exit
search

Протидія корупції / Законодавство та коментарі

Як на законодавчому рівні врегульовується конфлікт інтересів? Коментар до статей 28-36 Закону «Про запобігання корупції»   

30 травня 2018

Обмеження спільної роботи близьких осіб

Яким чином регулюється питання спільної роботи близьких родичів та високопосадовців? Коментар статті 27 Закону «Про запобігання корупції»

24 травня 2018

Конфлікт інтересів та колишні держслужбовці: особливості врегулювання

Обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування: коментар статті 26 Закону «Про запобігання корупції»

21 травня 2018

Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності

Чи може народний депутат бути приватним підприємцем або викладачем? Детальний експертний коментар щодо того, чим не можуть займатися суб'єкти, на яких поширюється дія Закону «Про запобігання корупції».

17 травня 2018

Запобігання одержанню неправомірної вигоди або подарунка та поводження з ними

Якими повинні бути дії державного службовця, що отримав пропозицію неправомірної вигоди чи подарунка? Коментар відповідних положень Закону України «Про запобігання корупції».

15 травня 2018

Формування та реалізація антикорупційної політики

Коментар положень, які визначають інструменти здійснення державної антикорупційної політики, особливості підготовки та реалізації Антикорупційної стратегії, специфіку виконання антикорупційних програм та заходів, а також роль громадськості у запобіганні корупції.

10 травня 2018

Статус Національного агентства з питань запобігання корупції

Коментар законодавчих положень, що визначають статус Національного агентства з питань запобігання корупції: хто формує склад НАЗК, які повноваження в його членів, як регулюються права Агентства та хто контролює його роботу.

7 травня 2018

Цивільний контроль за діяльністю НАБУ з боку Ради громадського контролю: форми, інструменти, повноваження, межі

Директором з наукового розвитку ЦППР підготовлено експертний висновок. Детальніше читайте за посиланням.

7 травня 2018

Суб’єкти, на яких поширюється дія Закону «Про запобігання корупції»

Залежно від передбачених обов'язків, обмежень, заборон і відповідальності усі відповідні суб'єкти значно відрізняються між собою.

11 квітня 2018

Опубліковано науково-практичний коментар до Закону України «Про запобігання корупції»

Здійснено роз’яснення положень Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 р. Розраховано на працівників спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції, суддів, державних службовців, посадових осіб, адвокатів, представників громадськості, які беруть участь в заходах щодо запобігання корупції. Також до уваги осіб, на яких поширюється дія антикорупційного законодавства

4 березня 2018

«Простий і зрозумілий для всіх підхід»

28 лютого у Верховній Раді було зареєстровано народним депутатом Україні від БПП законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих норм з метою невідворотності покарання осіб, які вчинили корупційні злочини" № 8077.

9 січня 2018

Висновок щодо Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 8 грудня 2017 р. №1375

8 грудня НАЗК своїм рішенням №1375 затвердило Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно необхідності попередньо встановлених фактів порушення антикорупційного законодавства

17 жовтня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

Центром політико-правових реформ підготовлено висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

11 вересня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект рішення Закарпатської обласної ради

4 вересня 2017 р. директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської обласної державної адміністрації Д. Ман звернувся до Центру політико-правових реформ з листом щодо роз’яснення правомірності прийняття або відхилення депутатами Закарпатської обласної ради проекту рішення

27 грудня 2016

Спецконфіскація — спроба номер...

Коментарі Миколи Хавронюка щодо законопроекту про спецконфіскацію,—проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення стягнення в дохід держави необґрунтованих активів»  №5577, внесеного на розгляд Верховної Ради 22 грудня 2016 року

4 грудня 2016

Як би нам створити ВАС?

Новим Законом "Про судоустрій і статус суддів", який набрав чинності 30 вересня 2016 року, передбачено утворення Вищого антикорупційного суду.

27 листопада 2016

Щодо притягнення е-декларантів до кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків

Директором з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколою Хавронюком підготовлено відгук на публікацію в СТРАНА.ua

27 листопада 2016

Владо, ти не забула створити комісію зовнішнього контролю за НАБУ?

Хочу нагадати суспільству і владі деякі положення Закону "Про Національне антикорупційне бюро України". З них випливає, що: - НАБУ має оприлюднити звіт не пізніше 10 лютого 2017 року; - цей звіт має бути надано Раді громадського контролю при Національному бюро не пізніше 27 січня; - до звіту має бути додано Висновок незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності НАБУ, підготовлений комісією зовнішнього контролю.

26 листопада 2016

Рецензія на статтю Віктора Трепака «Незаконне збагачення: кого і за що каратимуть»

Директором з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколою Хавронюком надано рецензію на статтю Віктора Трепака

7 листопада 2016

Щодо передачі активів пов’язаним (афілійованим) особам, відомості про яких не підлягають декларуванню

Суб’єктом злочину, передбаченого ст. 368-2 КК України, є особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Тому саме вона несе відповідальність за відповідні дії з активами у значному розмірі.

6 листопада 2016

Е-декларування: початок розслідування

Закон про запобігання корупції у статтях 12, 48-51 встановлює спеціальний порядок проведення розслідування в частині подання суб'єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації і ознак незаконного збагачення.

26 липня 2016

Зареєстровано проект Закону «Про захист викривачів і розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам»

20 липня 2016 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про захист викривачів і розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам» (реєстраційний № 4038а)

11 травня 2016

Список чинних спеціально-антикорупційних законів

Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII Кримінальний кодекс України від 5 квітня 2001 року № 2341-14 Кодекс України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-X

25 лютого 2016

Сьогодні вийшов з друку коментар антикорупційного законодавства "Настільна книга детектива, прокурора, судді".

Настільна книга є науково-практичним коментарем Закону "Про запобігання корупції" антикорупційних положень Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України, а також Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4 лютого 2016

Про результати 3-го засідання Нацради з питань антикорупційної політики

3 лютого 2016 р. воно проходило під головуванням Мустафи Джемілєва та з модеруванням Андрія Таранова і було присвячене проблемам створення НАЗК, Нацагентства з питань виявлення, пошуку та управління активами (я його для себе скоротив за першими буквами так - НАВРУ) і ДБР.

28 січня 2016

Висновок на закони України від 10 листопада 2015 року

Метою цих законів є забезпечення невідворотності настання негативних наслідків вчинення кримінальних правопорушень, насамперед корупційних, через позбавлення винних осіб економічних переваг, одержаних внаслідок їх протиправної поведінки.  

17 листопада 2015

ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО ОДЕРЖАННЯ ПОДАРУНКІВ: коментар статті 23 Закону «Про запобігання корупції»

1. Конвенцією ООН проти корупції (ч. 4 ст. 7) встановлюється необхідність створення, підтримки й зміцнення систем, які сприяють прозорості і запобігають виникненню конфлікту інтересів.  

13 листопада 2015

ПОРУШЕННЯ ОБМЕЖЕНЬ ЩОДО СУМІСНИЦТВА ТА СУМІЩЕННЯ З ІНШИМИ ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ: коментар статті 25 Закону «Про запобігання корупції»

1. Частина 1 ст. 25 Закону «Про запобігання корупції» містить три спеціальні форми обмежень (заборон) для осіб, зазначених у п. 1 ст. 3 Закону, з яких існують винятки, а також винятки із винятків (див. Табл. 1).

5 листопада 2015

Про третіх осіб, які знали або повинні були знати...

В деяких статтях КК, насамперед тих, що передбачають відповідальність за корупційні (в широкому розумінні) злочини, йдеться про їх вчинення в інтересах не самого суб’єкта злочину, а в інтересах інших (третіх) осіб. 

1 листопада 2015

Миллионы бесправных работников: почему государство закрывает глаза на нарушение трудовых прав

Миллионы украинцев по много лет находятся в фактически трудовом рабстве – трудятся без оформления социально-правовых отношений с работодателем и государством. У них нет трудового стажа, социальных отчислений, нет надежды на нормальную пенсию, а у нынешних пенсионеров из-за этого – мизерные пенсии. 

24 червня 2015

Анонс прес-конференції «Корупція в мережі «Законопроект»

Починаючи з листопада 2014 року, експерти ЦППР спільно з партнерами проаналізували 128 законопроектів та 10 чинних законів на предмет наявності в них «корупційних лазівок». Які корупціогенні норми найчастіше ховаються в законопроектах і чинних законах? Чи стали закони якіснішими порівняно з минулим роком?