exit
search

Конституціоналізм

Вчора, 6 грудня, Центр політико-правових реформ та Міжнародна фундація виборчих систем (IFES) провели брейн-ринг для 2-х команд помічників народних депутатів та команди Секретаріату Конституційного Суду України. Ведучому та суддям вдалося привернути увагу гравців і зокрема до неконституційного Закону «Про всеукраїнський референдум», який досі є чинним та загрожує демократії в Україні

30 травня 2014

Право на свободу мирних зібрань через призму практики Європейського Суду з прав людини

У статті проаналізовано практику Європейського Суду з прав людини щодо справ, які випливають із статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (Свобода зібрань та об’єднання)

28 травня 2014

Чи має моральне право Верховна Рада цього скликання міняти Конституцію?

Парламент цього скликання прийняв масу антиконституційних законів та загалом показав себе як надійний інструмент в руках узурпатора Януковича. То чи цим людям вносити зараз зміни до Конституції? А якщо так, то які правки у тексті головного закону потрібні, щоб об'єднати Україну зараз?

13 травня 2014

Суд нарешті визнав, що заборона Майдану була незаконною

П’ять місяців знадобилося українській Феміді, щоб скасувати заборону Майдану. Текст постанови ВАСУ днями з’явився у Єдиному реєстрі судових рішень.

13 травня 2014

Запрошуємо взяти участь у Всеукраїнському конкурсі студентських есе «Європейський вектор конституційної і судової реформ»

Центр політико-правових реформ у рамках проекту «Спідометр "Україна - ЄС": конституційна і судова реформи» оголошує Конкурс студентських есе «Європейський вектор конституційної і судової реформ»

6 травня 2014

Свобода мирних зібрань у практиці адміністративних судів

Аналітичний огляд судової практики за 2010-2014 роки підготували експерти Центру політико-правових реформ Роман Куйбіда та Максим Середа

30 квітня 2014

Громадські експерти пропонують механізм, як запобігти узурпації влади в Україні

Громадські фахівці-конституціоналісти підготували рекомендації для законодавців щодо змін, які необхідно здійснити, аби запобігти узурпації влади в Україні парламентом чи президентом

28 квітня 2014

Прес-анонс: експерти та науковці представлять журналістам своє бачення конституційної реформи

Півтора місяці тому Верховна Рада створила Тимчасову спеціальну комісію з підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції. До цього часу жодного результату представлено не було. Проте, свій варіант конституційних змін підготували провідні громадські експерти-конституціоналісти та науковці

25 квітня 2014

Конституційна самоорганізація

Повалити погане, свавільне правління – це лише перший крок. Він не веде до автоматичних змін. Збудувати в державі добре, правдиве правління на основі правового порядку – ось кінцева мета, заради якої все й починалося. Краса Української революції може бути увіковічена лише досягненням її кінцевої мети

19 квітня 2014

Проведення всеукраїнського референдуму 25 травня є нелегітимним - Юлія Кириченко

Втім, провести референдум можливо разом із достроковими парламентськими виборами.

18 квітня 2014

Пропозиції науковців та громадськості щодо конституційних змін

Пропонуємо до обговорення консолідовану поріняльну таблицю конституційних змін, яка є проміжним результатом роботи трьох науково-громадських груп

17 квітня 2014

Прес-конференція «Міраж Всеукраїнського референдуму»

18 квітня у «Главкомі» відбулася прес-конференція, на якій  Юлія Кириченко та Ігор Когут обгрунтували позицію щодо недоцільності з політичної точки зору та неможливості - з правової, провести всеукраїнський референдум разом з достроковими президентськими виборами 25 травня

16 квітня 2014

Звернення коаліції «За чесний референдум» до Верховної Ради з приводу ініціювання Головою Верховної Ради всеукраїнського референдуму

Ми, представники Коаліції громадських організацій «За чесний референдум», вважаємо юридично необґрунтованою заяву Голови Верховної Ради України про можливість проведення 25 травня 2014 року голосування з всеукраїнського референдуму

15 квітня 2014

Україна зараз не може стати ні президентською, ні парламентською республікою - Коліушко

На даному етапі Україна не може змінити форму правління. Таке переконання висловив голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко під час круглого столу "Конституційна реформа: шляхи проведення та напрямки змін"

11 квітня 2014

Дискусія щодо конституційної реформи

В руслі суспільного діалогу щодо конституційної реформи 10 квітня відбувся круглий стіл "Конституційна реформа: шляхи проведення та напрямки змін", участь в якому взяли науковці, судді Конституційного Суду, експерти аналітичних центрів, політики 

7 квітня 2014

ЗВЕРНЕННЯ щодо конституційної реформи в Україні

Ми, науковці-конституціоналісти та громадські експерти, не можемо залишатися осторонь процесу конституційної реформи і вважаємо за необхідне звернутися До Верховної Ради України та громадянського суспільства. Враховуючи досвід дії Конституції та теперішню політичну ситуацію в Україні, є нагальною потреба встановлення механізму державної влади, який би унеможливлював узурпацію влади будь-ким з вищих посадових осіб держави, і при цьому б забезпечував єдність державної політики

7 квітня 2014

10 квітня - круглий стіл “Конституційна реформа: шляхи проведення та напрямки змін”

Кого ми будемо обирати 25 травня - президента чи кота в мішку? Які будуть повноваження у цієї особи - як у Януковича чи як у Ющенка? Які пріоритети мають бути в конституційній реформі цього року? І хто взагалі повинен готувати зміни до Конституції – політики чи експерти-конституціоналісти?

4 квітня 2014

Про абсурдність ідеї федералізації України

Про відсутність правових, політичних та історичних підстав для федералізації України в ефірі Радіо Свобода говорила Ярина Журба

4 квітня 2014

Влада має визначитися з напрямком конституційної реформи до виборів Президента - Коліушко

Визначитися із напрямком конституційної реформи треба до президентських виборів. Бо після цього буде дуже тяжко протистояти бажанню новообраного президента сформувати під себе напрямок конституційної реформи - коментар Ігоря Коліушка агентству "Укрінформ"

1 квітня 2014

Звернення щодо конституційної реформи в Україні

Зважаючи на закриту від громадськості діяльність (чи відсутність діяльності) Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради з підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції України, група науковців та громадських діячів, які спеціалізуються на конституційних питаннях, ухвалили звернення до Верховної Ради України та громадянського суспільства

26 березня 2014

Шанс на реформи

Мабуть, ще рано давати оцінки роботі нового Уряду, зазвичай очікують перших 100 днів. Але час нині - неймовірно спресований, і «вікно можливостей» ще недовго лишатиметься відкритим.  Тож дозволю висловити деякі спостереження насамперед щодо організації роботи нового Уряду. В нормальних умовах мірилом діяльності Уряду мають бути ухвалені, а ще краще - реалізовані рішення, їх відповідність задекларованій Програмі діяльності.

23 березня 2014

Треба міняти процедуру формування уряду - Ігор Коліушко

Україну об'єднає економічний підйом, а застій і корупція буде основним мотивом для регіонів шукати кращої долі в інших конфігураціях. Про це у коментарі кореспондентові Forum'у заявив голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко.

21 березня 2014

Рекомендації Венеціанської комісії та ПАРЄ щодо конституційної реформи в Україні

Із підписанням політичної частини угоди про Асоціацію України з Європейським Союзом ЦППР розпочинає моніторинг проведення конституційної реформи. Критерієм моніторингу є рекомендації Венеціанської комісії та ПАРЄ

21 березня 2014

Із підписанням Україною угоди про Асоціацію з ЄС ЦППР розпочинає моніторинг конституційної та судової реформ

21 березня відбулося підписання політичної складової Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом. У зв’язку з цією подією, Центр політико-правових реформ розпочинає моніторинг діяльності держави у сфері конституційної та судової реформ щодо приведення законодавства України у відповідність з європейськими стандартами 

13 березня 2014

Правові підходи до проведення люстрації в Україні

Люстрація може допомогти очистити країну, але її необдумане застосування спровокує низку небезпечних наслідків, переконані правозахисники. Тому закликають не гарячкувати та зробити все можливе, аби уникнути зловживань цим механізмом

12 березня 2014

Прес-конференція «Як запобігти ризикам та зловживанням під час люстрації?»

Необхідність люстрації в Україні назріла давно. Проте правозахисники застерігають: необдумане застосування цього механізму може призвести до вкрай негативних наслідків: використання люстрації в політичних цілях, застосування підроблених документів, сотні заяв до Європейського суду з прав людини та виплата мільйонних компенсацій тощо.

12 березня 2014

Суд скасував заборону на мирні зібрання у центрі Києва

Раніше, 6 січня 2014 року, суд заборонив будь-кому проводити мирні зібрання у центрі Києва аж до 8 березня. На це рішення було подано апеляційну скаргу, до якої приєдналося 360 громадян

11 березня 2014

Право мирних зібрань у системі адміністративного права Німеччини

Стаття доктора юридичних наук Романа Мельника присвячена аналізу сутності та змісту права мирних зібрань Німеччини через призму з’ясування місця названого правового утворення у системі адміністративного права Німеччини. Для досягнення поставленої мети автором стисло аналізується внутрішня побудова адміністративного права Німеччини

11 березня 2014

Право мирних зібрань через призму практичного досвіду адміністративних органів Німеччини

Стаття доктора юридичних наук Романа Мельника  присвячена аналізу практики діяльності органів місцевого самоврядування та органів поліції Німеччини у сфері забезпечення реалізації прав приватних осіб на участь у мирному зібранні

11 березня 2014

Категорія «зібрання» та її належне тлумачення як одна з передумов реалізації права на участь у мирному зібранні

З огляду на те,що Конституція України не містить жодних пояснень щодо розуміння категорії «зібрання», а також враховуючи значення правильного розуміння сутності названої категорії для реалізації права на участь у мирних зібраннях, спробуємо здійснити доктринальне вивчення поняття «зібрання»

10 березня 2014

Як контролювати виконавчі органи влади

Необхідно застосовувати цілий арсенал форм і методів, але одним з основних має бути використання спеціалізованих інституцій - колегій міністерств та громадських рад при інших органах виконавчої влади