exit
search

Напрямки діяльності

Вже два роки, як в Україні діють конституційні зміни щодо правосуддя. Вони були націлені на зміцнення незалежності суддів та заклали для цього гарну юридичну основу, а також -  для очищення суддівського корпусу. Однак на практиці досягнення цих цілей зазнає невдачі.

24 листопада 2014

Тернистий шлях боротьби з експлуатацією дітей в Україні

За даними Міжнародної організації праці, наприкінці ХХ століття в усьому світі понад 250 мільйонів дітей віком від 5 до 14 років працювали попри законодавчу заборону та небезпеку цього явища. Близько половини з них працювали щодня протягом усього року. Дослідженням, проведеним Державним комітетом статистики України у співпраці з Міжнародною організацією праці, було встановлено, що в 1999 – 2000 роках середньомісячна чисельність працюючих дітей в Україні становила 456 тисяч осіб, із яких 48% – це діти у віці, у якому офіційно працювати заборонено

24 листопада 2014

Зміни до статей 150 і 150-1 Кримінального кодексу України: вдосконалення кримінального законодавства чи «крок вперед два назад»?

В даній статті проведений комплексний аналіз положень закону України від 5 липня 2011 року «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо злочинів проти волі, честі та гідності особи».

24 листопада 2014

Як законодавець намагався удосконалити ст. 306 КК України

У статті привертається увага до ситуації, яка склалася навколо ст. 306 КК України, у зв’язку з прийняттям ЗУ «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконний обіг наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, отруйних чи сильнодіючих речовин або отруйних чи сильнодіючих лікарських засобів і одурманюючих засобів» від 6 жовтня 2011 року № 3826-VI (далі – Закон № 3826-VI) та ЗУ «Про внесення зміни до статті 306 Кримінального кодексу України» від 4 листопада 2011 року № 4016-VI

23 листопада 2014

Український парламент і українська корупція

Микола Хавронюк виступив з лекцією на тему: "Український парламент і українська корупція" перед учасниками Четвертої щорічної міжнародної конференції «ПАРЛАМЕНТСЬКІ ЧИТАННЯ» 

23 листопада 2014

ЦППР пропонує зміни до законів про Кабмін і центральні органи влади

"Зробити це найкраще разом із формуванням нового складу Кабінету Міністрів, щоб нові посадовці зразу починали працювати по-новому, навіть не задумуючись, як це було раніше за пострадянськими стандартами", - вважає голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко.

21 листопада 2014

У Львові обговорили перспективи реформи місцевого самоврядування

Круглий стіл був проведений Центром досліджень місцевого самоврядування (Львів), Центром політико-правових реформ (Київ) за підтримки Асоціації міст України за фінансової підтримки Міжнародного Вишеградського Фонду

16 листопада 2014

Ігор Коліушко: Провести реальну децентралізацію, а не "лако-фарбове покриття"

Конституційна реформа відкриває ворота для всіх інших перетворень, що необхідні нашій країні, вважає Ігор Коліушко, експерт РПР, голова правління Центру політико-правових реформ. 

15 листопада 2014

Кримінальний процес: основні тенденції 2014 року і ТОП-10 очікуваних змін у 2015-му

Для вдосконалення кримінального процесу було б доцільно запровадити протягом 2015 року десять змін. Про це заявив експерт Центру політико-правових реформ Олександр Банчук, виступаючи на І Всеукраїнській конференції з кримінального права та процесу у Києві.

14 листопада 2014

Круглий стіл щодо місцевого самоврядування у Львові

Запрошуємо представників громадських організацій Західної України на круглий стіл «Громада: жити по-новому. Втілення перших кроків реформи місцевого самоврядування», який організовуємо разом із нашим партнером ЦДМС 20 листопада у Львові

12 листопада 2014

Корупція: Україна-Росія-Німеччина

7–8 листопада взяв участь в конференції з назвою «Немецко-русские Осенние встречи», що вже в 19-й раз організовували і провели Євангелічна Академія (Берлін) і громадська організація «Немецко-Русский обмен» (Берлін). Росіяни-підприємці, які працюють в Німеччині, бідкаються: «Дуже шкода, що у вас немає корупції і для отримання необхідного дозволу усім рівно треба чекати три тижні. В Росії я цю проблему вирішив би за три дні»

5 листопада 2014

Концепція запровадження інституту приватних виконавців

Виконання судових рішень за виконавчими документами становить в середньому менше 25%. Україна займає одне з перших місць за зверненнями до Європейського суду з прав людини у зв’язку з порушеннями прав людини на стадії виконання судових рішень. Запровадження інституту приватних виконавців може зарадити цій проблемі. Експерт ЦППР Борис Малишев розробив концепцію як це зробити

3 листопада 2014

6 листопада запрошуємо на обговорення нових можливостей в місцевому самоврядуванні громад в Луцьку

Запрошуємо громадські організації та фахівців місцевого самоврядування на круглий стіл 6 листопада 2014 року в Луцьку з теми «Громада: жити по-новому. Впровадження перших кроків реформи місцевого самоврядування».

31 жовтня 2014

Закон про кримінальну відповідальність у світлі новітніх подій: хто і що повинен роз'яснити?..

Поява нізвідки так званих «ДНР», «ЛНР», проекту «Новоросія», падіння літака MH17, російська військова агресія і війна, обстріл мирних поселень, утискання прав людини за національною ознакою у Криму, масові заходи за участю озброєних людей, спроби здійснення люстрації влади... Ці і пов’язані з ними інші події мають більш чи менш явне кримінальне вираження, отже, потребують кримінально-правової кваліфікації

31 жовтня 2014

Боротьбу з корупцією скасовано (на півроку)

На півроку залишено без жодного правового регулювання питання декларування доходів, видатків і майна, спеціальних перевірок державних службовців, одержання подарунків (пожертв), роботи близьких родичів на державній і суміжних службах, вирішення конфлікту інтересів, проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів, звільнення зі служби осіб, які вчинили корупційні правопорушення, та інше

29 жовтня 2014

У Львові пройшла осіння школа з кримінального процесу

З 24 до 26 жовтня 2014 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбулася осіння школа з кримінального процесу. Проведення школи відбулося за сприяння Офісу Координатора проектів ОБСЄ в Україні. 

19 жовтня 2014

За продажу голосу на виборах передбачена кримінальна відповідальність – коментар Ярини Журби

З набуттям чинності закону "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення виборчих прав громадян" продаж свого голосу на виборах стає злочином

17 жовтня 2014

Суддівська протидія люстрації: залякування та блокування

Закон "Про відновлення довіри до судової системи" передбачив її розпуск та перезавантаження шляхом обрання нових членів. Але ці дії були заблоковані судом. У хід пішли не лише судові рішення, ініційовані людьми режиму Януковича, а й погрози з боку самих суддів на адресу наших експертів Романа Куйбіди і Максима Середи

11 жовтня 2014

Анонс прес-конференції “Перспектива безвізового режиму з ЄС в умовах унікального історичного вікна”

Захід відбудеться 12 березня 2014 року з 10.30 до 11.20 у в приміщенні інформаційного агентства “УНІАН”, за адресою вулиця Хрещатик 4, за підтримки Європейської програми Міжнародного фонду “Відродження”

11 жовтня 2014

Звикаймо: ані я тобі, ані ти мені!

В антикорупційній сфері з'являються тектонічні зрушення. 7 жовтня парламент прийняв ряд законопроектів (4 — за основу і ще один — у цілому), які у нашій державній усе ще ліліпутії видаються майже гулліверівськими. Які підстави так думати? Про це читайте в матеріалі директора з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколи Хавронюка у Дзеркалі тижня

8 жовтня 2014

Ігор Коліушко: «Країна задихається від відсутності комплексної реформи системи урядування»

Зміна посадовців у керівних органах влади не здатна покращити ситуацію з управлінням державою. Виправити ситуацію можна лише шляхом реформування системи виконавчої влади, яка стихійно виросла з пострадянських владних структур, та не є ефективною, - упевнений голова Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко. Інтерв'ю Юридичному віснику

7 жовтня 2014

Службовий вихід: спочатку - адмінреформа, потім - люстрація

Перш ніж звільняти старих чиновників, необхідно встановити нові правила їхнього набору. Інакше ті, що прийдуть на заміну, дуже швидко відтворять стару систему - пише голова Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко в журналі "Новое время"

7 жовтня 2014

Візит української громадськості до Ради Європи

Українська громадськість мала змогу бути присутньою під час засідань Парламентської асамблеї Ради Європи (ПАРЄ) присвяченої питанням «Протидії демонстрації неонацизму» та «Функціонуванню демократичних інституцій у Грузії», дебатам «Щодо кризи в Україні», а також на слуханнях Комітету з питань міграції, біженців та переміщених осіб на тему: «Ситуація щодо біженців і внутрішньо переміщених осіб в Україні».

6 жовтня 2014

Як провести реформу МВС і чому вона йде "зі скрипом"

Експерт Центру політико-правових реформ Олександр Банчук в ефірі Громадського телебачення розповів про останні новини у сфері проведення реформи органів внутрішніх справ.

3 жовтня 2014

У Міністерстві юстиції представлено законопроект щодо комплексної судової реформи

У рамках Всеукраїнського тижня правових знань «Подолання корупції в судовій системі» у Міністерстві юстиції відбулося обговорення проекту нової редакції Закону "Про судоустрій і статус суддів", який було напрацьовано Міністерством спільно з громадською ініціативою "Реанімаційний пакет реформ". Заступник голови правління ЦППР Роман Куйбіда представив основні ідеї законопроекту

1 жовтня 2014

Коментар Миколи Хавронюка щодо люстрації

Потрібно притягувати до кримінальної відповідальності злочинців, а не люструвати "мільйон". Аналіз експертів Закону "Про очищення влади" читаєте у матеріалі Racurs.ua 

29 вересня 2014

"Без реформ ми втратимо не тільки Донбас"

Питання реформ назрівало в Україні давно. Про реформування країни говорять всі, хто тільки може це робити. Зараз цю тему особливо розвивають кандидати у народні депутати, таким чином маніпулюючи вибором електорату. Однак окрім гучних заяв, до діла так і не доходить. Можливо, через те, що реформи відійшли на другий план через війну на Сході, а, можливо, вони нікому не вигідні. Інтрев'ю кореспондента «Вголосу» із Ігорем Коліушком про важливість проведення реформ в Україні і про те, чи реально їх проводити в умовах гібридної війни на Донбасі. Які реформи сьогодні є на часі, не зважаючи на те, що в Україні йде війна? І як, зрештою, проводити реформи у фактично воєнний час? По-перше, треба зрозуміти, за що ведеться ця війна. А ця війна з боку Росії проти України йде за те, щоб Україна не проводила реформ і не розвивалася. Тому, якщо ми не проводимо реформ, то ми, відповідно, програємо війну з Росією. Ми, в принципі, відстаємо, та й на Заході ми нікому не цікаві без реформ. Тому нам залишається або гнити і врешті-решт померти як держава, або зразу здатися Росії. Тож, якщо ми хочемо залишатися і розвиватися, ми повинні провести реформи. В першу чергу це реформа Кабінету міністрів та органів виконавчої влади. Друге – це реформа державної служби яка може бути поєднана з люстрацією, тобто люстрація може бути її елементом, але не навпаки. Третє – це децентралізація. Четверта – це судова реформа і її елементом може бути реформа прокуратури або окремо можна назвати реформу правоохоронних органів. Ну і знову ж таки – конституційна реформа. Вона, як правило, виноситься за дужки, але саме вона створює умови для тих чи інших реформ, вона, так би мовити, є елементом всіх тих реформ, які я перерахував. Крім того, треба реформувати економіку і розвивати галузі, маю на увазі і освіту, і охорону здоров’я та інші. Зрозуміло, що на фоні воєнних дій це робити складно. Але ми не маємо іншого виходу, ми мусимо це робити, причому мусимо це робити досить швидко, інакше не має заради чого і воювати. Чи підштовхне ратифікація Угоди про асоціацію впровадження реформ в Україні? Я сподіваюся на те, що підштовхне. Хоча реформи треба було і раніше проводити. Якщо вони не проводилися раніше, то може хоч тепер це буде відбуватися. Я цього не виключаю і сподіваюся, що певний імпульс наша влада від цього отримає. Зрештою ратифікація Угоди про асоціацію зобов’язує впроваджувати реформи. Однак, у нас було багато таких документів, які зобов’язували проводити реформи, але вони не проводилися. Тому відповідь тут неоднозначна. Але все ж таки сподіваємося, що імпульс буде і результат також. Пане Ігорю, розкажіть чим власне важлива децентралізація влади про яку всі так говорять? Децентралізація влади необхідна для того, щоб ми, як суспільство, почали розвиватися, бо за 23 роки нашої незалежності ми не спромоглися створити ефективний центральний уряд. А в умовах неефективного центрального уряду децентралізація – це єдиний спосіб отримати шанс розвиватися. Існує багато міфів, пов’язаних з децентралізацією. Хтось говорить, що децентралізація потрібна для того, щоб припинити війну на Донбасі. Це повна ахінея. Децентралізація не має жодного відношення до того, що відбувається на Сході. Більше того, поки на Донбасі не буде наведено  порядок, то там ніякої децентралізації проводити не потрібно. Тому я так критикував цей закон про особливий статус Донбасу. Але сьогодні децентралізація потрібна решті України, щоб створити умови, щоб енергія людей реалізовувалася не тільки раз в десять років на Майдані, а в щоденному житті для вирішення своїх проблем. Ви не схвалюєте прийняття закону, який надає Донбасу особливого статусу? З юридичної точки зору цей закон абсолютно не зрозумілий. Якщо б мене запитали, як його виконувати, то я б не мав відповіді на це запитання. Цей закон – як якийсь елемент позаправових відносин, якихось переговорів з Путіним, з терористами. Я не знаю, суспільству нічого не пояснили. Чому саме така редакція цього закону потрібна? Чому в ньому потрібно порушувати Конституцію України? Чому в ньому потрібно прописувати такі абсурдні з точки зору речі, як амністія для учасників подій, що відбулися в Донецькій і Луганській області. Яких подій? Коли відбулися? І так дальше. Я не розумію цього, тому і критикую. Чи будуть місцеві вибори на Донбасі 7 грудня легітимними, якщо голосування за цей закон проводилося, в такий, м’яко кажучи, дивний спосіб? Я вважаю, що голосування за цей закон проводилося не у відповідності з регламентом Верховної Ради. По-перше, не можна приймати закони на закритих засіданнях Верховної Ради. По-друге, цей закон не дає відповіді, на яку саметериторію він поширюється. І вже тепер пішли спекуляції. Якщо в проекті закону було чітку сказано, що цей закон поширюється на територію антитерористичної операції, то потім це замінили на те, що ВР пізніше визначиться на яку він все-таки територію поширюється. А  потім ще раз замінили взагалі на те, що керівник АТО визначить на яку територію він поширюється. Саме тому сьогодні одні говорять, що він поширюється на ту територію, яку не контролює українська влада, і не зрозуміло, як там проводити вибори і щось робити. А інші кажуть, що навпаки, він поширюється на ту територію, яка звільнена від терористів. І тоді не зрозуміло, чому там якесь місцеве самоврядування має всупереч Конституції затверджувати голів судів і керівників прокуратур, чому там не має функціонувати державна мова, чому там має бути якась народна міліція і чому там не мають діяти державні органи влади? Нічого не зрозуміло з цього закону. Поки що більше запитань, ніж відповідей. Як ви вважаєте, чи пропоновані урядом Яценюка закони і  програми є реформаторськими і чи новий уряд щось зробив на благо держави? Уряд Яценюка зробив дуже велику справу: він стримав ситуацію в Україні і забезпечив функціонування держави після подій лютого 2014 року. Це було дуже непросто – казна розграбована, апарат державної влади був чужий народу. Тому те, що вони стримали ситуацію і забезпечили функціонування держави і більше-менш стабільний режим роботи, це велика їхня заслуга. Що ж стосується реформ, то тут є проблеми. Деякі реформи готуються і проводяться, а деякі стратегічні реформи, на мій погляд, ігноруються. Насамперед проблема в тому, що прем’єр-міністр не хоче проводити реформу самого Кабміну та міністерств. А без цієї реформи ми не маємо шансів мати ефективну владу. Щодо підготовки реформи децентралізації, то тут багато зроблено, але все вперлося у внесення змін до Конституції. І на сьогодні так виглядає, що не має політичного рішення, що робити з цим. Також готується добрий закон про державну службу, як з один з елементів реформи державного управління, прийнято ряд законів про боротьбу з корупцією. Але сьогодні вже не має сподівань на цей склад парламенту, тому всі надії лише на новообрану Раду, бо для проведення реформ потрібні закони. Як Ви вважаєте, чи зможе проведення реформ зупинити війну? Протистояння на сході в короткостроковій перспективі не пов’язане з реформами, це речі паралельні. Але в довгостроковій перспективі, то, звичайно, що зупинить. Якщо ми  не проведемо реформи і не будемо розвиватися, то ми втратимо не тільки Донбас, а й інші регіони. Але якщо ми будемо розвиватися і матимемо успіх від проведення реформ, то до нас повернуться і Донбас, і Крим.

19 вересня 2014

Експерти РПР представили "Дорожню Карту Реформ для майбутнього парламенту"

18 вересня експерти РПР представили «Дорожню Карту Реформ для майбутнього парламенту», де визначено програмні документи у 20 найважливіших галузях, які потребують невідкладного реформування.

17 вересня 2014

Закон про «амністію» для «сепаратистів та терористів» незастосовний на практиці

На думку Миколи Хавронюка, найбільшою проблемою Закону "Про недопущення переслідування та покарання осіб – учасників подій на території Донецької та Луганської областей" є те, що його неможливо застосувати на практиці. Цю позицію підтримують також інші експерти

17 вересня 2014

Про «диктаторські» закони демократичної держави

12 серпня Верховна Рада без обговорення, поспіхом ухвалила три закони, що регламентують певні кримінально-процесуальні процедури та повноваження правоохоронних органів у районі проведення АТО. Закони можуть привести до грубого, масштабного порушення загальновизнаних міжнародних стандартів у сфері прав людини. Незважаючи на публічне засудження ухвалених законів правозахисниками та громадськими організаціями, вони набули чинності.

Архів