exit
search

Конституціоналізм / Конституційна реформа

Закон "Про всеукраїнський референдум", прийнятий в інтересах Януковича, Конституційний суд не бажає розглядати вже три роки

19 квітня 2014

Проведення всеукраїнського референдуму 25 травня є нелегітимним - Юлія Кириченко

Втім, провести референдум можливо разом із достроковими парламентськими виборами.

18 квітня 2014

Пропозиції науковців та громадськості щодо конституційних змін

Пропонуємо до обговорення консолідовану поріняльну таблицю конституційних змін, яка є проміжним результатом роботи трьох науково-громадських груп

17 квітня 2014

Прес-конференція «Міраж Всеукраїнського референдуму»

18 квітня у «Главкомі» відбулася прес-конференція, на якій  Юлія Кириченко та Ігор Когут обгрунтували позицію щодо недоцільності з політичної точки зору та неможливості - з правової, провести всеукраїнський референдум разом з достроковими президентськими виборами 25 травня

16 квітня 2014

Звернення коаліції «За чесний референдум» до Верховної Ради з приводу ініціювання Головою Верховної Ради всеукраїнського референдуму

Ми, представники Коаліції громадських організацій «За чесний референдум», вважаємо юридично необґрунтованою заяву Голови Верховної Ради України про можливість проведення 25 травня 2014 року голосування з всеукраїнського референдуму

15 квітня 2014

Україна зараз не може стати ні президентською, ні парламентською республікою - Коліушко

На даному етапі Україна не може змінити форму правління. Таке переконання висловив голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко під час круглого столу "Конституційна реформа: шляхи проведення та напрямки змін"

11 квітня 2014

Дискусія щодо конституційної реформи

В руслі суспільного діалогу щодо конституційної реформи 10 квітня відбувся круглий стіл "Конституційна реформа: шляхи проведення та напрямки змін", участь в якому взяли науковці, судді Конституційного Суду, експерти аналітичних центрів, політики 

7 квітня 2014

ЗВЕРНЕННЯ щодо конституційної реформи в Україні

Ми, науковці-конституціоналісти та громадські експерти, не можемо залишатися осторонь процесу конституційної реформи і вважаємо за необхідне звернутися До Верховної Ради України та громадянського суспільства. Враховуючи досвід дії Конституції та теперішню політичну ситуацію в Україні, є нагальною потреба встановлення механізму державної влади, який би унеможливлював узурпацію влади будь-ким з вищих посадових осіб держави, і при цьому б забезпечував єдність державної політики

7 квітня 2014

10 квітня - круглий стіл “Конституційна реформа: шляхи проведення та напрямки змін”

Кого ми будемо обирати 25 травня - президента чи кота в мішку? Які будуть повноваження у цієї особи - як у Януковича чи як у Ющенка? Які пріоритети мають бути в конституційній реформі цього року? І хто взагалі повинен готувати зміни до Конституції – політики чи експерти-конституціоналісти?

4 квітня 2014

Про абсурдність ідеї федералізації України

Про відсутність правових, політичних та історичних підстав для федералізації України в ефірі Радіо Свобода говорила Ярина Журба

4 квітня 2014

Влада має визначитися з напрямком конституційної реформи до виборів Президента - Коліушко

Визначитися із напрямком конституційної реформи треба до президентських виборів. Бо після цього буде дуже тяжко протистояти бажанню новообраного президента сформувати під себе напрямок конституційної реформи - коментар Ігоря Коліушка агентству "Укрінформ"

1 квітня 2014

Звернення щодо конституційної реформи в Україні

Зважаючи на закриту від громадськості діяльність (чи відсутність діяльності) Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради з підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції України, група науковців та громадських діячів, які спеціалізуються на конституційних питаннях, ухвалили звернення до Верховної Ради України та громадянського суспільства

21 березня 2014

Рекомендації Венеціанської комісії та ПАРЄ щодо конституційної реформи в Україні

Із підписанням політичної частини угоди про Асоціацію України з Європейським Союзом ЦППР розпочинає моніторинг проведення конституційної реформи. Критерієм моніторингу є рекомендації Венеціанської комісії та ПАРЄ

21 березня 2014

Із підписанням Україною угоди про Асоціацію з ЄС ЦППР розпочинає моніторинг конституційної та судової реформ

21 березня відбулося підписання політичної складової Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом. У зв’язку з цією подією, Центр політико-правових реформ розпочинає моніторинг діяльності держави у сфері конституційної та судової реформ щодо приведення законодавства України у відповідність з європейськими стандартами 

10 березня 2014

Пропозиції ЦППР щодо Конституційної комісії

Вважаємо, що конституційна реформа є справою всього суспільства. Проект конституційних змін має готуватися провідними фахівцями у цій сфері, прозоро та з врахуванням результатів широкої суспільної дискусії. Для цього ЦППР було напрацьовано проект постави про Конституційну комісію, який, на жаль, не було враховано політиками 

6 березня 2014

Хто писатиме нову Конституцію?

4 березня ВР ухвалила постанову "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції України". Згідно з постановою, комісія має підготувати та до 15 квітня подати на розгляд Верховної Ради проект закону про внесення змін до Конституції

14 лютого 2014

«Федералізація» України – коли логіка і добросовісність відпочивають

Федерації з’явилися у світі внаслідок процесу об’єднання різних територіальних утворень в одну державу. Ідеєю федеративного устрою є інтеграція. Пропозиція перетворити Україну – унітарну країну – у федерацію позбавлена здорового глузду. Фактично вона означає дезінтеграцію країни. Навіть з точки зору формальної логіки, для цього спочатку повинні з’явитися суб’єкти майбутньої федерації

13 лютого 2014

Проект Конституційного Договору

Центр політико-правових реформ підготував проект Конституційного Договору, який міг би бути предметом домовленостей між суспільством, опозицією та владою 

13 лютого 2014

Як Україні вийти з кризи переможцем?

Два з половиною місяці протестів так і не дали відповіді щодо лідерства, стратегії та методології втілення її в життя. І численні розмови автора з представниками "реєстрової" опозиції, майданної громадськості та білявладних кіл переконують – ми не наближаємося до розв’язки проблеми лідерства і стратегії. Навпаки, все глибше занурюємось в міжособистісні протиріччя.

11 лютого 2014

Янукович сам боїться своєї "страшилки" про розпуск ВР

Можливість дострокових виборів та їх наслідки прокоментував в інтерв'ю Еспресо.TV голова правління "Центру політико-правових реформ" Ігор Коліушко.

5 лютого 2014

Конституція-2004: повернути не можна відмовитись

Повернення до Конституції 2004 року має розглядатися як тимчасовий вихід, адже і в тій редакції багато недоліків, недемократичних та деструктивних норм, - вважають експерти Центру політико-правових реформ

5 лютого 2014

Україна не зможе довго жити за Конституцією-2004

Таку думку в інтерв’ю Радіо Свобода висловив голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко

31 січня 2014

Легітимний шлях повернення до Конституції 2004 року малоймовірний - Юлія Кириченко

Експерт з конституційного права Центру політико-правових реформ Юлія Кириченко дала коментар "Укрінформу"

2 грудня 2013

Заява про вихід зі складу Конституційної Асамблеї

Голова Правління ЦППР Ігор Коліушко та ще п'ять осіб вийшли зі складу Конституційної Асамблеї. Текст заяви

21 серпня 2013

Ігор Коліушко: «Усі судді стали залежними від політичної влади і фактично ми втратили правосуддя»

Інтерв'ю Ігоря Коліушка інтернет-виданню «Главком» напередодні святкування 22-ї річниці незалежності України - про мінуси концепції реформування Конституції України, про те, як скоро очікувати на кінцевий варіант, а також про можливий алгоритм виходу України з конституційної кризи

9 липня 2013

Конституційні зміни: загрози незалежності суду і як їх не допустити

Останнім часом подальші зміни у судовій системі пов‘язують із необхідністю внесення змін до Основного Закону. На конституційних змінах давно наполягає й Рада Європи, а за нею і Європейський Союз. Які загрози містять існуючі ініціативи щодо внесення змін до Конституції? Якими повинні бути ці зміни, щоб привести українську систему правосуддя до європейських стандартів?

28 червня 2013

"Не просіть у Бога те, що може дати Конституція"

Ця фраза належить Томасу Джеферсону. Порада дуже добра, особливо для суспільства, яке ще тільки розбудовує свою державу. Найбільша цінність цієї поради полягає в тому, що вона спонукає до пошуку відповіді на питання "А що ж, власне, може дати Конституція?". День Конституції – чудова нагода подумати над цим запитанням. Експерт Центу політико-правових реформ Ярина Журба виклала свою відповідь у статті, яку пропонуємо Вашій увазі

27 червня 2013

Застосування чинної Конституції  виявило багато проблем, - Юлія Кириченко

Існує ряд вагомих причин для внесення змін до чинної Конституції України. Про них в ході прес-конференції в "Обозревателе" розповіли: наш експерт з питань конституційного права Центру політико-правових реформ Юлія Кириченко та директор Центру прикладних політичних досліджень "Пента", член Конституційної асамблеї Володимир Фесенко

20 червня 2013

Пропозиції щодо удосконалення інституту референдуму

Коаліція громадських організацій "За чесний референдум" звертає увагу на загрози застосування Закону «Про всеукраїнський референдум» та пропонує напрямки його удосконалення

14 червня 2013

У коаліції «За чесний референдум» з`явилося півсотні партнерів!

7-8 червня більше 50 організацій зі всіх регіонів України на семінарі «Що громадянам потрібно знати про референдум» змогли поглибити свої знання щодо того, які стандарти у сфері референдумів рекомендуються Радою Європи і якими особливостями відзначається закон «Про всеукраїнський референдум», ухвалений у листопаді 2012 року

28 травня 2013

Громадськість вимагає вдосконалити правове регулювання інституту референдуму в Україні

Коаліція громадських організацій "За чесний референдум" закликає визнати неконституційним Закон "Про всеукраїнський референдум" і звертається до депутатів з опозиційних фракцій, Уповноваженого ВРУ з прав людини із пропозицією внести відповідні подання до Конституційного Суду