України;
  • встановлюється, що робота працівників за кордоном допускається лише у випадку відрядження;
  • надання права керівнику державної служби застосовувати дисциплінарне стягнення, в тому числі звільнення з посади державної служби, до працівників, які в робочий час перебувають поза межами робочого місця без рішення відповідного керівника.

Окрім цього, дана постанова скасовує наказ НАДС від 17 березня 2022 р. № 20-20 «Про внесення змін до Типових правил внутрішнього службового розпорядку».

ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ«ДЕЯКІ ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ ДЕРЖАВНИХ ОРГАНІВ У ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ» ВІД 12.04.2022 № 440

ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО РЕЄСТРАЦІЇ ВВЕЗЕНОГО З-ЗА КОРДОНУ АВТО

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 12 квітня 2022 року о 00:16

5 квітня 2022 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2142-20#Text

Серед інших податкових змін, Закон передбачає скасування сплати акцизного податку, мита та ПДВ на авто з іноземною реєстрацією, яке ввозиться в Україну у період дії воєнного стану.

Про це поінформував заступник міністра внутрішніх справ України Богдан Драп’ятий. 

Наразі ці платежі тимчасово відмінені для громадян, які ввозять транспортні засоби, зокрема:

  • легкові авто та кузови до них;
  • вантажні транспортні засоби та транспортні засоби, призначені для перевезення вантажів та понад 10 осіб;
  • мотоцикли;
  • напівпричепи та причепи.

Спрощення не застосовуються до авто з росії, білорусі та тимчасово окупованих територій!

По завершенню дії воєнного стану, громадянам НЕ потрібно буде доплачувати платежі, від яких вони наразі звільнені. Законом не передбачено відстрочень.

Детальніше на сайті Державної митної служби.

ПРОДОВЖУЄТЬСЯ ВІДКРИТТЯ СЕРВІСНИХ ЦЕНТРІВ ПО ВСІЙ УКРАЇНІ

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 11 квітня 2022 року о 23:37

Міністерство внутрішніх справ продовжуємо відкривати сервісні центри МВС по всій Україні.

Зокрема, відзавтра, 12 квітня, запрацює:

№ 3246 — Київська обл., с. Софіївська Борщагівка, вул. Толстого, 2, тел. (044) 207-37-86.

З графіком роботи та іншими відкритими сервісними центрами МВС можна ознайомитися на порталі Головного сервісного центру МВС.

ОНОВЛЕНО ПЕРЕЛІК СУБ’ЄКТІВ, ЯКИМ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ ПРОВОДИТЬСЯ ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ТА ФОП

Міністерство юстиції України, опубліковано 11 квітня 2022 року о 18:26

В умовах воєнного стану з огляду на необхідність забезпечення достовірності відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Міністерством юстиції реалізовано можливість проведення найбільш нагальних реєстраційних дій, а саме державної реєстрації:

  • створення благодійних організацій та громадських об’єднань і змін до відомостей про них, в тому числі до статутів;
  • створення товариств з обмеженою відповідальністю, створення фермерського господарства, створення громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону;
  • змін до відомостей про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, крім громадських формувань;
  • зміни місцезнаходження юридичної особи;
  • змін до установчих документів юридичної особи, крім випадків, коли такі зміни передбачають зміну розміру статутного капіталу, зміну складу засновників (учасників) та/або розмірів їх часток;
  • зміни видів економічної діяльності юридичної особи;
  • органів державної влади, органів місцевого самоврядування, казенних підприємств, державних підприємств, комунальних підприємств, комунальних організацій (установ, закладів), державних організацій (установ, закладів);
  • створення відокремленого підрозділу юридичної особи, змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, припинення відокремленого підрозділу юридичної особи;
  • змін до відомостей про відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації;
  • рішення про припинення юридичної особи;
  • фізичної особи підприємцем, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, зміни до відомостей про ФОП, включення відомостей про фізичну особу-підприємця, зареєстровану до 1 липня 2004 року.

Крім того, за зверненнями фізичних та юридичних осіб державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до переліку, надаються відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Більш детальну інформацію ви можете отримати, звернувшись до суб’єктів надання адміністративних послуг.

В УКРАЇНІ ЗАПУСТИЛИ БЕЗОПЛАТНУ ПЛАТФОРМУ ДЛЯ ДОПОМОГИ В РЕЛОКАЦІЇ БІЗНЕСУ

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 11 квітня 2022 року о 10:46

Перезапуск економіки у воєнний час — одне з найпріоритетніших завдань Уряду. Тому зараз дуже важливо, щоб бізнес продовжив діяти. За місяць із зони бойових дій евакуювали 216 підприємств і 97 із них вже відновили роботу на новому місці.

Продовжуємо допомагати бізнесу ще швидше відновити роботу, піднімати економіку країни та надавати робочі місця. Для цього запускаємо платформу, що допоможе перемістити бізнес із «гарячих точок» та продовжити його діяльність у більш безпечному місці https://relocate.prozorro.sale

Для кого платформа:

  • для бізнесу, який подав заявки на релокацію;
  • для компаній, які хочуть допомогти підприємствам з релокацією;
  • для представників Міністерства економіки, військових адміністрацій, компаній, які допомагають з опрацюванням заявок, логістикою, процесом переїзду, пошуком нових виробничих приміщень та розселенням працівників тощо.

Подавати заявки можуть як підприємства, що потребують переміщення, так і компанії, які готові надати для цього приміщення чи інші активи.

Подати заявку на релокацію https://auction.e-tender.ua/#/register

Платформу запустили ДП «Прозорро.Продажі» за ініціативи Мінекономіки, за підтримки Мінцифри та «Дія.Бізнес».

УРЯД УХВАЛИВ РІШЕННЯ ПРО ПОВНЕ ЕМБАРГО НА ІМПОРТ ТОВАРІВ З РОСІЇ

Міністерство економіки України, опубліковано 10 квітня 2022 року о 14:02

Кабінет Міністрів України підтримав рішення про запровадження повного ембарго на імпорт товарів з російської федерації. Відтепер жодна продукція рф не зможе бути ввезена на територію України.

«Такий рішучий крок України може слугувати прикладом для наших західних партнерів та стимулюватиме їх до посилення санкцій проти рф. В тому числі — впровадження енергетичного ембарго та ізоляції усіх російських банків. Саме такі дії стануть нашим внеском у знекровлення економіки росії й таким чином сприятимуть нашій перемозі», — заявила Перший віце-прем’єр-міністр — Міністр економіки України Юлія Свириденко.

За оцінкою Міністерства економіки України, заборона російського імпорту блокуватиме щороку валютні надходження до рф на 6 млрд доларів США. Бюджет країни-агресора не отримає ці кошти, а отже зменшаться його потенційні можливості фінансування війни.

УРЯД ПОДОВЖИВ ТЕРМІН ОТРИМАННЯ ДОПОМОГИ ВИМУШЕНИМ ПЕРЕСЕЛЕНЦЯМ

Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 09 квітня 2022 року о 21:52

Кінцевий строк подання заяви для отримання допомоги вимушеним переселенцям подовжено до 30 квітня. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль. Відповідне рішення Уряд схвалив на засіданні 9 квітня.

Вимушені переселенці тепер зможуть скористатися програмою підтримки до кінця квітня. Дорослі мають можливість отримати 2 тис. грн та 3 тис. грн на дитину.

Раніше Уряд змінив порядок надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб. Як відзначив Прем’єр-міністр, оформити статус переселенця тепер можна після працевлаштування.

МІНСОЦПОЛІТИКИ: ЛЮДИ З ДЕОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЙ, ПОСТРАЖДАЛІ ВІД ВОЄННИХ ДІЙ, ЗМОЖУТЬ ОТРИМАТИ ГРОШОВІ ВИПЛАТИ

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 09 квітня 2022 року о 20:49

Уряд ухвалив розроблене Мінсоцполітики рішення, відповідно до якого кошти з гуманітарного рахунку, відкритого НБУ Мінсоцполітики дозволили використовувати також і для надання грошової допомоги постраждалим від воєнних дій.

«Ми маємо механізми підтримки внутрішньо переміщених осіб. Але також для нас дуже важливо було надати механізми швидкої фінансової допомоги людям на деокупованих територіях, які пережили страшні часи окупації. Якісь потреби ми закриваємо гуманітарною допомогою, але якісь, індивідуальні — неможливо забезпечити таким чином.

На територіях, де велись активні бойові дії, не працювали банки, пошта, органи соціального захисту. Люди, навіть отримуючи соціальні виплати або пенсію на картку, просто не мали можливості користуватись ними. І зараз, до відновлення інфраструктури, в тому числі, до відновлення роботи фінансової інфраструктури потребують коштів.

Тому Мінреінтеграції разом з Мінсоцполітики напрацьовують системне рішення про надання грошових виплат людям, які залишались у містах, де відбувались активні бойові дії, і які зараз звільнені. При цьому, опрацьовуються як швидкі механізми, певна «невідкладна фінансова допомога», для якої і потрібно було надати можливість використання коштів з гуманітарного рахунку в НБУ, так і система виплат, яка фінансуватиметься з Державного бюджету», — прокоментувала Марина Лазебна.

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАЛЕЖНОЇ РОБОТИ З ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИМИ ОСОБАМИ

Міністерство соціальної політики України, опубліковано 08 квітня 2022 року о 20:01

Заступник Міністра соціальної політики Віталій Музиченко ознайомився з організацією роботи управлінь соціального захисту населення в Святошинському, Шевченківському, Голосіївському районах міста Києва в умовах реєстрації значної кількості внутрішньо переміщених осіб.

Під час проведення зустрічей з громадянами та керівництвом органів соціального захисту населення були надані рекомендації щодо покращення організації роботи.

«Сьогодні органи соціального захисту населення мають докласти максимум зусиль щодо належної організації роботи з внутрішньо переміщеними особами та створити комфортні умови для їх прийому», — зазначив Віталій Музиченко.

До уваги людей, які внаслідок війни стали вимушеними переселенцями

Люди, які внаслідок війни стали вимушеними переселенцями, можуть отримати довідку внутрішньо переміщеної особи. Довідка потрібна, зокрема, для отримання щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, виплати компенсації за комунальні послуги, доступу до соціальних виплат та пенсії, участі в житлових програмах тощо.

Для отримання довідки та оформлення статусу необхідно звернутися з заявою про взяття на облік ВПО до органу соціального захисту населення, територіальної громади або ЦНАП за місцем фактичного перебування та такими документами:

  • документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини (далі — документ, що посвідчує особу);
  • документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника (за необхідності);
  • документи, що підтверджують родинні стосунки між дитиною і заявником (якщо від імені малолітньої дитини звертається родич, або вітчим, мачуха, в яких проживає (перебуває) дитина, що прибула без супроводження законного представника);
  • документ, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування або керівника дитячого закладу, закладу охорони здоров’я або закладу соціального захисту дітей, у якому дитина перебуває на повному державному забезпеченні, та документ, що підтверджує факт зарахування дитини до цього закладу (за необхідності);
  • докази, що підтверджують факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення, на день виникнення обставин, що спричинили внутрішнє переміщення (у випадку відсутності в документі, що посвідчує особу, відмітки про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення).

Що може бути доказом, що підтверджує факт проживання на відповідній території?

Військовий квиток з відомостями про проходження військової служби; трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності; документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно; свідоцтво про базову загальну середню освіту; атестат про повну загальну середню освіту; документи про професійно-технічну освіту; документ про вищу освіту (науковий ступінь); довідка з місця навчання; рішення районної, районної у місті Києві чи Севастополі державної адміністрації, виконавчого органу міської чи районної у місті ради про влаштування дитини до дитячого закладу, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, встановлення опіки чи піклування; медичні документи; фотографії; відеозаписи тощо.

Найближчим часом буде реалізовано можливість оформлення статусу внутрішньо переміщеної особи та подання заяви на виплату допомоги на проживання в онлайн режимі через Портал «Дія».

МІНРЕГІОН: ПРОЄКТ PROSTO ОНОВИВ ІНФОРМАЦІЮ ПРО РОБОТУ З ВПО

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 06 квітня 2022 року о 22:02

Проєкт PROSTO підтримує актуальність інформації щодо роботи із внутрішньо переміщеними особами (ВПО).

Для більшої зручності усі дані зібрані в одному місці та дають відповіді на наступні запитання:

  • хто має право на статус ВПО;
  • як отримати статус та куди звертатися;
  • які документи необхідні;
  • як стати на облік та отримати довідку
  • загальні та спеціальні права ВПО;
  • основні нормативно-правові акти.

Також інформація містить рекомендації для органів місцевого самоврядування як краще обслуговувати ВПО, а для громадян — як ефективно скористатися своїми правами.

Дізнайтеся більше за посиланням https://prosto.in.ua/ua/informatsiia-dlia-vpo.

Матеріали підготовлені експертами ініціативи «Право в умовах війни» та шведсько-українським проєктом PROSTО «Підтримка доступності послуг в Україні».

Нагадаємо, Проєкт PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні» є шведсько-українським проєктом для України з підтримки реформи децентралізації. Особливий акцент приділений підтримці громад у створенні та модернізації ЦНАП, покращенні доступу мешканців до послуг, налагодженні діалогу між жителями та керівництвом громад.

Проєкт працює за підтримки Міністерства розвитку громад та територій України та Міністерства цифрової трансформації України, в рамках координації спільних зусиль для підтримки місцевого самоврядування.

МІНІНФРАСТРУКТУРИ СПРОЩУЄ ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ НА ОСНОВНІ ВИДИ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ

Міністерство інфраструктури України, опубліковано 06 квітня 2022 року о 13:31

З6 квітня 2022 року буде спрощено та оцифровано процедуру отримання ліцензій на усі види автомобільних перевезень на період дії воєнного стану.

Зокрема для усіх видів ліцензій:

  • вдвічі скорочено обсяг необхідних для отримання ліцензії документів;
  • скасовано необхідність підтвердження трирічного досвіду роботи;
  • скасовано подачу документів про наявність матеріально-технічної бази та наявність договорів.

Термін розгляду заявки на отримання ліцензії за новою процедурою скорочено з 10 днів до 1-3 днів.

Спрощення процедури стосуватиметься отримання ліцензій на:

  • внутрішні перевезення пасажирів автобусами;
  • внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями;
  • міжнародні перевезення пасажирів автобусами;
  • міжнародні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями;
  • міжнародні перевезення вантажів вантажними автомобілями (крім перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів).

Автоматизована електронна система прийому заявок на отримання відповідних ліцензій почне свою роботу з 13 квітня 2022 року. Отримати ліцензію можна буде в інформаційній системі «ШЛЯХ» Державної служби безпеки на транспорті в п’ять кроків:

  1. Створити електронну заяву у системі «ШЛЯХ» https://shlyah.dsbt.gov.ua/ (розділ Ліцензування).
  2. Вказати види господарської діяльності.
  3. Вказати інформацію про транспортні засоби https://bit.ly/38hP3qv.
  4. Завантажити кольорові фотокопії свідоцтв про реєстрацію ТЗ та тимчасових реєстраційних талонів, якщо передбачено їх оформлення.
  5. Натиснути кнопку ВІДПРАВИТИ заяву до ДСБТ.

Ліцензії на період дії воєнного стану в Україні оформлюються в електронному вигляді та оприлюднюються на порталі електронних сервісів Державної служби безпеки на транспорті https://bit.ly/3Ns5W1x

Відповідні зміни були внесені постановою КМУ № 368 від 25 березня https://bit.ly/38hP3qv

УРЯД ЗАТВЕРДИВ МЕХАНІЗМ ПРОВЕДЕННЯ ОБСТЕЖЕННЯ БУДІВЕЛЬ ТА СПОРУД, ПОШКОДЖЕНИХ У РЕЗУЛЬТАТІ ВІЙСЬКОВОЇ АГРЕСІЇ РФ

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 05 квітня 2022 року о 19:01

Уряд затвердив механізм проведення обстеження пошкоджених в результаті збройної агресії росії будівель і споруд, зокрема об’єктів критичної інфраструктури, для визначення можливості їх подальшої експлуатації, виконання відновлювальних робіт або демонтажу. Відповідний проект постанови розроблений Мінрегіоном «Про внесення змін до Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва» було прийнято на засіданні Кабінету Міністрів України 5 квітня.

«У результаті збройної агресії рф в Україні зазнали різного ступеня пошкодження тисячі будівель та споруд — житлові будинки, школи, лікарні тощо. Відтак Уряд активно працює над тим, щоб відновлення інфраструктури країни розпочалось якнайшвидше. Для цього нам потрібно розуміння, що можна відновити, а що маємо відбудувати після закінчення війни та повернення до нормального життя», — зазначив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

Відтак змінами до Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва передбачено:

  • механізм проведення обстеження пошкоджених внаслідок збройної агресії росії об’єктів, а також об’єктів, пошкоджених внаслідок надзвичайних ситуацій іншого характеру;
  • механізм обстеження об’єктів для визначення можливості реконструкції існуючих об’єктів з метою зміни функціонального призначення, зокрема, «перепрофілювання» існуючих будівель для проживання евакуйованого населення, внутрішньо переміщених осіб;
  • розширення кола виконавців робіт з обстеження пошкоджених об’єктів — на період дії в Україні правового режиму воєнного стану та протягом наступних 90 календарних днів.

Обстеження будівель та споруд здійснюватиметься після виконання робіт із розмінування, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.

Нагадаємо, раніше Уряд прийняв зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» щодо прискорення процесу видачі кваліфікаційних сертифікатів вищої категорії виконавцям, які мають сертифікати, видані до 1 січня 2016 року, з обов’язковим дотриманням умови щодо підтвердження досвіду виконання відповідних робіт (послуг) після припинення чи скасування воєнного стану в Україні.

ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ«ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ПРОВЕДЕННЯ ОБСТЕЖЕННЯ ПРИЙНЯТИХ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ ОБ’ЄКТІВ БУДІВНИЦТВА» ВІД 05.04.2022 № 423

ЗАРЕЄСТРУВАТИ ТОВ НА ПІДСТАВІ МОДЕЛЬНОГО СТАТУТУ ЗНОВУ МОЖНА В «ДІЇ»

Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 05 квітня 2022 року о 14:35

Послуга знову доступна на порталі «Дія». Нагадаємо, що від початку російського вторгнення до України служби нацбезпеки вимкнули всі держреєстри, щоб захистити дані українців. Деякі з них вже відновили свою роботу в безпечному місці.

Як зареєструвати ТОВ у кілька кліків у «Дії»:

  • перейдіть на портал «Дія» та авторизуйтеся;
  • заповніть онлайн-форму;
  • виберіть необхідні опції модельного статуту або редакцію статуту «за замовчуванням»;
  • уважно перевірте дані та підпишіть документи за допомогою КЕП.

Заявка буде автоматично надіслана до державного реєстратора. Про результат розгляду ви можете дізнатися в кабінеті громадянина на порталі «Дія» або ж з електронного листа, який ми надішлемо вам на пошту. Без відвідування установ, черг та паперів.

ВІДНОВЛЕНО ЗАМОВЛЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ НОМЕРНИХ ЗНАКІВ

Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 05 квітня 2022 року о 13:41

Сервісні центри МВС відновлюють ще одну послугу — замовлення індивідуальних номерних знаків.

Послугу можна замовити у будь-якому відкритому сервісному центрі МВС. А от отримати свій ІНЗ замовник зможе:

  • ГСЦ МВС (м. Київ, вул. Лук’янівська, 62)
  • РСЦ МВС у Львівській області (м. Львів, вул. Данила Апостола, 11)

Перелік документів лишається без змін. Деталі на інформаційному порталі сервісних центрів МВС www.hscmvs.com

ОСНОВНІ НОВЕЛИ ЗАКОНОДАВСТВА, ПОВ’ЯЗАНОГО З ДЕРЖАВНОЮ РЕЄСТРАЦІЄЮ НЕРУХОМОСТІ ТА БІЗНЕСУ

Міністерство юстиції України, опубліковано 04 квітня 2022 року о 17:46

У перший день війни, з метою недопущення зі сторони ворога будь-яких несанкціонованих дій з інформацією державних реєстрів, державою було тимчасово призупинено роботу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — ДРРП) і Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР).

Одночасно із захистом інформації державних реєстрів, Парламентом і Урядом були розроблені нові правила як вчинення нотаріальних дій, так і проведення державної реєстрації речових прав на нерухомість і бізнес в умовах воєнного стану, основною метою яких є забезпечення в таких умовах захисту прав держави, фізичних та юридичних осіб на бізнес і нерухомість.

Тимчасово, до відновлення роботи всіх необхідних держреєстрів, не вчиняються нотаріальні дії, які неможливі без функціонування таких реєстрів, зокрема, посвідчення договорів відчуження або застави іпотеки. Крім того, заборонено вчинення виконавчих написів за кредитними договорами, які не є нотаріально посвідченими.

Особливості державної реєстрації в умовах воєнного стану врегульовані відповідною постановою Уряду від 06.03.2022 № 209.

Серед основних положень цієї постанови:

  • право посадових осіб Міністерства юстиції, його територіальних органів реєструвати не лише громадські формування, а й інші види юридичних осіб;
  • проведення державної реєстрації незалежно від місцезнаходження юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та місцезнаходження нерухомого майна (якщо перелік не передбачає обмежень щодо територіальності);
  • звільнення від сплати адміністративного збору благодійних організацій, громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії;
  • спрощення процедури подачі документів для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (можна використовувати електронну пошту або інші засоби зв’язку);
  • можливість засвідчення справжності підпису, виконаного у присутності реєстратора, на документах для державної реєстрації юридичних осіб;
  • можливість підтвердження сплати адміністративного збору скрін-копією платіжного документа.

В умовах воєнного стану з огляду на необхідність забезпечення достовірності відомостей ЄДР Мін’юстом реалізовано можливість проведення найбільш нагальних реєстраційних дій, а саме державної реєстрації:

  • фізичної особи підприємцем, припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця, зміни до відомостей про фізичну особу — підприємця. На Порталі Дія вже відновлена можливість таких видів реєстраційних дій;
  • створення благодійних організацій та громадських об’єднань та змін до відомостей про них, в тому числі до статутів;
  • створення товариств з обмеженою відповідальністю, створення фермерського господарства, зміни керівника юридичної особи, крім громадських формувань, зміни місцезнаходження юридичної особи, змін до установчих документів, якими передбачається виключно зміна місцезнаходження юридичної особи, зміни видів економічної діяльності юридичної особи;
  • органів державної влади, органів місцевого самоврядування, казенних підприємств, державних підприємств, комунальних підприємств, комунальних організацій (установ, закладів), державних організацій (установ, закладів), а також акціонерних товариств, які є банками.

Важливими для посилення захисту речових права на нерухомість та бізнесу у сфері державної реєстрації стали зміни, внесені Урядом до зазначеної постанови, якими визначено особливості функціонування Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану.

Зокрема, врегульовані:

  • особливості надання та оперативного припинення доступу до ЄДР та ДРРП;
  • надання відомості з ЄДР за зверненнями фізичних та юридичних осіб;
  • обов’язковість подання/підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника для банків, небанківських фінансових установ та осіб, які мають право надавати окремі фінансові послуги (крім операторів поштового зв’язку), а також юридичних осіб, пов’язаних зі державою-агресором.

З метою забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв’язку з військовою агресією російської федерації до прийняття та набрання чинності Законом України щодо врегулювання відносин за участю осіб, пов’язаних з державою-агресором, постановою Уряду від 03.03.2022 року № 187 також запроваджено мораторій (заборону) на виконання грошових та інших зобов’язань, кредиторами (стягувачами) за якими є російська федерація або особи, пов’язані з державою-агресором.

Зокрема, встановлено, що:

  • правочини (у тому числі довіреності), укладені з порушенням мораторію, у тому числі якщо ними передбачається відповідне відчуження у майбутньому, є нікчемними;
  • нотаріальне посвідчення правочинів, що порушують мораторій, забороняється;
  • державна реєстрація або інше визнання державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державними реєстраторами та особами, які надають публічні (адміністративні) послуги, правочинів, укладених з порушенням мораторію, забороняється.

Важливим у протистоянні російській військовій агресії став Закон України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності російської федерації та її резидентів» від 03.03.2022 № 2116-IX, який встановив правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності об’єктів права власності рф як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.

Робота щодо реалізації цього Закону (у тому числі на стадії державної реєстрації прав на відповідне майно) на нормативному та організаційному рівнях вже активно проводиться.

Важливим для громадян і бізнесу стало прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 № 2120-IX, яким врегульовано широкий спектр питань не лише у сфері оподаткування, але й кредитування та іпотечних правовідносинах.

На період дії в Україні воєнного, надзвичайного стану та у 30-денний строк після його припинення або скасування зупинено дію положень щодо:

  • набуття іпотекодержателем права власності на предмет іпотеки;
  • продажу предмета іпотеки;
  • виселення мешканців із житлових будинків та приміщень, переданих в іпотеку, щодо яких є судове рішення про звернення стягнення на такі об’єкти;
  • реалізації предмета іпотеки на електронних торгах.

Зважайте, що зазначені гарантії стосуються лише вже переданої у іпотеку для забезпеченням споживчого кредиту нерухомості, яка належить фізичним особам. Якщо ж договір, виконання зобов’язань за яким забезпечує іпотека, буде укладений після дня набрання чинності цим Законом, або до нього після дня набрання чинності цим Законом вносилися за погодженням сторін зміни в частині продовження строків виконання зобов’язань та/або зменшення розміру процентів, штрафних санкцій, відповідні гарантіє не застосовуватимуться.

Мін’юстом також підготовлено кілька важливих інформаційних листів:

  • лист від 07.03.2022 № 24535/37.1/32-22 щодо пред’явлення документів, які посвідчують особистість заявника під час вчинення нотаріальних дій або проведення державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в регіонах, де у громадян України, іноземців та осіб без громадянства обмежена можливість обміну документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи або вклеювання фотокартки до паспорта громадянина України по досягненню 25- і 45-річного віку;
  • лист від 08.03.2022 № 24560/8.1.3/10-22 щодо застосування положень постанови КМУ від 03.03.2022 № 187;
  • листи 09.03.2022 № 24584/37.1/32-22 та від 10.03.2022 № 24708/37.1/32-22 щодо використання спеціальних бланків нотаріальних документів;
  • лист від 10.03.2022 № 24702/21.3/32-22 щодо примусового відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного стану;
  • лист від 19.03.2022 № 25573/37.1/32-22 щодо порядку спадкування в умовах воєнного стану, який також стосується окремих питань щодо довіреностей і припинення їх дії.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ ПОПЕРЕДНІ ОГЛЯДИ

Огляд новин підготував
Віктор Тимощук,
член правління Центру політико-правових реформ,
с.н.с. Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України



Вам може бути цікаво