exit
search

Протидія корупції / Законодавство та коментарі

Висновок на законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення парламентського контролю за діяльністю Державного бюро розслідувань та порядку висловлення недовіри Директору Державного бюро розслідувань».

7 грудня 2018

Висновок на законопроект №9306 від 20 листопада 2018 року

Висновок на законопроект Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо встановлення відповідальності за наклеп».

7 грудня 2018

Експертний висновок на законопроект №9167 від 4 жовтня 2018 року

Висновок на законопроект «Про внесення змін до Законів України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» та «Про державну службу» щодо відрядження до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

26 жовтня 2018

Проблеми боротьби з корупцією: що потребує посиленої уваги сьогодні

Експерт ЦППР Микола Хвронюк звертає уваги на актуальні питання боротьби з корупцією. 

16 жовтня 2018

Кому і чим заважає відповідальність за незаконне збагачення

Наявність кримінальної відповідальності за незаконне збагачення не дає спокою українським депутатам.

17 серпня 2018

Вимоги щодо прозорості та доступу до інформації

Що таке «інформація з обмеженим доступом» і чи належать до неї відомості про розміри та види благодійної й іншої допомоги, яка надається держслужбовцям? Читайте у коментарях експертів до Закону «Про запобігання корупції».

9 серпня 2018

Спеціальна перевірка

В якому випадку та хто проводить спеціальну перевірку? Що саме перевіряється та кандидати на які саме посади її проходять? Читайте у коментарях експертів до Закону «Про запобігання корупції».

11 липня 2018

Антикорупційна експертиза

Коли проводиться антикорупційна експертиза, хто її ініціює та на що впливают результати?

6 липня 2018

Заборона на одержання пільг, послуг і майна органами державної влади та органами місцевого самоврядування

Чи можуть органи державної влади та місцевого самоврядування отримувати пільги, послуги або майно? Від кого та за яких умов? Читайте в експертному коментарі до Закону «Про запобігання корупції» 

4 липня 2018

Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

Експертний коментар статті Закону, у якій закріплюється, хто саме з держслужбовців повинен подавати декларацію, що у ній вказувати, та які строки подання декларації.

2 липня 2018

Висновок на проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення механізму запобігання корупції» (реєстр. №8517)

21 червня 2018 р. у Верховній Раді зареєстрований законопроект, який пропонує змінити редакцію ст. 368-2 КК України «Незаконне збагачення», встановити обов’язковий контроль декларацій на предмет безпідставного збагачення близьких осіб суб’єкта декларування, а також звузити можливість початку досудових розслідувань за цією статтею – розпочинати його виключно після виявлення ознак безпідставного збагачення з боку НАЗК. ЦППР підготував відповідний висновок на проект Закону 

25 червня 2018

Правила етичної поведінки

Якими етичними нормами повинні керуватися у своїй роботі держслужбовці? Деталізовані пояснення - у коментарях до Закону.

8 червня 2018

Конфлікт інтересів: запобігання та врегулювання

Як на законодавчому рівні врегульовується конфлікт інтересів? Коментар до статей 28-36 Закону «Про запобігання корупції»   

30 травня 2018

Обмеження спільної роботи близьких осіб

Яким чином регулюється питання спільної роботи близьких родичів та високопосадовців? Коментар статті 27 Закону «Про запобігання корупції»

24 травня 2018

Конфлікт інтересів та колишні держслужбовці: особливості врегулювання

Обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування: коментар статті 26 Закону «Про запобігання корупції»

21 травня 2018

Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Чи може народний депутат бути приватним підприємцем або викладачем? Детальний експертний коментар щодо того, чим не можуть займатися суб'єкти, на яких поширюється дія Закону «Про запобігання корупції».

17 травня 2018

Запобігання одержанню неправомірної вигоди або подарунка та поводження з ними

Якими повинні бути дії державного службовця, що отримав пропозицію неправомірної вигоди чи подарунка? Коментар відповідних положень Закону України «Про запобігання корупції».

15 травня 2018

Формування та реалізація антикорупційної політики

Коментар положень, які визначають інструменти здійснення державної антикорупційної політики, особливості підготовки та реалізації Антикорупційної стратегії, специфіку виконання антикорупційних програм та заходів, а також роль громадськості у запобіганні корупції.

10 травня 2018

Статус Національного агентства з питань запобігання корупції

Коментар законодавчих положень, що визначають статус Національного агентства з питань запобігання корупції: хто формує склад НАЗК, які повноваження в його членів, як регулюються права Агентства та хто контролює його роботу.

7 травня 2018

Цивільний контроль за діяльністю НАБУ з боку Ради громадського контролю: форми, інструменти, повноваження, межі

Директором з наукового розвитку ЦППР підготовлено експертний висновок. Детальніше читайте за посиланням.

7 травня 2018

Суб’єкти, на яких поширюється дія Закону «Про запобігання корупції»

Залежно від передбачених обов'язків, обмежень, заборон і відповідальності усі відповідні суб'єкти значно відрізняються між собою.

11 квітня 2018

Опубліковано науково-практичний коментар до Закону України «Про запобігання корупції»

Здійснено роз’яснення положень Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 р. Розраховано на працівників спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції, суддів, державних службовців, посадових осіб, адвокатів, представників громадськості, які беруть участь в заходах щодо запобігання корупції. Також до уваги осіб, на яких поширюється дія антикорупційного законодавства

4 березня 2018

«Простий і зрозумілий для всіх підхід»

28 лютого у Верховній Раді було зареєстровано народним депутатом Україні від БПП законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих норм з метою невідворотності покарання осіб, які вчинили корупційні злочини" № 8077.

9 січня 2018

Висновок щодо Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 8 грудня 2017 р. №1375

8 грудня НАЗК своїм рішенням №1375 затвердило Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно необхідності попередньо встановлених фактів порушення антикорупційного законодавства

17 жовтня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

Центром політико-правових реформ підготовлено висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

11 вересня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект рішення Закарпатської обласної ради

4 вересня 2017 р. директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської обласної державної адміністрації Д. Ман звернувся до Центру політико-правових реформ з листом щодо роз’яснення правомірності прийняття або відхилення депутатами Закарпатської обласної ради проекту рішення

27 грудня 2016

Спецконфіскація — спроба номер...

Коментарі Миколи Хавронюка щодо законопроекту про спецконфіскацію,—проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення стягнення в дохід держави необґрунтованих активів»  №5577, внесеного на розгляд Верховної Ради 22 грудня 2016 року

4 грудня 2016

Як би нам створити ВАС?

Новим Законом "Про судоустрій і статус суддів", який набрав чинності 30 вересня 2016 року, передбачено утворення Вищого антикорупційного суду.

27 листопада 2016

Щодо притягнення е-декларантів до кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків

Директором з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколою Хавронюком підготовлено відгук на публікацію в СТРАНА.ua

27 листопада 2016

Владо, ти не забула створити комісію зовнішнього контролю за НАБУ?

Хочу нагадати суспільству і владі деякі положення Закону "Про Національне антикорупційне бюро України". З них випливає, що: - НАБУ має оприлюднити звіт не пізніше 10 лютого 2017 року; - цей звіт має бути надано Раді громадського контролю при Національному бюро не пізніше 27 січня; - до звіту має бути додано Висновок незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності НАБУ, підготовлений комісією зовнішнього контролю.

26 листопада 2016

Рецензія на статтю Віктора Трепака «Незаконне збагачення: кого і за що каратимуть»

Директором з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколою Хавронюком надано рецензію на статтю Віктора Трепака