Протидія корупції / Протидія політичній корупції
У Дніпрі відбувся тренінг з реформи політичних фінансів
7 лютого у Дніпрі громадські активісти, члени Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN та журналісти дізнавалися про реалізацію реформи політичних фінансів та вчилися контролювати витрачання коштів політичними партіями.
Харківські активісти навчалися контролю за політичними партіями
6 лютого борці з політичною корупцією з Харкова поглибили свої знання на тренінгу, який спільно провели експерти ЦППР, громадського руху «Чесно» за участі Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN.
Лише у 59 країнах світу відсутнє державне фінансування політичних партій, – дізналися у Львові
25 січня у Львові відбувся тренінг «Як подолати політичну корупцію: інструменти для громадського контролю» для правників та громадських активістів.
«Фінансова прозорість та доброчесність політичних партій – критерій електорального вибору», – експерти
Про інструменти, які допоможуть громадським активістам контролювати фінансування партій, в Одесі 23 січня розповідали журналістам, науковцям та громадським діячам.
Експерти ЦППР проаналізували законопроект, спрямований на вдосконалення відповідальності за порушення законодавства про партії
На думку аналітиків, документ хоч і містить деякі прогресивні ідеї, які стосуються вдосконалення відповідальності за порушення, пов’язані з наданням фінансової підтримки політичним партіям та їхньою фінансовою звітністю, проте потребує системного доопрацювання
Як забезпечити невідворотність відповідальності за правопорушення у сфері реалізації реформи політичних фінансів?
Експерти ЦППР підготували аналітичний документ «Шляхи удосконалення законодавства, покликаного забезпечувати невідворотність відповідальності за правопорушення у сфері реалізації реформи політичних фінансів» та відповідний законопроект.
Україна та справа Пола Манафорта: коментар експерта
Антон Марчук, експерт Центру політико-правових реформ, про справу Пола Манафорта, американського політтехнолога та керівника виборчого штабу Дональда Трампа.
Експерти ЦППР проаналізували проект нової Форми звіту партій
Завершено ґрунтовний аналіз проекту нової Форми звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Нову Форму Національне агентство з питань запобігання корупції представило 7 червня 2018 року. ЦППР презентує: експертний висновок на проект нової Форми фінансового звіту партії та власну форму звіту для розгляду
Експерти запропонували власну редакцію форми фінансового звіту політичної партії
Експерти Центру політико-правових реформ пропонують розглянути удосконалений варіант форми звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру
Переваги та недоліки проекту нової форми фінансового звіту політичної партії. Як вдосконалити?
Висновок Центру політико-правових реформ на проект нової форми звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру (станом на 7 червня 2018 року).
Кримінальна відповідальність за найбільш суттєві порушення вимог законодавства про партії
Характеристика кримінальної відповідальності за порушення вимог законодавства про партії
НАЗК не може перевірити фактичні витрати політичних партій: результати звіту про діяльність Агентства за 2 роки
Станом на 1 квітня 2018 р. Національне агентство з питань запобігання корупції виявило 25 порушень партійної звітності, але жодну справу не передало до суду. Також через обмежений ресурс НАЗК не може перевірити реальну відповідність партійних витрат до зафіксованих у звіті. Про це 19 квітня повідомив експерт ЦППР Дмитро Калмиков під час презентації Моніторингового звіту про діяльність НАЗК за 2 роки
Моніторинговий звіт щодо діяльності НАЗК в частині забезпечення законності та прозорості політичних фінансів (станом на 1 квітня 2018 року)
Центр політико-правових реформ опублікував Звіт, де надав оцінку повноти, оперативності та ефективності виконання Національним агентством з питань запобігання корупції контролю над політичними партіями за період з 18 березня 2016 р. до 1 квітня 2018 р.
Поради партіям, які отримали державне фінансування
Одне з головних питань, що турбує партії, які отримали державне фінансування, є питання про те, на які потреби можна використовувати ці кошти, а також про те, яким чином краще розпоряджатися цими коштами в передбачених законом межах.
Виконання НАЗК функцій із забезпечення прозорості політичних фінансів
Огляд ключових функцій НАЗК із забезпечення прозорості політичних фінансів та рекомендації щодо підвищення ефективності їхнього виконання.
Припинення державного фінансування статутної діяльності партії: умови, підстави та порядок
Припинення державного фінансування статутної діяльності партії – це позбавлення партії права на отримання державного фінансування статутної діяльності або фактичне переривання такого фінансування без права на його відновлення.
Зупинення державного фінансування статутної діяльності партії
Зупинення державного фінансування статутної діяльності партії є тимчасовим адміністративно-правовим заходом примусового характеру, що може бути застосований до партії у зв’язку із порушенням певних правил подання фінансової звітності.
Проблеми, дискусії та перспективи удосконалення інституту державного фінансування партій
Основні проблеми запровадження державного фінансування політичних партій.
Міжнародна конференція "Українські політичні партії на старті виборчої кампанії" 29 січня 2018 року
Кошти з держбюджету для фінансування партій не сприяли розвитку демократії в Україні, не використовувалися для розвитку інституційної та аналітичної спроможності партій. Рівень якості аналізу проблем та вироблених парламентськими партіями політичних рішень все ще залишається на низькому рівні, - про це під час конференції розповіла член правління ЦППР Юлія Кириченко
Висновок на проект Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів та послуг
Центром політико-правових реформ підготовлено Висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів та послуг
Експерт Дмитро Калмиков: "Партії мають пропонувати якісну аналітику"
Як відсікти олігархів від фінансування політичних партій? Що з перевіркою звітів збоку НАЗК? Про це та інше в ефірі програми "Коло доброчесності"
Державний контроль з боку НАЗК за дотриманням паріями законодавства в частині обов’язку відкриття банківських рахунків та внесення змін до статутів
У чинному законодавстві «прямої» вказівки на необхідність здійснення НАЗК такого контролю немає. Проте, опосередковано цей обов’язок випливає з п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», в якому зазначено, що НАЗК здійснює державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів. Відкриття таких рахунків є однією з умов такої «законності».
Попередження про недопущення незаконної діяльності як ефективний засіб стимулювання партії до оперативного виправлення неправомірної ситуації
Підстави та порядок застосування попередження, а також проблеми та перспективи попереджень в Україні.
Державний контроль з боку НАЗК за звітністю про надходження і використання коштів виборчих фондів
Саме НАЗК є тим державним органом, на який покладається функція здійснення комплексного державного контролю за дотриманням порядку звітування щодо надходження та використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах
Відповідальність за порушення законодавства про фінансування партій Україні
В Україні система заходів, які можуть бути застосовані до порушників законодавства про фінансування партій, має розгалужений і в значній частині випадків плутаний характер.
Державний контроль з боку НАЗК за проведенням зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій
Згідно з положеннями п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції»; ст. 17, п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» політична партія, яка була суб’єктом виборчого процесу на виборах Президента України, виборах народних депутатів України або брала участь у чергових чи позачергових місцевих виборах, а також політична партія, яка отримує державне фінансування, зобов’язані пройти зовнішній незалежний фінансовий аудит.
Державний контроль з боку НАЗК за щоквартальною фінансовою звітністю партій
Аналіз щоквартального фінансового звіту передбачає встановлення відповідності оформлення звіту, включених до нього звітних даних вимогам законодавства, своєчасності подання звіту, повноти та достовірності відображеної у звіті інформації, встановлення наявності або відсутності порушень законодавства щодо фінансування політичних партій або передвиборної агітації.
Міжнародні стандарти та зарубіжний досвід забезпечення реалізації реформи політичних фінансів засобами юридичної відповідальності
У багатьох країнах світу забезпечення ефективності юридичної відповідальності вважається найслабшою ланкою в системі контролю за фінансуванням партій. Однією з визначальних вимог до передбачених законодавством санкцій визнається їхня пропорційність ступеню шкідливості (небезпечності) вчиненого правопорушення.
Цільове використання коштів партіями. Що це таке?
На перший погляд відповідь на це запитання є очевидною, адже безпосередньо у ст. 17-1 Закону «Про політичні партії в Україні» визначено, що кошти, виділені партіям відповідно до п. 1 ч. 1 цієї статті, можуть використовуватися партіями лише на свою статутну діяльність та не можуть використовуватися на діяльність партії, пов’язану з їхньою участю у виборах народних депутатів України, виборах Президента України і місцевих виборах.
Державний контроль з боку НАЗК за законним та цільовим використанням партіями бюджетних коштів
З приписів п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції», а також ст. 17-9 та п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» випливає, що державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, здійснюють РП та НАЗК.
Напрямки використання державних коштів за законодавством різних країн світу
Аналіз законодавства різних країн світу з певною долею умовності дозволяє виокремити п’ять основних підходів до правової регламентації цього питання.