Протидія корупції / Практика запобігання і протидії корупції
Боротьба з корупцією навпомацки, або чому в Україні досі немає Антикорупційної стратегії на 2018–2020 роки
Основні пріоритети державної антикорупційної політики в Україні повинні визначатися у спеціальному нормативному акті – Антикорупційній стратегії.
Особа, яку притягують до відповідальності, завжди шукає: де не там стоїть кома в протоколі?
Висновок дискусії 12 липня: всі вивчають протоколи, які складають НАЗК та Нацполіція. Адвокат та особа, яка притягується до відповідальності, шукають помилки. Потрібно всім разом розробити законопроект про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення та до внутрішніх актів НАЗК, що регламентують порядок складання протоколів.
«Найбільш активна частина активістів найближче до ворога», – Микола Хавронюк
Які зусилля де-факто варто докладати активістам, щоб боротися з корупцією? Які кроки для цього робити? Викладена власна концепція Миколи Хавронюка, директора з наукового розвитку ЦППР, щодо протидії корупції
"Звіт показує цікаву річ, яка є ядром проблеми – це практична пасивність і включеність правоохоронних органів у корупційну діяльність", - Борис Малишев
13 березня експерт ЦППР Борис Малишев взяв участь у презентації результатів дослідження «Сприйняття успішності проведення антикорупційної реформи в Україні: регіональний вимір». У рамках дослідження було проведено інтерв’ю в 10 фокус-групах у 10 регіонах України. Загалом опитали 100 представників громадських організацій, журналістів-розслідувачів, викривачів та активістів
Життя - ціна хабаря в МРЕО
Стаття директора з наукового розвитку ЦППР Миколи Хавронюка про проблему хабарів у МРЕО і автошколах, та як вирішити це питання
То чому ж президент і прем’єр-міністр б’ються за посади в НАЗК, або мої висновки з участі у конкурсі
І будуть битися доти, доки матимемо виконавчу владу у виді двоглавого орла/барана (непотрібне викресліть на свій розсуд). Ми все ще мавпуємо Рашу, де так само існують дві виконавчих влади (до речі, друга, уряд, ще більш слабка, ніж у нас).
Чому чиновникам не треба боятися повного декларування?
У чому суть повного електронного декларування, передбаченого Законом «Про запобігання корупції» (далі – Закон)? Все просто: кожен суб’єкт декларування повинен щороку, починаючи з 2016 року, у встановлений термін подати декларацію про свій фінансовий стан, заповнивши її на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК). Форму декларації має визначити НАЗК, яке, до речі, на сьогодні ще не створене.
Кримінальний кодекс: латка на латці
Пам'ятаєте поправку Надії Савченко (дай, Боже, їй здоров'я) до ст. 72 Кримінального кодексу? ("5. Зарахування судом строку попереднього ув’язнення у разі засудження до позбавлення волі в межах того самого кримінального провадження, у межах якого до особи було застосовано попереднє ув’язнення, провадиться з розрахунку один день попереднього ув’язнення за два дні позбавлення волі...." і т.д.).
Щодо конкурсної комісії по створенню НАЗК
Як відомо, корупція в Україні сягнула такого рівня, що нам врешті-решт довелося створювати фактично антикорупційне міністерство – Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), а також спеціальні правоохоронні органи – Національне антикорупційне бюро (НАБ) і Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру (САП)
Не ті пам’ятники рушимо, або Щодо посилення ролі «куховарок» в боротьбі з корупційними злочинами
Настав час громадських лікарів, громадських вчителів, громадських дільничних міліції, громадських банкірів, громадських мерів міст, громадських прикордонників, громадських податківців, громадських контррозвідників і громадських розвідників... Якщо в усіх сферах діяльності держави провали, то рецепт, згідно з новим законом, простий – замість уповноваженої службової особи чи професіонала все зробить громадсько (чи політично?) свідома «куховарка».
Експерти виявили корупційні ризики у більшості проаналізованих законопроектів, а Мін'юст та парламентський антикорупційний комітет корупції не бачать
Громадська антикорупційна експертиза виявила корупційні ризики у більшості проаналізованих законопроектів, які розглядає новий парламент, та чинних законів. Найбільше корупційних ризиків – в актах, які стосуються сфери правосуддя і безпеки, закупівель за державні кошти, адміністрування.
Антикорупційна експертиза як спосіб "ремонту" законодавства
14 грудня Микола Хавронюк виступив з лекцією "Антикорупційна експертиза як спосіб "ремонту" законодавства" перед групою народних депутатів України - учасників семінару "Нова якість Українського парламенту: імпульс Майдану". Усім присутнім на семінарі народним депутатам України роздано висновки громадської антикорупційної експертизи, підготовлені Центром політико-правових реформ у листопаді-грудні 2014 року
Корупція: Україна-Росія-Німеччина
7–8 листопада взяв участь в конференції з назвою «Немецко-русские Осенние встречи», що вже в 19-й раз організовували і провели Євангелічна Академія (Берлін) і громадська організація «Немецко-Русский обмен» (Берлін). Росіяни-підприємці, які працюють в Німеччині, бідкаються: «Дуже шкода, що у вас немає корупції і для отримання необхідного дозволу усім рівно треба чекати три тижні. В Росії я цю проблему вирішив би за три дні»
Відбулась зустріч українських експертів у сфері запобігання корупції з експертною місією Ради Європи
30 квітня у приміщенні Офісу Ради Європи в Україні відбулась зустріч українських експертів у сфері запобігання корупції з експертною місією Ради Європи з питань антикорупційної політики
Тіньовий звіт щодо виконання Україною антикорупційних рекомендацій
Експерти ЦППР Олександр Банчук і Микола Хавронюк взяли участь у підготовці Альтернативного (тіньового) звіту про виконання Україною рекомендацій, наданих за результатами третього раунду оцінювання в рамках Стамбульського плану дій Антикорупційної мережі ОЕСР для країн Східної Європи та Центральної Азії (Результати громадської оцінки станом на лютий 2014)
Експерт: в межах Європи Мельнику нема де сховатися від екстрадиції
Микола Хавронюк прокоментував Тиждень.ua можливість перебування екс-ректора Державної податкової служби Петра Мельника в одній з європейських держав, з якими Україна не має договору про екстрадицію
Що може змінити державний реєстр недобросовісних учасників торгів?
28 лютого в Бізнес-центрі «Олімпійський» відбулась координаційна зустріч на тему «Що може змінити державний реєстр недобросовісних учасників торгів?»
Дещо про "пехтінг" або українські брехуни, а вам слабо?
Як відомо із статті 12 Закону "Про засади запобігання і протидії корупції", особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також посадові особи юридичних осіб публічного права, які одержують заробітну плату за рахунок державного чи місцевого бюджету, до 1 квітня 2013 року повинні подати - вперше в історії України – декларації із зазначенням не лише майна і доходів, а й витрат за 2012 рік.
Розроблено методологію проведення громадської антикорупційної експертизи
Група громадських експертів, до якої входив Микола Хавронюк, розробила методичні рекомендації з проведення громадської антикорупційної експертизи. Рекомендації покликані допомогти особам, які мають мінімальний досвід у здійсненні громадського моніторингу чи громадської експертизи, навчитися максимально ефективно планувати і проводити власні експертизи проектів нормативно-правових актів. Переглянути методологію →
Тренінг для журналістів щодо висвітлення інформації, пов'язаної з корупцією
14 грудня Микола Хавронюк виступив тренером у тренінгу для журналістів регіональних ЗМІ на тему: "Корупція: теорія і практика висвітлення резонансної інформації", що організувала і проводила МГО "Інтерньюз-Україна" (м. Київ). Для початку було запропоновано згадати, як запобігали і протидіяли корупції в імператорській Росії 200 років тому і відповісти на питання: чи суттєво змінились відтоді засоби запобігання і протидії корупції?
Микола Хавронюк: Для протидії корупції потрібні викриття її проявів
Цими днями у Бразилії відбулась 15-та Міжнародна антикорупційна конференція. Перемогу здобула антикорупційна технологічна новинка, представлена українським офісом Transparency International. Та чи зможе вона подолати корупцію у сфері медицини - коментує Микола Хавронюк
Обговорення проблематики громадської антикорупційної експертизи
"Положення статті 15 Закону "Про засади запобігання і протидії корупції" жодним чином не обмежують ні окремих фізичних і юридичних осіб, ні об'єднання громадян в їхньому прагненні проводити антикорупційні експертизи законодавчих актів. Ми живемо у вільній демократичній країні і маємо право робити все, що не обмежує права інших" - про це та інше зазначив Микола Хавронюк на круглому столі "Громадська антикорупційна експертиза: реалії сьогодення, перспективи розвитку".
З чого складається держава?
Точніше з кого? З людей. Вона складається з людей, котрі їй (чи в ній) служать. Хто ж ці люди, які служать державі? Скільки їх в Україні? Скільки їх було раніше, в часи Української РСР? Скільки їх є в інших державах? Скільки їх має бути, аби держава функціонувала найефективніше? Раніше було опубліковано коротку версію досліження Миколи Хавронюка, що дає відповідь на усі ці запитання. До вашої уваги повна версія.
Почнемо антикорупційні експертизи... з антикорупційного закону
Усі останні роки, коли оцінював заходи, що вживались державою в сфері боротьби з корупцією, не залишала думка, ніби хтось невідомий навмисно робить так, щоб антикорупційне законодавство, як, до речі, і кримінальне, було якомога заплутанішим. Cui prodest? Кому це вигідно?
Корупція у парламенті. Коментар Центру політико-правових реформ
У ЗМІ було поширено копію відповіді заступника Генерального прокурора України В. Занфірова на заяву народного депутата України Р. Забзалюка про факти хабарництва у парламенті. У цьому листі вказано, що зазначені у заяві дані не свідчать про факти вчинення злочинів, передбачених статтями 368, 369 Кримінального кодексу, і у зв’язку з цим відмовлено у порушенні кримінальної справи. Коментар ЦППР з приводу цієї позиції Генеральної прокуратури.