exit
search

Протидія корупції

Експерт ЦППР Микола Хвронюк звертає уваги на актуальні питання боротьби з корупцією. 

15 травня 2018

Формування та реалізація антикорупційної політики

Коментар положень, які визначають інструменти здійснення державної антикорупційної політики, особливості підготовки та реалізації Антикорупційної стратегії, специфіку виконання антикорупційних програм та заходів, а також роль громадськості у запобіганні корупції.

10 травня 2018

Статус Національного агентства з питань запобігання корупції

Коментар законодавчих положень, що визначають статус Національного агентства з питань запобігання корупції: хто формує склад НАЗК, які повноваження в його членів, як регулюються права Агентства та хто контролює його роботу.

7 травня 2018

Цивільний контроль за діяльністю НАБУ з боку Ради громадського контролю: форми, інструменти, повноваження, межі

Директором з наукового розвитку ЦППР підготовлено експертний висновок. Детальніше читайте за посиланням.

7 травня 2018

Суб’єкти, на яких поширюється дія Закону «Про запобігання корупції»

Залежно від передбачених обов'язків, обмежень, заборон і відповідальності усі відповідні суб'єкти значно відрізняються між собою.

23 квітня 2018
19 квітня 2018

НАЗК не може перевірити фактичні витрати політичних партій: результати звіту про діяльність Агентства за 2 роки

Станом на 1 квітня 2018 р. Національне агентство з питань запобігання корупції виявило 25 порушень партійної звітності, але жодну справу не передало до суду. Також через обмежений ресурс НАЗК не може перевірити реальну відповідність партійних витрат до зафіксованих у звіті. Про це 19 квітня повідомив експерт ЦППР Дмитро Калмиков під час презентації Моніторингового звіту про діяльність НАЗК за 2 роки 

18 квітня 2018

Моніторинговий звіт щодо діяльності НАЗК в частині забезпечення законності та прозорості політичних фінансів (станом на 1 квітня 2018 року)

Центр політико-правових реформ опублікував Звіт, де надав оцінку повноти, оперативності та ефективності виконання       Національним агентством з питань запобігання корупції контролю над політичними партіями за період з 18 березня 2016 р. до 1 квітня 2018 р. 

11 квітня 2018

Опубліковано науково-практичний коментар до Закону України «Про запобігання корупції»

Здійснено роз’яснення положень Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 р. Розраховано на працівників спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції, суддів, державних службовців, посадових осіб, адвокатів, представників громадськості, які беруть участь в заходах щодо запобігання корупції. Також до уваги осіб, на яких поширюється дія антикорупційного законодавства

29 березня 2018

Поради партіям, які отримали державне фінансування

Одне з головних питань, що турбує партії, які отримали державне фінансування, є питання про те, на які потреби можна використовувати ці кошти, а також про те, яким чином краще розпоряджатися цими коштами в передбачених законом межах.

21 березня 2018

Виконання НАЗК функцій із забезпечення прозорості політичних фінансів

Огляд ключових функцій НАЗК із забезпечення прозорості політичних фінансів та рекомендації щодо підвищення ефективності їхнього виконання.

21 березня 2018

Висновок ЦППР на законопроект "Про внесення змін до Закону України "Про запобігання корупції" (щодо удосконалення здійснення фінансового контролю окремих категорій суб'єктів декларування)"

21 березня 2018 року Комітет з питань запобігання і протидії корупції планує розглянути законопроект № 8129, зареєстрований 15 березня 2018 року. Він дозволить приховувати декларації правоохоронців та ще низки суб'єктів декларування під грифом секретності, а також уникнути відповідальності. ЦППР підготував Висновок громадської антикорупційної експертизи, у якому виявлено 7 корупціогенних факторів

15 березня 2018

Припинення державного фінансування статутної діяльності партії: умови, підстави та порядок

Припинення державного фінансування статутної діяльності партії – це позбавлення партії права на отримання державного фінансування статутної діяльності або фактичне переривання такого фінансування без права на його відновлення.

14 березня 2018

«Найбільш активна частина активістів найближче до ворога», – Микола Хавронюк

Які зусилля де-факто варто докладати активістам, щоб боротися з корупцією? Які кроки для цього робити? Викладена власна концепція Миколи Хавронюка, директора з наукового розвитку ЦППР, щодо протидії корупції 

13 березня 2018

"Звіт показує цікаву річ, яка є ядром проблеми – це практична пасивність і включеність правоохоронних органів у корупційну діяльність", - Борис Малишев

13 березня експерт ЦППР Борис Малишев взяв участь у презентації результатів дослідження «Сприйняття успішності проведення антикорупційної реформи в Україні: регіональний вимір». У рамках дослідження було проведено інтерв’ю в 10 фокус-групах у 10 регіонах України. Загалом опитали 100 представників громадських організацій, журналістів-розслідувачів, викривачів та активістів

6 березня 2018

Зупинення державного фінансування статутної діяльності партії

Зупинення державного фінансування статутної діяльності партії є тимчасовим адміністративно-правовим заходом примусового характеру, що може бути застосований до партії у зв’язку із порушенням певних правил подання фінансової звітності.

4 березня 2018

«Простий і зрозумілий для всіх підхід»

28 лютого у Верховній Раді було зареєстровано народним депутатом Україні від БПП законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих норм з метою невідворотності покарання осіб, які вчинили корупційні злочини" № 8077.

6 лютого 2018

Антикорупційна експертиза законопроектів: зведена таблиця

Проведення громадської антикорупційної експертизи найбільш важливих, резонансних проектів законів з потенційно високим ступенем корупційних ризиків, що вносяться на розгляд Верховної Ради України. Остання проведена експертиза - для законопроекту № 7315 про наділення НАЗК повноваженнями вирішувати питання щодо початку досудового розслідування

29 січня 2018

Міжнародна конференція "Українські політичні партії на старті виборчої кампанії" 29 січня 2018 року

Кошти з держбюджету для фінансування партій не сприяли розвитку демократії в Україні, не використовувалися для розвитку інституційної та аналітичної спроможності партій. Рівень якості аналізу проблем та вироблених парламентськими партіями політичних рішень все ще залишається на низькому рівні, - про це під час конференції розповіла член правління ЦППР Юлія Кириченко 

24 січня 2018

Висновок на проект Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів та послуг

Центром політико-правових реформ підготовлено Висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів та послуг  

18 січня 2018

Експерт Дмитро Калмиков: "Партії мають пропонувати якісну аналітику"

Як відсікти олігархів від фінансування політичних партій? Що з перевіркою звітів збоку НАЗК? Про це та інше в ефірі програми "Коло доброчесності"

12 січня 2018

41% українців готові довірити формування Антикорупційного суду західним експертам – опитування

Наприкінці грудня 2017 року Президент Петро Порошенко вніс до Верховної Ради законопроект про Антикорупційний суд. Поданий законопроект містить низку недоліків, які нівелюють можливість створення якісного незалежного органу, зазначив директор з наукового розвитку ЦППР Микола Хавронюк під час прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі 11 січня 2018 року

12 січня 2018

Сім страхів латентних злочинців

16 березня 2018 року набудуть чинності нещодавно внесені «поправки Лозового». Маємо сім проблем, створених страхами латентних злочинців перед ефективною системою кримінальної юстиції, які й заважають їй стати ефективною, - Микола Хавронюк, директор з наукового розвитку ЦППР 

9 січня 2018

Висновок щодо Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 8 грудня 2017 р. №1375

8 грудня НАЗК своїм рішенням №1375 затвердило Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно необхідності попередньо встановлених фактів порушення антикорупційного законодавства

22 грудня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за дотриманням паріями законодавства в частині обов’язку відкриття банківських рахунків та внесення змін до статутів

У чинному законодавстві «прямої» вказівки на необхідність здійснення НАЗК такого контролю немає. Проте, опосередковано цей обов’язок випливає з п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», в якому зазначено, що НАЗК здійснює державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів. Відкриття таких рахунків є однією з умов такої «законності».

1 грудня 2017

Твереза оцінка результатів антикорупційної реформи

Тези виступу директора з наукового розвитку ЦППР Миколи Хавронюка на Форумі РПР «Громадська асамблея SMART-реформи» 1 грудня 2017 року

28 листопада 2017

Державний контроль з боку НАЗК за звітністю про надходження і використання коштів виборчих фондів

Саме НАЗК є тим державним органом, на який покладається функція здійснення комплексного державного контролю за дотриманням порядку звітування щодо надходження та використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах

6 листопада 2017

Відповідальність за порушення законодавства про фінансування партій Україні

В Україні система заходів, які можуть бути застосовані до порушників законодавства про фінансування партій, має розгалужений і в значній частині випадків плутаний характер.

26 жовтня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за проведенням зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій

Згідно з положеннями п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції»; ст. 17, п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» політична партія, яка була суб’єктом виборчого процесу на виборах Президента України, виборах народних депутатів України або брала участь у чергових чи позачергових місцевих виборах, а також політична партія, яка отримує державне фінансування, зобов’язані пройти зовнішній незалежний фінансовий аудит.