exit
search

Протидія корупції

Моніторинговий звіт з ефективності реалізації Національним агентством з питань запобігання корупції у липні–грудні 2018 року повноважень щодо складання протоколів про  адміністративні повноваження, пов'язані з корупцією (станом на 1 січня 2019 року)

12 січня 2018

Сім страхів латентних злочинців

16 березня 2018 року набудуть чинності нещодавно внесені «поправки Лозового». Маємо сім проблем, створених страхами латентних злочинців перед ефективною системою кримінальної юстиції, які й заважають їй стати ефективною, - Микола Хавронюк, директор з наукового розвитку ЦППР 

9 січня 2018

Висновок щодо Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 8 грудня 2017 р. №1375

8 грудня НАЗК своїм рішенням №1375 затвердило Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно необхідності попередньо встановлених фактів порушення антикорупційного законодавства

22 грудня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за дотриманням паріями законодавства в частині обов’язку відкриття банківських рахунків та внесення змін до статутів

У чинному законодавстві «прямої» вказівки на необхідність здійснення НАЗК такого контролю немає. Проте, опосередковано цей обов’язок випливає з п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», в якому зазначено, що НАЗК здійснює державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів. Відкриття таких рахунків є однією з умов такої «законності».

1 грудня 2017

Твереза оцінка результатів антикорупційної реформи

Тези виступу директора з наукового розвитку ЦППР Миколи Хавронюка на Форумі РПР «Громадська асамблея SMART-реформи» 1 грудня 2017 року

28 листопада 2017

Державний контроль з боку НАЗК за звітністю про надходження і використання коштів виборчих фондів

Саме НАЗК є тим державним органом, на який покладається функція здійснення комплексного державного контролю за дотриманням порядку звітування щодо надходження та використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах

6 листопада 2017

Відповідальність за порушення законодавства про фінансування партій Україні

В Україні система заходів, які можуть бути застосовані до порушників законодавства про фінансування партій, має розгалужений і в значній частині випадків плутаний характер.

26 жовтня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за проведенням зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій

Згідно з положеннями п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції»; ст. 17, п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» політична партія, яка була суб’єктом виборчого процесу на виборах Президента України, виборах народних депутатів України або брала участь у чергових чи позачергових місцевих виборах, а також політична партія, яка отримує державне фінансування, зобов’язані пройти зовнішній незалежний фінансовий аудит.

17 жовтня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

Центром політико-правових реформ підготовлено висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

9 жовтня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за щоквартальною фінансовою звітністю партій

Аналіз щоквартального фінансового звіту передбачає встановлення відповідності оформлення звіту, включених до нього звітних даних вимогам законодавства, своєчасності подання звіту, повноти та достовірності відображеної у звіті інформації, встановлення наявності або відсутності порушень законодавства щодо фінансування політичних партій або передвиборної агітації.

18 вересня 2017

Міжнародні стандарти та зарубіжний досвід забезпечення реалізації реформи політичних фінансів засобами юридичної відповідальності

У багатьох країнах світу забезпечення ефективності юридичної відповідальності вважається найслабшою ланкою в системі контролю за фінансуванням партій. Однією з визначальних вимог до передбачених законодавством санкцій визнається їхня пропорційність ступеню шкідливості (небезпечності) вчиненого правопорушення. 

11 вересня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект рішення Закарпатської обласної ради

4 вересня 2017 р. директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської обласної державної адміністрації Д. Ман звернувся до Центру політико-правових реформ з листом щодо роз’яснення правомірності прийняття або відхилення депутатами Закарпатської обласної ради проекту рішення

5 вересня 2017

Цільове використання коштів партіями. Що це таке?

На перший погляд відповідь на це запитання є очевидною, адже безпосередньо у ст. 17-1 Закону «Про політичні партії в Україні» визначено, що кошти, виділені партіям відповідно до п. 1 ч. 1 цієї статті, можуть використовуватися партіями лише на свою статутну діяльність та не можуть використовуватися на діяльність партії, пов’язану з їхньою участю у виборах народних депутатів України, виборах Президента України і місцевих виборах.

21 липня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за законним та цільовим використанням партіями бюджетних коштів

З приписів п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції», а також ст. 17-9 та п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» випливає, що державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, здійснюють РП та НАЗК.

10 липня 2017

Напрямки використання державних коштів за законодавством різних країн світу

Аналіз законодавства різних країн світу з певною долею умовності дозволяє виокремити п’ять основних підходів до правової регламентації цього питання.

4 липня 2017

Життя - ціна хабаря в МРЕО

Стаття директора з наукового розвитку ЦППР Миколи Хавронюка про  проблему хабарів у МРЕО і автошколах, та як вирішити це питання 

27 червня 2017

Міжнародні стандарти запровадження державного фінансування партій

Запровадження державного фінансування партій вимагає дотримання державами низки принципів.

15 червня 2017

Антикорупційна казка про НАЗК

Експерт ЦППР Олена Сорока про діяльність НАЗК протягом минулого року та що очікувати цьому органу в 2017 році

9 червня 2017

Висновок на законопроект № 5087

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо скасування фінансування парламентських політичних партій на 2016 рік та перенаправлення цих коштів на потреби освіти)» № 5087 від 7 вересня 2016 року (поданий народними депутатами України Вілкулом О.Ю., Шуфричем Н.І., Колєсніковим Д.В., Павловим К.Ю.)

19 травня 2017

Висновок на законопроект № 5084

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо відміни державного фінансування політичних партій)» № 5084 від 6 вересня 2016 року (поданий народним депутатом України Капліним С.М.)

18 травня 2017

Корупційну програму виконано!

Стаття директора з наукового розвитку ЦППР Миколи Хавронюка про головні досягнення корупціонерів в Україні

17 травня 2017

Альтернативний звіт з оцінки ефективності впровадження державної антикорупційної політики

Друком вийшов Альтернативний звіт за 2016 рік, який підготували експерти Центру політико-правових реформ, Transparency International Україна та незалежні фахівці за підтримки МФ "Відродження" 

8 травня 2017

Закон про Е-дeклараціі щодо активистів не відповідає Конституції

Громадські активісти готують звeрнeння до Конституційного Суду щодо нeвідповідності Основному Закону обов’язку для активістів подавати Е-дeклараціі. Детальніше - в інтерв'ю члена правління ЦППР Юлії Кириченко Громадському радіо

26 квітня 2017

Влада імітує боротьбу з корупцією і цим може зірвати безвізовий режим

Інтерв'ю директора з наукового розвитку Центру Миколи Хавронюка Громадському радіо щодо актуального стану боротьби з корупцією в Україні

21 квітня 2017

Виконання НАЗК нормотворчих та інтерпретаційних функцій: сучасний стан, проблеми та перспективи оптимізації

Згідно з ч. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» у 60-денний строк з дня початку своєї діяльності НАЗК повинне було забезпечити прийняття НПА, що випливають із цього Закону.

14 квітня 2017

Резюме до Альтернативного звіту з оцінки ефективності впровадження державної антикорупційної політики

У Резюме викладені основні висновки, сформульовані за результатами громадської оцінки ефективності впровадження державної антикорупційної політики 2014- 2017 рр. 

13 квітня 2017

Прес-сніданок «Imitatio боротьби: антикорупційна казка України 2016»

Прес-сніданок 13 квітня 2017 року був присвячений комплексній оцінці заходів з антикорупційної політики, які здійснила українська влада у 2016 році. Коротко про отримані висновки під час експертного дослідження

13 квітня 2017

Державна антикорупційна політика, або все, чого ви могли не знати про боротьбу з корупцією

5 інформативних інфографік, які найкраще висвітлять істину про вживання заходів для запобігання та подолання корупції в Україні

12 квітня 2017

Висновок на законопроект № 6246

Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо скасування фінансування політичних партій з державного бюджету)» № 6246 від 27 березня 2017 року (поданий народним депутатом України Мураєвим Є.В.)