exit
search

Напрямки діяльності

Звернення Центру політико-правових реформ, Української Гельсінської спілки з прав людини, Лабораторії законодавчих ініціатив є відкритим для приєднання. Читати далі

29 серпня 2012

Євро-2012, імідж влади та… біотуалети, або як суди розуміють свободу мирних зібрань

Ми вибрали цитати з судових рішень про заборону мирних зібрань, які можуть зайняти гідне місце у рубриці «Сміхопруденція». Це свідчить про те, що судді не позбавлені почуття гумору. Водночас сумно, що це почуття вони демонструють у рішеннях, якими обмежують права та свободи людини.

29 серпня 2012

З чого складається держава?

Точніше з кого? З людей. Вона складається з людей, котрі їй (чи в ній) служать. Хто ж ці люди, які служать державі? Скільки їх в Україні? Скільки їх було раніше, в часи Української РСР? Скільки їх є в інших державах? Скільки їх має бути, аби держава функціонувала найефективніше? На ці та деякі інші запитання

29 серпня 2012

Цінність наукового коментарю: у чому вона полягає?

Тези виступу директора з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколи Хавронюка під час круглого столу з експертного обговорення нового Кримінального процесуального кодексу України.

29 серпня 2012

Новий КПК повинен полегшити життя підприємцям – коментар Олександра Банчука

У новому КПК будь-яке обмеження прав особи, в тому числі суб’єкта підприємницької діяльності, може бути тільки за рішенням суду і слідчого судді. Строки розслідування обмежені шістьма місяцями, що має дисциплінувати органи обвинувачення. Разом з тим, прогалиною, яка не дозволяє ефективно захищати права підприємців, є відсутність механізмів компенсації завданої шкоди.

29 серпня 2012

«ПРАВОПРОКУРОРРЯ», або деякі проблеми угоди про визнання винуватості

До цього часу ми мали правосуддя у кримінальних справах – лише суд вирішував, звільнити підсудного від покарання чи застосувати до нього покарання і яке саме. Віднині матимемо і «правопрокурорря», коли у більшості кримінальних проваджень право вирішувати ці питання надано прокурору, а суд лише має фіксувати факт досягнення угоди між прокурором та підозрюваним чи обвинуваченим про визнання винуватості.

29 серпня 2012

Страшне перо не в гусака, або як суди забороняють мітинги

Колись у журналі "Перець" була рубрика "Страшне перо не в гусака", де розміщувалися різноманітні рукописні "ляпи". Сьогодні лаври цього славетного сатиричного видання могли б приміряти на себе українські суди. Вони видають десятки, сотні найкарколомніших рішень - аби заборонити українцям мітингувати. Таланту окремих служителів Феміди позаздрили б навіть Остап Вишня чи Микола Гоголь. Проте... Це було б смішно, якби не так сумно.

29 серпня 2012

Обговорення проблематики громадської антикорупційної експертизи

"Положення статті 15 Закону "Про засади запобігання і протидії корупції" жодним чином не обмежують ні окремих фізичних і юридичних осіб, ні об'єднання громадян в їхньому прагненні проводити антикорупційні експертизи законодавчих актів. Ми живемо у вільній демократичній країні і маємо право робити все, що не обмежує права інших" - про це та інше зазначив Микола Хавронюк на круглому столі "Громадська антикорупційна експертиза: реалії сьогодення, перспективи розвитку".

29 серпня 2012

Мовний закон принесе користь лише російській мові - коментар Романа Куйбіди

Підписання Президентом України Віктором Януковичем "мовного" закону є ознакою недалекоглядності вищого державного керівництва, адже закон не набуде чинності повною мірою, а тому й не задовольнить національні меншини, а українській як державній мові та мові міжнаціонального спілкування лише завдасть шкоди

29 серпня 2012

Президент України підтримує кардинальну реформу прокуратури

У щорічному посланні Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України в 2012 році знайшлося місце і питанню реформи прокуратури.

28 серпня 2012

Правовий висновок ЦППР щодо закону "Про засади державної мовної політики"

Нелегітимність ухвалення цього закону і його неконституційний зміст переконують у недопустимості підписання законопроекту і введення його в дію як закону. Про це йдеться у правовому висновку Центру.

26 серпня 2012

З чого складається держава?

Точніше з кого? З людей. Вона складається з людей, котрі їй (чи в ній) служать. Хто ж ці люди, які служать державі? Скільки їх в Україні? Скільки їх було раніше, в часи Української РСР? Скільки їх є в інших державах? Скільки їх має бути, аби держава функціонувала найефективніше? Раніше було опубліковано коротку версію досліження Миколи Хавронюка, що дає відповідь на усі ці запитання. До вашої уваги повна версія. 

Архів