exit
search

Протидія корупції

Завершено ґрунтовний аналіз проекту нової Форми звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Нову Форму Національне агентство з питань запобігання корупції  представило 7 червня 2018 року. ЦППР презентує: експертний висновок на проект нової Форми фінансового звіту партії та власну форму звіту для розгляду 

13 березня 2018

"Звіт показує цікаву річ, яка є ядром проблеми – це практична пасивність і включеність правоохоронних органів у корупційну діяльність", - Борис Малишев

13 березня експерт ЦППР Борис Малишев взяв участь у презентації результатів дослідження «Сприйняття успішності проведення антикорупційної реформи в Україні: регіональний вимір». У рамках дослідження було проведено інтерв’ю в 10 фокус-групах у 10 регіонах України. Загалом опитали 100 представників громадських організацій, журналістів-розслідувачів, викривачів та активістів

6 березня 2018

Зупинення державного фінансування статутної діяльності партії

Зупинення державного фінансування статутної діяльності партії є тимчасовим адміністративно-правовим заходом примусового характеру, що може бути застосований до партії у зв’язку із порушенням певних правил подання фінансової звітності.

4 березня 2018

«Простий і зрозумілий для всіх підхід»

28 лютого у Верховній Раді було зареєстровано народним депутатом Україні від БПП законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих норм з метою невідворотності покарання осіб, які вчинили корупційні злочини" № 8077.

6 лютого 2018

Антикорупційна експертиза законопроектів

Проведення громадської антикорупційної експертизи найбільш важливих, резонансних проектів законів з потенційно високим ступенем корупційних ризиків, що вносяться на розгляд Верховної Ради України. Остання проведена експертиза - для законопроекту № 7315 про наділення НАЗК повноваженнями вирішувати питання щодо початку досудового розслідування

29 січня 2018

Міжнародна конференція "Українські політичні партії на старті виборчої кампанії" 29 січня 2018 року

Кошти з держбюджету для фінансування партій не сприяли розвитку демократії в Україні, не використовувалися для розвитку інституційної та аналітичної спроможності партій. Рівень якості аналізу проблем та вироблених парламентськими партіями політичних рішень все ще залишається на низькому рівні, - про це під час конференції розповіла член правління ЦППР Юлія Кириченко 

24 січня 2018

Висновок на проект Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів та послуг

Центром політико-правових реформ підготовлено Висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів та послуг  

18 січня 2018

Експерт Дмитро Калмиков: "Партії мають пропонувати якісну аналітику"

Як відсікти олігархів від фінансування політичних партій? Що з перевіркою звітів збоку НАЗК? Про це та інше в ефірі програми "Коло доброчесності"

12 січня 2018

41% українців готові довірити формування Антикорупційного суду західним експертам – опитування

Наприкінці грудня 2017 року Президент Петро Порошенко вніс до Верховної Ради законопроект про Антикорупційний суд. Поданий законопроект містить низку недоліків, які нівелюють можливість створення якісного незалежного органу, зазначив директор з наукового розвитку ЦППР Микола Хавронюк під час прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі 11 січня 2018 року

12 січня 2018

Сім страхів латентних злочинців

16 березня 2018 року набудуть чинності нещодавно внесені «поправки Лозового». Маємо сім проблем, створених страхами латентних злочинців перед ефективною системою кримінальної юстиції, які й заважають їй стати ефективною, - Микола Хавронюк, директор з наукового розвитку ЦППР 

9 січня 2018

Висновок щодо Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 8 грудня 2017 р. №1375

8 грудня НАЗК своїм рішенням №1375 затвердило Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно необхідності попередньо встановлених фактів порушення антикорупційного законодавства

22 грудня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за дотриманням паріями законодавства в частині обов’язку відкриття банківських рахунків та внесення змін до статутів

У чинному законодавстві «прямої» вказівки на необхідність здійснення НАЗК такого контролю немає. Проте, опосередковано цей обов’язок випливає з п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», в якому зазначено, що НАЗК здійснює державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів. Відкриття таких рахунків є однією з умов такої «законності».

1 грудня 2017

Твереза оцінка результатів антикорупційної реформи

Тези виступу директора з наукового розвитку ЦППР Миколи Хавронюка на Форумі РПР «Громадська асамблея SMART-реформи» 1 грудня 2017 року

28 листопада 2017

Державний контроль з боку НАЗК за звітністю про надходження і використання коштів виборчих фондів

Саме НАЗК є тим державним органом, на який покладається функція здійснення комплексного державного контролю за дотриманням порядку звітування щодо надходження та використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах

6 листопада 2017

Відповідальність за порушення законодавства про фінансування партій Україні

В Україні система заходів, які можуть бути застосовані до порушників законодавства про фінансування партій, має розгалужений і в значній частині випадків плутаний характер.

26 жовтня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за проведенням зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій

Згідно з положеннями п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції»; ст. 17, п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» політична партія, яка була суб’єктом виборчого процесу на виборах Президента України, виборах народних депутатів України або брала участь у чергових чи позачергових місцевих виборах, а також політична партія, яка отримує державне фінансування, зобов’язані пройти зовнішній незалежний фінансовий аудит.

17 жовтня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

Центром політико-правових реформ підготовлено висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

9 жовтня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за щоквартальною фінансовою звітністю партій

Аналіз щоквартального фінансового звіту передбачає встановлення відповідності оформлення звіту, включених до нього звітних даних вимогам законодавства, своєчасності подання звіту, повноти та достовірності відображеної у звіті інформації, встановлення наявності або відсутності порушень законодавства щодо фінансування політичних партій або передвиборної агітації.

18 вересня 2017

Міжнародні стандарти та зарубіжний досвід забезпечення реалізації реформи політичних фінансів засобами юридичної відповідальності

У багатьох країнах світу забезпечення ефективності юридичної відповідальності вважається найслабшою ланкою в системі контролю за фінансуванням партій. Однією з визначальних вимог до передбачених законодавством санкцій визнається їхня пропорційність ступеню шкідливості (небезпечності) вчиненого правопорушення. 

11 вересня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект рішення Закарпатської обласної ради

4 вересня 2017 р. директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської обласної державної адміністрації Д. Ман звернувся до Центру політико-правових реформ з листом щодо роз’яснення правомірності прийняття або відхилення депутатами Закарпатської обласної ради проекту рішення

5 вересня 2017

Цільове використання коштів партіями. Що це таке?

На перший погляд відповідь на це запитання є очевидною, адже безпосередньо у ст. 17-1 Закону «Про політичні партії в Україні» визначено, що кошти, виділені партіям відповідно до п. 1 ч. 1 цієї статті, можуть використовуватися партіями лише на свою статутну діяльність та не можуть використовуватися на діяльність партії, пов’язану з їхньою участю у виборах народних депутатів України, виборах Президента України і місцевих виборах.

21 липня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за законним та цільовим використанням партіями бюджетних коштів

З приписів п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції», а також ст. 17-9 та п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» випливає, що державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, здійснюють РП та НАЗК.

10 липня 2017

Напрямки використання державних коштів за законодавством різних країн світу

Аналіз законодавства різних країн світу з певною долею умовності дозволяє виокремити п’ять основних підходів до правової регламентації цього питання.

4 липня 2017

Життя - ціна хабаря в МРЕО

Стаття директора з наукового розвитку ЦППР Миколи Хавронюка про  проблему хабарів у МРЕО і автошколах, та як вирішити це питання 

27 червня 2017

Міжнародні стандарти запровадження державного фінансування партій

Запровадження державного фінансування партій вимагає дотримання державами низки принципів.

15 червня 2017

Антикорупційна казка про НАЗК

Експерт ЦППР Олена Сорока про діяльність НАЗК протягом минулого року та що очікувати цьому органу в 2017 році

9 червня 2017

Висновок на законопроект № 5087

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо скасування фінансування парламентських політичних партій на 2016 рік та перенаправлення цих коштів на потреби освіти)» № 5087 від 7 вересня 2016 року (поданий народними депутатами України Вілкулом О.Ю., Шуфричем Н.І., Колєсніковим Д.В., Павловим К.Ю.)

19 травня 2017

Висновок на законопроект № 5084

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо відміни державного фінансування політичних партій)» № 5084 від 6 вересня 2016 року (поданий народним депутатом України Капліним С.М.)