exit
search

Публічна адміністрація

Видання містить постатейний науково-практичний коментар до ЗУ «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року, а також матеріали європейського досвіду вступу на державну службу, службової кар’єри та оплати праці державних службовців. Видання розраховане на держслужбовців, політиків, науковців, викладачів, студентів ВНЗів, громадських активістів, і т.д.

23 квітня 2013

Про реформування органів з інспекційними повноваженнями: новий звіт ОЕСР

В цій статті наведено короткий виклад звіту Флорентина Бланка – фахівця Міжнародної фінансової корпорації, який був представлений на семінарі ОЕСР «Регуляторний контроль та правопорядок»  в Єрусалимі в жовтні 2012 року.

15 квітня 2013

Що робити водієві в разі незгоди з даішником - коментар Олександра Банчука

Про те, як водієві скористатися правом на юридичну допомогу в разі незгоди з даішником, йдеться в коментарі експерта Центру політико-правових реформ Олександра Банчука для УКРІНФОРМу

28 березня 2013

Опубліковано перше дослідження в проекті «Реформа публічної адміністрації в Вишеградських країнах: Уроки для Білорусі та України»

Завершено роботу над першим дослідженням досвіду впровадження реформ публічної адміністрації в країнах Вишеградської четвірки в рамках проекту «Реформа публічної адміністрації в Вишеградських країнах: Уроки для Білорусі та України»

12 березня 2013

Публічна адміністрація (система урядування) в Україні

Україна здобула незалежність у 1991 році. Особливістю становлення публічної адміністрації в Україні було те, що, перебуваючи у складі СРСР, республіка не мала досвіду самостійного прийняття рішень та навіть повноцінної мережі адміністративних органів. Адже в СРСР рішення на усіх рівнях (від центрального до місцевого) приймалися компартійними органами

12 лютого 2013

ЦППР бере участь у міжнародному проекті «Реформа публічної адміністрації в Вишеградських країнах: Уроки для Білорусі та України»

Проект має на меті сприяння розбудові сучасної та ефективної системи публічної адміністрації в Білорусі та Україні, надаючи експертну підтримку партнерських інституцій з незалежною експертною думкою, заснованою на досвіді Вишеградських країн

11 лютого 2013

12 лютого - прес-конференція на тему: «Київ: повернення самоврядування?!»

Буде оголошено про створення Громадської платформи «Децентралізація – самоорганізація – розвиток» для координації дій та концентрації зусиль з модернізації законодавства у сферах місцевого самоврядування, регіонального розвитку та демократії участі. Прес-реліз заходу

30 листопада 2012

Конференція щодо адміністративного права та юстиції

Експерти ЦППР Микола Хавронюк та Роман Куйбіда взяли участь в експертній конференції «Роль адміністративного права і юстиції в захисті прав людини» у місті Астана, Казахстан

20 вересня 2012

Виступ на конференції щодо умов ведення бізнесу

18 вересня 2012 року в місті Києві відбулася конференція «Покращення умов ведення бізнесу – головний фактор створення конкурентноздатної економіки» (фото). Організатором заходу виступив «Реформаторський клуб» - громадська організація, яка об’єднує представників малого і середнього бізнесу. Експерт Центру Олександр Банчук виступив на конференції з презентацією на тему «Інспекційна діяльність в Україні».

29 серпня 2012

З чого складається держава?

Точніше з кого? З людей. Вона складається з людей, котрі їй (чи в ній) служать. Хто ж ці люди, які служать державі? Скільки їх в Україні? Скільки їх було раніше, в часи Української РСР? Скільки їх є в інших державах? Скільки їх має бути, аби держава функціонувала найефективніше? На ці та деякі інші запитання

14 травня 2012

Міжнародна конференція на тему належного урядування

10-11 травня у Регенсбурзі (ФРН) відбулася українсько-німецько-польська конференція «Європейський шлях до належного урядування». Участь у даному заході з доповіддю «Адміністративні акти в Україні – повернення до європейської традиції належного урядування» взяв заступник Голови Правління ЦППР Віктор Тимощук.

28 лютого 2012

Про чиновників та їхні пільги

Публікація фахівців Центру політико-правових реформ для "Української Правди" про нову редакцію Закону України "Про державну службу" і його регулювання щодо вищого корпусу державної служби та систему пільг і преференцій для державних службовців.

6 лютого 2012

Новий Закон про державну службу: новели та проблеми

17 листопада 2011 року прийнято новий Закон України «Про державну службу», яким передбачено зміну правового регулювання сфери державної служби в Україні. Лише 10 січня 2012 року свій підпис на ньому поставив ініціатор Закону – Президент України. Цікаво, що на «шліфування» тексту вже ухваленого законодавчого акта пішло півтора місяці, і лише 13 січня він став доступним для ознайомлення громадськості. Перші враження від Закону є доволі суперечливим, адже його і так обмежені реформаторські амбіції в результаті парламентського доопрацювання стали ще меншими.

5 грудня 2011

Круглий стіл щодо ініціативи "Партнерство «Відкритий Уряд»

Захід став частиною глобальної ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» (станом на 21 листопада до неї приєдналися 47 країн світу), маючи за мету вироблення пропозицій експертної спільноти до національного плану дій із впровадження даної ініціативи в Україні. Перший варіант такого Плану дій було розроблено Мін'юстом з порушенням рекомендацій оргкомітету ініціативи.

29 липня 2011

Головна вада реформи — гіперцентралізація влади

Ігор Коліушко. «Дзеркало тижня» №46, 11 грудня 2010 року. 10 грудня 2010 року президент видав указ «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» №1085, основними позиціями якого є: 

29 липня 2011

Що зробити, аби «почути кожного»?

Віктор Тимощук, Роман Кобець «Дзеркало тижня. Україна» №24, 01 Липень 2011 Публікація присвячена проблематиці участі громадян у прийнятті рішень органами влади. Стосується як вирішення індивідуальних справ (тобто адміністративної процедури), так і розробки політики та прийняття нормативних актів.

29 липня 2011

Адміністративна реформа, або назад в СРСР

В. Тимощук, І. Коліушко «Дзеркало тижня. Україна» №5, 11 Лютий 2011 Коли в грудні 2010 року глава держави активізувався на ниві «оптимізації» системи центральних органів виконавчої влади, багато представників влади переконували ЗМІ та міжнародні фінансові інституції, що в Україні, нарешті, почалася адміністративна реформа, спрямована на боротьбу з бюрократією та економію державних коштів. Попри те що вже перші кроки президента викликали чимало запитань, починаючи від відсутності стратегії (програми) реформи і закінчуючи легітимністю вживаних заходів, нам усе ж таки хотілося вірити, що принаймні деякі з них робляться в інтересах суспільства і держави.

6 липня 2011

Міжнародна Школа (науково-практичний семінар) адміністративного права

6-7 квітня 2011 року в м. Астана відбулася Міжнародна Школа (науково-практичний семінар) адміністративного права «Адміністративні процедури: зарубіжний досвід і шляхи удосконалення законодавчого регулювання в Республіці Казахстан». Захід був організований Німецьким товариством міжнародної співпраці (GIZ) та Інститутом законодавства Республіки Казахстан.

25 травня 2011

Закон про держслужбу: ризики і наслідки

25 березня 2011 року до Верховної Ради потрапив довгоочікуваний проект Закону «Про державну службу» (нова редакція). Це третій із пакету анонсованих законопроектів, які стосуються адміністративної реформи.

15 грудня 2010

Адміністративна реформа в Україні як крок до НАТО

Одним з політичних критеріїв вступу до НАТО є вимога щодо наявності ефективної стабільної системи державного управління, орієнтованої на забезпечення добробуту громадян. В цьому контексті можна нагадати, що Концепція адміністративної реформи в Україні[1] метою адміністративної реформи визначила саме створення ефективної системи державного управління, спрямованої на забезпечення прав та свобод людини.

8 березня 2010
8 березня 2010
23 травня 2008

Висновок Центру політико-правових реформ щодо поняття Адміністративного договору

Підставою для підготовки висновку є лист Голови Вищого адміністративного суду України від 4 березня 2008 р. №339/7/13-08, відповідно до якого в судах України склалася неоднакова судова практика віднесення спорів до певного виду юрисдикції внаслідок недостатньої визначеності поняття адміністративного договору.

22 травня 2008

Висновок Центру політико-правових реформ щодо сфери публічно-правових відносин

Підставою для підготовки висновку є лист Голови Вищого адміністративного суду України від 2 квітня 2008 р. №536/7/13-08, відповідно до якого в судах України склалася неоднакова судова практика віднесення спорів до певного виду юрисдикції внаслідок недостатньої визначеності поняття сфери публічно-правових відносин.

14 липня 2007

Концепція реформування інституту адміністративної відповідальності в Україні

Проект, розглянутий і попередньо схвалений 12 липня 2007 року Комітетом з верховенства права Національної комісії зі зміцнення демократії та утвердження верховенства права

10 липня 2007

Реформа інституту адміністративної відповідальності в Україні - проблеми та варіанти їх вирішення

Одним із основних лейтмотивів попередньої національної конференції з адміністративного права (Сімферополь-Ялта, 2005 рік) стала думка про необхідність створення науково обґрунтованих основ для останніх революційних змін у сфері вітчизняної теорії адміністративного права – реформи інституту адміністративної відповідальності. Намагаючись реалізувати ці ідеї, Центр політико-правових реформ того ж року створив робочу групу з підготовки Концепції реформування інституту адміністративної відповідальності в Україні та нового Кодексу про адміністративні проступки.

9 липня 2007

Зміст та правова природа адміністративної відповідальності

Не буде помилковим твердження, що інститут адміністративної відповідальності в українському законодавстві та правовій науці залишається в своїй основі незмінним з часів існування Радянського Союзу. Він залишається «останнім бастіоном» в українському адміністративному праві, щодо змін якого відсутні концептуальні підходи. Це виглядає дивним з огляду на значні прогресивні кроки представників вітчизняної адміністративно-правової науки, спрямовані на європеїзацію адміністративного права, в тому числі за рахунок відродження окремих традицій дореволюційного російського адміністративного права, яке власне і формувалося в загальноєвропейському контексті.

8 липня 2007

Адміністративна відповідальність vs. адміністративна юстиція (спроба аналізу державної політики в сфері адміністративної відповідальності)

З кінця 1980-х років почалися процеси демократизації, зміни законодавства, які характеризують перехід від тоталітарної до правової держави. Не зважаючи на це, велика кількість питань донині регулюється за допомогою застарілого, радянського законодавства або законодавства, ідеологічно-правові основи якого були закладені в радянську добу. Складається ситуація, коли до одних відносин можна застосувати різні за змістом та часом виникнення правові норми. Такі механізми «поєднання непоєднаного» є характерними нині для сфери адміністративної відповідальності. Метою цієї публікації є намагання описати проблеми поєднання інституту адміністративної відповідальності та адміністративної юстиції в механізмі забезпечення правопорядку та врегулювання відносин між особою та державою. Оскільки залишення й надалі такого стану, на нашу думку, негативно впливатиме на додержання прав людини.   

5 липня 2007

Поняття адміністративної відповідальності та адміністративного правопорушення в сучасному українському праві

Не буде помилковим твердження, що інститут адміністративної відповідальності в українському законодавстві та правовій науці залишається в своїй основі незмінним з часів існування Радянського Союзу. Він залишається «останнім бастіоном» в українському адміністративному праві, щодо змін якого відсутні концептуальні підходи. Це виглядає дивним з огляду на прогресивні кроки вітчизняних представників адміністративно-правової науки, що спрямовані на відхід від радянського розуміння адміністративного права. Такий стан застарілості нинішнього домінуючого вчення про адміністративну відповідальність є характерним не тільки для України, а й для переважної більшості пострадянських країн-членів СНД. Єдиною суттєвою відмінністю можна назвати факт прийняття в цих країнах нових Кодексів про адміністративні правопорушення. Але новими вони можуть бути названі не з огляду на їхній зміст, а лише щодо часу їх прийняття – кінець 1990-х років і початок 2000-х років.

4 липня 2007

Безпека на дорогах vs конституційні права осіб (аналіз Закону про безпеку дорожнього руху)

24 вересня 2008 року Верховна Рада України схвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху». Ним передбачається внесення змін до Кримінального кодексу, Кодексу про адміністративні правопорушення, Бюджетного кодексу, Законів «Про міліцію», «Про дорожній рух», «Про автомобільний транспорт» та ін.

2 липня 2007

Принцип верховенства права і застосування адміністративних стягнень

«Принцип верховенства права: проблеми теорії та практики: у двох книгах / За заг. ред. Ю.С.Шемшученка; [ред. кол.: Ю.С. Шемшученко (голова)] / Книга друга: Принцип верховенства права у діяльності держави та в адміністративному праві / Відп. ред. В.Б. Авер’янов. – К.: Конус-Ю., 2008. – С.279-293.»