exit
search

Протидія корупції

Стаття директора з наукового розвитку ЦППР Миколи Хавронюка про  проблему хабарів у МРЕО і автошколах, та як вирішити це питання 

7 листопада 2016

Щодо передачі активів пов’язаним (афілійованим) особам, відомості про яких не підлягають декларуванню

Суб’єктом злочину, передбаченого ст. 368-2 КК України, є особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Тому саме вона несе відповідальність за відповідні дії з активами у значному розмірі.

6 листопада 2016

Е-декларування: початок розслідування

Закон про запобігання корупції у статтях 12, 48-51 встановлює спеціальний порядок проведення розслідування в частині подання суб'єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації і ознак незаконного збагачення.

28 жовтня 2016

Взаємодія державних органів у сфері нагляду і контролю за фінансуванням політичних партій

Відповідно до ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють НАЗК, ЦВК, Рахункова палата та Міністерство юстиції. Провідну роль відіграє НАЗК як центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом, до повноважень Міністерства юстиції відноситься контроль за дотриманням політичними партіями вимог законодавства та статуту політичної партії у частині, що не відноситься до повноважень інших органів, до повноважень ЦВК віднесено контроль за додержанням політичними партіями встановленого порядку участі у виборчому процесі.

27 жовтня 2016

141 мільйон з держбюджету направили на рахунки партій. Як моніторити витрати?

Інтерв'ю директора з наукового розвитку Центру Миколи Хавронюка Громадському радіо щодо витрат політичних партій і їх фінансування. Хавронюк: "Державне фінансування політичних партій не коштує настільки багато, щоб ми могли від нього відмовитись. Партії фінансуються за чинним законом з двох джерел — з внесків фізичних і певних юридичних осіб, крім державних, і за рахунок державного фінансування. Таким чином українці відсікають олігархам і великим підприємцям можливість утримувати політичні партії і робити так, щоб вони виражали їхню волю, а не волю народу".

25 жовтня 2016

Діяльність НАЗК у контексті виконання контролюючих повноважень

Аналіз діяльності НАЗК у контексті виконання ним обов’язків продемонстрував наявність проблем з матеріально-технічним забезпеченням, що проявилось у порушеннях строків опублікування на веб-сайті НАЗК даних та доступом до окремих з них.

21 жовтня 2016

Дещо про форму та зміст щоквартальних звітів політичних партій

Станом на сьогодні в Україні зареєстровано 350 політичних партій. Всі вони є дуже різними не лише за своєю ідеологією, переконаннями, специфікою внутрішньої організації, розбудовою мережі місцевих осередків тощо, а й за ефективністю загальнодержавного політичного функціонування та рівнем підтримки населенням. Останні два показники, як позує дослідження, суттєво впливають на вибір політичними партіями манери своєї поведінки в частині імплементації нового законодавства про фінансування політичних партій, а також визначають ступінь їх бажання відповідати новим вимогам цього законодавства. Саме тому при аналізі стану справ з формою та якістю звітів політичних партій  було вирішено розділити їх на три основні групи.

19 жовтня 2016

Загальні проблеми щоквартального звітування політичних партій

Сформована статистика та проміжні висновки щодо звітності політичних партій за перший та другий квартали

16 жовтня 2016

Щодо законодавства про фінансування політичних партій

Відповідно до пункту 5 Прикінцевих та Перехідних положень Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» № 713-VIII НАЗК у 60-денний строк з дня початку його діяльності повинне забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону.

29 вересня 2016

Рівень готовності політичних партій до впровадження нового законодавства про фінансування політичних партій

Однією з цілей моніторингу імплементації нових правил фінансування політичних партій, що наразі проводиться Центром політико-правових реформ за фінансової підтримки Ради Європи, є встановлення рівня готовності політичних партій до впровадження нового законодавства щодо їх фінансування.

15 вересня 2016

Основні новели Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції»

8 жовтня 2015 року Верховною Радою України було прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» (далі – Закон), який, за нашим переконанням, має відіграти ключову роль у подальшому розвиту українського парламентаризму.

5 вересня 2016

Методологія проведення громадської антикорупційної експертизи

Удосконалена Методологія, розроблена з урахуванням сучасного зарубіжного досвіду, а також окремих положень Методології проведення антикорупційної експертизи (затв. наказом МЮ України від 23.06.2010 № 1380/5) і Методології проведення громадської антикорупційної експертизи: загальні засади (виданої у 2012 р. за підтримки Програми розвитку ООН).

26 липня 2016

Зареєстровано проект Закону «Про захист викривачів і розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам»

20 липня 2016 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про захист викривачів і розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам» (реєстраційний № 4038а)

25 липня 2016

Антимонопольне законодавство по-українськи: широта дискреційних повноважень – шлях до корупції

Недосконалість антимонопольного законодавства України знижує рівень розвитку конкурентних відносин у господарській діяльності та створює чисельні ризики для корупційних зловживань. Унаслідок цього українці стають заручниками завищення монополістами цін на пальне, продукти харчування, надання транспортних послуг тощо, а держава втрачає мільярдні надходження до держбюджету від штрафних санкцій великому бізнесу.

20 липня 2016

Зустріч громадських активістів з керівництвом НАЗК, або «Грошей немає, але ви працюйте»:)

Сьогодні відбулась зустріч громадськості із членами НАЗК. Вся суть в одній фразі: «Ми робимо все, що можемо...» © Н.Корчак.

20 липня 2016

УКРАЇНА і Ко

Швейцарія. Ко. Чого я ніколи не очікував: що потраплю в Швейцарію - цю країну потужних банків, точних годинників і частих референдумів. Зараз, завдяки друзям, перебуваю на березі Женевського озера, в містечку з французькою назвою Caux, яке читається як Ко (просто - Ко), беру участь в заході, який названо конференцією.

17 червня 2016

Антимонопольне законодавство створює чисельні можливості для корупції

Антимонопольне законодавство України характеризується чисельними корупційними ризиками, більшість з яких зосереджені у Законі «Про захист економічної конкуренції». Закон містить велику кількість оціночних понять, які Антимонопольний комітет України та Кабмін можуть трактувати, фактично, на власний розсуд

10 червня 2016

Четверте засідання Нацради з питань антикорупційної політики

9 червня 2016 року відбулось четверте засідання Нацради з питань антикорупційної політики, присвячене судовій реформі. Насамперед поділюсь цифрами і фактами. 1. З вересня почнеться формування нового Верховного Суду - з тим, аби до Нового року він почав працювати. +- 2. Станом на вчора в НАБУ розслідують 148 кримінальних проваджень, з них 19 - щодо представників судової влади.  

19 травня 2016

Під куполом

Парламентські слухання, присвячені реалізації антикорупційної політики держави. 18 травня 2016 року. За п’ять хвилин багато не скажеш, тому говорив тезами. Наводжу приблизний текст виступу.

11 травня 2016

Список чинних спеціально-антикорупційних законів

Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII Кримінальний кодекс України від 5 квітня 2001 року № 2341-14 Кодекс України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-X

19 березня 2016

То чому ж президент і прем’єр-міністр б’ються за посади в НАЗК, або мої висновки з участі у конкурсі

І будуть битися доти, доки матимемо виконавчу владу у виді двоглавого орла/барана (непотрібне викресліть на свій розсуд). Ми все ще мавпуємо Рашу, де так само існують дві виконавчих влади (до речі, друга, уряд, ще більш слабка, ніж у нас).

25 лютого 2016

Сьогодні вийшов з друку коментар антикорупційного законодавства "Настільна книга детектива, прокурора, судді".

Настільна книга є науково-практичним коментарем Закону "Про запобігання корупції" антикорупційних положень Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України, а також Кодексу України про адміністративні правопорушення.

15 лютого 2016

Чому чиновникам не треба боятися повного декларування?

У чому суть повного електронного декларування, передбаченого Законом «Про запобігання корупції» (далі – Закон)? Все просто: кожен суб’єкт декларування повинен щороку, починаючи з 2016 року, у встановлений термін подати декларацію про свій фінансовий стан, заповнивши її на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК). Форму декларації має визначити НАЗК, яке, до речі, на сьогодні ще не створене.

9 лютого 2016

Кримінальний кодекс: латка на латці

Пам'ятаєте поправку Надії Савченко (дай, Боже, їй здоров'я) до ст. 72 Кримінального кодексу? ("5. Зарахування судом строку попереднього ув’язнення у разі засудження до позбавлення волі в межах того самого кримінального провадження, у межах якого до особи було застосовано попереднє ув’язнення, провадиться з розрахунку один день попереднього ув’язнення за два дні позбавлення волі...." і т.д.).

4 лютого 2016

Про результати 3-го засідання Нацради з питань антикорупційної політики

3 лютого 2016 р. воно проходило під головуванням Мустафи Джемілєва та з модеруванням Андрія Таранова і було присвячене проблемам створення НАЗК, Нацагентства з питань виявлення, пошуку та управління активами (я його для себе скоротив за першими буквами так - НАВРУ) і ДБР.

28 січня 2016

Висновок на закони України від 10 листопада 2015 року

Метою цих законів є забезпечення невідворотності настання негативних наслідків вчинення кримінальних правопорушень, насамперед корупційних, через позбавлення винних осіб економічних переваг, одержаних внаслідок їх протиправної поведінки.  

27 січня 2016

Кодекс про адміністративні правопорушення – архаїчний документ із численними корупціогенними вадами

Розпорошеність та несистемність адміністративно-деліктного законодавства України, в першу чергу, полягає в тому, що Кодекс про адмінправопорушення є лише одним із 60-70 законів, якими встановлюється адміністративна відповідальність, що вкрай негативно відображається на дотриманні прав людини...

26 січня 2016

Експерти ЦППР розкажуть про корупційні лазівки у Кодексі про адміністративні правопорушення

Які небезпеки чекають на пересічних громадян при застосуванні Кодексу України про адміністративні правопорушення? Чи відповідають «прогресивні» зміни щодо відповідальності власників транспортних засобів (розроблені МВС України) Конституції, міжнародному законодавству та принципам права? 

10 грудня 2015

Звіт про результати проведення 2-го засідання Національної ради з антикорупційної політики

10 грудня відбулося друге засідання Національної ради з антикорупційної політики. Директор ЦППР з наукового розвитку Микола Хавронюк про те, як усе було