exit
search

Конституціоналізм / Конституційне правосуддя

Суд демонструє нездатність захистити правове поле від неконституційних законів і ситуація починає нагадувати конституційну кризу 2005-2006 років. Детальніше про актуальну кризу КСУ читайте у статті експертів ЦППР Юлії Кириченко та Богдана Бондаренка

15 травня 2017

ЗАЯВА

ЦППР та РПР щодо частково блокування діяльності Конституційного Суду України

10 квітня 2017

Що слід пам'ятати змінюючи Закон про Конституційний суд України, або Методи приручення КСУ

Член правління ЦППР Юлія Кириченко про деякі "родзинки" української практики порушення принципу незалежності КСУ, іншими словами — про методи політичного впливу, що використовувалися протягом першого 20-річчя існування КСУ  

26 січня 2017

Інститут скарги в КСУ ще не працює, але вже обмежується1

Юлія Кириченко про вади законопроекту "Про Конституційний Суд України" (№ 5336-1), який ВРУ розгляне вже на наступному пленарному тижні 

29 листопада 2016

"Судова реформа в дії: яких змін очікувати громадянам, суддям, адвокатам?"

Юлія Кириченко, керівник проектів з питань конституційного права Центру політико-правових реформ, долучилася до публічної дискусії "Судова реформа в дії: яких змін очікувати громадянам, суддям, адвокатам?" у Дніпрі 27-28 листопада 2016 року 

3 листопада 2016

Конституційний Суд України у формі усного слухання розпочав розгляд справи

Трансляція пленарного засідання проходить на офіційному веб-сайті ссu.gov.ua у рубриці "ВІДЕОТРАСЛЯЦІЯ ЗАСІДАНЬ"

26 жовтня 2016

Громадськість закликає владу зупинити намагання підірвати конституційне судочинство

Набрання чинності 30 вересня 2016 року змін до Конституції України щодо реформи судочинства давало надію на появу в тому числі справжнього конституційного судочинства. Проте реалізацію цих сподівань перекреслює відсутність нового Закону про Конституційний Суд. Більш того, підготовлений владою законопроект тримається в секреті від суспільства.

14 квітня 2016

Як реформувати Конституційний Суд

Конституційний суд покликаний виконувати надвисоке завдання – забезпечувати верховенство Конституції в Україні. Проте, як засвідчують його рішення останніх років, не дуже добре із цим справляється. Тому потребує докорінних змін. Яких саме? Спробуємо розібратися.

27 січня 2014

Що робити далі: поради правоохоронцям

Військові виконують накази, працівники міліції – закон. Це принципова відмінність. Тільки військові несуть кримінальну відповідальність за непокору та невиконання наказів. На працівників міліції ці статті не поширюються. Зараз в Україні фактично кожен працівник міліції та інший правоохоронець потенційно може увійти в історію як той, хто не на папері, а в дійсності заклав початок правового порядку в Україні.

16 січня 2014

Заява Коаліції громадських організацій «За чесний референдум» щодо відсутності демократичного механізму проведення всеукраїнських референдумів

На сьогодні в Україні неможливо провести чесний референдум, тобто референдуму, результат якого буде відповідати реальному волевиявленню Українського народу, - з будь-якого питання.

15 грудня 2012

Обговорення проблем реалізації права осіб на конституційне звернення

Юлія Кириченко 13 грудня взяла участь у роботі круглого столу «Конституційне звернення як інструмент захисту прав людини і громадянина в Україні», який проводився Конституційним Судом. В ході плідної дискусії між суддями КСУ, працівниками Секретаріату КСУ, з одного боку, та експертом, практикуючими адвокатами, з другого боку, було обговорено практичні проблеми реалізації в Україні права осіб на конституційне звернення

12 липня 2012

Політично послідовний у правовій непослідовності – нова закономірність від Конституційного Суду

За останній рік непослідовність у юридичній площині, але цілковита прогнозованість під політичним кутом зору стали закономірністю діяльності Конституційного Суду. На підставі чого зроблено такий висновок:  

23 березня 2012

Знову рішення Конституційного Суду України вимагають переосмислення теорії права

13 березня Конституційний Суду виніс рішення, яким деякі положення Закону "Про засади запобігання і протидії корупції" були визнані неконституційними. З точки зору права незрозуміло, чому обов’язок осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларувати свої видатки з дня набрання чинності Законом суперечить принципу незворотності дії в часі законів. Це судове рішення є непереконливим і складається враження, що причину його винесення слід шукати не у праві.

26 січня 2012

Конституційний Cуд дозволив саджати за поширення інформації про політиків і чиновників

Рішенням від 20 січня 2012 р. Конституційний Суд розтлумачив положення Основного Закону про право на особисте і сімейне життя на користь посадових осіб, закривши доступ громадянам до значного обсягу суспільно важливої інформації, - вважають експерти Центру політико-правових реформ.

15 грудня 2011

Рішення Конституційного Суду не є дозволом для здійснення судочинства недержавною мовою

15 жовтня Конституційний Суд оприлюднив рішення, яким визнав конституційними положення Закону „Про судоустрій і статус суддів“, які допускають використання в судах, поряд з державною, регіональних мов або мов меншин. Деякі ЗМІ витлумачили це так, що суди зможуть здійснювати судочинство російською мовою. Але це не так.

5 жовтня 2011

Моніторинг судового захисту прав людини від порушень з боку вищих органів державної влади

В рамках проекту: «Моніторинг діяльності судової влади України щодо ефективності захисту прав людини від порушень з боку Президента, Парламенту та Уряду України» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні Центром політико-правових реформ здійснено моніторинг діяльності Конституційного Суду України в аспекті захисту ним конституційних прав і свобод людини і громадянина від порушень з боку вищих органів влади (Парламенту, Президента, Уряду) протягом 2010 року – першого півріччя 2011 року. Завантажити текст моніторингу