exit
search

Публічна адміністрація / Адміністративне деліктне право

Зауваження та пропозиції Центру політико-правових реформ щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо посилення адміністративної відповідальності за ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, міліції)» № 4962 від 12 липня 2016 року

12 вересня 2016

Проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо запровадження автоматизованої системи документообігу суду)» № 4000а від 15 липня 2016 року

Зауваження та пропозиції Центру політико-правових реформ щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо запровадження автоматизованої системи документообігу суду)» № 4000а від 15 липня 2016 року

9 вересня 2016

Проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та деяких законодавчих актів України щодо відповідальності пішоходів за користування засобами зв’язку» від 18 лютого 2016 року № 4100

Зауваження та пропозиції Центру політико-правових реформ щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та деяких законодавчих актів України щодо відповідальності пішоходів за користування засобами зв’язку» від 18 лютого 2016 року № 4100

8 вересня 2016

Проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо державних нагород)» від 29 січня 2016 року № 3847

Зауваження та пропозиції ЦППР щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо державних нагород)» від 29 січня 2016 року № 3847 

19 лютого 2016

«Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо уточнення порядку оскарження рішень в адміністративному судочинстві» від 15 грудня 2015 року № 3653

Загалом ідея забезпечення можливості здійснення касаційного оскарження постанов апеляційних судів у найбільш актуальних справах про адміністративні правопорушення є такою, що узгоджується з приписами Конституції України, нормами міжнародного законодавства, відповідає правовим позиціям Європейського суду з прав людини та спроможна забезпечити право особи на судовий захист, що в повній мірі узгоджується із принципом верховенства права та утвердженням правової держави.

19 лютого 2016

«Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо множинного громадянства)» від 24 листопада 2015 року № 3514

Адміністративно-деліктне ж (як власне і кримінальне) законодавство покликане забезпечувати виконання фізичними та юридичними особами своїх обов’язків, а також не порушувати своїми діями чи бездіяльністю прав, свобод і законних інтересів інших осіб, зміст яких визначений у регулятивному законодавстві.

19 лютого 2016

«Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення права на інформацію та права на звернення» від 19 листопада 2015 року № 3493

Загалом ідея запровадження однакового адміністративно-правового захисту права на звернення як фізичних, так і юридичних осіб заслуговує на увагу. Позитивно треба оцінити й намагання авторів законопроекту забезпечити дієвість такого захисту.

15 квітня 2013

Що робити водієві в разі незгоди з даішником - коментар Олександра Банчука

Про те, як водієві скористатися правом на юридичну допомогу в разі незгоди з даішником, йдеться в коментарі експерта Центру політико-правових реформ Олександра Банчука для УКРІНФОРМу

30 листопада 2012

Конференція щодо адміністративного права та юстиції

Експерти ЦППР Микола Хавронюк та Роман Куйбіда взяли участь в експертній конференції «Роль адміністративного права і юстиції в захисті прав людини» у місті Астана, Казахстан

14 липня 2007

Концепція реформування інституту адміністративної відповідальності в Україні

Проект, розглянутий і попередньо схвалений 12 липня 2007 року Комітетом з верховенства права Національної комісії зі зміцнення демократії та утвердження верховенства права

10 липня 2007

Реформа інституту адміністративної відповідальності в Україні - проблеми та варіанти їх вирішення

Одним із основних лейтмотивів попередньої національної конференції з адміністративного права (Сімферополь-Ялта, 2005 рік) стала думка про необхідність створення науково обґрунтованих основ для останніх революційних змін у сфері вітчизняної теорії адміністративного права – реформи інституту адміністративної відповідальності. Намагаючись реалізувати ці ідеї, Центр політико-правових реформ того ж року створив робочу групу з підготовки Концепції реформування інституту адміністративної відповідальності в Україні та нового Кодексу про адміністративні проступки.

9 липня 2007

Зміст та правова природа адміністративної відповідальності

Не буде помилковим твердження, що інститут адміністративної відповідальності в українському законодавстві та правовій науці залишається в своїй основі незмінним з часів існування Радянського Союзу. Він залишається «останнім бастіоном» в українському адміністративному праві, щодо змін якого відсутні концептуальні підходи. Це виглядає дивним з огляду на значні прогресивні кроки представників вітчизняної адміністративно-правової науки, спрямовані на європеїзацію адміністративного права, в тому числі за рахунок відродження окремих традицій дореволюційного російського адміністративного права, яке власне і формувалося в загальноєвропейському контексті.

8 липня 2007

Адміністративна відповідальність vs. адміністративна юстиція (спроба аналізу державної політики в сфері адміністративної відповідальності)

З кінця 1980-х років почалися процеси демократизації, зміни законодавства, які характеризують перехід від тоталітарної до правової держави. Не зважаючи на це, велика кількість питань донині регулюється за допомогою застарілого, радянського законодавства або законодавства, ідеологічно-правові основи якого були закладені в радянську добу. Складається ситуація, коли до одних відносин можна застосувати різні за змістом та часом виникнення правові норми. Такі механізми «поєднання непоєднаного» є характерними нині для сфери адміністративної відповідальності. Метою цієї публікації є намагання описати проблеми поєднання інституту адміністративної відповідальності та адміністративної юстиції в механізмі забезпечення правопорядку та врегулювання відносин між особою та державою. Оскільки залишення й надалі такого стану, на нашу думку, негативно впливатиме на додержання прав людини.   

5 липня 2007

Поняття адміністративної відповідальності та адміністративного правопорушення в сучасному українському праві

Не буде помилковим твердження, що інститут адміністративної відповідальності в українському законодавстві та правовій науці залишається в своїй основі незмінним з часів існування Радянського Союзу. Він залишається «останнім бастіоном» в українському адміністративному праві, щодо змін якого відсутні концептуальні підходи. Це виглядає дивним з огляду на прогресивні кроки вітчизняних представників адміністративно-правової науки, що спрямовані на відхід від радянського розуміння адміністративного права. Такий стан застарілості нинішнього домінуючого вчення про адміністративну відповідальність є характерним не тільки для України, а й для переважної більшості пострадянських країн-членів СНД. Єдиною суттєвою відмінністю можна назвати факт прийняття в цих країнах нових Кодексів про адміністративні правопорушення. Але новими вони можуть бути названі не з огляду на їхній зміст, а лише щодо часу їх прийняття – кінець 1990-х років і початок 2000-х років.

4 липня 2007

Безпека на дорогах vs конституційні права осіб (аналіз Закону про безпеку дорожнього руху)

24 вересня 2008 року Верховна Рада України схвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху». Ним передбачається внесення змін до Кримінального кодексу, Кодексу про адміністративні правопорушення, Бюджетного кодексу, Законів «Про міліцію», «Про дорожній рух», «Про автомобільний транспорт» та ін.

2 липня 2007

Принцип верховенства права і застосування адміністративних стягнень

«Принцип верховенства права: проблеми теорії та практики: у двох книгах / За заг. ред. Ю.С.Шемшученка; [ред. кол.: Ю.С. Шемшученко (голова)] / Книга друга: Принцип верховенства права у діяльності держави та в адміністративному праві / Відп. ред. В.Б. Авер’янов. – К.: Конус-Ю., 2008. – С.279-293.»

1 липня 2007

Право об административных нарушениях - опыт стран Западной и Восточной Европы, требования Европейского Суда по правам человека и стандарты Совета Европы

Материальное административно-деликтное законодательство стран Западной Европы Уголовному и административно-деликтному законодательству европейских государств «устоявшейся демократии» присуще чрезвычайное разнообразие урегулирования. Отличие проявляется в названии самых административных деликтов, их правовой принадлежности и соотношении с уголовно-наказуемыми деяниями, характеристиках субъектов ответственности, субъективной стороне соответствующих деликтов и следствиях совершения этих нарушений. Отличаются также формы и способы урегулирования ответственности за административные деликты.