exit
search

Новини, напрямки діяльності

Центр UA, Центр Протидії Корупції, Антомайдан, Центр політико-правових реформ звертаються до Президента з вимогою запобігти реваншу проросійських сил на виборах 2019 року, скасувавши гібридну пропорційно-мажоритарну виборчу систему. 

17 жовтня 2014

Суддівська протидія люстрації: залякування та блокування

Закон "Про відновлення довіри до судової системи" передбачив її розпуск та перезавантаження шляхом обрання нових членів. Але ці дії були заблоковані судом. У хід пішли не лише судові рішення, ініційовані людьми режиму Януковича, а й погрози з боку самих суддів на адресу наших експертів Романа Куйбіди і Максима Середи

11 жовтня 2014

Анонс прес-конференції “Перспектива безвізового режиму з ЄС в умовах унікального історичного вікна”

Захід відбудеться 12 березня 2014 року з 10.30 до 11.20 у в приміщенні інформаційного агентства “УНІАН”, за адресою вулиця Хрещатик 4, за підтримки Європейської програми Міжнародного фонду “Відродження”

11 жовтня 2014

Звикаймо: ані я тобі, ані ти мені!

В антикорупційній сфері з'являються тектонічні зрушення. 7 жовтня парламент прийняв ряд законопроектів (4 — за основу і ще один — у цілому), які у нашій державній усе ще ліліпутії видаються майже гулліверівськими. Які підстави так думати? Про це читайте в матеріалі директора з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколи Хавронюка у Дзеркалі тижня

8 жовтня 2014

Ігор Коліушко: «Країна задихається від відсутності комплексної реформи системи урядування»

Зміна посадовців у керівних органах влади не здатна покращити ситуацію з управлінням державою. Виправити ситуацію можна лише шляхом реформування системи виконавчої влади, яка стихійно виросла з пострадянських владних структур, та не є ефективною, - упевнений голова Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко. Інтерв'ю Юридичному віснику

7 жовтня 2014

Службовий вихід: спочатку - адмінреформа, потім - люстрація

Перш ніж звільняти старих чиновників, необхідно встановити нові правила їхнього набору. Інакше ті, що прийдуть на заміну, дуже швидко відтворять стару систему - пише голова Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко в журналі "Новое время"

7 жовтня 2014

Візит української громадськості до Ради Європи

Українська громадськість мала змогу бути присутньою під час засідань Парламентської асамблеї Ради Європи (ПАРЄ) присвяченої питанням «Протидії демонстрації неонацизму» та «Функціонуванню демократичних інституцій у Грузії», дебатам «Щодо кризи в Україні», а також на слуханнях Комітету з питань міграції, біженців та переміщених осіб на тему: «Ситуація щодо біженців і внутрішньо переміщених осіб в Україні».

6 жовтня 2014

Як провести реформу МВС і чому вона йде "зі скрипом"

Експерт Центру політико-правових реформ Олександр Банчук в ефірі Громадського телебачення розповів про останні новини у сфері проведення реформи органів внутрішніх справ.

3 жовтня 2014

У Міністерстві юстиції представлено законопроект щодо комплексної судової реформи

У рамках Всеукраїнського тижня правових знань «Подолання корупції в судовій системі» у Міністерстві юстиції відбулося обговорення проекту нової редакції Закону "Про судоустрій і статус суддів", який було напрацьовано Міністерством спільно з громадською ініціативою "Реанімаційний пакет реформ". Заступник голови правління ЦППР Роман Куйбіда представив основні ідеї законопроекту

1 жовтня 2014

Коментар Миколи Хавронюка щодо люстрації

Потрібно притягувати до кримінальної відповідальності злочинців, а не люструвати "мільйон". Аналіз експертів Закону "Про очищення влади" читаєте у матеріалі Racurs.ua 

29 вересня 2014

"Без реформ ми втратимо не тільки Донбас"

Питання реформ назрівало в Україні давно. Про реформування країни говорять всі, хто тільки може це робити. Зараз цю тему особливо розвивають кандидати у народні депутати, таким чином маніпулюючи вибором електорату. Однак окрім гучних заяв, до діла так і не доходить. Можливо, через те, що реформи відійшли на другий план через війну на Сході, а, можливо, вони нікому не вигідні. Інтрев'ю кореспондента «Вголосу» із Ігорем Коліушком про важливість проведення реформ в Україні і про те, чи реально їх проводити в умовах гібридної війни на Донбасі. Які реформи сьогодні є на часі, не зважаючи на те, що в Україні йде війна? І як, зрештою, проводити реформи у фактично воєнний час? По-перше, треба зрозуміти, за що ведеться ця війна. А ця війна з боку Росії проти України йде за те, щоб Україна не проводила реформ і не розвивалася. Тому, якщо ми не проводимо реформ, то ми, відповідно, програємо війну з Росією. Ми, в принципі, відстаємо, та й на Заході ми нікому не цікаві без реформ. Тому нам залишається або гнити і врешті-решт померти як держава, або зразу здатися Росії. Тож, якщо ми хочемо залишатися і розвиватися, ми повинні провести реформи. В першу чергу це реформа Кабінету міністрів та органів виконавчої влади. Друге – це реформа державної служби яка може бути поєднана з люстрацією, тобто люстрація може бути її елементом, але не навпаки. Третє – це децентралізація. Четверта – це судова реформа і її елементом може бути реформа прокуратури або окремо можна назвати реформу правоохоронних органів. Ну і знову ж таки – конституційна реформа. Вона, як правило, виноситься за дужки, але саме вона створює умови для тих чи інших реформ, вона, так би мовити, є елементом всіх тих реформ, які я перерахував. Крім того, треба реформувати економіку і розвивати галузі, маю на увазі і освіту, і охорону здоров’я та інші. Зрозуміло, що на фоні воєнних дій це робити складно. Але ми не маємо іншого виходу, ми мусимо це робити, причому мусимо це робити досить швидко, інакше не має заради чого і воювати. Чи підштовхне ратифікація Угоди про асоціацію впровадження реформ в Україні? Я сподіваюся на те, що підштовхне. Хоча реформи треба було і раніше проводити. Якщо вони не проводилися раніше, то може хоч тепер це буде відбуватися. Я цього не виключаю і сподіваюся, що певний імпульс наша влада від цього отримає. Зрештою ратифікація Угоди про асоціацію зобов’язує впроваджувати реформи. Однак, у нас було багато таких документів, які зобов’язували проводити реформи, але вони не проводилися. Тому відповідь тут неоднозначна. Але все ж таки сподіваємося, що імпульс буде і результат також. Пане Ігорю, розкажіть чим власне важлива децентралізація влади про яку всі так говорять? Децентралізація влади необхідна для того, щоб ми, як суспільство, почали розвиватися, бо за 23 роки нашої незалежності ми не спромоглися створити ефективний центральний уряд. А в умовах неефективного центрального уряду децентралізація – це єдиний спосіб отримати шанс розвиватися. Існує багато міфів, пов’язаних з децентралізацією. Хтось говорить, що децентралізація потрібна для того, щоб припинити війну на Донбасі. Це повна ахінея. Децентралізація не має жодного відношення до того, що відбувається на Сході. Більше того, поки на Донбасі не буде наведено  порядок, то там ніякої децентралізації проводити не потрібно. Тому я так критикував цей закон про особливий статус Донбасу. Але сьогодні децентралізація потрібна решті України, щоб створити умови, щоб енергія людей реалізовувалася не тільки раз в десять років на Майдані, а в щоденному житті для вирішення своїх проблем. Ви не схвалюєте прийняття закону, який надає Донбасу особливого статусу? З юридичної точки зору цей закон абсолютно не зрозумілий. Якщо б мене запитали, як його виконувати, то я б не мав відповіді на це запитання. Цей закон – як якийсь елемент позаправових відносин, якихось переговорів з Путіним, з терористами. Я не знаю, суспільству нічого не пояснили. Чому саме така редакція цього закону потрібна? Чому в ньому потрібно порушувати Конституцію України? Чому в ньому потрібно прописувати такі абсурдні з точки зору речі, як амністія для учасників подій, що відбулися в Донецькій і Луганській області. Яких подій? Коли відбулися? І так дальше. Я не розумію цього, тому і критикую. Чи будуть місцеві вибори на Донбасі 7 грудня легітимними, якщо голосування за цей закон проводилося, в такий, м’яко кажучи, дивний спосіб? Я вважаю, що голосування за цей закон проводилося не у відповідності з регламентом Верховної Ради. По-перше, не можна приймати закони на закритих засіданнях Верховної Ради. По-друге, цей закон не дає відповіді, на яку саметериторію він поширюється. І вже тепер пішли спекуляції. Якщо в проекті закону було чітку сказано, що цей закон поширюється на територію антитерористичної операції, то потім це замінили на те, що ВР пізніше визначиться на яку він все-таки територію поширюється. А  потім ще раз замінили взагалі на те, що керівник АТО визначить на яку територію він поширюється. Саме тому сьогодні одні говорять, що він поширюється на ту територію, яку не контролює українська влада, і не зрозуміло, як там проводити вибори і щось робити. А інші кажуть, що навпаки, він поширюється на ту територію, яка звільнена від терористів. І тоді не зрозуміло, чому там якесь місцеве самоврядування має всупереч Конституції затверджувати голів судів і керівників прокуратур, чому там не має функціонувати державна мова, чому там має бути якась народна міліція і чому там не мають діяти державні органи влади? Нічого не зрозуміло з цього закону. Поки що більше запитань, ніж відповідей. Як ви вважаєте, чи пропоновані урядом Яценюка закони і  програми є реформаторськими і чи новий уряд щось зробив на благо держави? Уряд Яценюка зробив дуже велику справу: він стримав ситуацію в Україні і забезпечив функціонування держави після подій лютого 2014 року. Це було дуже непросто – казна розграбована, апарат державної влади був чужий народу. Тому те, що вони стримали ситуацію і забезпечили функціонування держави і більше-менш стабільний режим роботи, це велика їхня заслуга. Що ж стосується реформ, то тут є проблеми. Деякі реформи готуються і проводяться, а деякі стратегічні реформи, на мій погляд, ігноруються. Насамперед проблема в тому, що прем’єр-міністр не хоче проводити реформу самого Кабміну та міністерств. А без цієї реформи ми не маємо шансів мати ефективну владу. Щодо підготовки реформи децентралізації, то тут багато зроблено, але все вперлося у внесення змін до Конституції. І на сьогодні так виглядає, що не має політичного рішення, що робити з цим. Також готується добрий закон про державну службу, як з один з елементів реформи державного управління, прийнято ряд законів про боротьбу з корупцією. Але сьогодні вже не має сподівань на цей склад парламенту, тому всі надії лише на новообрану Раду, бо для проведення реформ потрібні закони. Як Ви вважаєте, чи зможе проведення реформ зупинити війну? Протистояння на сході в короткостроковій перспективі не пов’язане з реформами, це речі паралельні. Але в довгостроковій перспективі, то, звичайно, що зупинить. Якщо ми  не проведемо реформи і не будемо розвиватися, то ми втратимо не тільки Донбас, а й інші регіони. Але якщо ми будемо розвиватися і матимемо успіх від проведення реформ, то до нас повернуться і Донбас, і Крим.

19 вересня 2014

Експерти РПР представили "Дорожню Карту Реформ для майбутнього парламенту"

18 вересня експерти РПР представили «Дорожню Карту Реформ для майбутнього парламенту», де визначено програмні документи у 20 найважливіших галузях, які потребують невідкладного реформування.

17 вересня 2014

Закон про «амністію» для «сепаратистів та терористів» незастосовний на практиці

На думку Миколи Хавронюка, найбільшою проблемою Закону "Про недопущення переслідування та покарання осіб – учасників подій на території Донецької та Луганської областей" є те, що його неможливо застосувати на практиці. Цю позицію підтримують також інші експерти

17 вересня 2014

Про «диктаторські» закони демократичної держави

12 серпня Верховна Рада без обговорення, поспіхом ухвалила три закони, що регламентують певні кримінально-процесуальні процедури та повноваження правоохоронних органів у районі проведення АТО. Закони можуть привести до грубого, масштабного порушення загальновизнаних міжнародних стандартів у сфері прав людини. Незважаючи на публічне засудження ухвалених законів правозахисниками та громадськими організаціями, вони набули чинності.

13 вересня 2014

Коліушко назвав чотири основних успіхи за 100 днів президентства Порошенка

Директор Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко нарахував чотири основні успіхи і не менше недопрацювань за 100 днів президентства Петра Порошенка. 

7 вересня 2014

Паспортне свавілля: коло замкнулося

Уряд і чиновники продовжують ставитися до видачі закордонного паспорта як до надприбуткового бізнесу. Чиновники, особливо ті, що контролюють ці фінансові потоки (і в МВС, і в Кабміні, і в парламенті), ніколи не захочуть втратити годівницю. І фактично у громадян немає іншого виходу, аніж обирати у Верховну Раду тих, хто чує суспільство...

1 вересня 2014

Актуальні проблеми системи державних закупівель за кошти бюджетів в Україні

Після понад дворічної перерви у законодавчому регулюванні конкурентності режиму здійснення державних видатків Україна запровадила концепцію конкурентного режиму взаємовідносин між потенційними постачальниками товарів, робіт та послуг – одержувачами бюджетних коштів

19 серпня 2014

Війна - не привід для диктатури: правозахисники попереджають про небезпеки у зв'язку із «законами 12 серпня»

Правозахисники стверджують: низка законів та законопроектів, які були прийняті 12 серпня, є потенційно небезпечними для громадян України та порушують національні та міжнародні норми законодавства.

1 серпня 2014

57 суддів, що забороняли майдани, можуть втратити мантії

Судді, які забороняли мирні зібрання в період Майдану, можуть втратити свої посади. До тимчасової спеціальної комісії з питань перевірки суддів судів загальної юрисдикції, створеної на підставі Закону про відновлення довіри до судової системи, подано заяви щодо перевірки 57 суддів. 

30 липня 2014

Україна: Стратегія Реформ

19-21 липня відбулася міжнародна практична конференція «Україна: Стратегія Реформ» мета якої - започаткувати ефективний механізм взаємодії влади, громадського суспільства та міжнародних донорів задля впровадження життєво важливих для України реформ

14 липня 2014

Техогляд європейського зразка: безпека без корупції

Обов’язковість технічного огляду для легкових автомобілів рано чи пізно треба повертати. При цьому, пам’ятаючи про попередній корупційний досвід та враховуючи кращі європейські практики, маємо обрати найкращий варіант для України.

10 липня 2014

Висновок щодо законопроекту про внесення змін до Конституції, поданого Президентом

Науковці та громадські експерти відзначаються як позитивні, так і негативні аспекти Законопроекту, однак загальний висновок полягає у необхідності його істотного концептуального та техніко-юридичного доопрацювання

3 липня 2014

Експерти закликають нову владу відмовитися від створення мега-бази даних про всіх громадян України

2 липня в офісі Уповноваженого ВР з прав людини відбулася прес-конференція на тему «Єдиний державний демографічний реєстр : старі застереження та нові загрози».

2 липня 2014

Ігор Коліушко: Україні потрібні децентралізація та створення системи якісного публічного урядування

Інтерв'ю з експерта з публічного права, голови правління Центру політико-правових реформ Ігоря Коліушка для інтернет-видання "Діалог"

1 липня 2014

Висновок на законопроект «Про запобігання корупції»

Висновок на проект Закону України «Про запобігання корупції», який ще обговорюється на сторінці Міністерства юстиції, розробелий експертом Центру політико правових реформ Миколою Хавронюком

27 червня 2014

Анонс прес-конференції на тему "Єдиний державний демографічний реєстр: старі застереження та нові загрози"

Етап, на якому перебуває створення Єдиного державного демографічного реєстру, а також виклики, які можуть постати перед Україною у зв’язку з його створенням, обговорюватиметься під час прес-зустрічі в Офісі Омбудсмана.

27 червня 2014

Експерти обговорили необхідні зміни до Конституції України для створення незалежного суду та прокуратури

26 червня у Великому конференц-залі НАН України експерти обговорили необхідні зміни до Конституції України для створення незалежного суду та прокуратури

27 червня 2014

З’їзд суддів не впорався з основною місією - Роман Куйбіда

Експерт "Центру політико-правових реформ" Роман Куйбіда вважає, що з'їзд суддів, який проходив у Києві 19-20 червня, не виконав свою основну місію, спрямовану на обрання нових членів Вищої Ради юстиції та Вищої кваліфікаційної комісії суддів. Натомість, делегати на з’їзді продемонстрували байдужість до очищення суддівського корпусу.

25 червня 2014

Експерти обговорять необхідні зміни до Конституції України для створення незалежного суду та прокуратури

Круглий стіл проводить Центр політико-правових реформ спільно з робочою групою з судової реформи і реформи прокуратури громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ»

20 червня 2014

Службовці райдержадміністрацій Тернопільщини вивчали способи поліпшення якості адміністративних послуг

17-18 червня 2014 року в Тернополі відбувся дводенний семінар-тренінг «Вдосконалення діяльності центру надання адміністративних послуг»

Архів