exit
search

Протидія корупції / Протидія політичній корупції

Характеристика кримінальної відповідальності за порушення вимог законодавства про партії

19 квітня 2018

НАЗК не може перевірити фактичні витрати політичних партій: результати звіту про діяльність Агентства за 2 роки

Станом на 1 квітня 2018 р. Національне агентство з питань запобігання корупції виявило 25 порушень партійної звітності, але жодну справу не передало до суду. Також через обмежений ресурс НАЗК не може перевірити реальну відповідність партійних витрат до зафіксованих у звіті. Про це 19 квітня повідомив експерт ЦППР Дмитро Калмиков під час презентації Моніторингового звіту про діяльність НАЗК за 2 роки 

18 квітня 2018

Моніторинговий звіт щодо діяльності НАЗК в частині забезпечення законності та прозорості політичних фінансів (станом на 1 квітня 2018 року)

Центр політико-правових реформ опублікував Звіт, де надав оцінку повноти, оперативності та ефективності виконання       Національним агентством з питань запобігання корупції контролю над політичними партіями за період з 18 березня 2016 р. до 1 квітня 2018 р. 

29 березня 2018

Поради партіям, які отримали державне фінансування

Одне з головних питань, що турбує партії, які отримали державне фінансування, є питання про те, на які потреби можна використовувати ці кошти, а також про те, яким чином краще розпоряджатися цими коштами в передбачених законом межах.

21 березня 2018

Виконання НАЗК функцій із забезпечення прозорості політичних фінансів

Огляд ключових функцій НАЗК із забезпечення прозорості політичних фінансів та рекомендації щодо підвищення ефективності їхнього виконання.

15 березня 2018

Припинення державного фінансування статутної діяльності партії: умови, підстави та порядок

Припинення державного фінансування статутної діяльності партії – це позбавлення партії права на отримання державного фінансування статутної діяльності або фактичне переривання такого фінансування без права на його відновлення.

6 березня 2018

Зупинення державного фінансування статутної діяльності партії

Зупинення державного фінансування статутної діяльності партії є тимчасовим адміністративно-правовим заходом примусового характеру, що може бути застосований до партії у зв’язку із порушенням певних правил подання фінансової звітності.

29 січня 2018

Міжнародна конференція "Українські політичні партії на старті виборчої кампанії" 29 січня 2018 року

Кошти з держбюджету для фінансування партій не сприяли розвитку демократії в Україні, не використовувалися для розвитку інституційної та аналітичної спроможності партій. Рівень якості аналізу проблем та вироблених парламентськими партіями політичних рішень все ще залишається на низькому рівні, - про це під час конференції розповіла член правління ЦППР Юлія Кириченко 

24 січня 2018

Висновок на проект Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів та послуг

Центром політико-правових реформ підготовлено Висновок на розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції проект Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів та послуг  

18 січня 2018

Експерт Дмитро Калмиков: "Партії мають пропонувати якісну аналітику"

Як відсікти олігархів від фінансування політичних партій? Що з перевіркою звітів збоку НАЗК? Про це та інше в ефірі програми "Коло доброчесності"

22 грудня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за дотриманням паріями законодавства в частині обов’язку відкриття банківських рахунків та внесення змін до статутів

У чинному законодавстві «прямої» вказівки на необхідність здійснення НАЗК такого контролю немає. Проте, опосередковано цей обов’язок випливає з п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», в якому зазначено, що НАЗК здійснює державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів. Відкриття таких рахунків є однією з умов такої «законності».

28 листопада 2017

Державний контроль з боку НАЗК за звітністю про надходження і використання коштів виборчих фондів

Саме НАЗК є тим державним органом, на який покладається функція здійснення комплексного державного контролю за дотриманням порядку звітування щодо надходження та використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах

6 листопада 2017

Відповідальність за порушення законодавства про фінансування партій Україні

В Україні система заходів, які можуть бути застосовані до порушників законодавства про фінансування партій, має розгалужений і в значній частині випадків плутаний характер.

26 жовтня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за проведенням зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій

Згідно з положеннями п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції»; ст. 17, п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» політична партія, яка була суб’єктом виборчого процесу на виборах Президента України, виборах народних депутатів України або брала участь у чергових чи позачергових місцевих виборах, а також політична партія, яка отримує державне фінансування, зобов’язані пройти зовнішній незалежний фінансовий аудит.

9 жовтня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за щоквартальною фінансовою звітністю партій

Аналіз щоквартального фінансового звіту передбачає встановлення відповідності оформлення звіту, включених до нього звітних даних вимогам законодавства, своєчасності подання звіту, повноти та достовірності відображеної у звіті інформації, встановлення наявності або відсутності порушень законодавства щодо фінансування політичних партій або передвиборної агітації.

18 вересня 2017

Міжнародні стандарти та зарубіжний досвід забезпечення реалізації реформи політичних фінансів засобами юридичної відповідальності

У багатьох країнах світу забезпечення ефективності юридичної відповідальності вважається найслабшою ланкою в системі контролю за фінансуванням партій. Однією з визначальних вимог до передбачених законодавством санкцій визнається їхня пропорційність ступеню шкідливості (небезпечності) вчиненого правопорушення. 

5 вересня 2017

Цільове використання коштів партіями. Що це таке?

На перший погляд відповідь на це запитання є очевидною, адже безпосередньо у ст. 17-1 Закону «Про політичні партії в Україні» визначено, що кошти, виділені партіям відповідно до п. 1 ч. 1 цієї статті, можуть використовуватися партіями лише на свою статутну діяльність та не можуть використовуватися на діяльність партії, пов’язану з їхньою участю у виборах народних депутатів України, виборах Президента України і місцевих виборах.

21 липня 2017

Державний контроль з боку НАЗК за законним та цільовим використанням партіями бюджетних коштів

З приписів п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону «Про запобігання корупції», а також ст. 17-9 та п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні» випливає, що державний контроль за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, здійснюють РП та НАЗК.

10 липня 2017

Напрямки використання державних коштів за законодавством різних країн світу

Аналіз законодавства різних країн світу з певною долею умовності дозволяє виокремити п’ять основних підходів до правової регламентації цього питання.

27 червня 2017

Міжнародні стандарти запровадження державного фінансування партій

Запровадження державного фінансування партій вимагає дотримання державами низки принципів.

9 червня 2017

Висновок на законопроект № 5087

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (щодо скасування фінансування парламентських політичних партій на 2016 рік та перенаправлення цих коштів на потреби освіти)» № 5087 від 7 вересня 2016 року (поданий народними депутатами України Вілкулом О.Ю., Шуфричем Н.І., Колєсніковим Д.В., Павловим К.Ю.)

19 травня 2017

Висновок на законопроект № 5084

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо відміни державного фінансування політичних партій)» № 5084 від 6 вересня 2016 року (поданий народним депутатом України Капліним С.М.)

8 травня 2017

Закон про Е-дeклараціі щодо активистів не відповідає Конституції

Громадські активісти готують звeрнeння до Конституційного Суду щодо нeвідповідності Основному Закону обов’язку для активістів подавати Е-дeклараціі. Детальніше - в інтерв'ю члена правління ЦППР Юлії Кириченко Громадському радіо

21 квітня 2017

Виконання НАЗК нормотворчих та інтерпретаційних функцій: сучасний стан, проблеми та перспективи оптимізації

Згідно з ч. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» у 60-денний строк з дня початку своєї діяльності НАЗК повинне було забезпечити прийняття НПА, що випливають із цього Закону.

12 квітня 2017

Висновок на законопроект № 6246

Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо скасування фінансування політичних партій з державного бюджету)» № 6246 від 27 березня 2017 року (поданий народним депутатом України Мураєвим Є.В.)

10 квітня 2017

Висновок ЦППР щодо Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб» від 23.03.2017 р. №1975-VIII

23 березня Верховна Рада ухвалила зміни до Закону «Про запобігання корупції» (набрали чинності 30 березня 2017 р.), які викликали шквал критики з боку громадськості та міжнародної спільноти. ЦППР як незалежна аналітична громадська організація вважає за необхідне висловити свою позицію з цього питання

29 березня 2017

Висновок на законопроект «Про внесення змін до статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо удосконалення порядку подачі звітності політичних партій)» № 6067

Висновок на законопроект «Про внесення змін до статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (щодо удосконалення порядку подачі звітності політичних партій)» № 6067 від 9 лютого 2017 року (поданий народним депутатом України Литвином В.М.)

24 березня 2017

Висновок на законопроект «Про внесення змін до законів України щодо цільового використання державного фінансування статутної діяльності політичних партій» № 6026

Висновок на законопроект «Про внесення змін до законів України щодо цільового використання державного фінансування статутної діяльності політичних партій» № 6026 від 3 лютого 2017 року