exit
search

Конституціоналізм / Права людини

Право на свободу мирних зібрань за своєю природою є спорідненим з правами на свободу вираження поглядів, преси, асоціацій, правом на колективне звернення (петицію) та з іншими правами, використання яких спрямоване на вираження комунікації особи з суспільством чи державою.  

18 березня 2013

Свобода мирних зібрань - 2012: випробування судами

2012 рік характеризувався зростанням громадської активності. Приводів лише додалося: ув’язнення Юлії Тимошенко, проведення чемпіонату Європи з футболу, вибори до парламенту. На жаль, у 2012 р. ситуація з мирними зібраннями в Україні не лише не покращилася, а суттєво погіршилася

26 лютого 2013

Захист персональних даних у ЄС: настав час змін

У січні 2012 року Єврокомісія запропонувала два вагомі законодавчі акти. Перший з них стосується захисту прав осіб під час обробки та вільного переміщення їх персональних даних (Генеральний регламент із захисту персональних даних). Другий акт розроблений для захисту особистих прав у ході обробки персональних даних компетентними органами, з метою запобігання, розслідування, виявлення кримінальних злочинів, висунення звинувачень у їх вчиненні, або при виконанні кримінальних покарань, та при вільному переміщенні цих даних

21 лютого 2013

Рейтинг судових рішень 2012 року, найбільш знакових для захисту прав людини

Перше місце посіла постанова Херсонського окружного адміністративного суду, яка стосувалася свободи мирних зібрань (суддя Анісімов О.В.).

18 лютого 2013

ЦППР оприлюднить рейтинг судових рішень, важливих для захисту прав людини

Рейтинг сформований експертами правозахисних організацій та аналітичних центрів. Одним із його завдань є підтримка добросовісних суддів у їхньому прагненні утверджувати верховенство права і права людини

30 січня 2013

ЦППР готує рейтинг найважливіших судових рішень для захисту прав людини

Ми звикли критикувати суди за недолугі і свавільні рішення. Але багато з нас зіштовхувалися із ситуацією, коли суд стає на бік людини. Такі судові рішення також потребують широкої популяризації. Судді, які їх ухвалюють, повинні відчувати підтримку суспільства 

28 січня 2013

Правовий статус державного органу з захисту персональних даних: досвід країн ЄС

Захист персональних даних має бути всебічним, і включати захист від посягань не тільки з боку пересічних фізичних і юридичних осіб, а й з боку владних посадовців. Ефективний захист може забезпечити лише по-справжньому незалежний орган влади, позбавлений усіх форм впливу на нього (як прямих, так і непрямих)...

22 січня 2013

Кількість судових заборон мирних зібрань у 2012 році значно зросла

Кількість судових заборон мирних зібрань у 2012 р. порівно з попереднім роком зросла більш ніж на третину, а порівняно з 2009 роком - у чотири з половиною рази

14 вересня 2012
14 вересня 2012

Громадські організації закликають політиків захистити свободу мирних зібрань в Україні

Тенденція до збільшення кількості судових заборон проводити мирні зібрання в Україні та зростання кількості притягнутих до адміністративної відповідальності осіб за порушення порядку організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій є предметом занепокоєння громадських організацій.

29 серпня 2012

Звернення представників громадянського суспільства щодо недопустимості підписання мовного закону

Звернення Центру політико-правових реформ, Української Гельсінської спілки з прав людини, Лабораторії законодавчих ініціатив є відкритим для приєднання. Читати далі

29 серпня 2012

Страшне перо не в гусака, або як суди забороняють мітинги

Колись у журналі "Перець" була рубрика "Страшне перо не в гусака", де розміщувалися різноманітні рукописні "ляпи". Сьогодні лаври цього славетного сатиричного видання могли б приміряти на себе українські суди. Вони видають десятки, сотні найкарколомніших рішень - аби заборонити українцям мітингувати. Таланту окремих служителів Феміди позаздрили б навіть Остап Вишня чи Микола Гоголь. Проте... Це було б смішно, якби не так сумно.

29 серпня 2012

Мовний закон принесе користь лише російській мові - коментар Романа Куйбіди

Підписання Президентом України Віктором Януковичем "мовного" закону є ознакою недалекоглядності вищого державного керівництва, адже закон не набуде чинності повною мірою, а тому й не задовольнить національні меншини, а українській як державній мові та мові міжнаціонального спілкування лише завдасть шкоди

28 серпня 2012

Правовий висновок ЦППР щодо закону "Про засади державної мовної політики"

Нелегітимність ухвалення цього закону і його неконституційний зміст переконують у недопустимості підписання законопроекту і введення його в дію як закону. Про це йдеться у правовому висновку Центру.

12 липня 2012

Свобода мирних зібрань - вимір адміністративних судів

Результати дослідження практики адміністративних судів у справах про обмеження права на мирні зібрання за 2009-2011 роки. Завантажити

26 червня 2012

Звернення громадських організацій України щодо пріоритетів головування України в ОБСЄ у 2013 році

Ми, представники організацій громадянського суспільства України, вважаємо, що визначення урядом пріоритетів головування має відбуватися виключно як результат консультацій із громадськістю, як це й передбачено чинним законодавством.

22 червня 2012

Євро-2012. Темна сторона медалі

“Під шумок” Євро-2012 влада намагається обмежити базові права людини, зокрема право на мирні зібрання. Cтаном на 20 червня ми віднайшли 11 рішень українських судів, які обмежували це право.

11 червня 2012

Влада готує наступ на права людини під приводом боротьби із тероризмом – коментар Романа Куйбіди

Президентcький указ щодо посилення боротьби з тероризмом свідчить про черговий наступ на права людини.

8 червня 2012

Проект №2450 (new edition) – чи зміниться ставлення органів влади до свободи мирних зібрань?

Проект Закону «Про порядок організації і проведення мирних заходів», названий кодовим словом «Проект №2450», за чотири роки у парламенті пережив досить складну історію і здобув у громадськості репутацію репресивного інструменту. Чи подолає новий варіант цього проекту негативний стереотип?

13 лютого 2012

Україна і верховенство права: вихід є?

Конституційний Суд прийняв два неоднозначні рішення, якими фактично надав право Кабміну ігнорувати положення законів України у сфері соціального захисту. По-перше, така позиція Суду несе потенційну загрозу незахищеним верствам населення. По-друге, вона перевертає все дотеперішнє розуміння права, зокрема ієрархії законодавчих актів.

2 лютого 2012

Влада збалансовує бюджет шляхом ігнорування законів про соціальний захист

Рішеннями від 26 грудня 2011 року № 20-рп/2011 та від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 Конституційний Суд України фактично визнав конституційне право громадян України на соціальний захист декларацією та надав право Кабінету Міністрів України ігнорувати положення законів України у сфері соціального захисту.

24 січня 2012

Захист прав людини від порушень вищими органами влади є неефективним - результати конференції

Експерти виділяють тенденцію до створення судами штучних бар'єрів для задоволення вимог позивачів до вищих органів влади та звертають увагу на самоусування Конституційного Суду від розгляду гострих питань, вирішення яких не допустило б зловживань з боку вищих органів державної влади.

21 грудня 2011

Судовий захист прав і свобод осіб від порушень з боку вищих органів влади

Про основні перешкоди, що унеможливлюють або обмежують судовий захист прав і свобод осіб від порушень з боку вищих органів влади у конституційному та адміністративному правосудді. 

14 грудня 2011

Суди створюють штучні бар’єри для захисту прав громадян від порушень вищими органами влади

Сьогодні в УНІАН відбулась прес-конференція, на якій експери ЦППР оприлюднили результати моніторингу ефективності судового захисту конституційних прав громадян від посягань з боку вищих органів влади протягом останніх двох років.