exit
search

Протидія корупції

Інтерв'ю директора з наукового розвитку Центру Миколи Хавронюка Громадському радіо щодо актуального стану боротьби з корупцією в Україні

8 грудня 2016

Круглий стіл «Політичні партії: ми фінансуємо, ми контролюємо»

7 грудня 2016 року в інформаційному агентстві "Укрінформ" ЦППР за підтримки Ради Європи організував роботу круглого столу для обговорення виконання партіями вимог нового фінансового законодавства. Центр висловлює подяку всім, хто долучився до дискусії, та сподівається на подальшу співпрацю! 

7 грудня 2016

ОНЛАЙН-трансляція круглого столу

Круглий стіл "Політичні партії: ми фінансуємо, ми контролюємо" розпочинається о 14:00. Дивіться пряму трансляцію обговорення фінансової звітності партій за участі експертів, політологів, народних депутатів, представників міжнародних та громадських організацій, представників органів державної влади. 

7 грудня 2016

Політичні партії: ми фінансуємо, ми контролюємо. Фінальний звіт

Оскільки одним із напрямків діяльності Центру політико-правових реформ є саме протидія корупції, то в його в межах у жовтні-грудні 2016 року експертами Центру реалізовувався проект "Моніторинг імплементації та проведення інформаційно-просвітницької кампанії щодо нових правил фінансування політичних партій", його результати викладені у фінальному звіті, з яким ви можете тут ознайомитися. 

7 грудня 2016

Інфографіки, підготовлені експертами ЦППР для ознайомлення громадськості з різними аспектами фінансової звітності партій згідно з новим законодавством

Основні законодавчі новели, елементи сис-ми забезпечення прозорості політичних фінансів, де в законодавстві шукати про фінансування партій, що таке статутна діяльність партії та юридична відповідальність за правопорушення у сфері фінансування партій. 

6 грудня 2016

Прес-конференція експертів Центру на тему:"Політичні партії: ми фінансуємо, ми контролюємо" відбулася 6 грудня 2016 року

Експерти презентують результати моніторингу реалізації нових правил фінансування політичних партій. Нові правила встановлені Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» від 8 жовтня 2015 року та почали реалізовуватися у 2016 році.    

5 грудня 2016

Круглий стіл «Політичні партії: ми фінансуємо, ми контролюємо» відбудеться 7 грудня 2016 року

На круглому столи відбудеться презентація та обговорення результатів моніторингу імплементації нового законодавства щодо звітності та фінансування політичних партій. До обговорення запрошені народні депутати України, провідні експерти, представники органів державної влади, громадські діячі та політологи. 

4 грудня 2016

Інфографіка "Основні елементи системи забезпечення прозорості політичних фінансів"

Експерти підготувати 10 основних елементів, які дозволять зрозуміти, що наразі треба робити, щоб фінансова прозорість партій не була фіктивною

4 грудня 2016

Щодо відповідальності за порушення правил фінансування політичних партій і виборчих кампаній

У ст. 17-8 Закону «Про політичні партії в Україні» визначено підстави, за яких застосовується санкція у виді припинення державного фінансування статутної діяльності політичної партії.

4 грудня 2016

Як би нам створити ВАС?

Новим Законом "Про судоустрій і статус суддів", який набрав чинності 30 вересня 2016 року, передбачено утворення Вищого антикорупційного суду.

2 грудня 2016

На "Мерседеси" чи листівки для виборців? Куди партії витрачатимуть бюджетні кошти

Стаття директора з наукового розвитку Центру Миколи Хавронюка спеціально для "Української правди".

28 листопада 2016

Прес-сніданок "Політичні партії: ми фінансуємо, ми контролюємо"

30 листопада Центр політико-правових реформ та Реанімаційний пакет реформ спільно з Радою Європи запрошує розділити смачний сніданок та цікаві думки

27 листопада 2016

Щодо притягнення е-декларантів до кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків

Директором з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколою Хавронюком підготовлено відгук на публікацію в СТРАНА.ua

27 листопада 2016

Владо, ти не забула створити комісію зовнішнього контролю за НАБУ?

Хочу нагадати суспільству і владі деякі положення Закону "Про Національне антикорупційне бюро України". З них випливає, що: - НАБУ має оприлюднити звіт не пізніше 10 лютого 2017 року; - цей звіт має бути надано Раді громадського контролю при Національному бюро не пізніше 27 січня; - до звіту має бути додано Висновок незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності НАБУ, підготовлений комісією зовнішнього контролю.

26 листопада 2016

Рецензія на статтю Віктора Трепака «Незаконне збагачення: кого і за що каратимуть»

Директором з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколою Хавронюком надано рецензію на статтю Віктора Трепака

25 листопада 2016

Встановлення визначення термінів: прорахунки законодавця чи Нацагенства?

Розпочата 1 липня 2016 р. нова сторінка в історії та житті політичних партій вже має свої результати і, водночас, демонструє перші проблеми.

17 листопада 2016

Політичні партії мають подавати фінансові звіти в електронному вигляді – ЦВК

Експерт Центру Юлія Кириченко розповідає Радіо Свобода про готовність партій до виконання вимог нового законодавства у сфері фінансування політичних партій та чи насправді їхні звіти є достовірними. 

17 листопада 2016

Національний форум "Наші гроші в політиці: версія 2.0" за участі Миколи Хавронюка

Член Правління Центру Микола Хавронюк взяв участь в національному форумі "Наші гроші в політиці: версія 2.0", де він висловився щодо фінансової звітності партій. 

15 листопада 2016

Форум «Наші гроші в політиці: версія 2.0» 16 листопада 2016 року

16 листопада 2016 року відбудеться форум «Наші гроші в політиці: версія 2.0» за участі Миколи Хавронюка, члена правління Центру політико-правових реформ

15 листопада 2016

Яка діяльність політичної партії є "статутною"?

8 жовтня 2015 року прийнято закон, спрямований на формування в Україні стабільної та розвиненої партійної системи шляхом фінансової підтримки статутної діяльності політичних партій. Оскільки політичні партії сприяють формуванню і вираженню політичної волі громадян, а їхня діяльність відповідно до закону є неприбутковою, то вона має підтримуватися, зокрема фінансово, не олігархами, не особами, здатними придбати депутатський мандат, а самими виборцями, кожним потроху, і державою, яка є апаратом служіння демократичному суспільству.

15 листопада 2016

Політичні партії: фінансуємо і контролюємо

Експерти ЦППР підготували Проміжний звіт щодо реалізації проекту “Моніторинг імплементації та проведення інформаційно-просвітницької кампанії щодо нових правил фінансування політичних партій» за фінансової підтримки Ради Європи

10 листопада 2016

Як контролювати контролера корупціонерів або де Громадська рада при НАЗК

На тлі особистих статків багатіїв у владі політичні партії, які оприлюднили свої статки у звітах за І та ІІ квартали 2016 року, виглядають жебраками. Це робить вкрай складним прихід до влади політичної партії, яка буде працювати в інтересах більшості суспільства.

7 листопада 2016

Щодо (НЕ)застосування санкцій за порушення норм законодавства про фінансування політичних партій

Яке покарання передбачено за порушення законодавства про фінансування політичних партій і скільки дійсно протоколів склало НАЗК? 

7 листопада 2016

Щодо передачі активів пов’язаним (афілійованим) особам, відомості про яких не підлягають декларуванню

Суб’єктом злочину, передбаченого ст. 368-2 КК України, є особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Тому саме вона несе відповідальність за відповідні дії з активами у значному розмірі.

6 листопада 2016

Е-декларування: початок розслідування

Закон про запобігання корупції у статтях 12, 48-51 встановлює спеціальний порядок проведення розслідування в частині подання суб'єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації і ознак незаконного збагачення.

28 жовтня 2016

Взаємодія державних органів у сфері нагляду і контролю за фінансуванням політичних партій

Відповідно до ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють НАЗК, ЦВК, Рахункова палата та Міністерство юстиції. Провідну роль відіграє НАЗК як центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом, до повноважень Міністерства юстиції відноситься контроль за дотриманням політичними партіями вимог законодавства та статуту політичної партії у частині, що не відноситься до повноважень інших органів, до повноважень ЦВК віднесено контроль за додержанням політичними партіями встановленого порядку участі у виборчому процесі.

27 жовтня 2016

141 мільйон з держбюджету направили на рахунки партій. Як моніторити витрати?

Інтерв'ю директора з наукового розвитку Центру Миколи Хавронюка Громадському радіо щодо витрат політичних партій і їх фінансування. Хавронюк: "Державне фінансування політичних партій не коштує настільки багато, щоб ми могли від нього відмовитись. Партії фінансуються за чинним законом з двох джерел — з внесків фізичних і певних юридичних осіб, крім державних, і за рахунок державного фінансування. Таким чином українці відсікають олігархам і великим підприємцям можливість утримувати політичні партії і робити так, щоб вони виражали їхню волю, а не волю народу".

25 жовтня 2016

Діяльність НАЗК у контексті виконання контролюючих повноважень

Аналіз діяльності НАЗК у контексті виконання ним обов’язків продемонстрував наявність проблем з матеріально-технічним забезпеченням, що проявилось у порушеннях строків опублікування на веб-сайті НАЗК даних та доступом до окремих з них.

21 жовтня 2016

Дещо про форму та зміст щоквартальних звітів політичних партій

Станом на сьогодні в Україні зареєстровано 350 політичних партій. Всі вони є дуже різними не лише за своєю ідеологією, переконаннями, специфікою внутрішньої організації, розбудовою мережі місцевих осередків тощо, а й за ефективністю загальнодержавного політичного функціонування та рівнем підтримки населенням. Останні два показники, як позує дослідження, суттєво впливають на вибір політичними партіями манери своєї поведінки в частині імплементації нового законодавства про фінансування політичних партій, а також визначають ступінь їх бажання відповідати новим вимогам цього законодавства. Саме тому при аналізі стану справ з формою та якістю звітів політичних партій  було вирішено розділити їх на три основні групи.

19 жовтня 2016

Загальні проблеми щоквартального звітування політичних партій

Сформована статистика та проміжні висновки щодо звітності політичних партій за перший та другий квартали

16 жовтня 2016

Щодо законодавства про фінансування політичних партій

Відповідно до пункту 5 Прикінцевих та Перехідних положень Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» № 713-VIII НАЗК у 60-денний строк з дня початку його діяльності повинне забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону.