exit
search
13 липня 2018

Особа, яку притягують до відповідальності, завжди шукає: де не там стоїть кома в протоколі?

          

Сьогодні всі під великим мікроскопом вивчають протоколи, які складають Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) та Національна поліція. Кожен адвокат та особа, яка притягується до відповідальності, шукає: де ж не там стоїть кома у протоколі? Про це розповіла  начальник відділу організації діяльності у сфері запобігання та протидії корупції Генеральної прокуратури України Валентина Сеник під час круглого столу 12 липня, присвяченого запитанню: чи ефективно розслідуються адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією?

Валентина Сеник додала: є підвищена увага до протоколів і суддів, що приймають рішення, - бо все залежить від наслідків таких рішень для осіб, яких притягують до відповідальності. Представник Генпрокуратури наголосила: «Судді вже розуміють, що протоколи Нацполіції та НАЗК – це серйозно. Та 88% протоколів вони повертають НАЗК для доопрацювання лише через невручення протоколу особі, яка притягується до відповідальності. Хоча якщо особа вже в суді з адвокатом – це не може бути достатньою причиною для повернення протоколу». 

Професор Олександр Дудоров та директор з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Микола Хавронюк звернули увагу на проблеми виконання НАЗК його повноважень. Микола Хавронюк зауважив: потрібно всім разом розробити законопроект про внесення змін до вкрай застарілого Кодексу про адміністративні правопорушення, - а також до внутрішніх актів НАЗК, що регламентують порядок складання протоколів. Також «треба надати свої пропозиції Верховному Суду щодо узагальнення судової практики у справах про відповідні правопорушення», - зазначив Хавронюк. 

Олександр Дудоров представив Моніторинговий звіт щодо ефективності реалізації Національним агентством з питань запобігання корупції у 2016–2018 роках адміністративно-юрисдикційної функції в частині протидії адміністративним правопорушенням, які пов’язані з корупцією, – станом на 1 червня 2018 року. Дослідження стосується багатьох аспектів таких правопорушень, зокрема: «Причини повернення до НАЗК матеріалів про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією: 91% через неналежне оформлення матеріалів, 9% – спрямування не до належного суду», – підкреслив Дудоров. 

54 % справ про адмінправопорушення, пов’язані з корупцією, закривають через відсутність події або складу правопорушення, 33% – через закінчення строків накладення адміністративного стягнення, 7% – через наявність постанови про закриття провадження у справі по тому самому факту та 6% – через малозначність діяння.

Дізнайтеся більше – як розслідують адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, – завантажуйте Моніторинговий звіт! станом на червень 2018 року (ukr, pdf). 

Завантажити Моніторинговий звіт станом на червень 2018 року (ukr, pdf) 

 

Кркуглий стіл проведено Центром політико-правових реформ у межах проекту «Посилення громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади», який фінансує Європейський Союз.

Дворічний проект ЄС «Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади» стартував 1 жовтня 2017 року. Мета − поінформувати експертів, громадськість та ЗМІ про реформи у судовій, конституційній та правоохоронній сферах, боротьбі з корупцією. Зокрема, виконавець проекту ЦППР вже провів заходи щодо вибору суддів у Конституційний Суддержавного фінансування партій, діяльності антикорупційних органів, реформи Верховного Судуперспектив запуску ДБР.