Новини, напрямки діяльності
2 червня 2016 року Верховна Рада ухвалила зміни до Конституції в частині правосуддя. Якщо зміни до Конституції будуть деталізовані у відповідних законах, це дасть шанс на проведення повномасштабної судової реформи в інтересах суспільства. Того ж дня 2 червня Рада вже зробила перший крок на цьому шляху, прийнявши нову редакцію закону про судоустрій та статус суддів, який має імплементувати конституційні зміни.
У Хмельницькому ділилися досвідом розвитку належних ЦНАП
28 вересня 2016 року у м. Хмельницький відбувся семінар «Діяльність ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг». Захід організовано Центром політико-правових реформ, Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Хмельницькою обласною державною адміністрацією.
Рівень готовності політичних партій до впровадження нового законодавства про фінансування політичних партій
Однією з цілей моніторингу імплементації нових правил фінансування політичних партій, що наразі проводиться Центром політико-правових реформ за фінансової підтримки Ради Європи, є встановлення рівня готовності політичних партій до впровадження нового законодавства щодо їх фінансування.
Борги міністра Авакова українському суспільству
"Декларації", що їх неодноразово проголошував міністр внутрішніх справ Арсен Аваков про нові форми роботи поліції, та його справжні рішення як міністра – у реальному житті жодним чином не перетнулися. Про це пише експерт ЦППР Олександр Банчук у колонці на Українській правді
Щоби судова реформа відбулася, потрібно ухвалити ще низку законопроектів
Законодавчі зміни у сфері правосуддя не можна обмежити лише прийнятими законами, попереду Парламент чекає ще 5 таких же потужних кроків уперед. Про це розповів заступник голови правління Центру політико-правових реформ, експерт з судової реформи Реанімаційного Пакету Реформ Роман Куйбіда під час круглого столу на тему: «Судова реформа: за півкроку чи напівкрок».
Інфографіка "Прозорі фінанси політичних партій: де шукати?"
Нормативна база. Що цікавить. Де дивитися.
(Не)доступність адмінпослуг, або Чому центр Парцхаладзе кращий за центр Саакашвілі
Влітку 2016 року Київська обласна державна адміністрація відкрила документ-сервіс "Готово". Чудова будівля, розумне облаштування робочого простору для обслуговування громадян, приязний персонал. Відкритий на рік раніше, восени минулого року, Центр адмінпослуг в Одесі (який ще неформально називають "Центром Саакашвілі"), має приблизно ті ж самі характеристики.
Центр політико-правових реформ оголошує конкурс на нову посаду медіа-менеджера (м. Київ)
У зв’язку з наміром ЦППР підвищити свою комунікаційну активність, оголошено конкурс на нову посаду комунікаційного менеджера з місцем роботи в м. Києві.
Проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо посилення адміністративної відповідальності за ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, міліції)» № 4962 від 12 липня 2016 року
Зауваження та пропозиції Центру політико-правових реформ щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо посилення адміністративної відповідальності за ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, міліції)» № 4962 від 12 липня 2016 року
У Кропивницькому обговорювали як покращити діяльність ЦНАП області
14 вересня 2016 року у м. Кропивницький відбувся семінар «Діяльність ЦНАП як інтегрованого офісу та децентралізація повноважень з надання адміністративних послуг». Захід організовано Центром політико-правових реформ, Центром досліджень місцевого самоврядування (м. Львів) та Кіровоградською обласною державною адміністрацією.
Основні новели Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції»
8 жовтня 2015 року Верховною Радою України було прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» (далі – Закон), який, за нашим переконанням, має відіграти ключову роль у подальшому розвиту українського парламентаризму.
Які сюрпризи чекають громадян у законопроекті «Про Конституційний Суд»?
12 вересня у Києві відбувся «круглий стіл» на тему «Конституційний Суд України: імплементація конституційних змін», організований Центром політико-правових реформ(ЦППР), Реанімаційним пакетом реформ (РПР) за підтримки спільного проекту Європейського Союзу та Ради Європи «Консолідація розробки реформи у сфері юстиції в Україні» .
Чому в бійках на Святошині винний Міністр юстиції
Міністерство юстиції вже півтора роки гальмує внесення до парламенту законопроекту "Про адміністративну процедуру". Законопроект готувався більше 16 років спеціальною робочою групою. Наприкінці 2014 року він отримав позитивний висновок спеціальних європейських експертів (Програми ЄС SIGMA). І за ухвалення цього закону ЄС хоч зараз готовий давати дармові десятки мільйонів євро Україні, бо хоче зрозумілих правил.
Проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо запровадження автоматизованої системи документообігу суду)» № 4000а від 15 липня 2016 року
Зауваження та пропозиції Центру політико-правових реформ щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо запровадження автоматизованої системи документообігу суду)» № 4000а від 15 липня 2016 року
ЦППР запрошує обговорити імплементацію конституційних змін: конкурс на суддів КСУ і впровадження конституційної скарги
Круглий стіл «Конституційний Суд України: імплементація конституційних змін» відбудеться 12 вересня 2016 р. з 13-30 до 18-00 м. Київ, готель «Президент» (вул. Госпітальна, 12), зал «Європейський»
Висновок ЦППР щодо закону про «партійну диктатуру» для Конституційного Суду
Конституційний Суд відкрив провадження щодо змін до Закону "Про вибори народних депутатів" за конституційним поданням народних депутатів (http://ccu.gov.ua:8080//doccatalog/document?id=305564), якими дозволили політичним партіям змінювати виборчі списку після встановлення результатів виборів. Експерти Центру політико-правови реформ сформували і переслали свою позицію до Конституційного Суду.
Проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та деяких законодавчих актів України щодо відповідальності пішоходів за користування засобами зв’язку» від 18 лютого 2016 року № 4100
Зауваження та пропозиції Центру політико-правових реформ щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та деяких законодавчих актів України щодо відповідальності пішоходів за користування засобами зв’язку» від 18 лютого 2016 року № 4100
Проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо державних нагород)» від 29 січня 2016 року № 3847
Зауваження та пропозиції ЦППР щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо державних нагород)» від 29 січня 2016 року № 3847
Системи добору на суддівські посади у Великобританії. Як можна використати британський досвід для України?
У червні 2016 року Верховна Рада України прийняла два фундаментальні законодавчі акти у судовій сфері: Закон про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя), а також Закон «Про судоустрій і статус суддів» у новій редакції. Однією з цікавих новел законодавства є перспектива створення в Україні Вищого корупційного суду як суду першої інстанції у справах про високопосадову корупцію. Але, сказавши «А», законодавець не зробив наступного кроку й фактично відклав створення цього суду на невизначений строк. Адже чинним законом не передбачено ані вимог до майбутніх суддів, ані особливого процесу добору суддів, не визначено також додаткових гарантій незалежності для суддів, підвищених зарплат і інших гарантій, необхідних для того, щоб новостворений суд став дійсно ефективним.
Співвідношення права на свободу мирних зібрань з суміжними правами
Право на свободу мирних зібрань за своєю природою є спорідненим з правами на свободу вираження поглядів, преси, асоціацій, правом на колективне звернення (петицію) та з іншими правами, використання яких спрямоване на вираження комунікації особи з суспільством чи державою.
Перетворення права на мирні зібрання з моральної категорії на суб'єктивне право
Право на свободу мирних зібрань є одним із фундаментальних прав у демократичному суспільстві та складає його основу. Однак, незважаючи на давні коріння цього явища, ні зібрання як такі, ні право на мирні зібрання не були достатньо досліджені. Британський дослідник Д. Мед зауважив, що важко порахувати кількість книжок в англомовному світі, написаних щодо права на свободу слова. Натомість щоб порахувати кількість книжок щодо тематики протестів і зібрань, імовірно, не потрібно буде використовувати навіть пальці обох рук. Дуже мало досліджень присвячено історичному розвитку права на мирні зібрання, а також його становленню як суб’єктивного права. Одним із завдань статті є спроба заповнити прогалини в цій сфері.
Вийшла друком книга Юрія Панейка «Наука адміністрації й адміністративного права»
Ця книга відкриває читачеві досі невідому в Україні спадщину видатного вченого-правника, конституціоналіста й адміністративіста, сина Української землі — Юрія Лукича Панейка.
Методологія проведення громадської антикорупційної експертизи
Удосконалена Методологія, розроблена з урахуванням сучасного зарубіжного досвіду, а також окремих положень Методології проведення антикорупційної експертизи (затв. наказом МЮ України від 23.06.2010 № 1380/5) і Методології проведення громадської антикорупційної експертизи: загальні засади (виданої у 2012 р. за підтримки Програми розвитку ООН).
Узурпація влади — хвороба українських президентів, або 10 фактів президенства Порошенка
Петро Порошенко в своїй передвиборній програмі "Жити по-новому" наголошував: "Не претендуватиму на повноваження більші, ніж ті, на які ви мене оберете". Але перші два роки роботи Президента на посаді свідчать, що реалії життя і проголошені передвиборчі обіцянки розходяться.
Центр політико-правових реформ оголошує конкурс на нову посаду керівника освітніх ініціатив
Оголошується конкурс на зайняття посади керівника освітніх ініціатив з місцем роботи у м. Києві.
Оголошено конкурс на посади чотирьох експертів Центру політико-правових реформ (м. Київ)
У зв’язку з реорганізацією та розширенням сфери діяльності, проведеними Правлінням Центру політико-правових реформ, оголошується конкурс на зайняття чотирьох посад експертів у відділі конституційної та адміністративної реформи
Центр політико-правових реформ реорганізувався
Правління ЦППР ухвалило рішення щодо реорганізації нашого аналітичного центру та розширення напрямків його діяльності.