exit
search

Протидія корупції / Протидія політичній корупції

Відповідно до ст. 18 Закону «Про політичні партії в Україні», державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють НАЗК, ЦВК, Рахункова палата та Міністерство юстиції. Провідну роль відіграє НАЗК як центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом, до повноважень Міністерства юстиції відноситься контроль за дотриманням політичними партіями вимог законодавства та статуту політичної партії у частині, що не відноситься до повноважень інших органів, до повноважень ЦВК віднесено контроль за додержанням політичними партіями встановленого порядку участі у виборчому процесі.

27 жовтня 2016

141 мільйон з держбюджету направили на рахунки партій. Як моніторити витрати?

Інтерв'ю директора з наукового розвитку Центру Миколи Хавронюка Громадському радіо щодо витрат політичних партій і їх фінансування. Хавронюк: "Державне фінансування політичних партій не коштує настільки багато, щоб ми могли від нього відмовитись. Партії фінансуються за чинним законом з двох джерел — з внесків фізичних і певних юридичних осіб, крім державних, і за рахунок державного фінансування. Таким чином українці відсікають олігархам і великим підприємцям можливість утримувати політичні партії і робити так, щоб вони виражали їхню волю, а не волю народу".

25 жовтня 2016

Діяльність НАЗК у контексті виконання контролюючих повноважень

Аналіз діяльності НАЗК у контексті виконання ним обов’язків продемонстрував наявність проблем з матеріально-технічним забезпеченням, що проявилось у порушеннях строків опублікування на веб-сайті НАЗК даних та доступом до окремих з них.

21 жовтня 2016

Дещо про форму та зміст щоквартальних звітів політичних партій

Станом на сьогодні в Україні зареєстровано 350 політичних партій. Всі вони є дуже різними не лише за своєю ідеологією, переконаннями, специфікою внутрішньої організації, розбудовою мережі місцевих осередків тощо, а й за ефективністю загальнодержавного політичного функціонування та рівнем підтримки населенням. Останні два показники, як позує дослідження, суттєво впливають на вибір політичними партіями манери своєї поведінки в частині імплементації нового законодавства про фінансування політичних партій, а також визначають ступінь їх бажання відповідати новим вимогам цього законодавства. Саме тому при аналізі стану справ з формою та якістю звітів політичних партій  було вирішено розділити їх на три основні групи.

19 жовтня 2016

Загальні проблеми щоквартального звітування політичних партій

Сформована статистика та проміжні висновки щодо звітності політичних партій за перший та другий квартали

16 жовтня 2016

Щодо законодавства про фінансування політичних партій

Відповідно до пункту 5 Прикінцевих та Перехідних положень Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» № 713-VIII НАЗК у 60-денний строк з дня початку його діяльності повинне забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону.