exit
search

Протидія корупції / Протидія політичній корупції

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо скасування фінансування парламентських політичних партій на 2016 рік та перенаправлення цих коштів на потреби освіти)» № 5087 від 7 вересня 2016 року (поданий народними депутатами України Вілкулом О.Ю., Шуфричем Н.І., Колєсніковим Д.В., Павловим К.Ю.)

15 листопада 2016

Форум «Наші гроші в політиці: версія 2.0» 16 листопада 2016 року

16 листопада 2016 року відбудеться форум «Наші гроші в політиці: версія 2.0» за участі Миколи Хавронюка, члена правління Центру політико-правових реформ

15 листопада 2016

Яка діяльність політичної партії є "статутною"?

8 жовтня 2015 року прийнято закон, спрямований на формування в Україні стабільної та розвиненої партійної системи шляхом фінансової підтримки статутної діяльності політичних партій. Оскільки політичні партії сприяють формуванню і вираженню політичної волі громадян, а їхня діяльність відповідно до закону є неприбутковою, то вона має підтримуватися, зокрема фінансово, не олігархами, не особами, здатними придбати депутатський мандат, а самими виборцями, кожним потроху, і державою, яка є апаратом служіння демократичному суспільству.

15 листопада 2016

Політичні партії: фінансуємо і контролюємо

Експерти ЦППР підготували Проміжний звіт щодо реалізації проекту “Моніторинг імплементації та проведення інформаційно-просвітницької кампанії щодо нових правил фінансування політичних партій» за фінансової підтримки Ради Європи

10 листопада 2016

Як контролювати контролера корупціонерів або де Громадська рада при НАЗК

На тлі особистих статків багатіїв у владі політичні партії, які оприлюднили свої статки у звітах за І та ІІ квартали 2016 року, виглядають жебраками. Це робить вкрай складним прихід до влади політичної партії, яка буде працювати в інтересах більшості суспільства.

7 листопада 2016

Щодо (НЕ)застосування санкцій за порушення норм законодавства про фінансування політичних партій

Яке покарання передбачено за порушення законодавства про фінансування політичних партій і скільки дійсно протоколів склало НАЗК? 

28 жовтня 2016

Взаємодія державних органів у сфері нагляду і контролю за фінансуванням політичних партій

Відповідно до ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють НАЗК, ЦВК, Рахункова палата та Міністерство юстиції. Провідну роль відіграє НАЗК як центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом, до повноважень Міністерства юстиції відноситься контроль за дотриманням політичними партіями вимог законодавства та статуту політичної партії у частині, що не відноситься до повноважень інших органів, до повноважень ЦВК віднесено контроль за додержанням політичними партіями встановленого порядку участі у виборчому процесі.

27 жовтня 2016

141 мільйон з держбюджету направили на рахунки партій. Як моніторити витрати?

Інтерв'ю директора з наукового розвитку Центру Миколи Хавронюка Громадському радіо щодо витрат політичних партій і їх фінансування. Хавронюк: "Державне фінансування політичних партій не коштує настільки багато, щоб ми могли від нього відмовитись. Партії фінансуються за чинним законом з двох джерел — з внесків фізичних і певних юридичних осіб, крім державних, і за рахунок державного фінансування. Таким чином українці відсікають олігархам і великим підприємцям можливість утримувати політичні партії і робити так, щоб вони виражали їхню волю, а не волю народу".

25 жовтня 2016

Діяльність НАЗК у контексті виконання контролюючих повноважень

Аналіз діяльності НАЗК у контексті виконання ним обов’язків продемонстрував наявність проблем з матеріально-технічним забезпеченням, що проявилось у порушеннях строків опублікування на веб-сайті НАЗК даних та доступом до окремих з них.

21 жовтня 2016

Дещо про форму та зміст щоквартальних звітів політичних партій

Станом на сьогодні в Україні зареєстровано 350 політичних партій. Всі вони є дуже різними не лише за своєю ідеологією, переконаннями, специфікою внутрішньої організації, розбудовою мережі місцевих осередків тощо, а й за ефективністю загальнодержавного політичного функціонування та рівнем підтримки населенням. Останні два показники, як позує дослідження, суттєво впливають на вибір політичними партіями манери своєї поведінки в частині імплементації нового законодавства про фінансування політичних партій, а також визначають ступінь їх бажання відповідати новим вимогам цього законодавства. Саме тому при аналізі стану справ з формою та якістю звітів політичних партій  було вирішено розділити їх на три основні групи.

19 жовтня 2016

Загальні проблеми щоквартального звітування політичних партій

Сформована статистика та проміжні висновки щодо звітності політичних партій за перший та другий квартали

16 жовтня 2016

Щодо законодавства про фінансування політичних партій

Відповідно до пункту 5 Прикінцевих та Перехідних положень Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» № 713-VIII НАЗК у 60-денний строк з дня початку його діяльності повинне забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону.

29 вересня 2016

Рівень готовності політичних партій до впровадження нового законодавства про фінансування політичних партій

Однією з цілей моніторингу імплементації нових правил фінансування політичних партій, що наразі проводиться Центром політико-правових реформ за фінансової підтримки Ради Європи, є встановлення рівня готовності політичних партій до впровадження нового законодавства щодо їх фінансування.

15 вересня 2016

Основні новели Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції»

8 жовтня 2015 року Верховною Радою України було прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» (далі – Закон), який, за нашим переконанням, має відіграти ключову роль у подальшому розвиту українського парламентаризму.