exit
search

Протидія корупції / Законодавство та коментарі

Центром політико-правових реформ підготовлено висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Закону України «Про Антикорупційну стратегію на 2018–2020 роки»

11 вересня 2017

Висновок Центру політико-правових реформ на проект рішення Закарпатської обласної ради

4 вересня 2017 р. директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської обласної державної адміністрації Д. Ман звернувся до Центру політико-правових реформ з листом щодо роз’яснення правомірності прийняття або відхилення депутатами Закарпатської обласної ради проекту рішення

27 грудня 2016

Спецконфіскація — спроба номер...

Коментарі Миколи Хавронюка щодо законопроекту про спецконфіскацію,—проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення стягнення в дохід держави необґрунтованих активів»  №5577, внесеного на розгляд Верховної Ради 22 грудня 2016 року

4 грудня 2016

Як би нам створити ВАС?

Новим Законом "Про судоустрій і статус суддів", який набрав чинності 30 вересня 2016 року, передбачено утворення Вищого антикорупційного суду.

27 листопада 2016

Щодо притягнення е-декларантів до кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків

Директором з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколою Хавронюком підготовлено відгук на публікацію в СТРАНА.ua

27 листопада 2016

Владо, ти не забула створити комісію зовнішнього контролю за НАБУ?

Хочу нагадати суспільству і владі деякі положення Закону "Про Національне антикорупційне бюро України". З них випливає, що: - НАБУ має оприлюднити звіт не пізніше 10 лютого 2017 року; - цей звіт має бути надано Раді громадського контролю при Національному бюро не пізніше 27 січня; - до звіту має бути додано Висновок незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності НАБУ, підготовлений комісією зовнішнього контролю.

26 листопада 2016

Рецензія на статтю Віктора Трепака «Незаконне збагачення: кого і за що каратимуть»

Директором з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколою Хавронюком надано рецензію на статтю Віктора Трепака

7 листопада 2016

Щодо передачі активів пов’язаним (афілійованим) особам, відомості про яких не підлягають декларуванню

Суб’єктом злочину, передбаченого ст. 368-2 КК України, є особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Тому саме вона несе відповідальність за відповідні дії з активами у значному розмірі.

6 листопада 2016

Е-декларування: початок розслідування

Закон про запобігання корупції у статтях 12, 48-51 встановлює спеціальний порядок проведення розслідування в частині подання суб'єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації і ознак незаконного збагачення.

26 липня 2016

Зареєстровано проект Закону «Про захист викривачів і розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам»

20 липня 2016 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про захист викривачів і розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам» (реєстраційний № 4038а)

11 травня 2016

Список чинних спеціально-антикорупційних законів

Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII Кримінальний кодекс України від 5 квітня 2001 року № 2341-14 Кодекс України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-X

25 лютого 2016

Сьогодні вийшов з друку коментар антикорупційного законодавства "Настільна книга детектива, прокурора, судді".

Настільна книга є науково-практичним коментарем Закону "Про запобігання корупції" антикорупційних положень Кримінального і Кримінального процесуального кодексів України, а також Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4 лютого 2016

Про результати 3-го засідання Нацради з питань антикорупційної політики

3 лютого 2016 р. воно проходило під головуванням Мустафи Джемілєва та з модеруванням Андрія Таранова і було присвячене проблемам створення НАЗК, Нацагентства з питань виявлення, пошуку та управління активами (я його для себе скоротив за першими буквами так - НАВРУ) і ДБР.

28 січня 2016

Висновок на закони України від 10 листопада 2015 року

Метою цих законів є забезпечення невідворотності настання негативних наслідків вчинення кримінальних правопорушень, насамперед корупційних, через позбавлення винних осіб економічних переваг, одержаних внаслідок їх протиправної поведінки.  

17 листопада 2015

ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО ОДЕРЖАННЯ ПОДАРУНКІВ: коментар статті 23 Закону «Про запобігання корупції»

1. Конвенцією ООН проти корупції (ч. 4 ст. 7) встановлюється необхідність створення, підтримки й зміцнення систем, які сприяють прозорості і запобігають виникненню конфлікту інтересів.  

13 листопада 2015

ПОРУШЕННЯ ОБМЕЖЕНЬ ЩОДО СУМІСНИЦТВА ТА СУМІЩЕННЯ З ІНШИМИ ВИДАМИ ДІЯЛЬНОСТІ: коментар статті 25 Закону «Про запобігання корупції»

1. Частина 1 ст. 25 Закону «Про запобігання корупції» містить три спеціальні форми обмежень (заборон) для осіб, зазначених у п. 1 ст. 3 Закону, з яких існують винятки, а також винятки із винятків (див. Табл. 1).

5 листопада 2015

Про третіх осіб, які знали або повинні були знати...

В деяких статтях КК, насамперед тих, що передбачають відповідальність за корупційні (в широкому розумінні) злочини, йдеться про їх вчинення в інтересах не самого суб’єкта злочину, а в інтересах інших (третіх) осіб. 

1 листопада 2015

Миллионы бесправных работников: почему государство закрывает глаза на нарушение трудовых прав

Миллионы украинцев по много лет находятся в фактически трудовом рабстве – трудятся без оформления социально-правовых отношений с работодателем и государством. У них нет трудового стажа, социальных отчислений, нет надежды на нормальную пенсию, а у нынешних пенсионеров из-за этого – мизерные пенсии. 

24 червня 2015

Анонс прес-конференції «Корупція в мережі «Законопроект»

Починаючи з листопада 2014 року, експерти ЦППР спільно з партнерами проаналізували 128 законопроектів та 10 чинних законів на предмет наявності в них «корупційних лазівок». Які корупціогенні норми найчастіше ховаються в законопроектах і чинних законах? Чи стали закони якіснішими порівняно з минулим роком?

8 червня 2015

Провокація хабара: чи законно, чи дієво?

Петро Порошенко виступає за введення такої процесуальної дії, як «провокація хабара». Чи є провокація хабара дієвим методом боротьби з корупцією і чи буде такий метод працювати в Україні? Коментує Микола Хавронюк

19 травня 2015

11 «подарунків» від МВС України та Уряду, загорнутих у «доопрацьований» законопроект № 2562

6 квітня 2015 року у ВРУ було зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» (реєстровий № 2562)

22 січня 2015

Розроблено проект Закону України щодо забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро України та Національного агентства України з питань запобігання корупції.

Антикорупційною робочою групою Реанімаційного пакету реформ за участю експерта ЦППР Миколи Хавронюка розроблено проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро України та Національного агентства України з питань запобігання корупції. 

29 грудня 2014

Краще б ми адвокатували закон про цивільну зброю

Правова позиція Миколи Хавронюка щодо законопроекту Юрія Луценка про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо діяльності Національного антикорупційного бюро

27 грудня 2014

Зареєстровано законопроект щодо забезпечення відкритості Верховної Ради

23 грудня у Верховній Раді зареєстровано проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення відкритості та доступу до інформації про діяльність Верховної Ради, її комітетів та народних депутатів (реєстр. № 1591), одним із авторів якого є директор з наукового розвитку ЦППР Микола Хавронюк

16 грудня 2014

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення їх окремих положень з питань запобігання і протидії корупції та легалізації (відмиванню) доходів

Антикорупційною групою РПР за участю Миколи Хавронюка (ЦППР) розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення їх окремих положень з питань запобігання і протидії корупції та легалізації (відмиванню) доходів».

15 грудня 2014

Відкрий Раду

Антикорупційною групою РПР за участі Миколи Хавронюка (ЦППР) розроблено проект Закону з умовною назвою "Відкрий Раду" (“Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення публічності і доступу до інформації про діяльність Верховної Ради України”), який готується до подання на реєстрацію у Верховній Раді України. Завантажити законопроект 

1 грудня 2014

Цар мав на увазі "казнить", або про те, чи є чинним закон "Про засади запобігання і протидії корупції"

У Прикінцевих положеннях нового Закону зазначено: «Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців з дня набрання ним чинності

23 листопада 2014

Український парламент і українська корупція

Микола Хавронюк виступив з лекцією на тему: "Український парламент і українська корупція" перед учасниками Четвертої щорічної міжнародної конференції «ПАРЛАМЕНТСЬКІ ЧИТАННЯ» 

31 жовтня 2014

Боротьбу з корупцією скасовано (на півроку)

На півроку залишено без жодного правового регулювання питання декларування доходів, видатків і майна, спеціальних перевірок державних службовців, одержання подарунків (пожертв), роботи близьких родичів на державній і суміжних службах, вирішення конфлікту інтересів, проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів, звільнення зі служби осіб, які вчинили корупційні правопорушення, та інше

1 липня 2014

Висновок на законопроект «Про запобігання корупції»

Висновок на проект Закону України «Про запобігання корупції», який ще обговорюється на сторінці Міністерства юстиції, розробелий експертом Центру політико правових реформ Миколою Хавронюком

20 травня 2014

Висновок на Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо застосування амністії в Україні»

У Законі «Про внесення змін до деяких законів України щодо застосування амністії в Україні» виявлено корупційні ризики. Такими є результати громадської антикорупційної експертизи цього закону. Завантажити висновок